The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خاصیت لبو در بارداری ، بهترین زمان مصرف لبو

 داشتن ویار و اشتهای فراوان در بارداری یک امر طبیعی است. در صورتی که در طول بارداری میل شدیدی به شیرینی جات پیدا کردید، می توانید به جای مصرف شیرینی ها و کیک هایی که بسیار چاق کننده بوده و همچنین ارزش غذایی چندانی نیز ندارند، از سبزیجات و میوه های تازه و شیرین برای برطرف کردن نیاز خود استفاده کنید. یکی از این سبزیجات و میوه ها که کاربرد فراوانی نیز دارد، لبو است که در تهیه انواع دسرها، شیک ها و یا حتی غذاها استفاده می شود. در این مقاله پیرامون خاصیت لبو در بارداری با شما گفت و گو خواهیم کرد.

 آیا می توان در طول بارداری لبو مصرف کرد؟

 بله شما به طور میانگین می توانید با مشورت پزشک هر روز یک یا دو عدد لبو مصرف کنید. لبو دارای خواص عالی جهت پاک سازی خون، سم زدایی و بازسازی سلولها است و به صورت خام، پخته و یا بصورت آبمیوه قابل مصرف است. در صورت مصرف صحیح، لبو می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

 خاصیت لبو در بارداری

 مصرف لبو خواص بیشماری در طول بارداری دارد. از جمله:

1- کاهش احتمال بروز نقص های حین تولد: لبو دارای منابع غنی اسید فولیک بوده که عنصری حیاتی جهت رشد بافت های بدن و ستون فقرات جنین است. مصرف‌ تکه های لبو و یا آب لبو کمک بزرگی به کاهش ناهنجاری‌های حین تولد جنین مانند ستون فقرات شکافدار می‌کند.

2- تقویت سیستم ایمنی: مادران باردار نیازمند تقویت سیستم ایمنی خود می باشند تا بتوانند در طول بارداری از عفونت ها و بیماری ها دور بمانند. لبو دارای خواص آنتی اکسیدانی عالی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

3- جلوگیری از پوکی استخوان: از دیگر خواص خوردن لبو در بارداری پیشگیری از پوکی استخوان است. احتمال بروز پوکی استخوان در مادران باردار وجود دارد. لبو دارای سیلیس بوده که به بدن کمک می کند کلسیم بیشتری جذب کند. این امر به دندان ها و استخوان ها کمک می کند که کلسیم کمتری از دست داده و در نتیجه از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

4- تنظیم کردن سوخت وساز بدن: لبو منبع بسیار غنی پتاسیم است. مصرف لبو میزان الکترولیت های بدن را متعادل کرده و باعث تنظیم سوخت و ساز بدن در طول بارداری می شود. لبو همچنین موجب تنظیم سطح فشارخون مادر نیز می شود.

5- کاهش درد و تورم مفاصل: لبو دارای مقادیر اندک بتالین است که خاصیت ضد التهاب و تورم دارد. مصرف لبو در طول بارداری باعث کاهش درد و تورم در مفاصل می شود.

6- تصفیه کننده طبیعی خون: از دیگر موارد خاصیت لبو در بارداری تصفیه خون است. لبو دارای خاصیت پاک کنندگی خون است که می تواند از بروز بیماری و عفونت در بدن جنین جلوگیری کند. مصرف آب لبو باعث تقویت مقاومت فیزیکی بدن شده و همچنین می‌تواند سطح فشارخون را نیز تنظیم کند. توجه کنید که هر دوی این عوامل در زایمان راحت مادر نیز نقش دارند.

7- جلوگیری از کم خونی: لبو دارای منابع آهن بوده که باعث می‌شود تعداد هموگلوبین خون افزایش یابد. بنابراین خوردن لبو در طول بارداری ریسک ابتلای به کم‌خونی را کاهش می دهد.

8- تنظیم قندخون: لبو دارای شاخص قندی (گلیسمی) پایینی بوده و به همین دلیل به تنظیم قند خون در طول بارداری کمک می کند. (رنج نرمال قند خون در بارداری چقدر باید باشد؟)

9- تقویت و رشد جنین: لبو سرشار از ویتامین‌ A  و D است. نوشیدن آب لبو در طول بارداری به رشد بهینه جنین کمک می کند.

10- بهبود هضم و گوارش غذا: لبو سرشار از فیبر بوده و به همین دلیل باعث تقویت هضم و گوارش غذا می‌شود. همچنین مصرف لبو در طول بارداری باعث بهبود حرکت روده شده و از یبوست جلوگیری می کند.

 بهترین زمان مصرف لبو در بارداری

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که برای بهره بردن از حداکثر خاصیت لبو در بارداری، بهتر است که ان را در کدامیک از سه ماهه های بارداری مصرف کنیم؟

  سه ماهه اول بارداری بهترین زمان برای مصرف لبو و سایر سبزیجات است. زیرا سبزیجات به علت دارا بودن میزان بالای اسید فولیک به رشد ستون فقرات و نخاع جنین کمک می کند. بر اساس یافته های انجمن غذا و دارو مادران باردار در هر روز به ۴۰۰ تا ۸۰۰ میکروگرم اسید فولیک نیاز دارند و به طور متوسط هر عدد لبو دارای ۱۰۰ تا ۱۵۰ میکروگرم اسید فولیک است. مصرف لبو در سه ماهه دوم بارداری مواد مغذی لازم و ضروری را برای یک بارداری سالم فراهم می آورد. در طول بارداری در مورد میزان مصرف لبو و بهترین روش مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. در نظر داشته باشید که توصیه های پزشکتان می‌تواند شما را از عوارض جانبی مصرف لبو دور نگه دارد.

 منبع: momjunction

مطالعه بیشتر: 

چطور زایمان طبیعی راحتی داشته باشیم و راهکارهای کاربردی زایمان راحت

رژیم‌ غذایی مناسب برای پیشگیری و درمان یبوست در بارداری

علائم کم خونی در بارداری و روش های پیشگیری از آن