The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تعداد حرکات جنین در روز چقدر باید باشد و چگونه حس می شود؟

امروز در مطب دو بانوی باردار را دیدم که بسیار نگران حرکات جنین خود بودند. مادر اول از اینکه جنین کمتر از حد معمول فعالیت داشت نگران بود و مادر دوم از فعالیت زیاد ژیمناست کوچولو دچار استرس شده بود. واژه طبیعی برای فعالیت جنین در دوران بارداری، معنای گسترده‌ای دارد. ممکن است دانستن اینکه تعداد حرکات جنین در روز چقدر باید باشد؟ لگد زدن جنین در بارداری چگونه حس می شود؟ چه حرکاتی غیرطبیعی است و چه زمان باید به پزشک مراجعه کنید، بیشترمفید باشد.

لگد زدن جنین در دوران بارداری

در جایگاه یک نویسنده «لگد زدن» جنین را می‌توانم اینطور تعریف کنم که یکی از زیباترین لحظاتی است که یک مادر باردار برای اولین بار تجربه می‌کند. اولین حرکات جنین مانند پروانه‌ای است که به آرامی داخل شکم (رحم) بال بال می‌زند. لگد زدن ممکن است بین هفته‌های ۱۶ تا ۲۲ بارداری اتفاق بیفتد. اگر قبلا باردار شده‌اید می‌توانید اولین حرکات جنین را زودتر تشخیص دهید. اگر یک بار این حرکات را پیش از موعد تجربه کردید ممکن است دیگر تا قبل از  هفته ۲۴ آن را تجربه نکنید. اگر بعد از هفته ۲۴، هر روز حرکت جنین را احساس نکردید با پزشک خود مشورت کنید.

تعداد حرکت جنین در روز و شمارش آنها

پزشکان با تمام مادران در مورد تعداد حرکات جنین در روز و اهمیت شمارش این حرکات صحبت می‌کنند. بعد از هفته ۲۸ بارداری کودک شما باید در طول روز حداقل 8 حرکت در مدت دو ساعت انجام دهد. لازم نیست در هر دو ساعت 8 مرتبه حرکت کند ولی باید در طول روز ساعات فعالی داشته باشد به این ترتیب گفته می شود که تعداد حرکات جنین در روز نرمال است. اگر جنین از حرکت باز ایستاد ممکن است اولین نشانه‌های ایجاد مشکل برای جنین باشد. همچنین ممکن است بند ناف دور جنین گیر کرده باشد یا مایع آمنیوتیک کمتر از حد معمول  باشد. این مشکلات می‌توانند بسیار جدی باشد. اگر احساس می‌کنید حرکات جنین طبیعی نیست، مقداری آبمیوه میل کنید و به مدت دو ساعت به پهلوی چپ دراز بکشید و به حرکات جنین توجه کافی کنید. اگر در این مدت متوجه 8 حرکت یا لگد مشخص از او نشدید سریع با پزشک تماس بگیرید.

تنوع حرکات جنین

هر کودک شخصیت منحصر به فردی دارد و این تفاوت حتی در اولین حرکات او در داخل رحم نیز به چشم می‌آید. اغلب بیمارانی دارم که نگران حرکات جنین خود هستند زیرا نسبت به بارداری‌های قبلی کمتر حرکات جنین را احساس می‌کنند یا مادرانی که می‌گویند کودک دوستشان هر لحظه در حال فعالیت است در حالی‌که کودک او فقط بعد از صرف شام کمی تحرک دارد. من به آنها یادآوری می‌کنم که حرکات جنین را بشمارند. اگر کودک یک ساعت در روز فعال است،‌ جنین طبیعی است.

توقع مادر از حرکات جنین به چند مورد بستگی دارد. اول محل قرار گرفتن جفت داخل رحم. هنگامی که جفت در جلوی رحم قرار می‌گیرد مانند بالشی بین مادر و جنین عمل می‌کند و معمولا احساس حرکات جنین مشکل می‌شود. دوم اینکه ممکن است در یک بارداری حرکات جنین زودتر احساس شود، در حالی‌که در بارداری بعدی ممکن است خیلی دیرتر متوجه حرکات جنین شوید.

وزن مادر نیز در احساس حرکات جنین تاثیرگذار است. اگر اضافه وزن دارید و مقدار چربی شکم شما زیاد است ممکن است حرکات جنین را به راحتی متوجه نشوید. بیماران زیادی داشته‌ام که دارای اضافه وزن بوده‌اند و جفت آنها در جلوی رحم قرار داشت. آنها به ندرت حرکات جنین را در دوران بارداری احساس می‌کردند. فکر می‌کنم بانوانی که می‌گویند من مدت‌ها نمی‌دانستم باردار بوده‌ام از این دسته باشند. در این شرایط من به عنوان پزشک هر هفته تست ضربان قلب جنین را انجام می‌دهم تا مطمئن شوم همه چیز جنین طبیعی و سالم است.

حرکات عجیب

حرکات منظمی که هر چند ثانیه یک بار اتفاق می‌افتد، به دلیل سکسکه کردن جنین است. این اتفاق ممکن است گاهی آزاردهنده باشد ولی بخش طبیعی از رشد جنین است و نشان می‌دهد که کودک سالم است.

گاهی تماس‌هایی دریافت می‌کنم که مادران اظهار دارند کودک آنها همیشه در شب تحرک داشته در حالیکه امروز هنگام صبح فعالیت دارد و یا برعکس. جنین داخل رحم از برنامه خاصی پیروی نمی‌کند. دوباره یادآوری می‌کنم یک ساعت فعالیت داشتن در روز برای جنین طبیعی است و این مهم نیست که هنگام روز انجام شود یا شب. لازم نیست این فعالیت در ساعت مشخصی از روز باشد.

هرچه از دوران بارداری شما می‌گذرد، جنین بزرگ‌تر و فضا برای او تنگ‌تر می‌شود. ممکن است شدت حرکات او کمتر شود. او همچنان فعالیت دارد ولی دیگر نمی‌تواند مانند قبل حرکات نینجایی از خود نشان بدهد.

در سه ماهه سوم، آن ضربه‌های ملایمی که مانند بال زدن پروانه بود و اشک شوق به چشمان شما می‌آورد، می‌تواند به ضربه‌های شدیدی در نیمه‌های شب تبدیل شود که آنچنان با قدرت است که به دلیلی دیگر چشمان شما را خیس می‌کنند. هرچند کودک نمی‌تواند زیاد حرکت کند و شما هم نمی‌توانید برای این حرکات دردناک جنین کاری انجام دهید.

از آنجا‌ که هر بارداری منحصر به فرد است،‌ حرکات جنین نیز با هم متفات است و نباید بارداری خود را با بارداری قبلی یا همکارتان مقایسه کنید. بدانید که عوامل بسیاری وجود دارد که در فعالیت جنین شما تاثیرگذار است. تنها به خاطر داشته باشید اگر تعداد حرکات جنین در روز به تعداد مطلوب نرسید، حتما با پزشک مشورت کنید.

منبع: webmd

 

بیشتر بدانید:

1- لگد نزدن جنین نشانه نگران کننده ای است ؟

2- حرکت جنین در سه ماهه اول بارداری چگونه است؟

3- حرکت های زیاد جنین، خطرناک است؟

4- شمارش حرکات جنین چگونه است وتعداد حرکات جنین باید چقدر باشد؟

5- کم شدن حرکات جنین در هفته 22بارداری، مشکل چیست؟