The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ورم در بارداری دوقلویی آیا شدیدتر است؟

اگرچه تجربه بارداری دوقلویی بسیار شیرین و در عین حال هیجان انگیز است، اما هنگامی که بیش از یک جنین درون رحم دارید، باید منتظر اتفاقات و تغییرات بیشتری نسبت به یک بارداری تک قلویی باشید و بنابراین بدیهی است که برخی عوارض جانبی را با شدت یا مدت بیشتری احساس کنید. این مقاله نگاهی دارد به بزرگترین چالش ها و مشکلات از جمله حالت تهوع و یا ورم در بارداری دوقلویی که ممکن است با آن ها مواجه شوید. بنابراین از خواندن ادامه مطلب غافل نشوید.

چه عوارضی در بارداری های دوقلویی شدیدتر است؟

علاوه بر ورم در بارداری دوقلویی، وقتی دو یا چند نوزاد در شکم دارید، احتمالا برخی از عوارض بارداری در شما شدیدتر خواهد بود مثلا:

1. افزایش نیاز بدن به مواد مغذی:

به عنوان مادری که دوقلو باردار است، قطعا به سطوح بالاتری از ویتامین ها و مواد معدنی خاص نیاز دارید تا بتوانید پاسخگوی نیاز بدن خود و جنین های در حال رشد درون رحمتان باشید. بنابراین این کاملا طبیعی است که بیشتر از بقیه مادران گرسنه شوید و یا برعکس احساس ضعف و خستگی کنید.

2. حالت تهوع:

حالت تهوع بارداری که با نام مصطلح بیماری صبحگاهی نیز شناخته می شود، یکی از عوارض رایج در بارداری است که بر اساس گزارش ها، در حدود 70 درصد از مادران آن را در هر زمان از روز تجربه می کنند. اما بر اساس مطالعات انجام شده، حالت تهوع در بارداری های دو یا چند قلویی با تعداد دفعات و شدت بیشتری تجربه می شود که می تواند ناشی از سطوح بالاتر هورمون های مرتبط با بارداری باشد.

3. سوزش سردل:

بر اساس گزارش های موجود، در حدود 45 درصد از مادران باردار ممکن است سوزش سر دل را در مقاطع مختلف بارداری از همان روزهای ابتدایی گرفته تا اواخر بارداری و روزهای نزدیک به زایمان تجربه کنند. با اینکه سوزش سر دل یکی از آزاردهنده ترین عوارض دوران بارداری است، اما متاسفانه باید بگوییم که احتمال تجربه آن در بارداری های دوقلویی بیشتر از تک قلویی است، زیرا در ابتدای بارداری تغییرات قابل توجه هورمونی و در انتهای بارداری فشار رحم بسیار بزرگ شده بر روی معده می توانند زمینه ساز آن شوند.

4. درد و ناراحتی های جسمی:

به عنوان یک مادر باردار ممکن است در طی این دوران، دردهای مختلفی را تجربه کنید که ناشی از مشکلاتی همچون کشیده شدن رباط ها، انقباضات شکمی و رحم، درد در مفاصل و تحت فشار قرار گرفتن لگن هستند، به این موارد سردرد، درد در ناحیه شرمگاهی، درد ناشی از هموروئید و دردهای عضلانی را نیز اضافه کنید.

اگرچه شواهد به دست آمده از مطالعات در این زمینه کافی نیستند، اما کاملا قابل انتظار و منطقی است که در بارداری های دوقلویی این دردها با فراوانی و شدت بیشتری احساس شوند. زیرا تغییرات هورمونی در این بارداری ها بیشتر است، رحم در مقایسه با بارداری های تک قلویی سریع تر و بیشتر بزرگ شده و در نتیجه فشار بیشتری به رباط های نگهدارنده آن و اندام های لگنی وارد می شود و ... که همگی می توانند زمینه ساز تجربه درد بیشتر شوند.

5. سندرم تونل کارپال:

با شنیدن اسم سندرم تونل کارپال، احتمالا به مشکلات مچ دست ناشی از کارهایی مانند تایپ کردن بیش از حد فکر می کنید، اما لازم است بدانید که این مشکل در دوران بارداری نیز بسیار رایج است تا جایی که در حدود یک سوم یا حتی کمی بیشتر از مادران باردار، با آن درگیر هستند.

در طی بارداری، احتباس مایعات و در نتیجه ورم باعث تحت فشار قرار گرفتن اعصاب نواحی مختلف از جمله مچ دست شده و در نتیجه آن سندرم تونل کارپال و مشکلاتی همچون گزگز و بی حسی دست ایجاد می شود. از آنجا که به نظر ورم در بارداری دوقلویی بیشتر است، مادرانی که دوقلو دارند، بیشتر در معرض خطر مشکل سندرم تونل کارپال هستند.

6. ترک های پوستی:

ترک های پوستی یا استریا، یکی از مشکلات رایج و در عین حال اجتناب ناپذیر دوران بارداری هستند که در پی کشش پوست ایجاد می شوند. بر اساس شواهد به دست آمده از مطالعات متعدد، بین 50 تا 90 درصد مادران در طی دوران بارداری خود و به ویژه در هفته های پایانی، با این مشکل مواجه می شوند اما در بارداری های دوقلویی ماجرا کمی متفاوت است. از آنجا که در یک بارداری دوقلویی رحم بزرگتر از بارداری تک قلو است، بنابراین پوست رحم بیشتر و بیشتر کشیده شده و در نتیجه آن تعداد و شدت ترک های پوست نیز قابل توجه تر خواهد بود. از سوی دیگر، احتباس مایعات و ورم در بارداری دوقلویی در بخش های مختلف بدن همچون سینه و بازوها بیشتر دیده شده و در نتیجه این نواحی نیز بیشتر ترک می خورند.

7. ورم:

ورم در بارداری نیز جزو آن دسته از عوارضی است که چه دوست داشته باشید چه نه، آن را به هر حال تجربه خواهید کرد و اگرچه شنیدن این خبر چندان خوشایند نیست، اما به طور معمول ورم در بارداری دوقلویی بسیار بیشتر از بارداری های تک قلو است! دلایل مختلفی در وقوع این شرایط دخیل هستند، از جمله اینکه:

  • در بارداری های دوقلویی، حجم خون و مایعات بدن بیشتر افزایش پیدا می کند تا بتواند پاسخگوی نیاز دو جنین در حال رشد و مادر آن ها باشد و بنابراین بدیهی است که احتباس مایعات در بدن نیز با شدت بیشتری رخ دهد.
  • در یک بارداری دوقلو، فشار رحم بر روی لگن بسیار بیشتر از بارداری تک قلو است، و بنابراین بازگشت خون از پاها به سمت قلب کندتر رخ می دهد. به جز این موارد احتمال وقوع مشکلاتی همچون فشار خون بالا و یا پره اکلامپسی که هر دو با تورم بخش های مختلف بدن همراه هستند، در بارداری های دوقلویی بیشتر از بارداری تک قلو است و در نتیجه تمامی مسائل سبب می شود تا ورم در بارداری دوقلو بیشتر رخ داده و شما را به عنوان یک مادر حسابی به دردسر بیندازد.

مطالعه بیشتر:

عوارض بارداری دوقلویی یا چندقلویی

برای جلوگیری از ورم در دوران بارداری چه باید کرد؟

علت ورم بارداری چیست و چه زمانی مشکل ساز می شود؟

مشکلات بارداری دوقلویی برای جنین‌ها در طول بارداری چیست؟

?پرسش و پاسخ های ورم در بارداری دوقلویی

آیا حالت تهوع در بارداری دوقلویی بیشتر است؟

حالت تهوع در بارداری های دو یا چند قلویی با تعداد دفعات و شدت بیشتری تجربه می شود که می تواند ناشی از سطوح بالاتر هورمون های مرتبط با بارداری باشد.

آیا سوزش سر دل در بارداری دوقلویی بیشتر است؟

احتمال تجربه آن در بارداری های دوقلویی بیشتر از تک قلویی است، زیرا در ابتدای بارداری تغییرات قابل توجه هورمونی و در انتهای بارداری فشار رحم بسیار بزرگ شده بر روی معده می توانند زمینه ساز آن شوند.

چرا مادرانی که دوقلو دارند بیشتر شکمشان ترک می خورد؟

ز آنجا که در یک بارداری دوقلویی رحم بزرگتر از بارداری تک قلو است، بنابراین پوست رحم بیشتر و بیشتر کشیده شده و در نتیجه آن تعداد و شدت ترک های پوست نیز قابل توجه تر خواهد بود. از سوی دیگر، احتباس مایعات و ورم در بارداری دوقلویی در بخش های مختلف بدن همچون سینه و بازوها بیشتر دیده شده و در نتیجه این نواحی نیز بیشتر ترک می خورند.

چرا مادران دوقلو بیشتر ورم می کنند؟

در بارداری های دوقلویی، حجم خون و مایعات بدن بیشتر افزایش پیدا می کند تا بتواند پاسخگوی نیاز دو جنین در حال رشد و مادر آن ها باشد و بنابراین بدیهی است که احتباس مایعات در بدن نیز با شدت بیشتری رخ دهد.