The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تب در بارداری خطرناک است و علت تب در بارداری چیست؟

تب در دوران بارداری از علائم هشدار دهنده ایی است که با بروز آن باید در اولین فرصت با مشاور یا پزشک متخصص خود تماس بگیرید. تب می تواند از علائم بروز بیماری های شایعی مانند سرماخوردگی باشد ولی گاهی اوقات نشانه ای از یک بیماری حاد و خطرناک است. راه های گوناگونی مانند درمان های خانگی یا مصرف دارو برای کاهش تب در دوران بارداری وجود دارد. در این بخش به چند نکته مفید برای علت تب در بارداری و نیز کاهش و درمان آن می پردازیم.

علت تب در دوران بارداری چیست؟

عملکرد سیستم ایمنی بدن مادر در دوران بارداری نسبت به قبل تغییر می کند، بنابراین احتمال تشدید عوارض جانبی برخی از بیماری ها برای مادر و جنین افزایش می یابد.

  •  عفونت مجاری ادرار

 حالب، مثانه، کلیه و مجرای ادرار اجزای تشکیل دهنده دستگاه مجاری ادرار بانوان هستند. از آنجاییکه پوشش داخلی مجاری ادرار همواره در معرض باکتری های گوناگون قرار دارد، می تواند موجب بروز عفونت و تب در بارداری شود. برخی از عفونت ها جدی نبوده، خودبخود و با گذشت زمان یا مصرف آنتی بیوتیک از بین می روند. همیشه نوشیدن مایعات زیاد به درمان عفونت کمک می کند.

 چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت عدم درمان به موقع، عفونت از مثانه به کلیه ها می رسد و باعث بروز مشکلات و بیماری های خطرناکی مانند:زایمان زودرس، تولد نوزاد با وزن کم و نوعی عفونت خونی با نام «سپسیس» می شود. برخی از انواع عفونت های خفیف مجاری ادرار هیچ علائمی ندارند. اما در عفونت ادرار متوسط و حاد، فشار زیادی برای دفع ادرار به شما وارد می شود، رنگ ادرار تیره، خونی و دفع آن همراه با سوزش است. همچنین درد زیادی در قسمت لگن احساس می کنید.

  •  سرماخوردگی ساده

مجاری دستگاه تنفسی فوقانی بیشتر در معرض عفونت های باکتریایی قرار دارد، که منجر به بروز علائمی مانند عفونت سینوس، گرفتگی و مسدود شدن مسیر بینی، حنجره و حلق می شود. ممکن است مادر باردار علائم سرما خوردگی مانند تب، آبریزش بینی، سرفه، مشکل در تنفس یا گلو درد را تجربه کند. این عفونت ها برای مادر باردار خطرناک نبوده و در مدت سه تا چهارده روز در منزل درمان می شوند.

 آیا تب در بارداری خطرناک است؟

اگر عفونت بیش از دو هفته طول بکشد و علائم بیماری حادتر و شدیدتر شوند، به احتمال زیاد علت تب بیماری خطرناک دیگری مانند ذات الریه یا سینه پهلو، گلو درد، سینوزیت یا برونشیت است. در این صورت در اولین فرصت با پزشک خود تماس بگیرید زیرا در صورت عدم کنترل شرایط ممکن است عفونت ایجاد شده به جنین صدمه بزند.

  •  آنفولانزا

 حالت تهوع، استفراغ، سرفه و احساس درد از علائم آنفولانزا هستن که می توانند منجر به علت تب شدید در بارداری شوند. به دلیل کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن مادر باردار، احتمال ابتلا به آنفولانزا یا بیماری های خطرناک دیگر برای او بیشتر است. علائم آنفولانزا شدیدتر از سرماخوردگی است.

 چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت بروز علائم آنفولانزا در اولین فرصت با پزشک خود تماس بگیرید. بنا به توصیه پزشک مادر باردار برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های خطرناک دیگر و کاهش مدت زمان عفونت، باید مایعات بیشتری مصرف کند، به اندازه کافی استراحت کند و به احتمال زیاد داروهای ضد ویروس مصرف کند. واکسینه شدن مادر باردار در برابر آنفولانزا اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل برای دریافت واکسن آنفولانزا با پزشک خود مشورت کنید.

  •  ویروس های گوارشی

مشکلات گوارشی علاوه بر تب، باعث اسهال و استفراغ نیز می شوند که در صورت عدم درمان به موقع منجر به بروز بیماری های خطرناک دیگری برای مادر باردار می شوند. کم آبی بدن مادر می تواند منجر به انقباضات زودرس و سپس باعث زایمان زودرس شود. افت فشار خون، ضعف، سرگیجه، بی حالی و اختلال الکترولیت آب از عوارض عدم درمان به موقع عفونت های دستگاه گوارشی هستند. 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در بیشتر موارد که بیماری ویروسی گوارشی خفیف است این مشکل با درمان های خانگی، نوشیدن مایعات و رعایت رژیم غذایی خاص از بین می رود. ولی در صورت وجود علائمی از قبیل وجود خون در استفراغ و مدفوع، کم آبی بدن، بالا رفتن تب باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

 درمان تب در حاملگی چیست؟

  • آب فراوان و نوشیدنی های گرم بنوشید.

اگر آبریزش بینی، تب، اسهال یا استفراغ دارید آب بیشتری بنوشید، زیرا در این شرایط بدن آب زیادی از دست می دهد. در چنین مواقعی حداقل هر یک ساعت یک فنجان آب یا مایعات دیگری که می توانید به راحتی بنوشید، میل کنید. نوشیدنی های داغ به بهبود گلودرد کمک می کنند. یک فلاسک حاوی نوشیدنی های گرم مانند چای بدون کافئین یا آبمیوه رقیق شده همراه خود داشته باشید. اگر احساس دل درد می کنید می توانید یک یخمک یا نوشیدنی های یخ زده مانند یخ در بهشت را به آرامی بمکید. تاثیر این نوشیدنی ها در کاهش تب فوق العاده است.

  •  مواد غذایی غنی از ویتامین ث بخورید

ویتامین ث یک درمانگر طبیعی تب در بارداری است. می توانید آن را به صورت میوه، سبزیجات و آب میوه مصرف کنید. فراموش نکنید که بدون تجویز پزشک نباید مکمل آن را مصرف کنید. اگر معده شما قادر به هضم مرکبات نیست می توانید میوه هایی مانند پاپایا، انبه، طالبی و گرمک که خاصیت اسیدی کمتری دارند، میل کنید. گنجاندن مواد غذایی حاوی انواع ویتامین ها در رژیم غذایی یکی از عادت های خوب دوران بارداری است اما اگر دستگاه گوارش شما در هضم آنها مشکل دارد، می توانید پس از بهبودی این عادت خوب را آغاز کنید.

  •  مصرف برخی داروها

معمولاً پزشک در دوران بارداری برای درمان تب، استامینوفن را به طور موقت تجویز می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از میزان مصرف، دستور العمل آن را به خوبی مطالعه کنید. توجه داشته باشید که در دوران باردرای باید از مصرف ایبوپروفن خودداری کرد.

  • بهترین راه برای درمان تب در بارداری این است که به اندازه کافی استراحت کنید. کاهش فعالیت به کاهش دمای بدن کمک کرده و خطر زمین خوردن، افتادن و سرگیجه را کاهش می دهد.
  • حوله خنک و مرطوبی روی پیشانی یا گردن خود قرار دهید و در صورت نیاز آن را دوباره مرطوب کنید. لباس نخی بپوشید و از پوشیدن لباس های گرم و زیاد خودداری کنید زیرا این کار مانع گردش هوا می شود. در صورت تب و لرز از ملحفه یا پتوی سبک استفاده کنید.
  • رژیم غذایی شما باید متعادل، سالم و غنی از میوه و سبزیجات باشد. رژیم غذایی سالم حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی فراوان و گوناگونی است که به از بین بردن انواع عفونت ها کمک می کند.
  • حمام با آب ولرم نیز به کاهش دمای بدن و درمان تب در بارداری کمک می کند.

 

بیشتر بخوانید:

1- 13 درمان خانگی موثر برای سرماخوردگی در دوران بارداری

2- تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا در چیست و راه درمان آن چیست؟

3- چگونگی درمان فوری سرماخوردگی در بارداری؟

4- درمان سرماخوردگی در بارداری، داروهایی مجاز به استفاده؟