The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اولین علائم حاملگی دوقلو چیست و دوقلویی چه زمانی مشخص میشود؟

آیا چیزی به عنوان اولین علائم حاملگی دوقلو وجود دارد؟ با شروع علائم بارداری، ممکن است با خود فکر کنید که آیا داشتن علائم قوی تر معنایی دارد و یا آیا نشانه هایی وجود دارد که شما دوقلو باردار هستید؟ آیا خسته شدن و این حالت تهوع طبیعی است یا می تواند معنای دیگری داشته باشد؟در حالی که تنها راه قطعی برای تشخیص اینکه آیا شما دوقلو باردار هستید سونوگرافی است، برخی از علائم حاملگی دوقلو ممکن است نشان دهد که اتفاقات اضافی در درون بدن شما در حال وقوع هستند.

آیا علائمی وجود دارد که نشان دهد شما دوقلو باردار هستید؟

به محض شروع بارداری، بدن شما شروع به تولید هورمون ها و تغییرات فیزیکی می کند. این تغییرات ممکن است اولین علامت بارداری باشند. علاوه بر این، ممکن است برخی از این علائم در صورتی که بیش از یک جنین در رحم داشته باشید، کمی متفاوت باشند.

بسیاری از بانوانی که بارداری دوقلو را تجربه می کنند، گزارش می دهند که حتی قبل از اینکه به طور قطعی متوجه این مساله شوند، احساس کرده یا حدس می زنند که باید در انتظار بارداری دو یا چند قلو باشند. از سوی دیگر ، برای بسیاری از بانوان، این خبر، یک شگفتی کامل است. نشانه های زیر معمولاً به عنوان علائم حاملگی دوقلو در اولین هفته های بارداری گزارش می شود.

بیماری صبحگاهی

هنوز به طور کامل مشخص نیست که چرا برخی از مادران دچار حالت تهوع یا بیماری صبحگاهی می شوند، اما برای بسیاری از بانوان باردار، این مشکل می تواند از هفته چهارم بارداری شروع شود، یعنی دقیقاً زمانی که منتظر قاعدگی هستید اما خونریزی شما شروع نمی شود.

افزایش هورمون بارداری گنادوتروپین کوریونی انسانی (hGH)، ممکن است در هر زمان از روز به ایجاد حالت تهوع کمک کند. درست است، بیماری صبحگاهی فقط در صبح اتفاق نمی افتد.

یکی از علائم حاملگی دوقلو تهوع زیاد است. برخی از بانوانی که دو یا چند قلو باردار هستند، سطح بالایی از حالت تهوع یا بیماری صبحگاهی را گزارش می دهند که به مدت بیشتری در دوران بارداری آن ها به طول می انجامد. البته تعیین یک اساس و شدت اولیه برای بیماری صبحگاهی دشوار است، زیرا ممکن است از فردی به فرد دیگر و همچنین از بارداری تا بارداری دیگر متفاوت باشد.

تجربه تهوع و استفراغی که بیش از هفته چهاردهم بارداری طول بکشد نیز می تواند نشان دهنده بارداری دو یا چند قلویی باشد.

متأسفانه، احساس تهوع شدید یا طولانی مدت صبحگاهی همچنین می تواند نشان دهنده عارضه بارداری "هیپرامزیس گراویداروم" باشد. اگر چندین بار در روز استفراغ می کنید یا در تمام طول روز حالت تهوع دارید یا وزن شما در حال کاهش است، ایده خوبی است که به پزشک مراجعه کنید تا علت شرایط شما مورد ارزیابی قرار بگیرد.

خستگی

خستگی زیاد نیز یکی از علائم حاملگی دوقلو است. در هفته های اول و گاهی حتی قبل از تاخیر در قاعدگی در هفته 4، ممکن است احساس خستگی کنید. افزایش سطح هورمون ها، همراه با مشکلات احتمالی مانند وقفه در خواب و افزایش نیاز به دفع ادرار، ممکن است توانایی شما در استراحت معمول را مختل کند.

باز هم، به هیچ وجه نمی توان به طور قطع گفت که آیا خستگی ایجاد شده لزوما به این معنی است که شما درون رحم خود بیشتر از یک جنین دارید. اگر احساس خستگی مفرط می کنید، تمام تلاش خود را برای استراحت کافی انجام دهید، از جمله اینکه زود هنگام بخوابید، در صورت امکان در طی روز چرت بزنید و به علاوه محیطی آرام برای خواب فراهم کنید.

سطح بالای هورمون hCG

گنادوتروپین کوریونی انسانی یا اچ سی جی (hCG)، هورمونی است که بدن در دوران بارداری تولید می کند. آزمایشات حاملگی خانگی این هورمون را در ادرار تشخیص می دهند تا نتیجه آزمایش شما مثبت شود. در حالی که آزمایش های حاملگی خانگی نمی توانند سطح خاصی از hCG را در بدن شما مشخص کنند، آزمایش خون می تواند میزان دقیق این هورمون را اندازه گیری کند.

اگر تحت درمان های باروری خاصی هستید، ممکن است لازم باشد تا برای بررسی اعداد hCG ، آزمایش خون بدهید. پزشک شما، یک عدد پایه را در نظر گرفته و سپس نتایج آزمایشات را ارزیابی می کند تا ببیند که آیا اعداد مطابق انتظار دو برابر می شوند یا خیر. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که میزان هورمون اچ سی جی در بارداری های دو یا چند قلو ممکن است بیشتر از حد انتظار باشد که خود از علائم حاملگی دوقلو است.

دومین ضربان قلب

ضربان قلب جنین شما ممکن است در حوالی هفته 8 تا 10 بارداری استفاده از داپلر جنین شنیده شود. اگر پزشک شما شک کند که ضربان قلب دوم را می شنود که از مهمترین علائم حاملگی دوقلو است، به احتمال زیاد سونوگرافی را برای بررسی دقیق تر از آنچه که درون رحم می گذرد، پیشنهاد می کند.

اندازه گیری شکم

اندازه گیری شکم (قله رحم)، نشانه اولیه بارداری دو یا چندقلویی نیست، زیرا بعید است که پزشک تا بعد از هفته20 بارداری، شکم شما را اندازه گیری کند. اگر تا به حال سونوگرافی انجام نداده باشید، در این مرحله احتمال دارد که این بررسی برای شما درخواست شود.

برخی از افراد گزارش می دهند که شکم آن ها در بارداری دو یا چندقلو زودتر بزرگ و مشخص می شود، اما این مساله بسته به فرد و وضعیت بارداری او بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، در مادرانی که بیش از یک بار باردار شده اند، شکم به طور معمول زودتر خود را نشان می دهد.

اولین حرکات

از آنجا که اکثر والدین تا هفته 18 حرکات جنین را احساس نمی کنند، این نیز نشانه اولیه بارداری های دو یا چندقلویی نیست. فرزند شما از ابتدا در رحم حرکت می کند، اما بعید است که شما تا سه ماهه دوم بارداری بتوانید این حرکات را احساس کنید.

البته، داشتن دو یا چند جنین می تواند به این معنا باشد که شما کمی زودتر از زمانی که تنها یک جنین در رحم دارید، حرکات را احساس خواهید کرد، اما در هر حال بعید است که قبل از سه ماهه دوم بارداری این اتفاق رخ دهد.

افزایش وزن:

این یکی دیگر از نشانه هایی است که ممکن است تا اواسط دوران بارداری مورد توجه قرار نگیرد. در طی سه ماهه اول بارداری، افزایش وزن نسبتاً کم است.توصیه استاندارد افزایش وزن، بین 0.45 تا 1.81 کیلوگرم در 12 هفته اول بارداری است. صرف نظر از اینکه بارداری شما تک قلو و یا بیشتر باشد، افزایش وزن در سه ماهه دوم سریع تر اتفاق می افتد.

اگر در سه ماهه اول بارداری سریع تر وزن اضافه کردید، باید با پزشک خود در مورد علل یا نگرانی های احتمالی صحبت کنید.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) به عنوان یک منبع معتبر، دستورالعمل های زیر را برای افزایش وزن در بارداری ذکر کرده است، که بر اساس شاخص توده بدنی قبل از بارداری (BMI)، برای مادران با بارداری دوقلو تهیه شده است:

• شاخص توده بدنی قبل از بارداری کمتر از 18.5: 22.67 تا 28.12 کیلوگرم

• شاخص توده بدنی قبل از بارداری 18.5 تا 24.9: 16.78 تا 24.49 کیلوگرم

• شاخص توده بدنی قبل از بارداری 25 تا 29.9: 14.06 تا 22.67 کیلوگرم

• شاخص توده بدنی قبل از بارداری بیشتر یا مساوی 30: 11.33 تا 19.05 کیلوگرم

با این حال، اگر با حالت تهوع صبحگاهی یا مشکلات دیگر روبرو هستید، ممکن است در سه ماهه اول وزن اضافه نکرده و یا حتی مقداری از وزن خود را دست بدهید. باز هم، اگر نگران افزایش وزن خود هستید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

سونوگرافی

اگرچه موارد فوق ممکن است نشانه های بارداری دو یا چند قلو باشند، اما تنها راه مطمئن برای تشخیص بارداری بیش از تک قلویی، سونوگرافی است.برخی پزشکان سونوگرافی اولیه را در حدود هفته 6 تا 10 بارداری، برای تأیید بارداری و یا بررسی مشکلات احتمالی تعیین می کنند. اگر سونوگرافی اولیه را انجام نداده اید، بدانید که در حدود هفته 18 تا 22 باید برای سونوگرافی آنومالی اسکن آماده شوید.

هنگامی که پزشک شما بتواند تصاویر سونوگرافی را مشاهده کند، دقیقاً متوجه خواهید شد که چند فرزند در راه دارید.

شانس داشتن دوقلو چقدر است؟

با توجه به گزارش مرکز CDC، میزان دوقلوها در سال 2018، 32.6 دوقلو در هر 1000 تولد بوده است. موارد متفاوتی در تعداد دوقلوهای متولد شده در هر سال نقش دارد. عواملی مانند سن، ژنتیک و درمان های باروری می توانند احتمال باردار شدن به صورت دوقلویی را افزایش دهند.

در حالی که بارداری دوقلویی یا حتی بیشتر، هیجان انگیز است، اما خطراتی را به دنبال دارد. تمرکز بر سلامت خود و جستجوی مراقبت های دوران بارداری به ویژه در بارداری های چندقلویی اهمیت بسیار زیادی دارد.

علائم حاملگی دوقلو نمی توانند به طور قطعی به شما بگویند که آیا دو یا چندقلو باردار هستید یا خیر، اما با انجام ملاقات ها و آزمایش های منظم قبل از تولد می توانید به تشخیص برسید. مهم نیست که چند جنین درون رحم داشته باشید، در هر حال همیشه نگرانی های خود را با پزشک در میان بگذارید و از خود مراقبت کنید.

مطالعه بیشتر:

نشانه های بارداری دوقلویی یا چندقلویی

زمان تشخیص بارداری دوقلو هفته چندم است ؟

مهمترین علائم بارداری دوقلو، از کجا بفهمیم دوقلو بارداریم؟

چگونه بفهمم دوقلو باردارم ، چگونه دوقلویی تشخیص داده می‌شود؟

?پرسش و پاسخ های علائم حاملگی دوقلو

آیا خستگی زیاد از علائم حاملگی دوقلویی است؟

خستگی زیاد نیز یکی از علائم حاملگی دوقلو است. در هفته های اول و گاهی حتی قبل از تاخیر در قاعدگی در هفته 4، ممکن است احساس خستگی کنید. افزایش سطح هورمون ها، همراه با مشکلات احتمالی مانند وقفه در خواب و افزایش نیاز به دفع ادرار، ممکن است توانایی شما در استراحت معمول را مختل کند.

آیا بالا بودن عدد بتا نشان دهنده دقلویی است؟

پزشک شما، یک عدد پایه را در نظر گرفته و سپس نتایج آزمایشات را ارزیابی می کند تا ببیند که آیا اعداد مطابق انتظار دو برابر می شوند یا خیر. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که میزان هورمون اچ سی جی در بارداری های دو یا چند قلو ممکن است بیشتر از حد انتظار باشد که خود از علائم حاملگی دوقلو است.

شانس داشتن دوقلو چقدر است؟

با توجه به گزارش مرکز CDC ، میزان دوقلوها در سال 2018، 32.6 دوقلو در هر 1000 تولد بوده است. موارد متفاوتی در تعداد دوقلوهای متولد شده در هر سال نقش دارد. عواملی مانند سن، ژنتیک و درمان های باروری می توانند احتمال باردار شدن به صورت دوقلویی را افزایش دهند.

مهمترین علامت حاملگی دوقلویی چیست؟

ضربان قلب جنین شما ممکن است در حوالی هفته 8 تا 10 بارداری استفاده از داپلر جنین شنیده شود. اگر پزشک شما شک کند که ضربان قلب دوم را می شنود که از مهمترین علائم حاملگی دوقلو است، به احتمال زیاد سونوگرافی را بررسی دقیق تر از آنچه که درون رحم می گذرد، پیشنهاد می کند.

منبع: healthline