The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

طعم شیر مادر، چه عواملی بر طعم شیر مادر اثر می گذارند؟

طعم شیر مادر به طور کلی شیرین و خامه ای با عطر و طعمی مطبوع است. برخی افراد آن را دوست دارند و برخی نمی پسندند، تجربه افراد با هم یکسان نیست. ذائقه به مرور زمان بسته به ژنتیک، فرهنگ و غذاهایی که در طول زندگی مصرف می کنید، تغییر می کند. بنابراین شیر مادر، درست مانند هر غذای دیگری، برای افراد مختلف، طعم متفاوتی دارد.

طعم شیر مادر چیست؟

شیر مادر حاوی لاکتوز قند شیر است. اگرچه لاکتوز شیرینی زیادی ندارد اما وقتی به مقدار زیاد وجود داشته باشد، شیرینی آن بیشتر به چشم می آید. لاکتوز یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده شیر مادر است و غلظت بالای آن در شیر مادر ، طعم شیرینی به آن می بخشد. همچنین، شیر مادر حاوی چربی بوده و میزان چربی موجود در آن دلیل خامه ای بودن شیر است. وقتی شیر مادر برای نخستین بار از پستان ترشح می شود، چربی کمتری دارد، بنابراین رقیق و آبکی است. با تداوم جریان شیر، چربی افزایش یافته و بسیار خامه ای تر خواهد شد.

تغییر طعم شیر مادر از چیست؟

غذاهایی که مادر هر روز مصرف می کند، در طعم شیر مادر نقش دارد. رژیم غذایی متعادل و پر از میوه و سبزیجات، کودک خود را در معرض طعم این غذاهای سالم قرار می دهد. به اعتقاد متخصصان، وقتی کودک شیرخوار بزرگ تر شد و غذاهای جامد را شروع کرد، غذاهایی را که قبلاً از طریق شیر مادر دریافت کرده است، راحت تر می پذیرد. به این ترتیب، ذائقه کودک با توجه به غذاهایی که مادر از آن لذت می برد حتی سیر ، غذاهای پرادویه یا سایر غذاهای محلی شکل می گیرد.

چه عواملی بر طعم شیر مادر اثر می گذارند؟

تغییر در طعم شیر مادر به دلایلی که در ادامه به آن اشاره می کنیم بر کودک تاثیر خواهد داشت. برخی نوزادان به دلیل طعم بد شیر مادر، کم غذا می شوند یا از خوردن شیر سر باز می زنند گویی که شیر را ترک کرده اند، اما در بسیاری نیز هیچ واکنش خاصی مشاهده نمی شود. با آگاهی از عواملی که موجب تغییر طعم شیر می شود، کودک شیرخوار به مدت بیشتری پایبند به شیر خواهد بود.

هورمون ها: تغییر در سطح هورمون های بدن هنگام قاعدگی یا بارداری مجدد، می تواند بر طعم شیر تأثیر بگذارد. شیردهی در دوران قاعدگی هیچ خطری ندارد همچنین اگر مانع پزشکی وجود نداشته باشد، در صورت بارداری مجدد می توانید شیردهی را ادامه دهید. بنابراین، اگر هنوز تمایل دارید به فرزندتان شیر بدهید. درحقیقت علت اصلی تغییر طعم شیر مادر در دوران قاعدگی و نیز تغییر طعم شیر مادر در بارداری همین دگرگونی های هورمونی است.

ورزش: تجمع اسید لاکتیک در بدن همراه با شوری عرق به دلیل ورزش شدید روی پوست پستان، می تواند طعم شیر مادر را تغییر دهد. برای اینکه بتوانید تأثیر آن را به حداقل برسانید، بهتر است سطح سبک یا متوسط ورزش کنید. همچنین قبل از شیردهی، پستانها را بشویید تا شوری عرق از روی آن برطرف شود.

داروها: برخی داروها طعم شیر مادر را تغییر می دهند. اگر داروی جدیدی را شروع کردید و متوجه شدید فرزندتان به شیرخوردن میل ندارد، می تواند به دلیل تغییر طعم شیر در اثر دارو باشد. بنابراین بهتر است با پزشک مشورت کنید.

استعمال دخانیات: پژوهش ها نشان می دهد بعد از استعمال دخانیات، بو و عطر و طعم دود در شیر مادر احساس خواهد شد. اگر سیگار می کشید، سعی کنید حداقل دو ساعت قبل از شیردهی سیگار نکشید و یا آن را به بعد از شیردهی موکول کنید.

الکل: معروف است که نوشیدن الکل بر طعم شیر مادر تأثیر می گذارد. حدوداً دو ساعت طول می کشد تا اثر هر نوشیدنی الکلی از بدن و شیر مادر خارج شود. بنابراین، هرچه بین مصرف نوشیدنی های الکل و شیردهی فاصله زمانی بیشتری باشد، الکل کمتری در شیر مادر وجود خواهد داشت و طعم شیر کمتر تغییر خواهد کرد.

شیر مادر منجمد: شیر مادری که در فریزر نگهداری و یخ زدایی می شود، معمولا بعد از یخ زدایی عطر و طعم صابونی به خود خواهد گرفت. این شیر خطری برای کودک ندارد اما به طور کلی به دلیل طعم متفاوت آن، کودک از خوردن این شیر اجتناب می ورزد.

ماسیتیت یا ورم پستان: ماسیتیت نوعی عفونت پستان است که باعث شوری شیر مادر و طعم تند آن می شود. شیردهی در حین عفونت پستان اشکالی ندارد اما ممکن است کودک از شیر خوردن خودداری کند. از آنجا که احتمالًاً برای درمان ورم پستان و رفع عفونت به آنتی بیوتیک نیاز دارید، توصیه می شود که به پزشک مراجعه کنید.

محصولات آرایشی و بهداشتی بدن: هر لوسیون، کرم، صابون، عطر، روغن یا پمادی که روی پستان استعمال می شود، طعم های مختلفی به شیر مادر خواهد داد. اگر از محصولات آرایشی و بهداشتی بدن روی پستان یا مجاورت آن استفاده می کنید، حتماً قبل از شیردهی به کودک سینه های خود را به خوبی بشویید.

شیر پستانهای خود را بچشید: اگر نگران عطر و طعم شیر مادر هستید یا فقط می خواهید بدانید که طعم آن چطور است، می توانید آن را بیازمایید. شیر مادر یک غذای طبیعی و سالم است و به شما آسیب نمی رساند. چشیدن شیر مادر اشکالی ندارد و حال شما را بد نخواهد کرد.

آیا همسرتان می تواند شیر را امتحان کند؟

بله این امکان وجود دارد. می توانید از همسرتان بخواهید شیر را امتحان کند. اگر بیماری خاصی ندارید که از طریق شیر منتقل شود، می توانید مقداری از شیر را بدوشید و در یک فنجان بریزید تا مقداری از آن را بچشد. هر گونه تماس با پوست پستان از طرف همسرتان، منوط به این است که هیچ بیماری قابل انتقالی مانند برفک یا تبخال که از طریق پوست منتقل می شوند و کودک را نیز تحت تاثیر قرار می دهند، وجود نداشته باشد.

آیا نوشیدن شیر پستان اشکال دارد؟

آیا اینکه فرد دیگری غیر از کودک، شیر مادر را امتحان کند، مشکلی ایجاد خواهد کرد؟ اگر از سابقه بیماری آن فرد اطلاع دارید و از خطرات احتمالی آگاه هستید، اشکالی ندارد. شیر مادر جز مایعات بدن محسوب می شود بنابراین احتمال انتقال برخی بیماری عفونی مانند ایدز از طریق شیر مادر وجود دارد. لذا باید مراقب باشید و اگر می خواهید شیر فرد دیگری را امتحان کنید، حتما از سلامت او اطمینان حاصل کنید. 

 مطالعه بیشتر:

1- چه عواملی سبب بد مزه شدن شیر مادر می شود؟

2- عوامل موثر بر طعم و عطر و مزه شیر مادر چیست؟

3- چه غذاهایی سبب بدمزه شدن شیر مادر می شود؟

4- خوردن غذاهای تند و پرادویه بر شیردهی چه تاثیری بر مادر و نوزاد دارد؟

?پرسش و پاسخ های طعم شیر مادر

تغییر طعم شیر مادر از چیست؟

غذاهایی که مادر هر روز مصرف می کند، در طعم شیر مادر نقش دارد. رژیم غذایی متعادل و پر از میوه و سبزیجات، کودک خود را در معرض طعم این غذاهای سالم قرار می دهد. به اعتقاد متخصصان، وقتی کودک شیرخوار بزرگ تر شد و غذاهای جامد را شروع کردد، غذاهایی را که قبلاً از طریق شیر مادر دریافت کرده است، راحت تر می پذیرد. به این ترتیب، ذائقه کودک با توجه به غذاهایی که مادر از آن لذت می برد حتی سیر ، غذاهای پرادویه یا سایر غذاهای محلی شکل می گیرد.

شیر مادر چه مزه ای است؟

شیر مادر حاوی لاکتوز قند شیر است. اگرچه لاکتوز شیرینی زیادی ندارد اما وقتی به مقدار زیاد وجود داشته باشد، شیرینی آن بیشتر به چشم می آید. لاکتوز یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده شیر مادر است و غلظت بالای آن در شیر مادر ، طعم شیرینی به آن می بخشد. همچنین، شیر مادر حاوی چربی بوده و میزان چربی موجود در آن دلیل خامه ای بودن شیر است. وقتی شیر مادر برای نخستین بار از پستان ترشح می شود، چربی کمتری دارد، بنابراین رقیق و آبکی است. با تداوم جریان شیر، چربی افزایش یافته و بسیار خامه ای تر خواهد شد.

آیا ورزش کردن شیر مادر را بدمزه می کند؟

تجمع اسید لاکتیک در بدن همراه با شوری عرق به دلیل ورزش شدید روی پوست پستان، می تواند طعم شیر مادر را تغییر دهد. برای اینکه بتوانید تأثیر آن را به حداقل برسانید، بهتر است سطح سبک یا متوسط ورزش کنید. همچنین قبل از شیردهی، پستانها را بشویید تا شوری عرق از روی آن برطرف شود.

آیا سیگار کشیدن شیر مادر را بد طعم می کند؟

پژوهش ها نشان می دهد بعد از استعمال دخانیات، بو و عطر و طعم دود در شیر مادر احساس خواهد شد. اگر سیگار می کشید، سعی کنید حداقل دو ساعت قبل از شیردهی سیگار نکشید و یا آن را به بعد از شیردهی موکول کنید.

منبع: verywellfamily