The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوارض بارداری دوقلویی برای نوزادان چیست؟

امروزه با توجه به بالاتر رفتن سن ازدواج و با در نظر گرفتن زمان طلایی بانوان برای بچه دار شدن، بسیاری از زوجینی که با تک فرزندی مخالف هستند، تصمیم می گیرند که دوقلو باردار شوند تا با یک تیر دو نشان زده و با یک بار حاملگی و یک مرتبه زایمان صاحب دو فرزند شوند. اما گرچه دوقلو داشتن فواید و سختی های خاص خود را دارد، آیا شما از عوارض بارداری دوقلویی برای نوزادان آگاه هستید، توصیه می کنیم که ابتدا این متن را درمورد عوارض بارداری دوقلویی مطالعه کرده و سپس اگر همچنان تمایل به این کار داشتید اقدام کنید.

عوارض بارداری دوقلویی برای نوزادان

بارداری دوقلویی بدون شک با خطرات و عوارضی برای نوزادان در راه همراه خواهد بود ازجمله:

1- زایمان زودرس و کم وزنی حین تولد

دوقلوها، به طور متوسط، زودتر از موعد و با وزن کمتر از تک جنین‌ها متولد می‌شوند. مدت زمان بارداری دوقلوها بجای 40 هفته 38 هفته در نظر گرفته می‌‌شود. زایمان زودرس - زایمان قبل از 37 هفته بارداری- شایع‌ترین عارضه در بارداری چند قلویی است. حدود 59 درصد از دوقلوها زودتر از موعد و در هفته‌های 35 تا 36 بارداری متولد می‌شوند. سه و چهارقلوها حتی از این زمان نیز زودتر به دنیا می‌آیند. البته در صورتی که مادری برای نخستین بار دوقلو باردار شده باشد ممکن است در هفته 39 بارداری زایمان کند. به دلیل تولد پیش از موقع میانگین وزن دوقلوها حدود 2 کیلو است. گرچه به لطف پیشرفت‌های پزشکی در مراقبت از نوزادان کوچک، نوزادانی که با این وزن متولد می‌شوند حالشان خوب است اما به هر حال نوزاد کم وزن تلقی می‌شوند. دوقلوها با وزن زیر یک کیلو و 500 گرم در معرض مشکلات سلامتی در دوران نوزادی و عوارض طولانی مدت مانند فلج مغزی و ناتوانی در یادگیری هستند.

• برای کاهش خطر چه می‌توان کرد؟

علائم زایمان زودرس را بدانید و در صورت تجربه هر یک از آنها با پزشک خود تماس بگیرید. علائم زایمان زودرس شامل موارد زیر است:

-گرفتگی مداوم رحم

-انقباضات دردناک با فاصله هر 10 یا کمتر از 10 دقیقه که هنگام تغییر موقعیت، فروکش نمی‌کنند

-فشار یا درد در قسمت تحتانی کمر

-ترشحات واژینال که آبکی، صورتی رنگ یا قهوه‌ای همراه با خون است

-فشار در کف لگن، ران یا کشاله ران

بیشتر مادرانی که این علائم را تجربه می‌‌کنند به سرعت زایمان نمی‌کنند اما در این شرایط لازم است با پزشک خود مشورت کنید تا وضعیت جنین‌ها بررسی شود.مراقبت از سلامتی و حفظ یک رژیم غذایی مناسب در طول دوران بارداری که شامل مصرف کالری اضافی (حدود 600 کیلوکالری در روز برای دوقلوها) است به رشد جنین‌ها در رحم کمک می‌کند.

2- سندروم انتقال خون دوقلوها

این سندروم نوعی وضعیت درون رحمی است که در آن دوقلوها مقدار نابرابر خون می‌‌گیرند و در حالی که به یک جنین خون زیادی می‌رسد دیگری مقدار پایینی از خون را دریافت می‌کند. این عارضه نادر است و در حدود 5 تا 15 درصد از بارداری‌ها که در آن دوقلوهای یکسان با جفت مشترک هستند اتفاق می‌‌افتد. اگرچه این شرایط برای مادر خطرناک نیست، اما می‌‌تواند برای جنین‌ها خطرناک باشد.

• برای کاهش خطر چه می‌توان کرد؟

پزشک زنان خانم باردار را به یک متخصص پریودنتیولوژیک ارجاع می‌دهد تا روی جفت لیزر درمانی انجام دهد. به این ترتیب جریان خون به صورت مساوی بین دو جنین تقسیم می‌شود. پزشک هر هفته یا دو هفته یکبار مایع آمنیوتیک اضافی را با آمنیوسنتز تخلیه می‌کند تا خطر زایمان زودرس با این عارضه کاهش یابد.

حال که عوارض بارداری دوقلویی برای نوزادان را می دانید، قبل از اقدام حتما با متخصص زنان در این باره گفت و گو کنید تا با توجه به شرایط بهترین تصمیم را بگیرید.

 

بیشتر بدانید:

1- مراقبت های بارداری دوقلویی و توصیه‌های مهم در این مورد

2- عوارض بارداری دوقلویی یا چندقلویی

3- روش صحیح خوابیدن در بارداری دوقلویی و چندقلویی

4- علت و انواع بارداری دوقلویی یا چندقلویی

منبع: whattoexpect