The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آمپول فشار در زایمان طبیعی چیست و چگونه عمل می کند؟

همه ما صحنه‌های زایمان را در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی مشاهده کرده‌ایم که کیسه آب مادر خود به خود پاره می‌شود، با عجله به بیمارستان مراجعه می‌کند و چند دقیقه بعد نوزاد شیرین او به دنیا می‌آید. مطمئناً این برای یک صحنه نمایشی درست است. اما به ندرت در دنیای واقعی به این شکل رخ می‌دهد. در حقیقت حدود یکی از هر پنج زایمان نیاز به نوعی القا کننده یا هان آمپول فشار دارند‌. یکی از ابزاری که پزشک شما برای شروع سریع‌تر روند زایمان و سرعت بخشیدن به آن می‌تواند استفاده کند، آمپول فشار یا پیتوسین است. این یک داروی قوی است که اغلب می‌تواند انقباضات را در کمتر از زمان معمول شروع کند. اما با نقاط ضعف بالقوه نیز همراه است. در اینجا نگاهی دقیق‌تر می‌اندازیم به اینکه پیتوسین یا آمپول فشار چیست، آمپول فشار در زایمان طبیعی چگونه عمل می‌کند و عوارض جانبی و خطرات آن کدام است.

آمپول فشار یا پیتوسین چیست؟

آمپول فشار یا پیتوسین یک نسخه مصنوعی از هورمون اکسی توسین است. بدن شما در طول بارداری به طور طبیعی اکسی توسین تولید می‌کند، اما این هورمون با تحریک رحم و ایجاد انقباض در رحم، نقش مهمی در روند زایمان ایفا می‌کند‌. در بعضی موارد، تقویت اکسی توسین اضافی به شکل پیتوسین برای کمک به پیشرفت زایمان و ادامه آن ضروری است.

آمپول فشار در زایمان یا القای پیتوسین چیست؟ 

آمپول فشار یا پیتوسین یکی از معدود ابزارهای مختلفی است که تیم مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند از آن برای القای زایمان یا سرعت بخشیدن به آن در صورت عدم پیشرفت استفاده کند. اما همیشه این اولین گزینه‌ای نیست که آنها به آن روی می‌آورند. در صورت لزوم، پزشک ممکن است با روشی مانند رسیدن گردن رحم (که باعث می‌شود گردن رحم شما شروع به باز شدن کند) یا پاره کردن غشا (که باعث پاره کردن کیسه آب می‌شود)، زایمان را القا کند. هر دو این موارد موثر هستند و اغلب باعث القاء انقباضات ظرف چند ساعت می‌شوند.

آمپول فشار زایمان طبیعی چه موقع ضرورت می یابد

اگر باز کردن دهانه رحم و پارگی غشاها نتواند انقباضات شما را تحریک کند، یا انقباضات به اندازه کافی سریع انجام نشوند، ممکن است پزشک شما از آمپول فشار استفاده کند که از طریق تزریق به ورید دریافت می‌شود. پزشک شما با دادن یک دوز کوچک شروع خواهد کرد و به تدریج آن را افزایش می‌دهد تا زمانی که انقباضات شما دو تا سه دقیقه با هم فاصله داشته باشند. در حالی که پیتوسین را دریافت می‌کنید، تیم پزشکی، شما و جنین را از نزدیک تحت نظارت قرار می‌دهد تا ببیند که چگونه با فشار زایمان برخورد می‌کنید. پس از شروع کار اگر انقباضات شما بیش از حد طولانی یا شدید شوند، پیتوسین شما متوقف یا کند می‌شود. صرف نظر از این، هنگامی که زایمان در حال انجام است باید روند کار مانند یک زایمان بدون القاء به پیش رود. پیتوسین معمولاً زایمان را سریع شروع می‌کند، اما اگر بعد از ۸ تا ۱۲ ساعت زایمان شروع نشود، پزشک تصمیم می‌گیرد که روند القاء را متوقف کند تا شما بتوانید استراحت کنید و ممکن است بعداً دوباره القاء را امتحان کند، یا اقدام به سزارین کند.

آمپول فشار چقدر سریع کار می‌کند؟

غالباً پیتوسین در مدت ۳۰ دقیقه انقباضات را شروع خواهد کرد. انقباضات بسیار قوی هستند و سریع‌تر و منظم‌تر از انقباضاتی هستند که به صورت طبیعی شروع می‌شوند. اگر قصد انجام اپیدورال را دارید، ایده خوبی است که در هنگام دریافت پیتوسین یا همان آمپول فشار در مورد آن سوال کنید، بنابراین هنگامی که زایمان آغاز شود اپیدورال نیز تزریق می‌شود‌.

آیا استفاده از آمپول فشار در حین زایمان عوارض جانبی دارد؟

پیتوسین می‌تواند باعث شود که انقباضات شما نسبت به مواردی که به طور طبیعی آغاز می‌شود، قوی‌تر و سریع‌تر باشند. این پتانسیل وجود دارد که استرس بیشتری بر جنین و همچنین رحم وارد شود. بنابراین، هم شما و هم جنین باید به طور مداوم تحت نظارت قرار بگیرید. این بدان معنی است که شما باید یک کمربند مانیتور جنین بپوشید که می‌تواند حرکت شما را محدود کرده و تغییر وضعیت‌ها در حین زایمان را دشوار کند. برخی از مادرانی که هم با پیتوسین و هم بدون آن زایمان داشته‌اند، می‌گویند که القاء زایمان تحت داروی پیتوسین سخت‌تر و دردناک‌تر است و در واقع، یافته‌ها نشان می‌دهند که بانوانی که پیتوسین دریافت می‌کنند، برای تسکین درد، احتمال بیشتری دارد که نیاز به بی حسی اپیدورال پیدا کنند. اما اگر این اولین نوزاد شما باشد، شما چیزی برای مقایسه با آن ندارید.

خطرات آمپول فشار یا پیتوسین چیست؟

پیتوسین پتانسیل تحریک بیش از حد رحم را دارد که باعث می‌شود انقباضات شما سریع‌تر یا پرتکرارتر شوند. این می‌‌تواند خطرات خاصی را به همراه داشته باشد و برخی از این خطرات می‌توانند جدی باشند، که شامل موارد زیر هستند:

تغییر در ضربان قلب جنین

• مشکلات بند ناف

• افزایش احتمال نیاز به سزارین

• پارگی رحم

• عفونت

• خونریزی بعد از زایمان

این خطرات بالقوه ظاهراً می‌توانند ترسناک باشند. اما به طور کلی پیتوسین بی خطر تلقی می‌شود و موارد زیادی وجود دارد که بهترین گزینه برای القای زایمان است. مرکز پزشکی شما می‌تواند به شما کمک کند که خطرات و مزایای فردی این روش را بسنجید و بهترین تصمیم را برای خود و جنین‌تان بگیرید.

آیا بین استفاده از آمپول فشار و اوتیسم ارتباطی وجود دارد؟

تصور می‌شود که مسیرهای نادرست سیگنالینگ اکسی توسین می‌توانند در اختلال طیف اوتیسم نقش داشته باشند. این امر باعث شده است که برخی از متخصصان این نظریه را داشته باشند که دادن پیتوسین در حین زایمان می‌تواند بر گیرنده‌های اکسی توسین جنین تاثیر بگذارد و خطر اوتیسم را افزایش دهد. اما تحقیقات این نظریه را تایید نمی‌کنند. یک مطالعه وسیع در دانشگاه هاروارد با بررسی بیش از یک میلیون تولد نتیجه گرفت که استفاده از پیتوسین برای القای زایمان نقشی در افزایش خطر اوتیسم ندارد و در واقع کالج آمریکایی زنان و زایمان می‌گوید که هیچ مدرک معتبری مبنی بر این که پیتوسین باعث اوتیسم می‌شود در دست نیست و نباید در تصمیم گیری برای استفاده از پیتوسین تاثیر بگذارد.

آیا پس از زایمان از پیتوسین استفاده می‌شود؟

بله. انجمن بهداشت زنان، زایمان و نوزادان توصیه می‌کند که بعد از زایمان از پیتوسین برای جلوگیری و درمان خونریزی بعد از زایمان که حدود ۳ درصد از مادران آمریکایی را درگیر می‌کند استفاده شود. این بدان معنا نیست که شما باید آن را دریافت کنید. اگر از نظر خونریزی پس از زایمان در معرض خطر کمتری هستید و ترجیح می‌دهید که پیتوسین را دریافت نکنید، این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید. با هم می‌توانید تعیین کنید که آیا از گزینه‌های دیگری می‌توانید برای مدیریت خونریزی پس از زایمان استفاده کنید. پیتوسین می‌تواند یک روش مفید برای شروع یا سرعت بخشیدن به زایمان باشد، اما این دارو دارای برخی عوارض جانبی است. اگر مرکز خدمات درمانی شما آن را توصیه کند، در مورد جوانب مثبت و منفی آمپول فشار صحبت کنید تا تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما و نوزاد شما بهتر است.

  بیشتر بدانید:

1- آمپول بتامتازون و زایمان زودرس با یکدیگر ارتباط دارند؟

2- روش های زایمان طبیعی بدون درد

3- زایمان طبیعی با اپیدورال چگونه انجام می شود؟

4- اپیدورال چست؟

?پرسش و پاسخ های آمپول فشار در زایمان

آیا استفاده از آمپول فشار در حین زایمان عوارض جانبی دارد؟

پیتوسین می‌تواند باعث شود که انقباضات شما نسبت به مواردی که به طور طبیعی آغاز می‌شود، قوی‌تر و سریع‌تر باشند. این پتانسیل وجود دارد که استرس بیشتری بر جنین و همچنین رحم وارد شود.

خطرات آمپول فشار یا پیتوسین چیست؟

تغییر در ضربان قلب جنین، مشکلات بند ناف، افزایش احتمال نیاز به سزارین، پارگی رحم، عفونت، خونریزی بعد از زایمان

آیا واقعاً بین استفاده از آمپول فشار و اوتیسم ارتباطی وجود دارد؟

یک مطالعه وسیع در دانشگاه هاروارد با بررسی بیش از یک میلیون تولد نتیجه گرفت که استفاده از پیتوسین برای القای زایمان نقشی در افزایش خطر اوتیسم ندارد. و در واقع کالج آمریکایی زنان و زایمان می‌گوید که هیچ مدرک معتبری مبنی بر این که پیتوسین باعث اوتیسم می‌شود در دست نیست و نباید در تصمیم گیری برای استفاده از پیتوسین تاثیر بگذارد.

اگر تاریخ زایمانم گذشته باشه و درد نداشته باشم چه می شود؟

اگر انجام زایمان طبیعی برای شما مناسب باشد، بعد از اتمام 42 هفته و شروع نشدن دردهای زایمان، پزشک با کمک آمپول فشار دردها را القا خواهد کرد.

منبع: whattoexpect