The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ادویه های مجاز در بارداری و مقدار مجاز مصرف ادویه ها

آیا باردار شده اید و اخبار ضد و نقیض بسیار زیادی درمورد ادویه های مجاز در بارداری و همچنین ادویه های غیر مجاز در بارداری می شنوید؟ در این میان نمی دانید که کدام یک صحیح و کدام نادرست است؟ گرچه در دوران شیرین بارداری نباید های بسیار زیاد و گاها عجیبی به گوش شما می خورد اما ادویه ها یا به عبارتی طعم دهنده های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید با خیال راحت آنها را مصرف کرده و با کمک ادویه های مجاز در بارداری غذاهای خوش رنگ و طعمی را در این دوران طبخ کنید و همراه فرشته کوچک در شکمتان از خورن آنها لذت ببرید.

ادویه ها شامل ریشه، پوست و یا هر بخشی از گیاهان هستند که پس از خشک کردن پودر شده و جهت افزودن عطر و طعم به غذاها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از این ادویه ها در دوران بارداری مجاز نیستند زیرا ممکن است سبب تحریک انقباضات رحمی شده و به سلامت بارداری آسیب وارد کنند. البته درنظر داشته باشید که درمورد ادویه های غیر مجاز در بارداری، معمولا مصرف مقدار زیاد از آنها منجر به آسیب خواهد شد برای مثال خوردن مقدار خیلی کمی زعفران هیچ آسیبی به شما و جنینتان وارد نمی کند.

ادویه های مجاز در بارداری

زردچوبه

مصرف این ادویه در دوران بارداری می تواند بسیار مفید باشد. خواص زردچوبه به عنوان تسکین دهنده موثر درد و فوائد آن بر سلامت پوست کاملا شناخته شده است. زردچوبه حاوی ماده ای به نام کورکومین است که همانند یک سم زدای طبیعی در بدن عمل کرده و از کبد در مقابل آسیب های ناشی از مصرف الکل، ترکیبات شیمیایی و دارویی محافظت می کند. همچنین کاهش استرس اکسیداتیو نیز از دیگر فوائد مصرف زردچوبه به شمار می رود. میزان مجاز مصرف زردچوبه در مادران باردار به میزان 8 گرم در روز است. لازم به ذکر است مصرف متعادل زردچوبه در شیردهی نیز فواید بسیار زیادی دارد. 

 زنجبیل

زنجبیل یک درمان خانگی موثر برای پیشگیری از استفراغ و تهوع دوران بارداری به شمار می رود. مادران بارداری که در این دوران به تهوع صبحگاهی مبتلا هستند به منظور تسکین فوری این عارضه می توانند به مدت 4 روز متوالی روزانه یک گرم زنجبیل مصرف کنند. حاصل تحقیقات انجام شده در این زمینه حاکی از آن است که مصرف این ادویه در رفع تهوع مادران باردار بسیار موثر است. اما درنظر داشته باشید که مصرف مقدار زیاد ان در بارداری توصیه نمی گردد.

هل

به دلیل نقش موثر هل در مقابله با تهوع بارداری می توانید از آن در تهیه چای استفاده کنید. مصرف این ادویه در دوران بارداری نسبتا ایمن است.

 تره

تره های تازه از منابع سرشار و طبیعی اسید فولیک به شمار می روند. همانگونه که می دانیم مصرف کافی اسید فولیک در مادران باردار به منظور اطمینان از رشد مغز و سیستم عصبی جنین، تقسیم سلولی و سنتز DNA بسیار ضروری است. دریافت مقادیر کافی اسید فولیک در این دوران از بروز نقص های لوله عصبی در جنین پیشگیری می کند.

فلفل سیاه

از دیگر ادویه های مجاز در بارداری فلفل سیاه است. این ادویه منبعی بسیار غنی از کروم که از مواد معدنی مورد نیاز در بارداری است می باشد. سطوح پایین کروم بدن می تواند منجر به افزایش قند خون و کلسترول شده و زمینه را برای ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی-عروقی فراهم کند. نتایج حاصل از یک مطالعه نشان داده است که مصرف مقادیر کافی کروم در رژیم غذایی روزانه در کاهش عارضه دیابت بارداری در این دوران بسیار موثر است. این مطالعات تا زمان رسیدن به نتایج قطعی تر همچنان ادامه دارند. مقدار مجاز و توصیه شده از مصرف این ادویه در بارداری 30 میکروگرم در روز است.