The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تنظیم خواب نوزاد ،راهکارهایی برای تنظیم خواب نوزاد

مراقبت از نوزاد شور و هیجان بسیاری برای والدین به ارمغان می آورد ولی با این حال در کنار خود محرومیت از خواب را نیز به دنبال دارد. این یک واقعیت است که نوزاد نمی تواند تمام طول شب را به طور پیوسته بخوابد و در نتیجه شما نیز باید پا به پای او از خواب بیدار شوید به همین سبب ممکن است به فکر یافتن راهکاری برای تنظیم خواب نوزاد افتاده باشید. خوشبختانه الگوی خواب اغلب نوزادان با رسیدن به سن 3 الی 6 ماهگی به تدریج منظم شده و می توانند تا صبح بخوابند. با تکامل مغز نوزاد در طول نخستین ماههای پس از تولد به تدریج شاهد شکل گیری الگوی خواب در نوزاد خواهید بود. هرچند ممکن است این الگوی خواب هنوز الگوی دلخواه و مدنظر شما نباشد.

تنظیم خواب نوزاد

حقیقتا شاید در حرف ساده باشد اما در عمل کمی چالش برانگیز است. برای تنظیم خواب نوزاد می توانید از راهکارهای عملی زیر استفاده کنید:

1- علائم خستگی نوزاد را یاد بگیرید

نوزاد در صورت نیاز به خواب آن را به شما نشان خواهد داد. بنابراین به وجود علائم خستگی در نوزاد خود دقت کنید:

• مالیدن چشم ها

• خمیازه کشیدن

• نگاه نکردن به شما

• بی قراری

برای تنظیم خواب نوزادان سعی کنید نوزاد را پیش از آنکه خیلی خسته شود به رختخواب ببرید. خسته شدن زیاد نوزاد باعث می شود که او دچار مشکل به خواب رفتن و یا پریدن از خواب شود. بنابراین با دقت به علائم خستگی نوزاد پیش از آنکه دچار بدخلقی و بی قراری شود او را به رختخواب برده و بخوابانید.

2- چرخه خواب و بیداری نوزاد را تنظیم کنید

برای تنظیم خواب نوزاد یک ماهه، هنگامی که نوزادتان به دو هفتگی رسید به تدریج به او آموزش دهید که شب موقع خواب و روز موقع بازی و فعالیت است. برای تنظیم خواب نوزاد در طول ساعات روز نوزاد را فعال نگه دارید. تا می توانید با او بازی کنید. سعی کنید بعد از شیردهی او را بیدار نگه دارید ولی با این حال در صورت به خواب رفتن او نیز نگران نشوید.

با تاریک شدن هوا حضور خود را در کنار نوزاد کمرنگ تر کنید. او را در یک اتاق نیمه تاریک شیردهی کنید. محرکات محیطی پیرامون نوزاد را کاهش دهید. به عنوان مثال برخی از چراغ ها را خاموش کرده و صداها را کمتر کنید. با انجام این کارها نوزاد به تدریج یاد خواهد گرفت که روز موقع بازی است و شب ها نمی توان بازی کرد و در نتیجه با تاریک شدن هوا کم کم به خواب می رود.

3- اختلاف روز و شب را به نوزاد آموزش دهید

مسلما از آنجایی که قصد دارید الگوی خواب نوزاد خود را تنظیم کنید مایل نیستید که او در طول شیردهی و یا موقع تکان دادن به خواب رود. نوزاد در این سن ممکن است بعد از خوردن کمی شیر خواب آلوده شود و یا در برخی مواقع شیر بیشتری بخورد. به طور کلی چنانچه نوزاد در طول شیردهی به خواب رفت تغذیه را متوقف کرده و او را به رختخوابش منتقل کنید.

برخی والدین برای تنظیم خواب نوزاد سعی می کنند با دادن مقدار زیادی شیرمادر، شیرخشک و یا غذا به نوزاد او را مجبور کنند که طبق برنامه خوابیده و یا خواب طولانی تری داشته باشد. در حالیکه این کار به هیچ وجه صحیح نیست. در واقع نوزاد نیز دقیقا مثل خود شما در صورت زیاد خوردن قادر به خواب و استراحت راحت نخواهد بود.

نکته: هرگز موقع خواب شیشه شیر را در دهان نوزاد قرار ندهید. زیرا این کار می تواند موجب خفگی، ابتلا به عفونت گوش و پوسیدگی دندان شود.

4- بعد از چهار ماهگی نوزاد را برای شیرخوردن از خواب بیدار نکنید

چنانچه نوزاد از روند افزایش وزن مطلوبی برخوردار است نیازی نیست که او را در طول شب برای شیرخوردن از خواب بیدار کنید. در واقع کودک باید روال خواب خود را پیدا کند. بنابراین در صورتی که نوزاد در طول روز شیر کافی می خورد نیازی به بیدار شدن و تغذیه در طول شب نیست. مواردی که توصیه می شود نوزاد را برای تغذیه در شب بیدار کنید عبارتند از:

• هنگامی که نوزاد بیشترین اوقات روز را در خواب گذرانده و در نتیجه تعدادی از وعده های شیردهی خود را از دست می دهد.

• اجازه ندهید نوزاد بیش از 4 ساعت بدون تغذیه بماند. بنابراین در صورت نیاز او را برای تغذیه در شب بیدار کنید. ولی پیش از هر چیز توصیه می شود که عادات روزانه نوزاد خود را تغییر دهید زیرا این کار بسیار عاقلانه تر از آن است که بخواهید هر 4 ساعت یکبار به بیدار کردن او در طول شب ادامه دهید. در صورت نیاز می توانید از یک پزشک متخصص اطفال راهنمایی بگیرید. زیرا برخی نوزادان از جمله نوزادان نارس ممکن است به برنامه تغذیه ای خاصی نیاز داشته باشند.

5- صبور باشید

به یاد داشته باشید که سطح انتظارات شما درمورد تنظیم خواب نوزاد 4 ماهه باید واقع بینانه باشد. بنابراین در چند ماه نخست زندگی نوزاد باید خود را برای خواب پراکنده و غیرقابل پیش بینی نوزاد آماده کنید. سعی کنید از زمان های خوابیدن نوزاد برای خواب و استراحت خود استفاده کنید زیرا ممکن است تا مدتی این تنها فرصت استراحت شما باشد!

در صورت ایجاد تغییرات ناگهانی در الگوی خواب نوزاد علائم بیماری را در او بررسی کنید. زیرا این تغییر می تواند نشانه ابتلا نوزاد به عفونت گوش باشد. البته در برخی موارد نیز این تغییر فقط نشان دهنده مرحله جدیدی از رشد و نمو نوزاد است.

تنظیم خواب نوزاد با دیفن هیدرامین

استفاده از هیچگونه دارویی برای تنظیم خواب نوزاد از نظر علمی پذیرفته شده نیست. بنابراین هرگز برای این کار از داروها چه گیاهی و چه شیمیایی استفاده نکنید.

مطالعه بیشتر:

1- چند توصیه برای تنظیم الگوی خواب نوزادان

2- مقابله با مشکلات خواب نوزاد و بدخوابی در نوزادان

3- تغییر الگوی خواب نوزاد و شیرخواران با 4 توصیه کاربردی

4- توصیه هایی برای خوب خوابیدن نوزاد در شب چیست؟

?پرسش و پاسخ های تنظیم خواب نوزاد

آیا می توان با کمک داروها ی گیاهی خواب آور، خواب نوزاد را تنظیم کرد؟

خیر. استفاده از هیچگونه دارویی برای تنظیم خواب نوزاد از نظر علمی پذیرفته شده نیست. بنابراین هرگز برای این کار از داروها چه گیاهی و چه شیمیایی استفاده نکنید.

نوزادم تا حالا خوب می خوابید اما یک باره بدخواب شده، چیکار کنم؟

در صورت ایجاد تغییرات ناگهانی در الگوی خواب نوزاد علائم بیماری را در او بررسی کنید. زیرا این تغییر می تواند نشانه ابتلا نوزاد به عفونت گوش باشد. البته در برخی موارد نیز این تغییر فقط نشان دهنده مرحله جدیدی از رشد و نمو نوزاد است.

چه زمانی باید نوزاد را برای شیر خوردن از خواب بیدار کنیم؟

بعد از چهار ماهگی چنانچه نوزاد از روند افزایش وزن مطلوبی برخوردار است نیازی نیست که او را در طول شب برای شیرخوردن از خواب بیدار کنید. در واقع کودک باید روال خواب خود را پیدا کند. بنابراین در صورتی که نوزاد در طول روز شیر کافی می خورد نیازی به بیدار شدن و تغذیه در طول شب نیست.

آیا دادن شیر زیاد به نوزاد باعث می شود بهتر بخوابد؟

خیر. برخی والدین برای تنظیم خواب نوزاد سعی می کنند با دادن مقدار زیادی شیرمادر، شیرخشک و یا غذا به نوزاد او را مجبور کنند که طبق برنامه خوابیده و یا خواب طولانی تری داشته باشد. در حالیکه این کار به هیچ وجه صحیح نیست. در واقع نوزاد نیز دقیقا مثل خود شما در صورت زیاد خوردن قادر به خواب و استراحت راحت نخواهد بود.

منبع: webmd