The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تغییرات نوزاد در شش ماهگی، پیشرفت های نوزاد در شش ماهگی

شاید باور کردن آن سخت باشد، اما شما یک نیمه سال را طی کرده‌اید! فقط در 6 ماه کوتاه نوزاد شما شروع به یادگیری نحوه برقراری ارتباط و خوردن غذاهای جامد کرده است. در این بخش از راهنمای ماه به ماه نی نی پلاس، متوجه خواهید شد که تتغییرات نوزاد در شش ماهگی چیست و در شش ماهگی چه پیشرفت‌هایی را باید از نوزاد انتظار داشته باشید.

تغییرات نوزاد در شش ماهگی، رشد

در طی چند ماه اول زندگی، نوزاد شما با سرعتی حدود 680 تا 900 گرم در ماه در حال رشد بود. در حال حاضر او باید حداقل دو برابر وزن زمان تولد خود را داشته باشد. در شش ماهگی رشد نوزاد کمتر شده و به حدود 450 گرم در ماه می‌رسد. افزایش قد نیز هر ماه تا حدود 25/1 سانتیمتر خواهد شد.

تغییرات نوزاد در شش ماهگی، مهارت‌های حرکتی

ممکن است نوزاد شما تا ماه ششم تولد بتواند به تنهایی بنشیند. برای آماده شدن، ابتدا نوزادان با کمک دست‌ها خود را نگه می‌دارند، اما با گذشت زمان می‌توانند بدون کمک دست‌ها قادر به نشستن باشند. نوزاد شش ماهه شما احتمالاً می‌تواند از پشت به روی شکم بغلتد و بالعکس. برخی از نوزادان می‌توانند با استفاده از غلت زدن به اطراف حرکت کنند. یا ممکن است به جلو یا عقب بخزند. یا با فشار دادن خود بر روی زمین بر روی شکم حرکت می‌کنند. ممکن است متوجه شوید نوزاد شما روی دست‌ها و زانوها بلند شده و به جلو و عقب تکان می‌خورد.

تغییرات کودک در شش ماهگی، خواب

اکثر نوزادان تا شش ماهگی حدود 6 ساعت مداوم می‌خوابند. هنگامی که نوزادان در این سن دچار بی‌ خوابی می‌شوند، بعضی از والدین به روشی که توسط ریچارد فربر، متخصص اطفال ابداع شده روی می‌آورند. این روش شامل قرار دادن نوزاد در گهواره در حالی که بیدار است می‌شود. اگر نوزاد شما گریه کند در بیرون از اتاق او توقف کنید تا به خواب برود. این روش در بعضی از خانواده‌ها به خوبی کار می‌کند، اما ممکن است شما نیاز به آزمایش چندین روش مختلف خواب داشته باشید تا بتوانید روش مناسب را برای نوزاد خود پیدا کنید. اکنون که نوزاد شما می‌تواند مستقلاً غلت بزند، اگر او را روی پشت بخوابانید و او را روی شکم پیدا کنید نگران نباشید. خطر مرگ بر اثر خفگی در شش ماهگی نسبت به ماه‌های اول زندگی بسیار کمتر است. با این وجود بهتر است که از هم اکنون حیوانات پرشده، بالش‌های اضافی، ضربه گیرهای تخت و سایر لوازم نرم را از گهواره او دور کنید.

تغییرات نوزاد در شش ماهگی، تکامل حواس

ممکن است متوجه شوید که رنگ چشمان نوزاد شما از زمان تولد تغییر کرده است. نوزادان دارای چشمان روشن‌تر، قبل از رسیدن به رنگ ثابت ممکن است چندین تغییر را پشت سر بگذارند. اگر نوزاد شما هنوز چشم‌های آبی دارد این احتمال وجود دارد که دائماً همینطور بماند.

تغییرات نوزاد در شش ماهگی، غذاخوردن

اگر هنوز غذای جامد را برای نوزادتان شروع نکرده‌اید، پزشک متخصص اطفال به شما توصیه می‌کند که تغذیه با غذای جامد را در شش ماهگی شروع کنید. با یک سرلاک غنی شده با آهن که با شیر مادر یا شیر خشک ترکیب شده یا فرنی و حریره بادام شروع کنید. زمانی که نوزاد شما به غذای جامد عادت کرد، میوه‌ها و سبزیجات پوره شده را کم کم وارد رژیم غذایی او کنید. پس از هر غذا یا میوه جدید چند روزی صبر کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارد.

اگر به نظر می‌رسد نوزاد شما یک غذای جدید را دوست ندارد، پس از چند روز دوباره آن را امتحان کنید. نوزادان موجودات دمدمی مزاجی هستند و ذائقه آنان از یک روز به روز دیگر تغییر می‌کند. هر غذای جدید را جداگانه به او بدهید تا بتوانید هر گونه واکنش نسبت به آن را از جمله خارش، اسهال یا استفراغ را تحت نظر داشته باشید. طبق گفته آکادمی اطفال آمریکا هیچ مدرکی وجود ندارد که مصرف تخم مرغ و ماهی بعد از سن 4 تا 6 ماهگی خطر آلرژی غذایی را افزایش می‌دهد؛ این انجمن در بیشتر موارد توصیه می‌کند که غذاهای آلرژی‌زا را در سن کم شروع کنید. با این حال تا سن یک سالگی از دادن عسل به نوزاد خودداری کنید، زیرا می‌تواند حاوی باکتری‌های ایجاد کننده بوتولیسم باشد. از دادن شیر گاو نیز تا سن یک سالگی به نوزاد اجتناب کنید. اگرچه محصولاتی که با شیر گاو تهیه می‌شوند مانند ماست یا پنیر نرم خوب هستند.

تغییرات نوزاد در شش ماهگی، برقراری ارتباط

نوزاد شش ماهه شما باید لبخند بزند، بخندد و بتواند صداهایی شبیه ماما یا بابا را تلفظ کند. برای کمک به او در یادگیری زبان، هر شب برای او داستان بخوانید. نوزادان در این سن شروع به شناختن افراد و چیزهای اطراف خود می‌کنند. نوزاد با آشنایان، مادر، پدر، مادر بزرگ و پدربزرگ و همچنین چند اسباب بازی مورد علاقه خود احساس راحتی می‌کند. شما اولین علائم ترس را هنگام ملاقات با افراد غریبه و یا قرار گرفتن در موقعیت‌های جدید می‌بینید.

بازگشت به محل کار

ممکن است شما آنقدر خوش شانس باشید که یک دوست یا عضو خانواده را در کنار نوزاد خود، در هنگام رفتن به سر کار داشته باشید. در غیر این صورت چندین نکته زیر برای انتخاب یک مهدکودک ایمن و قابل اعتماد برای نوزاد به شما کمک می‌کند:

• از چندین مرکز مختلف دیدار کنید. یک زمان را در کنار نوزادتان بگذرانید تا بتوانید احساسات نوزادتان را ببینید. اگر امکان دارد بدون هماهنگی وارد شوید تا بتوانید ببینید آنها در آنجا چگونه کار می‌کنند.

• اطمینان حاصل کنید محیطی تمیز و ایمن داشته باشند. نباید خطرات ایمنی آشکار مانند سیم‌های آویزان، زمین‌های باز و اسباب بازی‌های کوچک داشته باشند و مراحل اضطراری باید رعایت شود.

• درباره نسبت تعداد کارکنان به کودکان سوال کنید. هرچه تعداد کودکان نسبت به کارکنان کمتر باشد بهتر است. بهترین حالت وجود یک مراقب برای هر 3 تا 6 کودک است.

• درباره پیشینه کسی که مراقبت از نوزاد شما را به عهده دارد سوال کنید. اطمینان حاصل کنید که این مرکز سابقه دقیق همه کارکنان، از مراقبین کودک گرفته تا افراد خدماتی را بررسی می‌کند.

• از آنها بخواهید سیاست‌های مکتوب این مرکز را که درباره حضور یا عدم حضور یک کودک به دلیل بیماری، خارش، تب یا اسهال توضیح می‌دهد را بخوانید.

• در مورد واکسن‌های مورد نیاز سوال کنید.

• بپرسید که چه غذایی باید برای نوزاد خود تهیه کنید و چه غذایی ممکن است توسط مهدکودک روزانه تهیه شود. اگر می‌خواهید تمام غذای کودک را خودتان تهیه کنید، بپرسید که آیا این قابل قبول است و چه چیزهایی باید تهیه کنید.

نکاتی درمورد تغییرات نوزاد در شش ماهگی

• مراقب علائم باشید تا متوجه شوید آیا نوزاد شما تغییرات مهم مانند تلفظ حروف ماما و...،نشستن بدون کمک، لبخند زدن، برقراری تماس چشمی یا پاسخ دادن به صداها را تجربه می‌کند یا خیر. اگر نگران هستید که بعضی از این تغییرات را تجربه نکرده است، با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید.

• بازی‌های قایم باشک و بازی‌های مشابه را با نوزاد خود انجام دهید. این کمک خواهد کرد که ایده پایداری اشیا را آموزش دهیم، یعنی اشیاء حتی اگر دیده نشوند وجود دارند.

• اسباب‌بازی‌ها را دور از دسترس او قرار دهید تا برای برداشتن آنها تشویق به خزیدن شود.

• اگر فرزندان بزرگ‌تر دارید، برای جلوگیری از خفگی نوزاد حتماً اسباب بازی‌های کوچک و دارای قطعات کوچک‌تر او را از دسترس نوزاد دور کنید.

اگر همچنان سوالی درمورد تغییرات نوزاد در شش ماهگی داشته باشید، می توانید آن را از کارشناسان ما در اپلیکیشن نی نی پلاس بپرسید.

مطالعه بیشتر:

1- تغییرات نوزاد از بدو تولد تا سه ماهگی

2- تغییرات نوزاد در سه تا شش ماهگی

3- تغییرات نوزاد در شش تا نه ماهگی

4- تغییرات نوزاد در نه تا دوازده ماهگی

?پرسش و پاسخ های تغییرات نوزاد در شش ماهگی

رشد طبیعی نوزاد تا شش ماهگی چگونه باید باشد؟

در طی چند ماه اول زندگی، نوزاد شما با سرعتی حدود 680 تا 900 گرم در ماه در حال رشد بود. در حال حاضر او باید حداقل دو برابر وزن زمان تولد خود را داشته باشد. در شش ماهگی رشد نوزاد کمتر شده و به حدود 450 گرم در ماه می‌رسد. افزایش قد نیز هر ماه تا حدود 25/1 سانتیمتر خواهد شد.

نوزاد شش ماهه چه مهارت هایی دارد؟

ممکن است نوزاد شما تا ماه ششم تولد بتواند به تنهایی بنشیند. برای آماده شدن، ابتدا نوزادان با کمک دست‌ها خود را نگه می‌دارند، اما با گذشت زمان می‌توانند بدون کمک دست‌ها قادر به نشستن باشند. نوزاد شش ماهه شما احتمالاً می‌تواند از پشت به روی شکم بغلتد و بالعکس. برخی از نوزادان می‌توانند با استفاده از غلت زدن به اطراف حرکت کنند.

تغذیه تکمیلی را شروع کردم و فرزندم بیشتر غذاها را دوست ندارد، چیکار کنم؟

اگر به نظر می‌رسد نوزاد شما یک غذای جدید را دوست ندارد، پس از چند روز دوباره آن را امتحان کنید. نوزادان موجودات دمدمی مزاجی هستند و ذائقه آنان از یک روز به روز دیگر تغییر می‌کند. هر غذای جدید را جداگانه به او بدهید تا بتوانید هر گونه واکنش نسبت به آن را از جمله خارش، اسهال یا استفراغ را تحت نظر داشته باشید.

فرزندم شش ماه دارد وو هنوز هیچ واکنشی به اطراف نشان نمی دهد، چیکار کنم؟

مراقبت علائمی باشید تا متوجه شوید آیا نوزاد شما تغییرات مهم مانند تلفظ حروف ماما و...،نشستن بدون کمک، لبخند زدن، برقراری تماس چشمی یا پاسخ دادن به صداها را تجربه می‌کند یا خیر. اگر نگران هستید که بعضی از این تغییرات را تجربه نکرده است، با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید.

منبع: webmd