The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت خون در ادرار در بارداری و نشانه‌های هماچوری چیست؟

دستگاه ادراری تناسلی بانوان به علت تفاوت هایی که با دستگاه ادراری تناسلی مردان دارد، تا حد زیادی مستعد ورود باکتری ها و ابتلا به عفونت ادراری است. تغییرات هورمونی در بدن بانوان باردار آنها را بسیار بیشتر از سایرین مستعد ابتلا به عفونت ادراری می کند. بر اساس آمارها همین عارضه عفونت ادراری شایع ترین علت خون در ادرار در بارداری محسوب می شود که تشخیص به موقع و انجام هرچه سریع تر اقدامات درمانی جهت جلوگیری از بروز عوارض جنینی ضرورت دارد. اگر می خواهید درمورد علت دیده شدن خون در ادرار در بارداری اطلاعات کاملی کسب کنید، خواندن متن زیر و لینک های مرتبط را به شما پیشنهاد می کنیم.

هماچوری در دوران بارداری

وجود خون در ادرار هماچوری نیز نامیده می‌شود. هماچوری می‌تواند بر دو نوع باشد، میکروسکوپی و ماکروسکوپی. در هماچوریی میکروسکوپی وجود خون در ادرار را نمی‌توان متوجه شد و فقط باید زیر میکروسکوپ تشخیص داده شود که معمولا با عنوان blood trace در آزمایشات روتین دوران بارداری گزارش می شود. اما هماچوریی ماکروسکوپی یا هماچوریی شدید شرایطی است که خون در ادرار به وضوح دیده می‌شود.

علت خون در ادرار در بارداری

هماچوری یا وجود خون در ادرار در دوران بارداری مایه نگرانی بسیار است. دلایل بسیاری می‌تواند داشته باشد که عفونت مجاری ادرار علاوه بر سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا شایع‌ترین آن‌هاست.

علت خونی بودن ادرار در بارداری می‌تواند به خاطر دلایل ریز و درشت متعددی باشد. برخی دلایل نظیر لکه بینی در بارداری، درد استرس شدید، فعالیت فیزیکی شدید، فعالیت جنسی، عفونت ویروسی یا عفونت مجاری ادرار می‌تواند علت خون در ادرار در بارداری باشد. علاوه بر این‌ها ممکن است دلایل بسیار دیگری مانند سرطان مثانه یا سرطان کلیه، لخته خون، هموفیلی، بیماری کلیه پلی‌کیستی، لوپوس، دیابت یا کم‌خونی داسی‌شکل داشته باشد.

شایع‌ترین دلایل هماچوری در دوران بارداری شامل موارد زیر است:

  • عفونت مجاری ادراری: اصلی ترین علت هماچوری در بارداری، عفونت مجاری ادرار است. در دوران بارداری به دلیل رشد اندازه و وزن رحم، خروج ادرار سخت می‌شود. در نتیجه عفونت پدید می‌آید و موجب پیدا شدن خون یا مخاط در ادرار می‌شود.
  • مشکلات کلیه یا سنگ کلیه: سنگ کلیه نیز علت ادرار خونی در بارداری محسوب می‌شود چرا که سنگ هنگام عبور مجرای ادرار را زخم می‌کند یا به آن آسیب می‌رساند و موجب درد شدید و خونریزی می‌شود. رسوبات معدنی سخت‌شده در کلیه هم باعث درد مدام در شکم نزدیک کلیه‌ها می‌شود و گاهی با تهوع و استفراغ همراه است. بعضی بیماری‌های دیگر کلیه نیز موجب بروز خون در ادرار در دوران بارداری می‌شود.
  • سنگ کیسه صفرا: زمان‌هایی سنگ‌های سخت‌شده معدنی در کیسه صفرا جمع می‌شود و آن را مسدود می‌کند و در نهایت موجب درد و خونریزی می‌شود.
  • سرطان کیسه صفرا یا کلیه: وجود سرطان در کیسه صفرا یا کلیه نیز ممکن است منجر به ظاهر شدن خون در ادرار در دوران بارداری شود.

 نشانه‌های هماچوری در دوران بارداری

نشانه‌های هماچوریی میکروسکوپی خیلی چشمگیر نیست اما نشانه‌های هماچوریی شدید بسیار شناخته‌شده است. برخی از نشانه‌های هماچوری شامل موارد زیر است:

  • وجود سلول‌های خونی در ادرار
  • رنگ صورتی، قرمز یا قهوه‌ای ادرار همراه با وجود لخته‌های کوچک خون
  • احساس سوزش هنگام ادرار
  • درد در پایین کمر، شکم یا کشاله ران
  • تب، استفراغ و کاهش وزن همراه با کاهش اشتهاء
  • وجود مقدار زیادی پروتئین در ادرار

باتوجه اهمیت تشخیص علت خون در ادرار در بارداری و نیز درمان هرچه سریع تر عارضه خون در ادرار در طی دوران بارداری، اگر هرگونه علائم مشکوکی را در ادرار خود مشاهده می کنید، هرچه سریع تر با پزشک تماس گرفته و آزمایش ادرار انجام دهید.

 

بیشتر بدانید:

1- درمان خون در ادرار در بارداری چگونه است ؟

2- آیا وجود خون در ادرار در بارداری خطرناک است

3- درمان هماچوری در بارداری چگونه انجام می شود؟

4- ادرار خونی در بارداری نشانه چیست؟ و به چه علت به وجود می آید؟