The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سیکل قاعدگی نامنظم و بارداری چه رابطه ای با هم دارند؟

اگر دوره های ماهانه شما منظم باشد به راحتی می دانید که احتمالا در چه زمانی تخمک گذاری انجام می شود و چه زمانی باید رابطه جنسی داشته باشید.  اما برای بانوانی که قاعدگی نامنظم دارند، پیدا کردن زمان تخمک گذاری کمی دشوارتر می شود اما غیرممکن نیست! به همین سبب گرچه سیکل قاعدگی نامنظم و بارداری با یکدیگر ارتباط دارند، اما امکان موفقیت در حاملگی با چنین شرایطی نیز وجود خواهد داشت. با ما باشید تا به شما بگوییم نامنظمی پریود و بارداری چه رابطه ای با هم دارند و تاثیر پریود نامنظم در بارداری چیست؟

رابطه قاعدگی نامنظم و بارداری چیست؟

خانم هایی که دارای سیکل های قائدگی منظم هستند در طول سال بین 11 تا 13 قاعدگی را تجربه می کنند. در واقع داشتن سیکل قاعدگی منظم به این معنی است که احتمال بارداری این بانوان بیشتر خواهد بود. از سویی دیگر خانم هایی که دارای سیکل های قائدگی نامنظم هستند، احتمال بارداری کمتری در هر سال دارند که این مساله به طور بالقوه پیمودن راه والد شدن را برای آنها طولانی تر و دشوارتر می کند. در نتیجه رابطه پریود نامنظم و حاملگی فقط و فقط تاخیر در مادر شدن است و به هیچ وجه به معنای عدم باروری نیست.

بنابراین چنانچه دارای سیکل های قائدگی نامنظمی هستید، نگران نباشید چراکه قطعاً امکان باردار شدن برای شما نیز میسر است. با مطالعه این متن و آگاهی از علل ایجاد سیکل های قاعدگی نامنظم و چگونگی کمک به تنظیم دوباره آن می توانید در جهت باردار شدن خود تلاش کنید.

سیکل قاعدگی نامنظم و بارداری، چگونه می توان به نامنظم بودن سیکل های قائدگی پی برد؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا نگاهی به ویژگی های یک سیکل قاعدگی منظم بیندازیم. (نکته: طول یک سیکل قاعدگی تعداد روزها از اولین روز خونریزی در یک ماه تا اولین روز خونریزی در ماه بعد است.) ممکن است از شنیدن این مطلب تعجب کنید که حتی علی رغم نداشتن سیکل های 28 روزه عادت ماهیانه شما از یک چرخه قاعدگی منظم پیروی می کند. بر اساس کتاب های درسی آناتومی و فیزیولوژی یک سیکل قاعدگی طبیعی در خانم ها بین 23 تا 35 روز متفاوت است. این عبارت به این معنا است که حتی با داشتن سیکل های قاعدگی 23 روزه و یا 35 روزه و یا هر عدد دیگری ما بین این دو رقم سیکل قاعدگی شما طبیعی محسوب می شود. مگر آنکه طول دوره شما خارج از محدوده این ارقام و معمولاً به میزان یکی دو روز از هر دو طرف متفاوت باشد.

به عبارت دیگر یک سیکل قاعدگی هنگامی غیرطبیعی است که همواره کمتر از 21 روز و یا بیشتر از 36 روز به طول بیانجامد. همچنین سیکل های قاعدگی که در آن طول نسبتا ثابت میان قاعدگی های متوالی اختلاف زیادی با یکدیگر دارند به عنوان مثال یک سیکل 28 روزه، سپس 40 روزه و در ماه بعد 32 روزه نیز به عنوان قاعدگی نامنظم در نظر گرفته می شوند.

علت نامنظم بودن سیکل های قائدگی چیست؟

بروز بی نظمی در سیکل قاعدگی هر چند وقت یکبار به خصوص تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر استرس یا بیماری امری کاملا طبیعی است. در اغلب خانم ها پس از درمان بیماری یا رفع بحران روحی سیکل ماهانه مجددا نظم سابق خود را بازمی یابد.

خانم های مبتلا به اختلالات مزمن قاعدگی احتمالا دچار عدم تعادل هورمونی (به خصوص میان سطوح استروژن و پروژسترون) می باشند که می تواند روند تخمک گذاری و یا قاعدگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر چه تشخیص علل بروز عدم تعادل هورمونی کار چندان آسانی نیست ولی با این حال یکی دو عامل شناخته شده اختلالات هورمونی وجود دارند که می توانند سبب ایجاد مشکلاتی در فرآیند بارداری شوند که خود ارتباطی برای سیکل قاعدگی نامنظم و بارداری محسوب می شود.

سندوم تخمدان پلی کیستیک و سیکل قاعدگی نامنظم و بارداری

یکی از شایع ترین علل بروز اختلالات هورمونی در خانم ها یک عارضه شناخته شده پزشکی موسوم به سندرم تخمدان پلی کیستیک است. از جمله علائم این عارضه تحریک فولیکول های متعدد است که منجر به ترشح سطوح بالای استروژن و در نتیجه ایجاد تداخل در فرایند آزادسازی تخمک از تخمدان ها می شود. ترشح بیش از حد استروژن سبب تحریک رشد و افزایش ضخامت دیواره داخلی رحم می شود تا حدی که مخاط رحم در اثر ازدیاد رشد تخریب شده و منجر به خون ریزی قاعدگی می شود در حالیکه چه هیچ گونه تخمک گذاری رخ نداده است.

خانم هایی که از عارضه اختلالات خوردن رنج می برند نیز اغلب دچار مشکل عدم تعادل هورمونی می باشند که به ایجاد سیکل های قاعدگی نامنظم و یا فقدان کامل آن () می انجامد. به علاوه احتمال بروز بی نظمی در سیکل های پریود در میان خانم هایی که به فعالیت های دشوار ورزشی می پردازند (به عنوان مثال انجام تمرینات سنگین و استقامتی به مدت سه روز در هفته) بیشتر است. کمبود مواد مغذی در اثر ابتلا به بی اشتهایی عصبی و همچنین استرس های ورزشی ناشی از پرداختن به فعالیت های مفرط ورزشی منجر به تغییر در مواد شیمیایی موجود در مغز می شود. این امر آزاد سازی هورمون های محرک رشد فولیکول را برای مغز دشوار می سازد. عدم تکامل فولیکول نیز می تواند سبب کمبود سطح استروژن در بدن شود.

تاثیر پریود نامنظم بر بارداری چیست؟

تاثیر نامنظم بودن قاعدگی در بارداری مربوط به تخمک گذاری های نامنظم در ماه های متوالی است. درحقیقت سیکل های نامنظم قاعدگی می توانند نشانگر وجود تخمک گذاری های نامنظم و حتی در برخی موارد عدم تخمک گذاری در بدن باشند. همانگونه که می دانید باردار شدن در صورت عدم تخمک گذاری امری غیر ممکن است. بنابراین هر چه میزان تخمک گذاری شما کمتر باشد احتمال باروری شما نیز به همان میزان کاهش خواهد یافت. به این ترتیب ارتباط بین سیکل قاعدگی نامنظم و بارداری کاهش احتمال باردار شدن برای هر ماه است نه صفر شدن آن! که خوشبختانه با کمک روش های درمانی برای تنظیم دوره های ماهانه می توانید شانس باردار شدنتان را در هر ماه افزایش دهید.

 

بیشتر بدانید:

1- آیا کم شدن خون قاعدگی با عدم تخمک گذاری ارتباطی دارد؟

2- تاثیر عادت ماهانه نامنظم بر بارداری

3- چگونه می توان با وجود سیکل های قاعدگی نامنظم احتمال بارداری خود را افزایش داد؟

4- روش درمان بی نظمی قاعدگی با داروهای گیاهی

 

 

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید