The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حرکات جنین در پایین شکم نشانه چیست؟9 نکته درباره حرکات جنین

شاید وقتی برای اولین بار در بارداری لگدهای لذت بخش جنین را تجربه می کنید، ندانید که چه اتفاقی رخ داده است و از خود بپرسید که این دیگر چه حسی بود؟ در این مقاله نه تنها به شما خواهیم گفت که حرکات جنین در پایین شکم نشانه چیست بلکه می خواهیم به 9 نکته درباره حرکات جنین در بارداری اشاره کنیم. آماده باشید تا در خصوص یکی از بهترین لحظات بارداری با هم به گفتگو بنشینیم.

حرکات جنین در پایین شکم نشانه چیست؟

برای پاسخ به این سوال که حرکات جنین در پایین شکم نشانه چیست باید ابتدا ببینیم که در کدام هفته هستید. اگر به تازگی حرکات جنین خود را حس می کنید، طبیعی است که این احساس فقط در قسمت های پایین شکم درک شود زیرا در این زمان هنوز رحم و جنین درون آن از لگن مادر به طور کامل خارج نشده اند اما اگر در هفته های انتهایی بارداری به سر می برید و می پرسید که حرکات جنین در پایین شکم نشانه چیست، باید بگوییم احتمالا پاهای فرزند شما رو به پایین است و لگدهای او را حس می کنید.

حرکات جنین در پایین شکم نشانه چیست؟ آیا به جنسیت جنین ارتباطی دارد؟

خیر محل حس کردن حرکات جنین در شکم هیچ ارتباطی به دختر یا پسر بودن فرشته کوچک شما ندارد.

1- مادر تا سه ماهه دوم چیزی احساس نمی کند: سه ماهه دوم را به دلایلی "سه ماهه خوب" می دانند زیرا نه تنها تهوع و خستگی های سه ماهه اول فروکش می کند، بلکه قسمت جذاب و سرگرم کننده ماجرا یعنی لگد زدن های جنین نیز آغاز می شود. بیشتر مادران لگدهای جنین را در حدود 4 یا 5 ماهگی، به طور معمول بین هفته های 18 تا 22 احساس می کنند. البته افراد با هم فرق دارند پس اگر همکار باردارتان هفته 14 متوجه تکانهایی در شکمش شد ولی شما چیزی حس نکردید، نگران نشوید. در بیان کلی تر، مادران لاغرتر و آن دسته که قبلا سابقه بارداری دارند، زودتر حرکات جنین را حس می کنند. موقعیت جفت نیز تاثیر دارد. در جفت های قدامی، مادر ضربات جنین را سریعتر احساس خواهد کرد.

2- ممکن است متوجه اولین ضربات جنین نشوید: خیلی از مادران نمی توانند اولین ضربات جنین را توصیف کنند می دانید چرا؟ چون اولین حرکات جنین همانند تکان های تیز یا کاراته ای که در آینده نزدیک به وجود می آید، نیست در واقع این ضربات آنقدر ظریف هستند که اصلا احساس نمی شوند. در این مقطع، وقتی عصبی هستید حرکاتی شبیه به لرزش یا حرکات پروانه ای در شکم احساس می کنید. برای برخی افراد، چیزی شبیه به امواج کوچک احساس می شود.بدون شک، این حرکات و جنبشها آنقدر دلپذیرند که مشتاق می شوید همیشه آنها را تجربه کنید، نگران نباشید، زیاد طول نمی کشد. وقتی دست و پاهای خانم یا آقا کوچولو سرانجام در حدود هفته 21 کمی بزرگ تر شد، مشت هایش نیز قوت می گیرند.

3- حرکت جنین در ابتدا بسیار نامنظم است: به عبارت دیگر، اگر همیشه رقص این موجود کوچک را احساس نمی کنید، دستپاچه نشوید. در هفته های اول، مادر حرکت جنین را که اصطلاحاً به آن "لگد زدن" می گویند، یک دو یا حتی سه روز حس نمی کند، با گذشت زمان حرکات جنین چند بار در روز شنیده یا احساس می شود.

4- ممکن است جنین در ساعت های خاصی از روز یا شب فعال تر باشد: مدتی که از بارداری می گذرد، مادر در می یابد که حرکات جنین در ساعت و زمان مشخصی بیشتر می شود. به عنوان مثال، شب هنگام وقتی استراحت می کنید و نسبت به بدن خود آگاه تر هستید، احتمالاً بیشتر متوجه چرخش جنین می شوید. این لگد زن کوچک ممکن است بعد از یک میان وعده یا وقتی عصبی هستید و آدرنالین انرژی زیادی به او بخشیده است، فعال تر شود و در زمان دیگر کمتر فعالیت کند.

5- در سه ماهه سوم بارداری، افت فعالیت جنین نشان دهنده خواب اوست: برخی مادران به این نکته اشاره می کنند که حرکات جنین بعد از رابطه جنسی کمتر می شود، این بدان جهت است که حرکات بدن مادر و انقباضات رحمی همراه با ارگاسم، اغلب باعث خواب جنین می شود. اما به یاد داشته باشید هر گونه تغییر به ویژه کاهش در حرکات جنین حتما باید به اطلاع پزشک برسد.

6- جنین فقط لگد نمی زند: این رقصنده کوچک نه تنها لگد می زند بلکه می تواند مشت بزند، غلت بزند، تلنگر بزند، وول بخورد و بدنش را کش و قوس دهد. ماجرا به اینجا ختم نمی شود. در برخی مواقع حرکاتی منظم و موزون در درون شکم خود احساس می که نشانه سکسکه است. اگرچه شاد عجیب و غریب به نظر برسد ولی خیالتان از این بابت راحت باشد که سکسکه در رحم کاملاً بی ضرر است و هیچ درد و ناراحتی برای جنین به همراه ندارد.

7- اگر از لگدها خسته شدید، وضعیت خود را تغییر دهید: اگرچه ممکن است حرکات و جنبش های جنین در سه ماهه دوم لبخند به لبهایتان بنشاند، اما وقتی رفته رفته بزرگ تر می شود این خیزش ها و جنبش ها می توانند ناراحت کننده باشند. برای اینکه به مدت کوتاهی از این ضربات خلاص شوید، وضعیت خود را تغییر دهید. یعنی اگر ایستاده اید، بنشینید یا دراز بکشید. امیدواریم که این مشت زن بند انگشتی پیام را دریافت کند.

8- شاید به شما بگویند ضربات جنین را بشمارید: پس از هفته 28، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که یک یا دو بار در روز مراقب حرکات جنین باشید. در ساعات صبح یا عصر، هنگام استراحت، با در نظر داشتن زمان، حرکات، لگد زدن یا ضربات جنین را بشمارید. وقتی به 10 رسیدید، شمارش را متوقف کرده و ببنید چند دقیقه گذشته است. در شرایط عادی، باید در 2 ساعت 8 حرکت یا بیشتر را احساس کنید. اگر تعداد حرکات جنین کمتر از این مقدار بود، مقداری میان وعده یا آب میوه بخورید و دوباره پایش حرکات را ادامه دهید. اگر رسیدن به 8 حرکت، بیش از دو ساعت طول بکشد، به پزشک مراجعه کنید. در عین حال، این وضعیت نشان دهنده وقوع مشکل نیست، فقط بهتر است ارزیابی های لازم صورت گیرد. فراموش نکنید هر گونه کاهش حرکات جنین باید به اطلاع پزشک برسد.

9- حرکات جنین نیز همانند همه مراحل بارداری جذابیت خاصی دارد و تا حدودی دلهره آور و ناراحت کننده است: همیشه به بدن و ادراک خود اطمینان کنید و هر رویداد غیرطبیعی را به پزشک اطلاع دهید. به یاد داشته باشید اگر هر دو ساعت یکبار ضربات پای کوچولو را در شکم احساس کردید، یعنی همه چیز برای مادر شدنتان رو به راه است.

حال که می دانید حرکات جنین در پایین شکم نشانه چیست و چه نکاتی درمورد لگدهای این فرشته کوچک اهمیت دارد، علاوه بر لذت بردن از آنها مراقب سلامتی جنین خود نیز باشید.

 

بیشتر بدانید:

1- تعداد حرکات جنین در روز چقدر باید باشد و چگونه حس می شود؟

2- آنچه درباره حرکات جنین در شکم مادر باید بدانید

3- حرکات جنین در سه ماهه سوم بارداری چگونه است؟

4- حرکت جنین پسر با حرکت جنین دختر تفاوت دارد؟

منبع: whattoexpect