The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بارداری در سن چهل سالگی چه عوارض و خطرات و مزیتی دارد؟

بارداری در سن چهل سالگی امروزه شیوع بیشتری پیدا کرده است. در واقع مرکز کنترل بیماری‌ها و پیشگیری (CDC) توضیح می‌دهد که میزان بارداری در سن چهل سالگی از دهه ۱۹۷۰ رو به افزایش است به طوری که تعداد زایمان‌های بار اول در بین بانوان در سنین ۴۰ تا ۴۴ سال در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۲ دو برابر شده است. در حالی که اغلب به بانوان گفته می‌شود که بهتر است قبل از ۳۵ سالگی باردار شوند، داده‌ها چیز دیگری نشان می‌دهند. دلایل مختلفی برای تاخیر در بچه دار شدن بانوان، حاملگی در سن چهل سالگی و حتی بعد از آن وجود دارد، که از جمله آنها به درمان ناباروری، شاغل بودن و تشکیل دیرهنگام زندگی زناشویی می‌توان اشاره کرد. اگر در مورد مادر شدن در سن ۴۰ سالگی کنجکاو شده‌اید، تمام مزایا و خطرات و سایر حقایق مرتبط با آن را می‌توانید در این مقاله بیابید.

آیا بارداری در سن چهل سالگی خطرناک است؟

با توجه به پیشرفت فناوری‌های مربوط به باروری، با بارداری در سن چهل سالگی نیز می توان یک فرزند سالم داشت. با این وجود هر نوع بارداری در سن چهل سالگی و بعد از آن پرخطر محسوب می‌شود. پزشک شما و جنین را از نظر موارد زیر تحت نظارت قرار می‌دهد:

  • فشار خون بالا. این عارضه می‌تواند خطر ابتلا به عارضه بارداری به نام پره‌اکلامپسی را افزایش دهد.
  • دیابت بارداری
  • نقایص مادرزادی مانند سندروم داون
  • سقط جنین
  • وزن کم نوزاد هنگام تولد
  • بارداری خارج از رحم، که گاهی اوقات با لقاح آزمایشگاهی (IVF) رخ می‌دهد.

سن چگونه روی باروری تاثیر می‌گذارد؟

پیشرفت در فناوری باروری عامل محرکی در افزایش سن بارداری بوده است. برخی از گزینه‌های زیر در دسترس بانوان است:

حتی با وجود همه این گزینه‌ها، شانس باروری زن بعد از سن ۳۵ سالگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. به گفته دفتر بهداشت زنان، یک سوم زوج‌ها بعد از سن ۳۵ سالگی مشکلات باروری را تجربه می‌کنند و این ممکن است مربوط به عوامل خطر زیر باشد که با افزایش سن بالا می‌روند:

  • تعداد تخمک‌های کمتری برای باروری باقی مانده است
  • تخمک‌های ناسالم
  • تخمدان‌ها نمی‌توانند تخمک‌ها را به درستی آزاد کنند
  • افزایش خطر سقط جنین
  • خطر بیشتر مشکلات پزشکی که می‌تواند مانع باروری شود.

تعداد سلولهای تخمک (اوسیت‌ها) سالم شما نیز پس از ۳۵ سالگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابند. طبق گفته کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان، این سلول‌ها از ۲۵۰۰۰ عدد در سن ۳۷ سالگی، به ۱۰۰۰ عدد در سن ۵۱ سالگی می‌رسند. در دوره بلوغ، شما بین ۳۰۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ اوسیت دارید.

مزیت بارداری در سن چهل سالگی چیست؟

بعضی اوقات مزایای داشتن فرزند در سنین بالاتر می‌تواند از فرزندآوری در سن ۲۰ یا ۳۰ سالگی بیشتر باشد. ممکن است شما زندگی شغلی‌تان را پایه‌گذاری کرده‌اید و به همین دلیل می‌توانید وقت بیشتری برای پرورش فرزندتان اختصاص دهید. یا از نظر مالی وضعیت مساعدتری داشته باشید. ممکن است زندگی زناشویی خود را تثبیت کرده و حالا وقت آن رسیده که نوزادی داشته باشید. اینها از جمله رایج‌ترین فواید فرزندآوری در سن ۴۰ سالگی است:

  • کاهش افول شناختی
  • ظرفیت عاطفی بیشتر برای بزرگ کردن فرزند
  • طولانی شدن عمر
  • نمرات و نتایج تحصیلی بهتر در کودکان، مانند نمرات امتحانات بالاتر و میزان فارغ التحصیلی بیشتر

چگونه در چهل سالگی باردار شویم؟

صرف نظر از سن، باردار شدن می‌تواند مدتی طول بکشد. اما اگر شما بیش از ۴۰ سال سن دارید و به مدت شش ماه برای بارداری طبیعی تلاش ناموفق داشته‌اید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که یک متخصص باروری را ببینید. پزشک متخصص باروری آزمایشاتی را انجام می‌دهد تا ببیند آیا عواملی وجود دارد که بر توانایی شما در باردار شدن تاثیر بگذارد یا خیر. این آزمایشات ممکن است شامل سونوگرافی برای بررسی رحم و تخمدان‌ها یا آزمایش خون برای بررسی میزان ذخیره تخمدان باشد. طبق گفته کالج آمریکایی زنان و زایمان، بیشتر بانوان بعد از سن ۴۵ سالگی نمی‌توانند به طور طبیعی باردار شوند. اگر شما ناباروری را تجربه می‌کنید، با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود که کدامیک از گزینه‌های زیر برای شما مناسب هستند:

  • داروهای باروری. این داروها به هورمون‌هایی که مربوط به تخمک گذاری هستند کمک می‌کنند.
  • فناوری کمک به تولید مثل (TRA). این روش با برداشتن تخمک و بارور کردن آن در آزمایشگاه و سپس برگرداندن آن به رحم انجام می‌شود. این شیوه برای بانوانی که دارای مشکلات تخمک‌گذاری هستند مفید است و همچنین برای بارداری از طریق رحم جایگزین نیز کاربرد دارد. در این روش میزان موفقیت در بانوان با سنین ۴۱ تا ۴۲ ساله 11 درصد است.
  • تلقیح داخل رحمی(UII). تلقیح مصنوعی نیز نامیده می شود، این فرایند با تزریق اسپرم به داخل رحم عمل می کند. اگر به ناباروری آقایان مشکوک باشیم، ممکن است IUI کمک کند.

بارداری بعد از ۴۰ سالگی چگونه خواهد بود؟

درست همانطور که از نظر آماری باردار شدن بعد از سن ۴۰ سالگی دشوار است، خود بارداری نیز با افزایش سن می‌تواند چالش برانگیز باشد. ممکن است به دلیل کاهش تراکم استخوان‌ها درد و رنج بیشتری را در استخوان و مفاصل تجربه کنید. همچنین ممکن است مستعد فشار خون بالا و دیابت بارداری باشید. خستگی ناشی از بارداری نیز ممکن است با بالا رفتن سن شدیدتر شود.

مهم است که با پزشک متخصص زنان در مورد آنچه که ممکن است در بارداری با سن بالا و سلامتی کلی برای شما پیش آید صحبت کنید.

سن چگونه بر زایمان تاثیر می‌گذارد؟

احتمال زایمان واژینال ممکن است بعد از ۴۰ سالگی کمتر باشد. همچنین ممکن است شما در معرض خطر ابتلا به پره‌اکلامپسی باشید که انجام سزارین برای نجات مادر و نوزاد الزامی باشد. اگر قرار است نوزاد شما طبیعی به دنیا بیاید، مراحل زایمان در سن بالا چالش برانگیزتر است. در ضمن خطر افزایش مرگ و میر نیز وجود دارد.

بسیاری از بانوان در ۴۰ سالگی یا بالاتر از ۴۰ سالگی نوزادان سالم را با موفقیت به دنیا می‌آورند. در مورد آنچه انتظار دارید با پزشک خود صحبت کنید و یک برنامه پشتیبان آماده کنید. به عنوان مثال، اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای زایمان طبیعی هستید، با شریک زندگی خود و گروه پشتیبانی صحبت کنید تا در صورت نیاز به سزارین بدانید به چه چیزی نیاز دارید.

آیا خطر دو قلو و چند قلو زایی با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد؟

سن به خودی خود خطر چند قلو زایی را افزایش نمی‌دهد. با این حال، بانوانی که از داروهای باروری یا روش‌هایکمک باروری برای باردار شدن استفاده می‌کنند در معرض خطر بیشتری برای چند قلو زایی هستند. این امر به دلیل تاثیری است که داروها بر روی تخمک گذاری دارند. بارداری دوقلویی خطر زایمان زودرس را نیز بیشتر می‌کند.

باردار شدن بعد از ۴۰ سالگی ممکن است برای برخی از بانوان نسبت به سایرین بیشتر طول بکشد. بنابراین میزان باروری شما به طور چشمگیری در دهه ۴۰ کاهش می‌یابد. بنابراین متخصصین باروری باید سریع‌تر شروع به کار کنند. اگر نمی‌توانید به طور طبیعی باردار شوید، می‌توانید با روش‌های کمک باروری برای بچه دار شدن تلاش کنید.

بارداری در سن چهل سالگی امکان پذیر هست یا نه؟

امروزه بچه دار شدن در سن چهل سالگی بسیار رایج‌تر از گذشته است، بنابراین اگر برای بچه دار شدن تا این سن صبر کرده‌اید، تنها نیستید.

با وجود چالش‌هایی که می‌تواند بر سر راه باردار شدن باشد، داشتن فرزند در این سن قطعا امکانپذیر است. لازم است شما قبل از تشکیل خانواده در این مرحله از زندگی خود، با پزشک‌تان در مورد همه عوامل خطر فردی خود صحبت کنید.

 مطالعه بیشتر:

بهترین سن برای بارداری چه زمانی است؟

تاثیر سن مادر بر بارداری

بارداری کم خطر پس از 35 سالگی

 منبع:healthline 

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید