The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چه موقع باید نوزاد را با شیشه شیر آشنا کرد؟

بدون شک تغذیه نوزاد از شیر مادر، مستقیما از سینه و در آغوش پر مهر او بهترین راه برای نوزاد شما است. اما به هر دلیلی ممکن است بخواهید منحصراً از شیرخشک استفاده کنید یا آن را با شیر مادر مخلوط نمائید و با شیشه شیر به کودک بدهید، به هر حال در ادامه پیرامون هر آنچه که مادر برای شروع تغذیه با شیشه شیر نیاز دارد، با شما صحبت می کنیم.

چه موقع باید نوزاد را با شیشه شیر آشنا کرد؟

اگر از همان بدو تولد از شیشه شیر استفاده کنید، معمولاً نوزادان برای مکیدن پستانک شیشه با مشکل خاصی مواجه نمی شوند و همه چیز سیر طبیعی خود را طی می کند. نوزادان معمولاً هر چند ساعت یک بار به میزان خیلی کم از بطری شیر می خورند و به تدریج بر میزان آن افزوده می شود.

اگر قصد دارید فقط با استفاده از شیشه به نوزاد شیر بدهید، طبیعتاً باید از همان بدو تولد آغاز کنید. چنانچه می خواهید ابتدا او را با شیر مادر تغذیه کنید، برای شروع شیردهی با شیشه دو سه هفته ای تحمل نمائید. تغذیه با بطری از همان اوایل تولد به طور بالقوه در شیردهی های بعدی اختلال ایجاد می کند، "سردرگمی در گرفتن نوک پستان" و عدم تحریک پستان از جمله این مشکلات هستند.

اگر مدت زمان زیادی (بیشتر از سه هفته) فاصله بیفتد، کودک به پستان عادت کرده و شیشه شیر ناآشنا را پس می زند.

نشانه های گرسنگی کودک (چگونه بفهمیم کودک گرسنه است؟)

در حالت ایده آل، باید به محض رؤیت اولین نشانه های گرسنگی، به کودک شیر داد. بهتر است منتظر گریه های او نمانید، اگر کار به آنجا بکشد، به دلیل ناراحتی ناشی از گرسنگی، مدت بیشتری گریه خواهد کرد. هر چقدر شیرخوار کوچک تر باشد، در حالت گرسنگی علائم زیر را نشان می دهد:

• صورت خود را به طرف پستان بر می گرداند؛

• با حرص دستها یا حتی لباس خود را می مکد؛

• دهانش را باز می کند؛

• بازتاب دهان گردی یا رفلاکس نوزادی دارد، در این بازتاب نوزاد سر را به سمت چیزی که گونه‌اش را لمس کند، می چرخاند و دهان را برای غذا خوردن باز می کند؛

• روی لب یا زبان خود را می مکد گویی که زبان خود را بیرون می کشد؛

• صدای ملچ و ملوچ ایجاد می کند؛

•گریه های گرسنگی در نوزادان کوتاه و ضعیف است و فراز و فرود دارد.

چگونه با استفاده از شیشه شیر به نوزاد شیر بدهیم؟

یکی از فواید تغذیه نوزاد با شیرخشک این است که مادر، پدر و حتی سایر اعضای خانواده می توانند این کار را انجام دهند، بنابراین ارزش دارد که بخواهید شیردهی با شیشه را آغاز کنید.

به خاطر داشته باشید هنگام شروع تغذیه با شیشه شیر ، برخی نوزادان از ابتدای کار مانند ماهی در آب آن را می گیرند، در حالی که برخی دیگر به تمرین بیشتری نیاز دارند. نکاتی که در ادامه می خوانید به شما کمک می کند تا بتوانید نوزاد را با شیشه تغذیه کنید:

بایدهای شیردهی با شیشه شیر 

• با انگشت یا نوک پستانک به گونه های نوزاد ضربه های آرامی بزنید و به او بفهمانید که شیر آماده است. به این ترتیب نوزاد به طرف ضربه یا محرک هدایت می شود. سپس نوک پستانک را به آرامی بین لب های او قرار دهید تا مکیدن را آغاز کند. اگر متوجه نشد باید شیر بخورد، یک قطره شیر روی لبش بریزید، سرنخ خوبی است.

• شیشه شیر را به اندازه ای خم کنید که شیر جاری شده و تمام فضای پستانک را پر کند. در غیر اینصورت بخشی از فضای پستانک با هوا پر شده و همراه شیر وارد معده نوزاد می شود. وجود گاز در معده نوزاد برای مادر و کودک به هیچ وجه خوشایند نیست. برای از بین بردن گاز اضافی می توانید از شیشه شیرهایی که دارای لایه های یکبار مصرف هستند، استفاده کنید، این نوع شیشه ها دارای سیستم ضد نفخ بوده و به طور خودکار هوا را تخلیه می کنند و از بین می برند. استفاده از شیشه شیرهایی با پستانک زاویه دار که شیر را نزدیکی نوک پستانک نگه می دارد، روش خوبی برای کاهش هوا است. به جای اینکه نوزاد را کاملاً افقی بخوابانید، او را به صورت مایل در آغوش بگیرید. شیردهی در حالت افقی باعث ورود شیر به گوش میانی و احتمالا بروز عفونت گوش می شود.

• مراقب علائم سیری نوزاد باشید و بیش از حد به او غذا ندهید. شیرخواران به ویژه نوزادان قادر به خارج کردن شیشه شیر از دهان نیستند. اگر شیرخوار بعد از خوردن مقداری شیر خوابید، یعنی سیر شده است. چنانچه بعد از چند دقیقه شیر خوردن، شیشه را پس بزند، احتمالا به دلیل نفخ است. در این مورد باید ابتدا آروغ او را بگیرید، بعد دوباره به او شیر بدهید. اگر باز هم از شیر خوردن امتناع کرد، نشانه سیری اوست.

• نوک پستانک باید مناسب نوزاد باشد. صدای گلو و دهان نوزاد هنگام شیر خوردن و خارج شدن شیر از گوشه دهان او نشان می دهد، شیر به مقدار زیاد وارد دهان او می شود. اگر مکیدن را به سختی انجام می دهد و چیزی وارد دهانش نمی شود، احتمالا جریان شیر به دهان کند است. در این صورت فراموش نکنید سفت شدن بیش از حد درپوش شیشه شیر خلا ایجاد می کند، پس درپوش را کمی شل کنید یا پستانک دیگری روی شیشه شیر  قرار دهید.

• از تجربه ارتباط نزدیک با نوزاد لذت ببرید. تغذیه کودک با شیشه شیر فرصتی دلپذیر برای ارتباط نزدیک با او را فراهم می آورد. از این فرصت برای نوازش، برقراری ارتباط چشمی و حتی اگر طالب آرامش بیشتر هستید، ارتباط پوستی با او استفاده کنید.

نباید های شیردهی با شیشه شیر

• شیشه شیر بچه را در ماکروویو گرم نکنید. راحتی وسوسه انگیز است، اما مایکروویو شیشه شیر را به طور یکنواخت گرم نمی کند و باعث ایجاد نقاط داغی می شود که ممکن است دهان کودک را بسوزاند. به جای استفاده از ماکروفر شیشه را برای گرم کردن، چند دقیقه زیر آب داغ بگیرید یا درون یک کاسه یا لیوان آب داغ قرار دهید. اگر نوزاد با شیر سرد مشکلی ندارد، می توانید از گرم کردن آن صرف نظر کنید. قبل از آغاز شیردهی، شیشه را خوب تکان دهید، سپس برای آزمایش دمای شیر چند قطره از آن روی مچ دست خود بریزید. شیر ولرم برای کودک مناسب است.

• شیرخوار را در حالیکه شیشه به دهان دارد، در بستر قرار ندهید. این کار علاوه بر خطر خفگی منجر به عفونت گوش و بعد از در آمدن دندان ها موجب پوسیدگی دندان می شود.

• به شیر خشک یا شیر مادر سرلاک اضافه نکنید. علیرغم نظر عوام که این کار به خواب شبانه نوزاد کمک می کند، شما به هیچ وجه نباید بدون تائید پزشک چنین کاری انجام دهید. اضافه کردن سرلاک به شیر کودک، هیچ تاثیری بر خواب او ندارد و بلعیدن را برای او دشوار می سازد. به علاوه کودک را وادار می کند بیش از حد نیازش شیر بخورد.

• در تهیه شیر خشک دقت کنید. روی برچسب شیر خشک، اطلاعات علمی دقیقی در مورد ارزش غذایی آن درج شده است، دستورالعمل های آماده سازی را به دقت بخوانید و رعایت کنید. در شیر خشک های مختلف باید پودر یا مایع به نسبت خاصی در آب حل شود تا غلظت مطلوب به دست آید. اضافه کردن مقدار آب بیشتر منجر به دفع بیشتر نمک از کلیه های نوزاد یا کاهش نمک در خون او و در نتیجه تشنج و اتفاقات بدتر خواهد شد و لذا خطرناک است. افزودن آب کمتر از حد مجاز نیز خطر کم آبی بدن و فشار مضاعف به کلیه ها را به دنبال دارد. درحقیقت گرچه استفاده از شیشه شیر کار ساده ای به نظر می آید اما نکاتی دارد که درصورت عدم رعایت آنها ممکن است به دردسر دچار شوید.

 

بیشتر بدانید:

1- روش صحیح شستشوی شیشه شیرآیا ضدعفونی کردن شیشه شیر نوزاد ضرور است؟

2- شیردهی با شیشه شیر

3- چگونه نوزاد را با شیشه شیر آشنا کنیم؟

4- آیا ضدعفونی کردن شیشه شیر نوزاد ضرور است؟

منبع: whattoexpect