The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

از کجا بفهمیم دهانه رحم باز شده وعلائم بازشدن دهانه رحم چیست

راهی وجود ندارد که بتوان زمان دقیق زایمان را حدس زد. حتی اگر متوجه علائم اولیه زایمان شوید نیز‌ ممکن است تا تولد نوزاد، روزها یا هفته‌ها زمان باقی مانده باشد. بدن شما از یک ماه قبل از زایمان در حال آمادگی خود برای زایمان است. برای همین ممکن است با تغییراتی که در بدنتان رخ می‌دهد، احساس کنید زمان زایمان فرا رسیده است.

واضح ترین مساله، لزوم باز شدن دهانه رحم برای خروج جنین است. اما این سوال مطرح می شود که از کجا بفهمیم دهانه رحم باز شده. بنابراین اگر می خواهید بدانید که از کجا بفهمیم دهانه رحم چقدر باز شده و علائم باز شدن دهانه رحم چیست، این متن را تا انتها مطالعه کنید.

از کجا بفهمیم دهانه رحم باز شده؟

باز شدن دهانه رحم چیزی نیست که شما بتوانید به طور مستقیم آن را حس کنید. زیرا تنها راه بررسی باز شدن دهانه رحم و اندازه گیری میزان آن انجام معاینه واژن با کمک انگشت اشاره و میانی است که باید توسط فرد آموزش دیده انجام شود. انجام این کار برای مادر ممکن نیست اما باز شدن دهانه رحم با علائمی همراه است که می تواند با زیر نظر داشتن آنها متوجه شوید که چقدر به زایمان نزدیک شده اید. 

از کجا بفهمیم دهانه رحم باز شده؟ در هفته های نزدیک به زایمان

  • جنین به داخل لگن وارد می شود: اگر بارداری اول شماست، شما حسی به نام «سبک شدن» در بارداری را تجربه خواهید کرد؛ که چند هفته قبل از زایمان اتفاق می‌افتد. جنین به قسمت پایینی رحم منتقل می‌شود. ممکن است احساس کنید سبک‌تر ‌شده‌اید و نفس کشیدن برایتان راحت‌تر شده است. البته در این زمان هنوز دهانه رحم باز نشده است.
  • انقباضات برکستون هیکس (انقباضات پیش از زایمان) بیشتر می‌شود: زمانی که این انقباضات بیشتر و شدیدتر می‌شود، یکی از علائم پیش از زایمان اتفاق افتاده است و به این معناست که دهانه رحم شروع به باز شدن و نازک شدن می‌کند و شرایط را برای زایمان واقعی آماده می‌کند. برخی از مادران در این زمان، دردهایی مثل دردهای قاعدگی را تجربه می‌کنند.
  • دهانه رحم شروع به تغییر می‌کند: در روزها و هفته‌های قبل از زایمان، تغییراتی در دهانه رحم ایجاد می‌شود به این منظور که بافت دهانه رحم نرم،‌ نازک یا پهن و حتی منبسط شود. (اگر بارداری اول شماست، دهانه رحم ممکن است یک تا دو سانتی‌متر قبل از شروع زایمان بازتر شود ولی به خاطر داشته باشید که در بارداری اول حتی اگر دهانه رحم یک سانت باز شود و در هفته ۴۰ بارداری باشید هم به معنای این نیست که زمان زایمان فرا رسیده است). زمانی که به روز زایمان نزدیک می‌شوید،‌ پزشک زنان یا ماما، یک تست واژینال انجام می‌دهد تا تغییرات واژن را مورد بررسی قرار دهد.
  • پلاگ مخاطی دهانه رحم خارج می‌شود که گاهی ممکن است همراه با خون باشد: پلاگ مخاطی یک سد محافظتی در برابر عبور باکتری‌ها به داخل رحم است. با نزدیک شدن به زمان زایمان، دهانه رحم نازک شده و ممکن است مقداری خون در مخاط مشاهده شود. پلاگ مخاطی ممکن است کم یا به مقدار زیاد باشد. رنگ آن نیز ممکن است قهوه‌ای،‌ صورتی یا قرمز (به علت خون) و حتی شفاف و بی رنگ باشد. ارتباط جنسی یا انجام تست‌های واژینال ممکن است باعث تغییر در رنگ مخاط و خون‌آلود شدن آن شود؛ حتی اگر زمان زایمان واقعی نزدیک نباشد.

از کجا بفهمیم دهانه رحم باز شده؟ ساعات پیش از زایمان طبیعی:

  • رنگ و حجم ترشحات واژن تغییر می کند

در روزهای پایانی بارداری و روزهای پیش از زایمان، ترشحات واژن غلیظ تر و بیشتر می شوند. ممکن است با خروج پلاگ های مخاطی مواجه شوید، این ماده در طول بارداری دهانه رحم را بطور کامل بسته بود تا مانع ورود موارد خارجی به رحم شود. ماده مخاطی پلاگ ممکن است به شکل یک تکه بزرگ یا چندین تکه کوچک شبیه به خلط بینی اما همراه با رگه های خونی کمرنگ خارج شود. اگر دقت نکنید و به سرعت توالت را ترک کنید، شاید اصلاً آن را نبینید و متوجه آن نشوید.

نام دیگر این ترشحات ضخیم و صورتی رنگ «بلادی شو» است که به معنای نشانه­­ خونی است که از علائم زایمان بشمار می رود. مشاهده ترشحات متمایل به صورتی یا خونی کمرنگ نشان دهنده فرا رسیدن فرآیند زایمان است، اما این نشانه به تنهایی کافی نیست و بدون انقباضات یا باز شدن دهانه رحم به اندازه 3 تا 4 سانتی متر، چند روز با زایمان فاصله دارید.

  •  انقباضات رحم مکرر و شدیدتر می شوند

از علائم اولیه زایمان طبیعی می توان به انقباضات رحم اشاره کرد، با این حال برخی از مادران باردار دچار انقباض نمی شوند. نوعی انقباضات کاذب رحم با نام «برکستون هیکس» وجود دارد که ممکن است از ابتدای بارداری تا روزها و ماه های پایانی بارداری وجود داشته باشند. عضلات رحم برای آمادگی زایمان کشیده و منقبض می شوند تا بتوانند نوزاد را با فشار خارج کنند.   

از کجا بفهمیم دهانه رحم باز شده؟ انقباضات واقعی را بشناسید!

اما چگونه می توان انقباضات حقیقی زایمان را از انقباضات کاذب تشخیص داد؟ بهتر است علائم و تفاوت انقباضات حقیقی را بدانید:

  • اگر فرد فعالی هستید، انقباضات حقیقی شدیدتر می شوند.
  • با تغییر موقعیت بدن، از بین نمی روند.
  • درد انقباضات حقیقی از پایین کمر آغاز می شود و به سمت پایین شکم و احتمالاً پاها حرکت می کند.
  • انقباضات حقیقی با مرور زمان بیشتر می شوند، مکرر و دردناک هستند و گاهی طبق یک الگوی منظم پیش می روند. در این زمان احتمالا دهانه رحم شما 2 سانتی متر باز شده است.

 

  •  کیسه آب پاره می شود

آنچه از پاره شدن کیسه آب مادر باردار هنگام صرف شام در یک رستوران شلوغ در فیلم ها دیده اید را فراموش کنید، زیرا این امر به ندرت رخ می دهد، چراکه در اکثر مادران پارگی کیسه آب آخرین نشانه زایمان است و تنها در 15 درصد زایمان ها رخ داده است. به همین دلیل آن را تنها نشانه زایمان تلقی نکنید. در این زمان معمولا دهانه رحم شما 3 تا 4 سانتی متر باز شده است و دردها به حدی شدید است که در بیمارستان به سر می برید. با ورود سر جنین به درون کانال زایمانی، استخوان های سر به دهانه رحم فشار وارد کرده و سبب باز شدن آن می شوند. ماما در طول زایمان هر یک ساعت یکبار (بسته به سرعت پیشرفت زایمان) با کمک معاینه دهانه رحم شما را اندازه گیری خواهد کرد. درصورت تمایل می توانید از او بپرسید که دهانه رحمم چند سانت باز شده است.

اکنون که می دانید از کجا بفهمیم دهانه رحم باز شده، آیا هنوز با آگاهی بیشتر از علائم زایمان نگرانید؟ سعی کنید استرس نداشته نباشید و در ماه آخر به طور مرتب به پزشک یا مامای خود مراجعه کنید، او می تواند اطمینان شما را جلب و به شما کمک کند.

 

بیشتر بدانید:

1- برای باز شدن دهانه رحم چه کار کنیم و ایمن ترین راهکار چیست؟

2- چکار کنیم دهانه رحم زودتر باز شود؟روش‌های‌‌ طبیعی و غیرپزشکی

3- تفاوت درد زایمان واقعی و انقباضات براکستون‌ هیکس چیست؟

4- آیا بلافاصله بعد از ازدست دادن پلاگ مخاطی و یا ماده ی مخاطی زایمان آغاز خواهد شد؟