The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نوشیدن چای در دوران شیردهی آیا ایمن است؟

در هنگام شیردهی، باید توجه زیادی به رژیم غذایی خود داشته باشید. چیزهایی که می خورید و می نوشید می‌توانند از طریق شیر شما به نوزادتان منتقل شوند . به خانم هایی که شیردهی می کنند توصیه می شود از مصرف الکل ، کافئین و برخی داروهای خاص خودداری نمایند. احتمالاً شنیده اید که چای نسبت به قهوه کافئین کمتری دارد و چای سبز به دلیل داشتنن آنتی اکسیدان ها سالم در نظر گرفته می شود. بنابراین آیا چای در دوران شیردهی ایمن است ؟

آیا چای در دوران شیردهی ایمن است؟

پزشکان توصیه نمی کنند که به کودکان خردسال کافئین بدهید، همانطور که این موضوع در مورد نوزادان نیز توصیه نمی شود. این در حالی است که اگرچه تحقیقات هیچ گونه عوارض جانبی دائمی یا تهدید کننده زندگی را از نوشیدن کافئین در حین شیردهی نشان نداده است، اما مصرف آن قطعا ً می‌تواند باعث رخداد مشکلاتی شود. نوزادانی که در معرض دریافت کافئین از طریق شیر مادر قرار دارند، ممکن است کج خلق تر باشند یا دچار اختلال در خوابیدن شوند. اگر کسی یک بچه ی ایرادگیر نمی خواهد باید بتواند از مصرف کافئین پرهیز کند.

دکتر شری راس، متخصص زنان و زایمان در مرکز سلامت سنت جان در سانتا مونیکا کالیفرنیا می‌گوید : کافئین می تواند پنج تا بیست ساعت در سیستم بدن شما بماند. اگر دارویی مصرف می‌کنید، بدنتان چربی زیادی دارد یا مشکلات پزشکی دیگری داشته باشید، ممکن است این زمان طولانی تر شود .

کافئین در بدن یک نوزاد نسبت به سیستم بدن یک بزرگسال مدت بیشتری می تواند باقی بماند، بنابراین ممکن است برای مدتی با مشکلات خواب و سرسختی کردن نوزاد سروکار داشته باشید .

 مقدار کافئین موجود در چای سبز چقدر است؟

مطمئناً چای سبز به اندازه قهوه کافئین ندارد و شما حتی می توانید مدل های بدون کافئین آن را نیز تهیه کنید. 227 گرم از چای سبز معمولی حدود 24 تا 45 میلی گرم کافئین دارد در حالیکه همین مقدار از قهوه دم کرده ، 95 الی 200 میلی گرم را در خود جای داده است.

در شیردهی مصرف چه مقدار کافئین ایمن است؟

دکتر راس توضیح می دهد" به طور کلی، شما می‌توانید روزانه یک تا سه فنجان چای سبز بنوشید و هیچ تاثیر مضری روی نوزاد خود نداشته باشید . " توصیه می شود در طول دوران شیردهی بیش از 300 میلی گرم کافئین در روز مصرف نکنید. "

با توجه به آکادمی اطفال آمریکا ، شیر مادر حاوی کمتر از 1 درصد از میزان کافئینی است که توسط مادر دریافت می شود. برای شما بهتر است که بیش از سه فنجان چای در دوران شیردهی ننوشید. این سازمان همچنین اشاره می کند که با گذشت زمان بعد از نوشیدن 5 فنجان یا بیشتر ازنوشیدنی کافئین دار می باشد که ممکن است متوجه شروع علائمی از کج خلقی کردن کودک شوید. با این حال، پروسه ی سوخت و ساز کافئین در مردم، متفاوت است. بعضی از افراد نسبت به سایرین تحمل بالاتری دارند و همین امر می تواند در مورد نوزادان نیز صدق کند.

این ایده خوبی است که به مقدار حجمی که نوشیدنی مصرف می کنید توجه کنید و هرگونه تغییرات رفتاری کودکتان را بر اساس میزان مصرف کافئین ببینید. همزمان کردن این موارد با چای در دوران شیردهی، مصرف کل کافئین شما را افزایش خواهد داد.

آیا چای سبز در دوران شیردهی ضرر دارد؟

اگر نگران دریافت بیش از حد کافئین از طریق نوشیدن چای در دوران شیردهی هستید، گزینه‌هایی مانند مصرف چای سبز در شیردهی وجود دارد. برخی چای های سیاه نیز به طور طبیعی حاوی کافئین کمتری نسبت به چای های سبز هستند. اگرچه حتی محصولات بدون کافئین هم هنوز مقدار کمی کافئین دارند ، اما میزان آن به طور قابل‌ توجهی کم‌تر خواهد بود.

انواع چای بدون کافئین در شیردهی

برخی دیگر از انواع چای های بدون کافئین که در هنگام شیردهی ایمن هستند عبارتند از :

• چای سفید

• چای بابونه 

• چای زنجبیل

• چای نعنا

• قاصدک (یا طَرَشقوق)

• میوه ی گل رز

چای بابونه در دوران شیردهی

نوشیدن چای بابونه در دوران شیردهی نه تنها ضرری ندارد بلکه در درمان عوارضی چون سردرد بسیار موثر بوده و سبب افزایش آرامش می شود.

چای زنجبیل در دوران شیردهی

نوشیدن چای زنجبیل در دوران شیردهی مادامی که سبب بروز علائم گرمی و بثورات پوستی در نوزاد نشود مجاز است و در رفع دل درد های ناشی از کولیک نوزادی بسیار اثربخش خواهد بود.

چای دارچین در دوران شیردهی

نوشیدن چای دارچین در دوران شیردهی با طبع گرمی که دارد در کاهش نفخ نوزادی موثر است. این چای در دوران شیردهی هیچگونه ضرری برای مادر یا نوزاد نخواهد داشت.

به احتمال زیاد مصرف یک یا دو فنجان چای در دوران شیردهی باعث بروز مشکل نخواهد شد. برای مادرانی که نیاز جدی برای تصحیح مصرف کافئین دارند، این کار قابل انجام است. با انجام کمی برنامه ریزی، می توانید ظرف بزرگتر و یا تعداد بیشتری فنجان برای سرو داشته باشید. شیر کافی جهت نگهداری در یخچال یا فریزر برای وعده های غذایی بعدی کودک خود را بدوشید.

دکتر راس می گوید : " اگر احساس می کنید چیزی که مصرف کرده اید برای کودکتان نامناسب بوده است ، بهتر است به مدت 24 ساعت شیر را دوشیده و دور بریزید. بعد از 24 ساعت مجددا می توانید با اطمینان شیر مادر را از سر بگیرید. "پمپ کردن و دور ریختن، به دوشیدن شیرتان و دور ریختن آن، بدون آنکه با شیرتان به نوزاد غذا دهید اشاره می کند. به این ترتیب عمل کنید وقتی شیری ممکن است کافئین زیادی داشته باشد. با تمام اینها اگر بازهم درمورد مصرف چای در دوران شیردهی سوالی داشتید، آن را از مشاوران اپلیکیشن نی نی پلاس بپرسید.

بیشتر بدانید:

1- مصرف چای سبز در دوران بارداری

2- مصرف چای زنجبیل در شیردهی آیا ایمن است ؟

3- روش درمان بی نظمی قاعدگی با داروهای گیاهی

4- خوردن چای در دوران بارداری چه مقدار مجاز است؟

?پرسش و پاسخ های چای در دوران شیردهی

آیا چای دارچین در دوران شیردهی مضر است؟

خیر. نوشیدن چای دارچین در دوران شیردهی با طبع گرمی که دارد در کاهش نفخ نوزادی موثر است. این چای در دوران شیردهی هیچگونه ضرری برای مادر یا نوزاد نخواهد داشت.

آیا می توانم در دوران شیردهی چای رنجبیل بخورم؟

نوشیدن چای زنجبیل در دوران شیردهی مادامی که سبب بروز علائم گرمی و بثورات پوستی در نوزاد نشود مجاز است و در رفع دلدرد های ناشی از کولیک نوزادی بسیار اثربخش خواهد بود.

آیا مصرف چای بابونه در شیردهی ضرری ندارد؟

نوشیدن چای بابونه در دوران شیردهی نه تنها ضرری ندارد بلکه در درمان عوارضی چون سردرد بسیار موثر بوده و سبب افزایش آرامش می شود.

در دوران شیردهی نوشیدن چه مقدار چای کافئین دار مجاز است؟

به احتمال زیاد مصرف یک یا دو فنجان چای در دوران شیردهی باعث بروز مشکل نخواهد شد. برای مادرانی که نیاز جدی برای تصحیح مصرف کافئین دارند، این کار قابل انجام است. با انجام کمی برنامه ریزی، می توانید ظرف بزرگتر و یا تعداد بیشتری فنجان برای سرو داشته باشید. شیر کافی جهت نگهداری در یخچال یا فریزر برای وعده های غذایی بعدی کودک خود را بدوشید.

منبع: healthline