The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اولین شیردهی و هر آنچه درمورد اولین شیردهی باید بدانید

فکر کردن به اولین شیردهی خصوصا برای افرادی که اولین بارداری خود را پشت سر می گذارند ممکن است کمی نگران کننده باشد. برای موفقیت در اولین شیردهی به نوزاد و ادامه صحیح این روند تا زمانی که تجربیات لازم را در این زمینه کسب کنید، داشتن اطلاعات پایه ضروری است. از نظر پزشکی تمامی مادران می توانند بلافاصله بعد از زایمان شیردهی را آغاز کنند مگر آنکه به دلایل پزشکی، متخصص انجام این کار را ممنوع کرده باشد.

هر آنچه درمورد اولین شیردهی باید بدانید

هر نوزادی با شخصیت منحصر بفرد، همراه با عادات و رفتارهای خاص خود متولد می شود. نوزادانی که تغذیه آنها با شیر مادر است، می توانند در طیف گسترده ای از الگوهای شیردهی طبیعی رشد کنند. گاهی اوقات برخی از مادران بیان می کنند هر کدام از فرزندان آنها با اینکه در یک خانواده متولد شده و رشد کرده اند ولی به شکل ها و الگوهای متفاوتی شیر می خورند. برخی از نوزادان نسبت به سایر نوزادان با فاصله های زمانی کوتاه تری شیر می خورند یا زمان بیشتری طول می کشد تا به طور کامل سیر شوند. برخی از آنها به صورت تفریحی شیر می خورند، در حالیکه عده ای از آنها فقط برای سیر شدن این کار را انجام می دهند. مادران به طور معمول برای حالت های خاص شیر خوردن نوزادان خود، اسامی بخصوصی به کار می برند. در حالی که شیر خوردن دو نوزاد هرگز شبیه یکدیگر نیست. نکات زیر درباره اولین شیردهی نوزاد و نیز روند معمول شیر خوردن نوزاد می تواند به شما کمک کند تا بدانید در ابتدای این دوران باید منتظر چه اتفاقاتی باشید؟ به شما کمک می کند که طیف های طبیعی موجود در دوران شیردهی را تشخیص داده و در صورت نیاز از این نکات کمک بگیرید.

اولین شیردهی بعد زایمان

 بعد از اتمام زایمان به اتاق مربوط به خودتان رفته و اگر نوزاد در وضعیت سلامتی مناسبی قرار داشته و در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بستری نشده باشد، او را نزد شما خواهند آورد و این لحظه می تواند همان اولین شیردهی باشد. امروزه در تمامی بیمارستان ها افراد آموزش دیده برای کمک کردن به شما در اولین شیردهی وجود دارند که معمولا نزد شما آمده و به شما کمک خواهند کرد که نوزاد را به درستی در آغوش بگیرید و به او شیر بدهید. 

کسب اطلاعات کافی و صحیح درمورد پوزیشن های متفاوت شیردهی به نوزاد در دوران بارداری، در این لحظه به شما کمک خواهند کرد تا  بتوانید راحت ترین و مناسب ترین وضعیت شیردهی که هم خودتان و هم نوزاد در آن راحت باشد را پیدا کنید. 

بعد از قرار گرفتن در وضعیت مناسب نوک یکی از سینه هایتان را در درون دهان نوزاد طوری قرار دهید که علاوه بر نوک سینه، هاله اطراف آن نیز در دهان نوزاد قرار گیرد. این مساله در جلوگیری از آسیب نوک سینه و بروز دل درد در نوزاد اهمیت بسیار زیادی دارد. 

احتمالا نوزاد در اولین شیردهی، بعد از مکیدن چند قطره شیر چرب آغوز سیر شده و می خوابد. در این زمان شما نیز استراحت کنید چون به زودی زمان تلاش مجدد فرا خواهد رسید!

به یاد داشته باشید که نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند حداقل هشت بار در بیست و چهار ساعت شیر می خورند. در حقیقت در چند هفته اول تولد ده تا دوازده بار شیردهی در طول روز امری طبیعی است. به طور متوسط هر دو تا سه ساعت یک بار نوزاد برای شیر خوردن بیدار می شود. زمان شیردهی از آغاز یک شیردهی تا آغاز شیردهی بعدی محاسبه می شود. ممکن است نوزاد دو ساعت پس از پایان شیردهی دوباره نیاز به شیر خوردن پیدا کند. درواقع جای تعجب نیست اگر گاهی اوقات فاصله بین دو وعده شیردهی یک ساعت یا بیشتر شود. معمولاً هنگام عصر، نوزاد چند وعده شیر را با فاصله زمانی کوتاه می خورد، سپس برای مدت طولانی تری می خوابد.

بسیاری از مادرانی که تازه صاحب فرزند شده اند برای شیردهی مکرر نوزادشان آمادگی لازم را ندارند. آنها تصور می کنند، به دلیل ناکافی بودن میزان شیر، نوزاد به دفعات زیاد شیر می خورد. این مادران اغلب اوقات با جملاتی مانند:«همه زندگی و وقت من صرف شیر دادن به نوزاد شده است» شکایت می کنند و من پاسخ می دهم «خوش به حال شما» بهترین کاری که شما اکنون می توانید انجام دهید، شیردهی مکرر به نوزاد است. برای موفقیت در شیردهی باید آن را در اولویت اول خود قرار دهید، زیرا شما می توانید هر کار دیگری را در فرصت دیگر انجام دهید.

 نیازهای نوزاد خود را درک کنید

برای اینکه نیازهای نوزاد خود را درک کنید، سعی کنید هر چیزی که در طول روز می خورید یا می نوشید را یادداشت کنید، مثل وعده های غذایی کامل، میان وعده ها و حتی مایعاتی که می نوشید. اطمینان دارم شما حداقل هشت تا ده وعده غذایی در روز غذا میل می کنید. برخی از مادران به صورت میان وعده و کم کم غذا می خورند در حالی که برخی از آنها وعده غذایی خود را به طور کامل می خورند. شیر مادر سریعتر از شیر خشک هضم می شود، بنابراین نوزادانی که شیر مادر می خورند زودتر گرسنه می شوند. متاسفانه بسیاری از مادران نسل جدید و مادربزرگ و پدر بزرگ ها و حتی برخی از پزشکان با برنامه زمان بندی معمول شیردهی با شیرخشک، یعنی فاصله زمانی سه تا چهار ساعت یک بار آشنا هستند و آن را توصیه می کنند. علیرغم راحتی وآسایش فریبنده شیردهی به صورت برنامه ریزی شده، این کار نمی تواند به صورت مکرر و همیشگی انجام گیرد، نباید توقع داشته باشید، نوزادی که  شیر مادر می خورد و طبق برنامه ریزی و بر اساس ساعت شیر می خورد به خوبی رشد کند.

بهترین توصیه این است که به ساعت توجه نکنید، به جای آن به علائمی که نوزاد هنگام نیاز به شیر از خود نشان می دهد توجه کنید. اگر نوزاد یک ساعت قبل شیر خورده ولی باز هم نشانه های گرسنگی را در او می بینید دوباره به او شیر دهید. دفعات زیاد شیردهی در هفته های ابتدایی، روش اصلی جهت تطبیق ذخیره شیر مادر و نیاز نوزاد بشمار می آید. این مسئله در شیردهی به عنوان قانون ذخیره شیر و نیاز نوزاد شناخته شده است.

شمارش دفعات شیر خوردن

به طور کلی شمردن تعداد دفعات شیر خوردن نوزاد به شما کمک می کند تا زمان گرسنگی نوزاد را تشخیص دهید. برخی از نوزادان را باید برای شیردهی از خواب بیدار کرد زیرا اغلب اوقات متوجه نمی شوند که  به شیر نیاز دارند. اگر سه ساعت و نیم تا چهار ساعت از آخرین وعده شیردهی او گذشته و نوزاد هنوز خواب است، او را از خواب بیدار کنید. می توانید او را بلند کنید، پوشک او را عوض کنید و تعدادی از لباس های او را درآورید تا از خواب بیدار شود و شیر بخورد. حداقل تا قبل از یک ماهگی نباید اجازه دهید، فاصله بین وعده شیر خوردن نوزاد بیش از 4 ساعت شود و باید او را برای شیر خوردن از خواب بیدار کنید. برای اینکه اطمینان داشته باشید که شیردهی در طول روز به صورت کامل انجام می گیرد، اجازه ندهید فاصله بین هر وعده شیردهی در طول بیست و چهار ساعت بیشتر از چهار ساعت شود.

اولین شیردهی به نوزاد آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. مادرها به طور غریزی می دانند که چگونه باید نیازهای نوزاد خود را بر آورده کنند اما اگر در این زمینه به مشکلی برخوردید می توانید از کارشناسان ما در اپلیکیشن نی نی پلاس و یا پزشک متخصص کمک بگیرید.

 

بیشتر بخوانید:

1- روش و زمان مناسب شیردهی به نوزاد پس از زایمان

2- آموزش نحوه صحیح شیردهی پستانی به نوزاد

3- مقدار مناسب شیردهی

4- تاثیرات مثبت شیردهی بر مادر