The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تغذیه با شیر خشک ، درچه مواردی ضرورت پیدا می کند؟

دادن شیر خشک در کنار شیر مادر به نوزاد غذا تکمیلی نام دارد. این کار کاملا درست و بی ضرر است و بسیاری از خانواده‌ها این روش تغذیه را در پیش می‌گیرند. ممکن است بالاجبار (مواردی مثل کم بودن شیر مادر)، راحتی یا هر دلیل شخصی دیگر این روش استفاده شود و یا ممکن است متخصص، به دلایل پزشکی تغذیه با شیر خشک در کنار شیر مادر را تجویز کند.

 دلایل تغذیه با شیر خشک

آکادمی متخصصان اطفال آمریکا (AAP) و سازمان سلامت جهانی (WHO) پیشنهاد می‌کند نوزاد، ۴ تا ۶ ماه اول زندگی خود را تنها با شیر مادر تغذیه شود و این روش تغذیه تا یک سال یا بیشتر، در کنار مصرف غذاهای جامد ادامه داشته باشد.در این میان بعضی از مادران خودشان می‌خواهند به کودک خود شیرخشک بدهند اما برخی دیگر مجبور به تغذیه با شیر خشک هستند.

در زیر با مواردی آشنا می‌شوید که شما را ترغیب به تکمیل تغذیه کودک با شیرخشک می‌کند. صرف نظر از این‌که همه این موارد شامل حال شما می‌شود یا خیر، به یاد داشته باشید که تصمیم نهایی کاملا بر عهده شماست.

نوزاد شما مشکل پزشکی دارد

اگر نوزاد شما نارس است یا مشکل فیزیکی خاصی دارد، ممکن است علاوه بر شیر شما به مکمل نیز نیاز داشته باشد. مکمل اغلب به منظور اضافه شدن وزن نوزاد مصرف می‌شود.(4 نکته درباره نوزاد نارس)

شیر کمی دارید

عمل جراحی سینه، یا شرایط پزشکی خاص می‌تواند در مقدار تولید شیر تاثیرگذار باشد. هرچند این امکان وجود دارد که یک مادری شیر کمی داشته باشد. اگر شما یا پزشک‌تان احساس کند نوزاد با خوردن شیرتان به تنهایی وزن نمی‌گیرد، ممکن است نیاز به استفاده از مکمل شیر خشک وجود داشته باشد.

می‌خواهید به سر کار خود بازگردید

دوشیدن شیر در محل کار،‌‌ کاری دشوار و پراسترس خواهد بود. ممکن است وقتی سرکار خود باز می‌گردید، مقدار شیرتان کاهش یابد. اگر در فریزر ذخیره شیر نداشته باشید، مجبور هستید به نوزاد شیرخشک بدهید.(روش نگهداری و استفاده از شیر دوشیده مادر)

همسرتان می‌خواهد در این امر مشارکت کند

ممکن است همسر شما بخواهد در امر شیر دادن به نوزاد مشارکت کند و شما هم از این همکاری استقبال خواهید کرد. به این منظور می‌توانید شیر خود را بدوشید یا هر از گاهی از تغذیه با شیر خشک استفاده کنید.

دوقلو دارید

شیر دادن به دوقلوها و سه قلوها کار بسیار سختی خواهد بود. نه تنها باید مقدار زیادی شیر داشته باشید، بلکه زمان زیادی را می‌بایست صرف شیر دادن بکنید. هر چند روز یک بار نیاز به استراحت (هم روحی، هم فیزیکی) خواهید داشت و شیر خشک در این زمینه می‌تواند کمک کند.

خواست شخصی شما است

ممکن است به دلایل شخصی گاهی اوقات به کودک شیر خودتان را بدهید و بقیه اوقات از شیر خشک استفاده کنید.

چه زمانی پزشکان تغذیه با شیر خشک را توصیه می‌کند؟

اگر شرایط مادر مناسب باشد، پزشک همیشه پیشنهاد می‌دهد فقط شیر مادر استفاده شود. هرچند مواقعی است که متخصص پیشنهاد شیرخشک را می‌دهد.

پزشک در موارد زیر پیشنهاد تغذیه کودک با شیر خشک را می‌دهد:

  • نوزاد بسیار بیشتر  ۱۰ درصد از وزن خود را در روزهای اول تولد از دست داده است.
  • نوزاد در روزهای اول به شدت، وزن از دست داده است و به کندی وزن می‌گیرد.
  • شیرخوار در ۲۴ ساعت شبانه کمتر از ۶ پوشک را خیس می‌کند.
  • شیرخوار زیاد گریه می‌کند و به نظر می‌رسد، بعد از شیر خوردن راضی نیست.

 مطالعه بیشتر:

پروتئین شیر مادر نجات بخش نوزادان نارس( ویدئو)

تغذیه با شیر مادر در زنان شاغل و راهکارهای پیشنهادی

وزن گیری و تغذیه ی نوزاد ؛ راهنمای ماه به ماه

 منبع: verywellfamily