The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قد کودکان ، میانگین قد کودکان در سنین مختلف چیست؟

چگونه می‌توانید بفهمید فرزند شما دارای رشد مناسب و طبیعی است و برای تحریک رشد سالم چه کاری می‌توان انجام داد؟ در این مقاله ما همه چیز را درمورد قد کودکان در اختیار شما قرار می‌دهیم. اگر کودک شما کوتاه قدترین یا بلند قدترین دانش آموز در کلاس است، احتمالاً شما ثبات قد در کودکی را درک می‌کنید. در واقع، تاکید در لحظات ابتدایی پس از تولد بر روی اندازه است، یعنی هنگامی که پزشک قد و وزن نوزاد را اندازه گیری می‌کند. از آن به بعد پزشک متخصص اطفال او را در هر معاینه اندازه گیری می‌کند. اما در حالی که گرم و سانتیمتر شاخص‌های مهمی در سلامتی هستند، اما این رشد کودک شماست که واقعاً مهم است.

میانگین قد کودکان در سنین مختلف چیست؟

دکتر الیزابت لیتل جان، فوق تخصص غدد درون ریز کودکان در دانشگاه شیکاگو می‌گوید: "تا زمانی که کودک به طور پیوسته رشد می‌کند نباید نگران باشیم، اما جهش غیرمعمول در افزایش قد یا افت ناگهانی رشد می‌توانند نشانه‌های مشکلات سلامتی باشند." اما هنگام صحبت از قد کودکان، چه اندازه‌ای کوتاه و چه اندازه‌ای بلند محسوب می‌شود و چگونه می‌توانید تشخیص دهید که قد او مناسب است؟ ما در مورد متوسط قد و اینکه آیا در طولانی مدت اهمیت دارد با کارشناسان صحبت کرده‌ایم.

متوسط قد کودکان چیست؟

در طول سال اول زندگی، کودک شما به میزان حدود 25 سانتیمتر رشد می‌کند. با این حال اندازه اولیه او چندان پیش بینی کننده قد و وزن نهایی او نیست. او در طول سال دوم زندگی خود حدود 5/12 سانتیمتر رشد خواهد داشت و سپس از شروع 3 سالگی، حدود25/6 سانت در هر سال رشد می‌کند تا زمانی که جهش رشد نهایی در دوران بلوغ آغاز شود. در اینجا میانگین قد برای هر دو جنس دختر و پسر ذکر می‌شود:

میانگین قد دختران: دختران در حدود 15 سالگی به قد بزرگسالی خود می‌رسند و متوسط قد آنان حدود 159 سانتیمتر است.

میانگین قد پسران: پسران تا 16 یا 17 سالگی به بالاترین میزان قد خود نمی‌رسند و میانگین قد آنها حدود 180 سانتیمتر است.

کودکی که اندازه قد او زیر5 درصد میزان استاندارد باشد کوتاه قد محسوب می‌شود، یعنی در اصطلاح پزشکی او از 95 درصد کودکان هم سن و همجنس خود کوتاه‌تر است. از طرف دیگر کودکی که در صدک 95 استاندارد باشد، از همه همسالان خود به تعداد اندکی بلندتر است. میانگین قد در نقطه‌ای بین 40 و60 درصد است.

کوتاهی قد کودکان به چه معناست؟

کوتاه قد اصطلاحی توصیفی برای کسی است که قد او به میزان قابل توجهی زیر حد طبیعی اندازه گیری برای آن سن، جنس، گروه نژادی یا خانواده در نظر گرفته شده است. قد کوتاه نیز یک اصطلاح آماری است که به طور کلی به افرادی گفته می‌شود که از 95 درصد همسالان و همجنسان خود کوتاه‌تر باشند. بنابراین در هر جمعیتی تقریباً 5 درصد از مردم شامل این تعریف آماری می‌شوند و اکثریت آنان بدون هیچ گونه ناهنجاری پزشکی.

بسیاری از کودکانی که برای سن خود کوتاه به حساب می‌آیند، در بزرگسالی به قد طبیعی خواهند رسید. و به جز تأخیر در رشد اختلال دیگری ندارند. با این وجود، شرایط پزشکی مختلفی وجود دارند که می‌توانند مانع از رشد شده و منجر به کوتاهی قد شوند. این شرایط شامل بیماری‌های مزمنی می‌شود که بر روی قلب، ریه‌ها، روده‌ها یا کلیه‌ها تاثیر می‌گذارند. تغذیه ناکافی؛ استرس روانشناختی قابل توجه و اختلالات ژنتیکی مانند سندروم ترنر نیز در این امر دخیل هستند. اگر فرزند شما زیر 5 درصد استاندارد باشد، ممکن است دچار کمبود هورمون رشد نیز باشد که در حدود یک در 3500 کودک به آن مبتلا هستند. پزشکان می‌توانند برای تقویت رشد کودکانی که بدنشان به اندازه کافی هورمون رشد تولید نمی‌کند یا از برخی از بیماری‌هایی که مانع رشد هستند رنج می‌برند نوع مصنوعی هورمون رشد را تجویز کنند. هورمون رشد نمی‌تواند قد کودکان کوتاه قد را به اندازه ستاره‌های بسکتبال بلند کند، اما می‌تواند به یک کودک با قد غیرطبیعی کمک کند تا قد او افزایش یابد.

اگر یک کودک کوتاه قد ولی سالم باشد چه می‌توان کرد؟

اکثر پزشکان هورمون رشد را برای کودکانی که از نظر هورمون رشد دچار کمبود نیستند تجویز نمی‌کنند. اما مطالعات جدید نشان می‌دهد که این هورمون می‌تواند حداکثر 5 سانتیمتر به قد کودک سالم اضافه کند. اگرچه این فرآیند بسیار گرانقیمت خواهد بود و شامل تزریق روزانه می‌شود که هزینه سالانه آن بسیار بالا است. عوارض جانبی آن نادر است و ممکن است شامل عفونت گوش، درد مفاصل و عضلات، سردرد، استفراغ، رشد سینه‌ها و بثورات پوستی شود. خبر خوب برای والدین نگران این است: افراد غالباً تصور می‌کنند که کودکان کوتاه قد، خصوصاً پسران به اندازه کودکان بلند قد محبوب نیستند و اغلب قد آنان مورد تمسخر و آزار قرار می‌گیرد. با این حال یک مطالعه از تقریباً هزار دانش آموز دبیرستانی و متوسطه نشان داد که تفاوت در میزان قد، بر رابطه و دوستی همکلاسی‌ها تأثیر چندانی ندارد. کودکان کوتاه قد به خوبی خود را تطبیق داده و ارتباط دوستانه با همکلاسی‌های بلند قد خود برقرار می‌کنند. دکتر دیوید ساندبرگ، محقق، دکترای روانشناسی کودک از دانشکده پزشکی میشیگان می‌گوید: "اگر این کودکان بزرگتر در زمانی که تفاوت قد بسیار قابل توجه بوده و زورگویی بیشتر باشد، می‌توانند مدیریت کرده و با آن کنار بیایند، پس کودکان کوچکتر نیز که کوتاه قد هستند نیز در مدیریت این امر موفق خواهند بود."

بلندی قد کودکان به چه معنا است؟

درست مانند کوتاهی قد، بلندی قد کودکان نیز اغلب ناشی از ژنتیک است. والدین قد بلند احتمالاً فرزندان بلند قد دارند. کودکی که از نظر آماری قد بلند به نظر می‌رسد، از اکثر همکلاسی های خود بلندتر است. کودکان بلند قد به نظر می‌رسد در صدر جهان قرار دارند، اما بلندی قد نیز دارای جنبه‌های منفی است. از آنجایی که آنان بزرگتر از سن خود نشان می‌دهند، بزرگسالان و حتی همسالان آنها، اغلب انتظار دارند که آنها رفتارهای بالغانه‌تری داشته باشند. کارشناسان همچنین حدس می‌زنند که دختران و پسران بلند قد سطح تستوسترون بالاتری دارند و این می‌تواند به رفتار پرخاشگرانه کمک کند. در حقیقت، مطالعه‌ای در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داد که دختران و پسرانی که در سن 3 سالگی نسبت به همسالان خود حدود یک سانتی‌متر بلندتر هستند، تمایل به رفتار پرخاشگرانه تا حدود 11 سالگی دارند.

قد فرزند من چقدر خواهد بود؟

کودکان شکل‌های متفاوتی دارند: قد بلند یا کوتاه، چاق یا لاغر. و در حالی که قد متوسط توسط عوامل مختلفی مانند ژنتیک، تغذیه، شرایط پزشکی و خواب تعیین می‌شود، به طور کلی می‌توانید پیش بینی کنید که قد فرزند شما چقدر خواهد بود.

پیش بینی قد پسران: برای حداقل قد پسران 5/12 سانتیمتر به قد مادر اضافه کنید و برای حداکثر قد پسران، قد پدر را محاسبه کنید. به عنوان مثال یک پسر با یک مادر با قد 5/158سانتیمتر و پدر با قد 186 سانتیمتر، احتمالاً قدی بین 172 تا 186 خواهد داشت.

پیش بینی قد دختران: برای حداقل قد دختران، قد مادر را محاسبه کنید و برای حداکثر قد دختران 5/12 سانتیمتر از قد پدر کسر کنید. برای مثال قد یک دختر با مادر حدود 5/158 سانتی متر و پدر با قد 186 سانتیمتر، بین 5/158 تا 5/173 سانتیمتر خواهد بود.

آیا قد فرزند من مهم است؟

محاسبه و درک قد تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله فرهنگ، جنسیت، پیشینه خانواده و وضعیت روانی صورت می پذیرد. اگرچه والدین بعضی اوقات نگران این هستند که فرزندشان در مقایسه با همکلاسی‌های خود قد متناسب دارند یا نه، سوال مهم‌تر این است که آیا فرزند شما به رشد طبیعی خود ادامه می‌دهد یا خیر. اگر پزشک فرزند شما به مشکلی در کودک مشکوک باشد، از جمله نرخ رشدی که طبیعی بوده و حالا متوقف شده است، ممکن است تا چند ماه اندازه گیری کودک را به دقت پیگیری کند تا مشخص شود آیا الگوی رشد یک مشکل سلامتی احتمالی را نشان می‌دهد یا فقط یک تنوع طبیعی است.به یاد داشته باشید کودکانی که والدین آن نسبتاً کوتاه ‌قد هستند، احتمالاً در نمودار رشد در طول زندگی خود پایین هستند و برعکس در مورد والدین بلند قد در نمودار رشد بالا خواهد بود . قد کودکان آنها نیز بیشتر است.

بیشتر بدانید:

1- افزایش قد کودکان به چه عواملی بستگی دارد؟

2- بهترین مواد غذایی برای افزایش قد کودکان چیست؟

3- جهش رشدی هنگام بلوغ و بهترین راه برای افزایش طول قد

4- برای رشد قد کودکان چی خوبه و برای رشد قد کودکان چیکار کنیم؟

?پرسش و پاسخ های قد کودکان

میانگین قد دختران چقدر است؟

دختران در حدود ۱۵ سالگی به قد بزرگسالی خود می‌رسند و متوسط قد آنان حدود ۱۵۹ سانتیمتر است.

میانگین قد پسران چقدر است؟

پسران تا ۱۶ یا ۱۷ سالگی به بالاترین میزان قد خود نمی‌رسند و میانگین قد آنها حدود ۱۸۰ سانتی متر است.

چه زمانی می گوییم قد کودک کوتاه است؟

کودکی که اندازه قد او زیر۵ درصد میزان استاندارد باشد کوتاه قد محسوب می‌شود، یعنی در اصطلاح پزشکی او از ۹۵ درصد کودکان هم سن و همجنس خود کوتاه‌تر است. از طرف دیگر کودکی که در صدک ۹۵ استاندارد باشد، از همه همسالان خود به تعداد اندکی بلندتر است. میانگین قد در نقطه‌ای بین ۴۰ و ۶۰ درصد است.

هورمون رشد چقدر می تواند به قد کودک اضافه کند؟

این هورمون می‌تواند حداکثر ۵ سانتیمتر به قد کودک سالم اضافه کند. اگرچه این فرآیند بسیار گرانقیمت خواهد بود و شامل تزریق روزانه می‌شود که هزینه سالانه آن بسیار بالا است. عوارض جانبی آن نادر است و ممکن است شامل عفونت گوش، درد مفاصل و عضلات، سردرد، استفراغ، رشد سینه‌ها و بثورات پوستی شود.

منبع: parents