The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چکار کنیم دهانه رحم زودتر باز شود؟روش‌های‌‌ طبیعی و غیرپزشکی

40 هفته شما به اتمام رسیده و به تاریخ زایمان نزدیکید. ساک خود را بسته‌‌اید و تمام کار‌های‌تان را انجام داده‌اید. از بارداری خسته‌‌اید و منتظر علایم اولیه زایمانید اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد... به همین سبب می پرسید که چکار کنیم دهانه رحم زودتر باز شود؟ در پایان 40 هفته اگر به بیمارستان مراجعه کنید ممکن است پزشک القای مصنوعی زایمان را پیشنهاد دهد اما اگر تمایلی به انجام آن ندارید روش‌های‌‌ طبیعی هم برای این منظور وجود دارد. در این حوزه مطالعات اندکی انجام شده و اثربخشی توصیه‌‌‌ها چندان اثبات شده نیست و بهتر است قبل از انجام هر یک ابتدا با متخصص زنان یا مامای خود مشورت کنید. 

چکار کنیم دهانه رحم زودتر باز شود؟

وقتی می پرسید که چکار کنیم که دهانه رحم زودتر باز شود، نکته مهم اینجاست که هیچ یک از تدابیر پیشنهاد شده در ادامه عارضه‌دار نیستند با این حال در مورد عوارض استفاده از آنها در بارداری‌‌های‌‌ پر خطر شواهدی در دسترس نیست پس با احتیاط آنها را به کار گیرید.

در این بخش به برخی روش‌های‌‌ طبیعی و غیرپزشکی برای باز کردن دهانه رحم و القای زایمان اشاره‌‌‌‌ می‌‌کنیم:

در برخی کلاس‌‌‌‌های زایمان این تکنیک‌‌‌ها آموزش داده‌‌‌‌ می‌شوند‌‌‌‌. مادر باردار باید اول از تصاویر بصری استفاده کند. مهم ترین کار در این روش دور کردن تنش‌‌‌ها از خود است. تنش و استرس مانع از زایمان‌‌‌‌ می‌شود. خود را آزاد کنید و اجازه دهید روند زایمان خود به خود پیش رود.

  • تجسم کنید

خود را در موقعیت زایمان فرض کنید. چشمان‌تان را ببندید و حس کنید رحم شما در حال انقباض است. این روش همچون هیپنوتیزم سبب القای زایمان‌‌‌‌ می‌شود.

  •  نوک سینه‌‌‌ها را تحریک کنید

مالیدن آرام نوک سینه سبب تحریک بدن و انقباضات رحمی‌‌‌‌ می‌شود. بر اساس تئوری با تحریک نوک سینه هورمون اکسی‌توسین ترشح‌‌‌‌ می‌شود که زمینه ساز انقباضات رحمی است. بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه این تحریک برای جنین خطر ساز نیست اما تاکنون بررسی در این رابطه روی بارداری‌‌‌‌های پرخطر انجام نشده است. در نتیجه انجام آن را تنها به خانم‌‌‌‌هایی که بارداری نرمال داشته‌اند پیشنهاد‌‌‌‌ می‌دهیم.

  • برقراری رابطه جنسی

نزدیکی با همسر از سه طریق‌‌‌‌ می‌تواند زمینه ساز القای زایمان شود:  ارگاسم زن که رحم را درگیر کرده و سبب انقباضات رحمی‌‌‌‌ می‌شود. از سوی دیگر ترشح اکسی توسین و وجود پروستاگلادین‌‌‌‌های موجود در مایع منی که پس از نزدیکی غلظت آن در دهانه رحم بالا‌‌‌‌ می‌رود سبب نرمی و انبساط دهانه‌‌‌‌ می‌شود.  نزدیکی در بارداری تا زمانی که کیسه آب پاره نشده باشد بلا.اشکال است اما پس از آن احتمال عفونت بالا‌‌‌‌ می‌رود. پس اگر دچار خونریزی یا لکه بینی از واژن هستید یا جفت سرراهی دارید از نزدیکی خودداری کنید. در شرایط طبیعی مطمئن باشید که نزدیکی آسیبی به جنین وارد نمی‌کند.

  • هومیوپاتی

هومیوپاتی نسخه رقیق شده درمان‌‌‌‌های قوی برای بدن است. دو داروی شقایق نعمانی و کوهوش آبی، دارو‌های‌‌ خانگی هستند که این طب برای القای زایمان پیشنهاد‌‌‌‌ می‌دهد و طبق تحقیقات دانشکده هومیوپاتی استفاده از آنها بی خطر است.

  • پیاده روی

به نظر‌‌‌‌ می‌رسد فشاری که سر جنین در حین پیاده روی به دهانه رحم‌‌‌‌ می‌آورد می‌تواند در باز شدن دهانه رحم و القای زایمان موثر باشد. نیروی جاذبه نیز‌‌‌‌ می‌تواند جنین را به سمت پایین بکشد‌‌‌‌. اما در پیاده روی زیاده روی نکنید. قدم زدن ملایم در هوای پاک توصیه‌‌‌‌ می‌شود نه پیاده روی شدید در هوای آلوده.

  • گیاهان دارویی

مصرف برخی گیاهان دارویی زیر نظر متخصص‌‌‌‌ می‌تواند به القای زایمان کمک کند. از جمله این گیاهان‌‌‌‌ می‌توان به اسطوخودوس در 6 هفته آخر بارداری و ریشه سیاه کوه در کنار انگور سیاه و برگ تمشک قرمز در 5 هفته آخر بارداری اشاره کرد که باید طبق دستورالعمل خاصی دم شده و مصرف شوند.

  • روغن گل مغربی

این روغن در کپسول 500‌‌‌‌ میلی گرم به صورت خوراکی یا واژینال یافت‌‌‌‌ می‌ شود - یک تا سه کپسول 3 بار در روز برای 4 هفته آخر بارداری برای نرم شدن و نازک شدن دهانه رحم لازم است..

  • دمنوش برگ تمشک

این دمنوش به انقباضات رحمی کمک‌‌‌‌ می‌کند اما چون مقالات علمی در رابطه با آن وجود ندارد در مورد بی عارضه بودن آن اطلاعاتی در دسترس نیست.

  • مواد غذایی

در روزهای‌‌ آخر که به زایمان نزدیک‌‌‌‌ می‌شوید بهتر است از پر خوری اجتناب کنید. در مورد این موضوع که آیا مواد غذایی خاصی‌‌‌‌ می‌تواند القا کننده زایمان باشد یا خیر اطلاعات علمی موثقی در دسترس نیست اما به تجربه ثابت شده برخی مواد غذایی‌‌‌‌ می‌تواند به زایمان سریع تر و راحت تر کمک کند. از جمله این مواد غذایی‌‌‌‌ می‌توان به آناناس، غذا‌های‌‌ پر ادویه و تند، غذا‌های‌‌ چینی، بادمجان شکم پر با پنیر پارمزان و گیاه شیرین بیان اشاره کرد.

- فلفل حاوی مواد فعال به نام کپسایسین بوده که عامل اجابت مزاج و تحریک رحم است. در مورد بادمجان شکم پر باید گفت احتمالا بادمجان و پنیر آن سبب القای زایمان نمی‌شوند بلکه سبزیجات به کار رفته در این غذا یعنی پونه کوهی‌‌ و ریحان که مصرفشان به دلیل القای زایمان در دوران بارداری ممنوع هستند مسبب این اتفاقند. در مورد آناناس باید گفت که گرچه این موضوع ثابت شده نیست اما به نظر‌‌‌‌ می‌رسد‌‌‌‌ می‌توان با تحریک پروستاگلاندین‌‌‌ها سبب رسیدن و باز شدن دهانه رحم شود.

- مصرف شیرین بیان نیز به دلیل گلیسیرریزین و دیگر ترکیبات شیمیایی که سبب تحریک پروستاگلاندین‌‌‌ها‌‌‌‌ می‌شود‌‌ محرک القای زایمان است. مصرف زیاد آن اما‌‌‌‌ می‌تواند سبب اسهال و انقباضات روده ای شود که البته مضر نیست و زمینه سازانقباضات سمپاتیک رحم است.

- شیرین بیان به شکل قرص موجود است اما در رابطه با آن تحقیقاتی انجام نشده است.

  • روغن کرچک

روغن کرچک سبب انقباضات روده‌‌ و اسهال و بالتبع انقباضات رحمی‌‌‌‌ می‌شود.‌‌وقتی می پرسید چکار کنیم دهانه رحم زودتر باز شود؟ نکته بسیار مهم این است که اگر زمان زایمان شما فرا نرسیده از این روش‌ها استفاده نکنید زیرا عوارض ناشی از آنها گاه ‌‌‌‌ می‌تواند بیش از فوایدشان باشد. بهترین کار این است که اجازه دهید بدن روند طبیعی خود را طی کند.

منبع: obgynnorth

 

بیشتر بدانید:

1- علت بیرون زدگی دهانه رحم چیست و چگونه درمان می شود؟

2- علت سرطان دهانه‌ رحم چیست و چگونه درمان می شود؟

3- التهاب دهانه رحم خطرناک است؟

4- علائم زخم دهانه رحم چیست و عکس زخم رحم چگونه است؟