The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم سقط جنین چیست؟ سقط جنین در ماه اول و سه ماهه دوم بارداری

 آیا تا بحال علائم سقط جنین را تجربه کرده اید؟ یقیناً سقط جنین یکی از موضوعاتی است که اصلاً نمی خواهید درباره آن حرف بزنید یا به آن فکر کنید. اما امروز می خواهیم فقط کمی پیرامون این موضوع گفتگو  کنیم، اگر باردار هستید با ما همراه باشید. در این مقاله درباره علائم سقط جنین به صورت سقط زودرس و دیرهنگام با شما گفتگو خواهیم کرد و مسائل نگران کننده را یادآور می شویم.

سقط جنین جنین چیست؟

سقط جنین امری بسیار شایع در بارداری است. بر اساس آمار ارائه شده از سوی منابع معتبر جهانی 15 الی 20 درصد بارداری ها به سقط ختم می شوند. در این میان انتظار می رود بخش اعظم این آمار مختص به مادرانی باشد که به طور کلی از بارداری خود مطلع نیستند. 

صاحب نظران (دکتر هلین لندی، استاد و رئیس گروه زنان و زایمان بیمارستان دانشگاه جورج تاون) تخمین می زنند که حدود 30 الی 40 درصد تمام بارداری ها، منجر به سقط شود. چرا که بسیاری از خانم ها قبل از آنکه بدانند باردار هستند و یا اینکه بارداری آنان از طرف یک مرجع معتبر تائید شود، سقط می کنند. 

از آنجا که بسیاری از علائم سقط جنین مانند لکه بینی و گرفتگی در بارداری های کاملاً سالم نیز به چشم می خورد، نمی توان به طور حتم مشخص کرد که آیا سقط جنین رخ داده است یا خیر.

علائم سقط جنین چیست؟

اما خبر خوب این که بعد از سقط معمولاً بارداری موفقیت آمیز خواهد بود. در حقیقت، حداقل 85 درصد از خانم هایی که سابقه سقط جنین دارند، برای بار دوم بارداری سالم و کاملی خواهند داشت.

بنابراین اگر فکر می کنید علائم سقط جنین را دارید، نگران نشوید. در اینجا با علائم سقط جنین و اقداماتی که می توانید انجام دهید، آشنا می شوید.

علائم سقط جنین در ماه اول یا علائم و نشانه های سقط جنین زودرس

بیشترین سقط جنین در 13 هفته اول بارداری یعنی سه ماهه اول اتفاق می افتد. به همین دلیل بسیاری از مردم خبر بارداری خود را تا پایان سه ماهه اول، اعلام نمی کنند.

بنابر نظر کارشناسان (دکتر زو ویلیامز از نیویورک، مدیر برنامه سقط جنین زودرس و مکرر در بارداری (PEARL) در مرکز پزشکی مونت فیور/ دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین)، گرفتگی همراه با لکه بینی اولین علامت سقط جنین زودرس است.

خونریزی: خونریزی در دوران بارداری یکی از شایع ترین علائم سقط جنین است و همیشه باید مورد توجه پزشک قرار گیرد. پزشکان همواره خونریزی را بسیار جدی می گیرند. اما این بدان معنی نیست که خونریزی همیشه با سقط جنین همراه می شود. در بسیاری موارد، خونریزی در بارداری کاملاً بی خطر است. اما برای حصول اطمینان باید به پزشک مراجعه کرد. قبل از تماس با پزشک، وضعیت خونریزی را بررسی کنید، ببینید آیا خون کهنه و قهوه ای رنگ است یا به رنگ قرمز و شبیه خون قاعدگی که پد (نوار) بهداشتی را پر کرده است؟ هر چقدر خونریزی شدیدتر باشد، نگران کننده تر خواهد بود. (احتمال سقط بیشتر است)

درد: یکی دیگر از نشانه های سقط، درد است که معمولاً در ناحیه شکم، لگن یا قسمت تحتانی کمر احساس می شود و شدت آن می تواند در حد درد قاعدگی یا شدیدتر باشد. از آنجا که بدن به دلیل بزرگ شدن رحم، باز می شود، درد رباط های دور رحم و گرفتگی در اوایل بارداری امری طبیعی است، لذا نمی توان به راحتی درد طبیعی را از سقط تشخیص داد.

ادراک: بعضی از خانمها علامت جسمی خاصی ندارند اما وقتی با پزشک تماس می گیرند، اظهار می کنند که علائم بارداری در آنها قطع شده است، مثلا سابقاً تهوع صبحگاهی داشتند  اما چند روزی است که دیگر این حالت را ندارند. از آنجا که هورمونهای بارداری بعد از سقط جنین از بین می روند، ممکن است مادر متوجه کاهش حساسیت پستان یا رفع حالت تهوع شود. اما در این مورد نیز نباید فراموش کرد که کاهش علائم بارداری جزئی از روند طبیعی بارداری نیز محسوب می شود. علائمی مانند تهوع صبحگاهی و حساسیت پستان از سه ماهه اول تا دوم به مرور رو به کاهش می نهد.

علائم و نشانه های سقط جنین دیرهنگام

سقط جنین دیر هنگام، در سه ماهه دوم یعنی بین هفته 14 تا 20 بارداری رخ می دهد. فراوانی وقوع این نوع سقط جنین به مراتب کمتر است اما هنوز در حدود 2 درصد از بارداری ها مشاهده می شود. علائم سقط جنین در هفته 14 یا بعد از آن با شدت درد و خونریزی بیشتر، تقریباً شبیه به علائم سقط جنین زود هنگام است. در این مقطع هنگام سقط  لخته های بزرگی دفع می شوند.

آیا می توان برای پیشگیری از سقط جنین کاری کرد؟

 

خواه در اوایل بارداری باشید و چه مدتی از آن گذشته باشد، در صورت بروز هر یک از علائم سقط جنین، با پزشک تماس بگیرید. تماس با پزشک و اینکه از او بشنوید جای نگرانی نیست، بهتر از آن است که در تماس گرفتن تعلل کنید و چیز مهمی را از دست بدهید. درد و خونریزی در اوایل بارداری هر دو دلیل خوبی برای مراجعه به پزشک و کنترل وضعیت هستند. (دکتر ویلیامز)

 مطالعه بیشتر:

سقط زودهنگام یا زودرس جنین

علائم سقط جنین و رنگ خون سقط جنین چگونه است؟

عوارض سقط جنین عمدی (مشکلات بعد از سقط جنین)

منبع: parents