The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تغذیه نوزاد با سرنگ ،چطور نوزاد را با سرنگ تغذیه کنیم؟

گرچه تغذیه نوزاد با سرنگ اصلا لذت بخش نیست و به عنوان مادر احتمالا دوست دارید که دلبندتان را در آغوش گرفته و از سینه خودتان به او شیر بدهید، اما در برخی موارد، مانند زمانی که یک نوزاد نارس دارید و یا به هر دلیلی نمی توانید به نوزاد شیر بدهید، تغذیه نوزاد با سرنگ ضرورت پیدا می کند. اگر می خواهید روش و نکات مربوط به تغذیه نوزاد با سرنگ را بدانید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چطور نوزاد را با سرنگ تغذیه کنیم؟

طبیعی است که با تولد نوزاد مادر دوست داشته باشد فرزندش را به آغوش بکشد و به او شیر دهد اما گاه شرایطی وجود دارد که در آن تغذیه با شیر مادر ممکن نیست. گاه نوزاد نیاز به بستری شدن دارد و گاه سینه‌های مادر حساس و زخم است و باید برای مدتی شیردهی را به تعویق انداخت. در این شرایط لازم است شیرخوار با سرنگ تغذیه شود.

• تغذیه با سرنگ به چه معنی است؟

زمانی که به هر دلیلی شیردهی از سینه به نوزاد ممکن نیست برای تغذیه نوزاد باید از سرنگ بدون سوزن استفاده کرد. در این روش شیر مادر یا شیر خشک به کمک سرنگ وارد دهان نوزاد می‌شود.

• نحوه تغذیه با سرنگ

اگر قرار به استفاده از شیرخشک است باید دقیقا دستور العمل روی بسته بندی مطالعه و به اندازه آب جوشیده ولرم با شیر خشک مخلوط شود.شیر خشک را باید در ظرفی آماده کرد بعد سرنگ را با شیر خشک آماده شده یا شیر مادر پر کرد. نوزاد باید در بغل گرفته شود و کمی در حالت نشسته باشد. کمی باید دهان نوزاد را باز کرد و سرنگ را گوشه دهان قرار داد. نوزاد نوک سرنگ را به سقف دهان خود می‌چسباند و با این کار باید به آهستگی سرنگ را داخل دهان خالی کرد. با چند بار تمرین در نهایت تغذیه نوزاد نارس با سرنگ را خواهید آموخت. اگر در این میان به مشکل برخوردید یا احساس کردید نوزاد به اندازه کافی شیر نمی‌نوشد حتما با متخصص مشورت کنید.

• نکات و اقدامات احتیاطی در رابطه با استفاده از سرنگ در تغذیه نوزادان

گاه ممکن است نوزاد از پستان شیر بنوشد اما میزان شیری که می‌نوشد کافی نباشد و در نتیجه نوزاد سیر نشود. در این شرایط مادر می‌تواند شیر خود را دوشیده یا از شیر فرموله برای تغذیه نوزاد خود با سرنگ کمک بگیرد. اگر نوک سرنگ برای دهان نوزاد آزار دهنده است می‌توان از لوله‌های نازک و نرم تر استفاده کرد. در صورتی که این موضوع را با پرسنل بیمارستان در میان بگذارید حتما شما را راهنمایی می‌کنند. وقتی شیرخوار کمی بزرگتر شد استفاده از قاشق یا فنجان یا سرشیشه را باید جایگزین سرنگ کرد.

شاید تغذیه نوزاد با سرنگ برای اکثر مادران تجربه خوشایندی نباشد اما اولویت ایمنی و سلامت و نیازهای نوزاد است و در فرصت مناسب باید مجدد شیردهی از پستان را آغاز کرد.

 

بیشتر بدانید:

1- آنچه برای نگهداری از نوزاد نارس در خانه نیاز دارید

2- همه چیز در مورد شیر دادن به نوزاد،چطور برای شیردهی آماده شویم؟

3- روش و زمان مناسب شیردهی به نوزاد پس از زایمان

4- 10 نکته مهم برای نگهداری و مراقبت از نوزاد نارس

منبع: parenting.firstcry