The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت از نوزاد نه ماهه ،مهمترین نکات مراقبت ازنوزاد نه ماهه

روز به روز تحرک کودک شما بیشتر می‌شود و حتی ممکن است خزیدن را شروع کرده باشد. از این ماه به بعد شاهد پیشرفت‌های بسیاری در فرزندتان هستید. او یاد می‌گیرد از انگشتانش استفاده کند و مواد غذایی جامد را به دهان ببرد. در این مقاله نگاهی مهمترین نکات مراقبت از نوزاد نه ماهه انداخته‌ایم.

مراقبت از نوزاد نه ماهه، رشد

کودکان 9 ماهه از بازی کردن لذت می‌برند مخصوصا اگرهمبازی آنها والدینشان باشند. مادر و پدر می‌توانند در بازی شاهد تغییرات و رشد و پیشرفت فرزندشان باشند. هر نوزادی به روش خود رشد می‌کند. مراقبان بهداشت در هر ویزیت وزن، دور سر و قد شیرخوار را اندازه می‌گیرند و شاخص رشد شیرخوار را با توجه به نمودار مورد بررسی قرار می‌دهند. هنگامی که کودک ایستادن را آغاز می‌کند شاید به نظر برسد که شکم و باسن به هم چسبیده و حالتی عجیب دارد اما این موضوع در این مرحله از رشد طبیعی است و به برقرای تعادل کمک خواهد کرد. در سال دوم این وضعیت اصلاح خواهد شد.

مراقبت از نوزاد نه ماهه، تغذیه

در این سن نوزاد نیمی از کالری روزانه خود را از غذای کودک و نیمی دیگر را از شیر مادر یا شیرخشک دریافت می‌کند. غذاهای انگشتی مثل قطعات کوچک سبزیجات بخارپز یا موز نرم برای کودک جذاب است. می‌توانید روی یک قاشق کوچک مقداری ماست بزنید تا فرزندتان سعی کند آن را به دهان ببرد. انتظار نداشته باشید که فرزندتان بتواند وعده غذایی کامل را خودش بخورد و سر هر وعده غذایی او را کامل تغذیه کنید. همیشه وقتی کودک سعی می‌‌کند غذا بخورد کنارش باشید و مواد غذایی بزرگ یا سخت به او ندهید. همیشه بر کودک خود نظارت داشته باشید. او ممکن است بدون جویدن مواد غذایی را ببلعد و قطعات بزرگ می‌‌تواند باعث خفگی او شود.

مراقبت از نوزاد نه ماهه، نمونه ای از برنامه غذایی روزانه

در اینجا مثالی از منوی غذای روزانه یک نوزاد 9 ماهه را معرفی می‌کنیم. بر اساس آن، متوجه خواهید شد فرزند شما در این سن تقریباً به چه مقدار غذا نیاز دارد:

صبحانه: یک دوم تا یک چهارم غلات کامل یا تخم مرغ آبپز یا پوره تخم مرغ، یک دوم یا یک چهارم پوره میوه 120 تا 180 میلی لیتر از شیر مادر یا شیرخشک

میان وعده: 120 تا 180 میلی لیتر شیر مادر یا شیرخشک یا آب، ¼ فنجان پنیر خرد شده یا سبزیجات پخته شده

ناهار: ¼ تا ½ فنجان ماست یا پنیر کاتیج یا گوشت، ¼ تا ½ فنجان سبزیجات زرد یا نارنجی رنگ، 120 تا 180 میلی لیتر شیر مادر یا شیرخشک

میان وعده: ۱ بیسکویت یا کراکر که لثه‌هایشان را اذیت نکند، ¼ فنجان ماست یا آب میوه

شام: ¼ فنجان مرغ، گوشت یا توفو، ¼ تا ½ فنجان سبزیجات سبز رنگ، ¼ فنجان نودل، ماکارونی، برنج یا سیب زمینی، ¼ فنجان میوه، 120 تا 180 میلی لیتر شیر مادر یا شیرخشک

قبل از خواب: 180 تا 200 میلی لیتر شیر مادر یا شیرخشک یا آب.

یک دوم یا یک چهارم پوره میوه 120 تا 180 میلی لیتر از شیر مادر یا شیرخشک،

حفظ سلامت کودکان در تفریح

محافظت از پوست کودک در برابر آفتاب بسیار مهم است. در ماه‌های گرم سال طبیعی است که بخواهید با کودک خود بیرون بروید، اما مواجهه طولانی با آفتاب می‌‌تواند به پوست آسیب برساند. اشعه ماوراء بنفش می‌‌تواند حتی در ماه‌های سرد نیز به پوست کودک آسیب بزند:

• از مواجهه کودک با تابش مستقیم آفتاب بین ساعت 10 صبح و 4 بعد از ظهر پرهیز کنید.

• پوست کودک خود را با لباس‌های سبک و نخی و آستین دار در برابر آفتاب بپوشانید.

• هنگام بازی کردن در خارج، از چتر به عنوان سایه استفاده کنید و در هنگام پیاده روی ،در سایه حرکت کنید.

• یک کلاه پهن برای کودک استفاده کنید.

•از کرم ضد آفتاب با spf 30 برای کودک استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار آن را شارژ کنید.

• اگر پوست کودک دچار آفتاب سوختگی شده است، با قرار دادن یک کمپرس خنک روی ناحیه آسیب دیده و مرطوب کردن پوست، سعی کنید ناراحتی کودک را رفع کنید. اگر آفتاب سوختگی‌ها دچارتاول شد با پزشک مشورت کنید..

غیر از این مسایل کودک شما در این مرحله ممکن است به سیاه سرفه یا عفونت گوش میانی مبتلا شود. سیاه سرفه نوعی عفونت باکتریایی است که باعث سرفه شدید می‌شود. اگر کودک با علایمی نظیر سرفه، جمع شدن لب‌ها، تهوع و استفراغ و ... روبرو شد با متخصص کودکان مشورت کنید.

مراقبت های کودک نه ماهه، عفونت گوش

دو سوم کودکان زیر 2 سال ممکن است به عفونت گوش میانی مبتلا شوند. در این سن کودک نمی‌تواند بگوید که گوش درد دارد اما در هنگام تغذیه به گریه می‌افتد و مکیدن و بلعیدن غذا باعث درد او می‌شود. ممکن است تب کند یا اختلال خواب داشته باشد. گاهی نیز خون یا چرک از گوش خارج میشود. عفونت گوش میانی در فصول سرد سال شایع تر است و اگر کودک دچار این عفونت شد باید آنتی بیوتیک دریافت کند. دوره درمان را همیشه به پایان برسانید و حتی اگر کودک دیگر علایم بیماری را ندارد سرخود دارو را قطع نکنید.

به کودک 9 ماهه خود چه بدهم تا بخورد؟

حدود نیمی از کالری روزانه کودک شما باید از شیر مادر یا شیرخشک تامین شود و نیمی دیگر از مواد غذایی سفره!کودکان نه ماهه می‌توانند از مواد غذایی زیر تغذیه کنند:

• میوه و سبزیجات پوره شده

• قطعات کوچک سبزیجات بخارپز

• قطعات کوچک میوه‌های نرم مانند موز

• ماکارونی سبوس دار پخته

• تکه‌های کوچک نان سبوس دار

• قطعات کوچک مرغ

• تخم مرغ‌های خرد شده

• غلات کامل

• ماست

• جو دوسر.

غذاهای انگشتی مناسب برای یک کودک 9 ماهه چیست؟

شیرخواران نه ماهه دوست دارند با انگشت غذا بخورند. غذاهای انگشتی مانند سبزیجات بخارپز، میوه‌های نرم، ماکارونی، مرغ و تکه‌های تخم مرغ خرد شده عالی است. کودکان در این سن ممکن است سعی کنند کل ماده غذایی را به دهان ببرند و ببلعند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی نرم و در قطعات کوچک باشد تا احتمال خفگی کم شود.

مراقبت کودک نه ماهه، سفر کردن

مقصدی را انتخاب کنید که قبلا به آنجا سفر کرده‌اید و آشنایید. سفر فشرده و پر از برنامه ریزی نداشته باشید و ساعات زیادی را به استراحت و آرامش اختصاص دهید.

• درمورد مراقبت از نوزاد نه ماهه لازم است از قبل در مورد جای خواب فرزندتان فکر کنید و اگر لازم است همراهتان تخت ببرید.

• اسباب بازیها و وسایل مورد علاقه فرزندتان را همراه ببرید.

• دستمال مرطوب مخصوص اطفال به همراه داشته باشید. آنها برای تمیز کردن دست و گونه‌ها و همچنین سطوح مکان‌های عمومی که ممکن است بخواهید پوشک کودک خود را در آن مکان عوض کنید مفید و مناسب است .

• به اندازه کافی در ساک لباس، پوشک، میان وعده و آب داشته باشید.

• برای مراقبت از کودک نه ماهه سعی کنید آرام باشید. در این شرایط فرزند شما هم آرام است و اوقات خوبی را سپری می‌کنید.

چک لیست مراقبت از نوزاد نه ماهه

برای بررسی وضعیت رشد به متخصص اطفال یا مراقبان بهداشت مراجعه کنید تا قد و وزن کودک شما روی نمودار مورد بررسی قرار گیرد. مبلمان، میز و وسایل خانه را ایمن سازی کنید. از این ماه کم کم کودک شما برای ایستادن تلاش می‌کند. قبل از اینکه کودک ایستادن را یاد بگیرد قد دیواره‌های تخت او را بالا بکشید و تنظیم کنید.

مطالعه بیشتر:

1- بایدها و نباید ها در غذاهای مناسب برای کودک نه ماهه

2- بازی با نوزاد نه ماهه و فواید بازی با نوزاد نه ماهه چیست؟

3- برنامه غذایی مناسب در نه ماهگی کودک و لیست غذاهای مفید

4- تغییرات نوزاد در نه ماهگی ،نکاتی در مورد تغییرات نوزاد در نه ماهگی

?پرسش و پاسخ های مراقبت از نوزاد نه ماهه

غذاهای انگشتی مناسب برای یک کودک 9 ماهه چیست؟

شیرخواران نه ماهه دوست دارند با انگشت غذا بخورند. غذاهای انگشتی مانند سبزیجات بخارپز، میوه‌های نرم، ماکارونی، مرغ و تکه‌های تخم مرغ خرد شده عالی است. کودکان در این سن ممکن است سعی کنند کل ماده غذایی را به دهان ببرند و ببلعند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی نرم و در قطعات کوچک باشد تا احتمال خفگی کم شود.

آیا کودکان می‌توانند از 9 ماهگی شروع به راه رفتن کنند؟

به طور معمول کودکان اولین قدم خود را در 1 سالگی بر می‌‌دارند. اما برخی کمی دیرتر یا زود اینکار را شروع می‌کنند.

کودک 9 ماهه چقدر می‌خوابد؟

نوزادان نه ماهه معمولاً روزانه دو نوبت می‌خوابند. یکی از اواسط صبح و دیگری نیمه بعد از ظهر

چطور با کودک 9 ماهه به سفر برویم؟

مقصدی را انتخاب کنید که قبلا به آنجا سفر کرده‌اید و آشنایید. سفر فشرده و پر از برنامه ریزی نداشته باشید و ساعات زیادی را به استراحت و آرامش اختصاص دهید . • از قبل در مورد جای خواب فرزندتان فکر کنید و اگر لازم است همراهتان تخت ببرید. اسباب بازیها و وسایل مورد علاقه فرزندتان را همراه ببرید. دستمال مرطوب مخصوص اطفال به همراه داشته باشید. آنها برای تمیز کردن دست و گونه‌ها و همچنین سطوح مکان‌های عمومی که ممکن است بخواهید پوشک کودک خود را در آن مکان عوض کنید مفید و مناسب است. به اندازه کافی در ساک لباس، پوشک، میان وعده و آب داشته باشید. سعی کنید آرام باشید. در این شرایط فرزند شما هم آرام است و اوقات خوبی را سپری می‌کنید.

منبع: pampers