The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان نفخ شکم نوزاد و دلایل نفخ شکم نوزادان چیست؟

ناراحتی نوزاد از نفخ شکم (که اغلب شب‌ها اتفاق می‌افتد) دغدغه اغلب خانواده‌ها است و تقریبا ۷۰ درصد نوزادان به آن مبتلا می‌شوند. وقتی حباب‌های گاز در سیستم گوارش نابالغ نوزاد گیر می‌کند، فشار دردناکی ایجاد خواهد کرد. این اتفاق معمولا در ۴ ماه اول زندگی رخ می‌دهد. به دلیل اینکه دلایل و نشانه‌های ناراحتی نفخ معده از نوزادی به نوزاد دیگر متفاوت است. درمان مشکل نوزاد یا حتی آرام کردن او می‌تواند چالش برانگیز باشد. در ادامه این متن همه چیز را درمورد نفخ شکم نوزاد و نیز راهکار های درمان آن برای شما شرح خواهیم داد.

دلایل نفخ شکم نوزادان چیست؟

• مکیدن نادرست نوزاد هنگام شیر خوردن باعث می‌شود هوای زیادی قورت بدهد.

• گریه بیش از حد باعث می‌شود معده شیرخوار از هوا پر شود.

یبوست

• سیستم گوارش نابالغ نوزاد همچنان در حال فراگیری هضم غذا، تولید گاز و مدفوع است.

نشانه‌های نفخ شکم نوزاد و کودکان شیرخوار:

• بادگلو زدن زیاد که نشانه بلع مقدار زیادی هوا هنگام غذا خوردن یا گریه کردن است.

• استفراغ (که اغلب کاملا طبیعی است) گاهی می‌تواند به دلیل گاز زیاد در معده باشد.

• باد شدید شکم (که کاملا طبیعی است و برای آرام کردن معده از فشار گاز است) نشان دهنده این است که سیستم گوارش کودک در حال بالغ شدن است.

• ورم و باد کردن شکم به این معناست که گاز در سیستم گوارش کودک محبوس شده است.

• مشکل خواب که اغلب یک نشانه و همچنین در نتیجه ترکیب نشانه‌های موارد بالا است.

برای درمان نفخ شکم نوزاد یک ماهه چه کاری باید انجام دهیم؟

فشاری آرام بر شکم کودک وارد کنید.

خوابیدن روی شکم: این وضعیت فشار آرامی بر شکم کودک وارد می‌کند و کمک می‌کند تا هوای گیر افتاده داخل شکم او خارج شود. تا نیم ساعت پس از شیر خوردن نوزاد صبر کنید تا معده کودک آرام گیرد سپس او را روی شکم قرار دهید. یا حرکتی پیشرفته‌تر را امتحان کنید. از هر دو دست خود و وسایل محافظت از نوزاد استفاده کنید و کودک را روی یک توپ بزرگ ساحلی یا توپ ورزشی قرار دهید و او را به حالت دورانی روی توپ حرکت دهید.

نگه داشتن نوزاد روی ساعد: به نگه داشتن فوتبالیستی، نگه داشتن جادویی و حمل کولیک معروف است. کودک را در حالتی که صورتش به سمت پایین است و بدنش روی ساعد شما در حال استراحت است نگه دارید. قسمت جلویی پوشک او را در دست بگیرید و چانه‌اش را روی آرنج قرار دهید. حواستان باشد که سر نوزاد به یک سمت باشد و راه بینی و دهان کودک بسته نشود. نگه داشتن نوزاد دراین حالت باعث می‌شود همان فشاری به شکم او وارد شود که در حالت خوابیده بر روی شکم ایجاد می‌شود.

آروغ گرفتن: هنگام شیر خوردن و پس از آن کودک را کمک کنید بادگلو بزند. بادگلو زدن تاثیر شگفت انگیزی در درمان نفخ شکم نوزاد سه ماهه دارد.

بین شیر خوردن از هر پستان و پس از هر ۳۰ میلی‌لیتر شیری که کودک از شیشه می‌خورد، وقفه اندازید تا کودک یک یا دو بادگلو بزند. اگر شیر با سرعت زیادی از سینه‌ها جاری می‌شود، یک تا دو دقیقه به کودک فرصت دهید تا بادگلو بزند، چراکه ممکن است مقداری هوا وارد معده او شده باشد. اگر سینه هایتان بسیار پر است، بهتر است قبل از شیر دادن به نوزاد مقداری از شیر را دور بریزید تا ورود هوا به معده نوزاد را کاهش دهید. متخصصان شیردهی اعتقاد دارند که بهتر است در هفته‌های اول، نوزاد هر ۵ تا ۱۰ دقیقه یک‌بار استراحت کند و بادگلو کند.

متخصصان اطفال توصیه می‌کنند نوزاد در وضعیت نشسته و در حالی‌که سر او را با دست خود نگه داشته‌اید بادگلو بزند. همچنین می‌توانید فرزند خود را در وضعیت معمولی و روی شانه خود نگه دارید تا بادگلو بزند. صبور باشید زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا حباب‌‌های گاز بالا بیاید. می‌توانید یک یا دو دقیقه او را روی تخت بگذارید و دوباره بلند کرده و امتحان کنید. اگر او بعد از چند دقیقه بادگلو نزد، به شیر دادن ادامه دهید.

برای درمان نفخ شکم نوزاد تازه متولد شده، درحالت زاویه‌دار به کودک شیر دهید: هنگام شیر دادن، کودک حالت زاویه‌دار داشته باشد. مطمئن شوید سر و گردن کودک از شکم او بالاتر باشد. صاف نگه داشتن کودک به مدت ۳۰ دقیقه پس از شیر خوردن کمک زیادی به هضم شیر می‌کند.

برای درمان نفخ شکم نوزاد دو ماهه، شکم نوزاد را ماساژ دهید تا فشار گاز کاهش یابد: در حالی که کودک به پشت دراز کشیده، شکم او را به آرامی در جهت عقربه‌های ساعت ماساژ دهید و سپس دست‌های خود را به سمت قوس شکم بکشید. ماساژ در جهت عقربه‌های ساعت به حرکت گاز در مسیر روده کمک می‌کند. این کار را چندین بار تکرار کنید تا به حرکت گازی که در روده گیر کرده کمک کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مزایا و تکنیک‌های ماساژ کولیک در اینترنت مراجعه کنید.

با متخصص شیردهی مشورت کنید: اگر کودک هنگام شیر خوردن مقدار زیادی هوا می‌بلعد، باید با متخصص شیردهی مشورت کنید. متخصص شیردهی روش‌های موثری به شما پیشنهاد خواهد کرد.

رژیم غذایی خود را یادداشت کنید

ممکن است دلیل نفخ شکم نوزاد ده روزه رژیم غذایی مادر باشد. اگر فکر می‌کنید ممکن است کودک به چیزی که خورده‌اید حساسیت نشان داده و دچار نفخ شده است، چند روز غذاهایی را که مصرف می‌کنید و نشانه‌‌هایی که کودک از خود بروز می‌دهد،‌ یادداشت کنید. کودک به سرعت خود را با رژیم غذایی شما تطبیق می‌دهد و لازم نیست بیش از حد خود را اذیت کنید و به دنبال رژیم خاص باشید. هر دوی شما نیاز به مواد مغذی مختلف و سالم دارید.

صبور باشید!

بهترین درمان برای اغلب نوزادان زمان است. به خاطر داشته باشید به دلیل نابالغ بودن سیستم گوارش کودک، نفخ کردن طبیعی است. اگر دلیلی مشخص برای نفخ کودک پیدا نکردید، بدانید که اندکی زمان لازم است تا این مشکل برطرف شود.

از قطره‌های ضد نفخ استفاده کنید

قطره‌های ضد نفخ همانند سایمتیکون باعث شکسته شدن حباب‌هایی می‌شود که داخل شکم و دستگاه گوارش کودک وجود دارد. این دارو توسط بدن جذب نمی‌شود و خطری برای نوزاد ندارد و کاملا بی‌ضرر است (اما همچنان با پزشک اطفال مشورت کنید). در آزمایشات بالینی اثربخشی قطره‌های ضد نفخ در رفع گاز معده کودک ثابت شده است، اما وقتی مطالعات متمرکز بر زمان کلی گریه و شدت اپیزودهای کولیک‌مانند بود، اثربخشی آن بیشتر از دارونما نبود.

شیردهی کوتاه مدت و مکرر را امتحان کنید

اگر شیر دادن زیاد برای شما مشکل است، می‌توانید برای مدت زمان کم و تعداد دفعات بیشتر به کودک شیر دهید. براساس قانون مبتنی بر تجربه، تعداد شیردهی را دو برابر و مقدار شیر را نصف کنید. به خاطر داشته باشید، معده کودک به اندازه مشت دست اوست، بنابراین به آن اندازه‌ای که شما فکر می‌کنید به شیر نیاز ندارد.

پاهای کودک را به حالت دوچرخه حرکت دهید

حرکت پاهای کودک به حالت دورانی به حرکت دستگاه گوارش کودک و خروج گازی که در دستگاه گوارش کودک گیر کرده کمک می‌کند و در نفخ شکم نوزاد بسیار موثر خواهد بود. هنگامی‌که کودک به پشت دراز کشیده، پاهای او را در دست بگیرید و به حالت دورانی مانند پا زدن روی رکاب‌های دوچرخه در هوا حرکت دهید. چند دقیقه یک بار به او استراحت دهید و زانوهایش را آرام به داخل شکم فرو ببرد تا فشار بیشتری وارد شود.

بیشتر بدانید:

1- علت نفخ شکم نوزاد و علائم نفخ شکم نوزاد چیست؟

2- درمان نفخ شکم نوزاد و علت نفخ شکم نوزاد چیست؟

3- شربت دل درد نوزادان ،اثرات جانبی و عوارض شربت دل درد نوزادان

4- چگونه باد شکم نوزاد را خالی کنیم و3 روش برای آروغ زدن نوزاد؟

 

?پرسش و پاسخ های نفخ شکم نوزاد

دلایل نفخ شکم نوزادان چیست؟

مکیدن نادرست نوزاد هنگام شیر خوردن باعث می‌شود هوای زیادی قورت بدهد. گریه بیش از حد باعث می‌شود معده شیرخوار از هوا پر شود. یبوست. سیستم گوارش نابالغ نوزاد همچنان در حال فراگیری هضم غذا، تولید گاز و مدفوع است.

از کجا بفهمیم نوزاد نفخ دارد؟

بادگلو زدن زیاد که نشانه بلع مقدار زیادی هوا هنگام غذا خوردن یا گریه کردن است. استفراغ (که اغلب کاملا طبیعی است) گاهی می‌تواند به دلیل گاز زیاد در معده باشد. باد شدید شکم (که کاملا طبیعی است و برای آرام کردن معده از فشار گاز است) نشان دهنده این است که سیستم گوارش کودک در حال بالغ شدن است. ورم و باد کردن شکم به این معناست که گاز در سیستم گوارش کودک محبوس شده است. مشکل خواب که اغلب یک نشانه و همچنین در نتیجه ترکیب نشانه‌های موارد بالا است.

آیا نگه داشتن نوزاد روی ساعد در درمان نفخ شکم موثر است؟

به نگه داشتن فوتبالیستی، نگه داشتن جادویی و حمل کولیک معروف است. کودک را در حالتی که صورتش به سمت پایین است و بدنش روی ساعد شما در حال استراحت است نگه دارید. قسمت جلویی پوشک او را در دست بگیرید و چانه‌اش را روی آرنج قرار دهید. حواستان باشد که سر نوزاد به یک سمت باشد و راه بینی و دهان کودک بسته نشود. نگه داشتن نوزاد دراین حالت باعث می‌شود همان فشاری به شکم او وارد شود که در حالت خوابیده بر روی شکم ایجاد می‌شود.

آیا پر بودن بیش از حد سینه ها می تواند سبب نفخ نوزاد شود؟

بله. اگر سینه هایتان بسیار پر است، بهتر است قبل از شیر دادن به نوزاد مقداری از شیر را دور بریزید تا ورود هوا به معده نوزاد را کاهش دهید. متخصصان شیردهی اعتقاد دارند که بهتر است در هفته‌های اول، نوزاد هر ۵ تا ۱۰ دقیقه یک‌بار استراحت کند و بادگلو کند.

منبع: happyfamilyorganics