The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کم خونی مادر در دوران شیردهی به چه علت است و درمان آن چیست؟

کم خونی یکی از بیماری های رایج در میان بانوان خصوصا بین مادران ایرانی است. در این میان کم خونی مادر در دوران شیردهی نه تنها شیوع زیادی دارد، بلکه توجه کافی و درمان آن می تواند تا حد زیادی از خستگی های مفرط مادر در این دوران کاسته و عوارضی همچون ریزش مو در دوران شیردهی را کمتر کند. برای کسب اطلاعات کافی برای درمان کم خونی مادر در دوران شیردهی تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کم خونی مادر در دوران شیردهی

کم خونی فقر آهن در میان زنان شیرده موضوعی شایع و دلیل آن خونریزی حین زایمان و سوء تغذیه است. در صورتی که مادری گمان می‌کند دچار کم خونی است باید در مشورت با پزشک شرایط را برطرف کند.

چه عواملی منجر به کم خونی مادر در دوران شیردهی می‌شود؟

کم خونی به طور ناگهانی شروع نمی‌شود. آخرین مرحله کم خونی کمبود آهن است. قبل از تشخیص کم خونی، مادر احتمالاً دچار کاهش انرژی، کاهش عملکرد بدنی و به احتمال زیاد افسردگی پس از زایمان خواهد شد. اینها همه علائمی است که به راحتی می‌توان آن را به اشتباه به شرایط کلی پس از زایمان نسبت داد:

افت عملکرد ایمنی

کم خونی مادر در دوران شیردهی می‌تواند منجر به افت کارکرد سیستم ایمنی شود. این مسئله خود زمینه ساز بروز مشکلات گوناگون در زنان شیرده از جمله گرفتگی مجاری شیری، ورم پستان، برفک، ترک و زخم نوک پستان و کاهش کیفیت و حجم شیر است. تمام این مسائل می‌تواند بر نوزاد و شیرخوار نیز اثر منفی گذاشته و غیر از اینکه باعث می‌شود شیرخوار تغذیه خوبی نداشته باشد، زمینه ساز سرگیجه و ضعف او شود. تنها در شرایطی که مادر دچار کم خونی شدید باشد شیرخوار هم دچار آن خواهد شد. به طور کل توصیه می‌شود به شیرخوار بعد از 6 ماهگی مکمل آهن داده شود زیرا قبل از این سن او نیازش را از بدن مادر تامین می‌کند.

درمان کم خونی مادر در دوران شیردهی

آهن از طریق منابع غذایی به راحتی توسط بدن جذب می‌شود. از غذاهای غنی از آهن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• غلات غنی شده

• جگر گاو

• میوه‌های خشک شده

• سبزیجات برگ سبز

• لوبیا

• عدس

برای جذب بهتر آهن موجود در این دست مواد غذایی بهتر است آنها را همزمان با منابع ویتامین C مصرف کنید.

بهترین قرص آهن در شیردهی

یکی از راهکارهای ساده برای درمان کم خونی در دوران شیردهی، مصرف قرص آهن است. توجه داشته باشید که دوز مصرف این قرص باید باتوجه به شدت کمخونی، توسط متخصص تجویز گردد. بعلاوه مدفوع تیره و یبوست یکی از عوارض شایع مصرف قرص آهن در شیردهی است که با کمک پیاده روی و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل برطرف می گردد. اگر بعد از مصرف قرص دچار معده درد می شوید، از متخصص بخواهید نوع دیگری از آن را برای شما تجویز کند. بعلاوه مصرف قرص بین غذا می تواند از بروز مشکلات گوارشی تا حد زیادی بکاهد.

توجه داشته باشید که درمان کم خونی مادر در دوران شیردهی نه تنها از شدت عوارضی همچون ریزش موی شیردهی می کاهد، بلکه در جلوگیری و درمان خستگی و افسردگی بعد از زایمان نیز بسیار موثر است. بنابراین اگر نشانه های این عارضه را در خود حس می کنید، تعلل نکرده و هرچه سریع تر برای پیگیری وضعیت و درمان آن اقدام کنید.

مطالعه بیشتر:

1- تاثیر تالاسمی مینور مادر بر جنین

2- علل و درمان کم خونی در اواخر بارداری چیست؟

3- علت کم شدن شیر مادر در دوران شیردهی چیست؟

4- کم خونی بعد از زایمان علل و علایم و درمان‌ آن چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های کم خونی مادر در دوران شیردهی

عوارض کم خونی مادر در دوران شیردهی چیست؟

کم خونی مادر در دوران شیردهی می‌تواند منجر به افت کارکرد سیستم ایمنی شود. این مسئله خود زمینه ساز بروز مشکلات گوناگون در زنان شیرده از جمله گرفتگی مجاری شیری، ورم پستان، برفک، ترک و زخم نوک پستان و کاهش کیفیت و حجم شیر است. تمام این مسئل می‌تواند بر نوزاد و شیرخوار نیز اثر منفی گذاشته و غیر از اینکه باعث می‌شود شیرخوار تغذیه خوبی نداشته باشد، زمینه ساز سرگیجه و ضعف او شود.

اگر مادر کم خونی داشته باشد، آیا نوزاد نیز دچار کمخونی می شود؟

تنها در شرایطی که مادر دچار کم خونی شدید باشد شیرخوار هم دچار آن خواهد شد. به طور کل توصیه می‌شود به شیرخوار بعد از 6 ماهگی مکمل آهن داده شود زیرا قبل از این سن او نیازش را از بدن مادر تامین می‌کند.

کدام مواد غذایی حاوی آهن و برای درمان کمخونی موثر است؟

غلات غنی شده، جگر گاو، میوه‌های خشک شده، سبزیجات برگ سبز، لوبیا، عدس

آیا خوردن جگر در شیردهی ببرای درمان کمخونی مجاز است؟

بله. در دوران شیردهی می توانید بدون هیچ نگرانی جگر گاو بخورید. جگر حاوی مقدار زیادی آهن است و برای درمان کم خونی به شدت موثر واقع می شود.

منبع: hellomotherhood