The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا دادن میوه خشک به نوزاد بی خطر است و فواید میوه خشک چیست؟

علاوه بر شیر مادر یا شیر خشک، شما می خواهید برخی از غذاهای جامد را نیز در برنامه غذایی فرزند خردسالتان وارد کنید تا کودک تان برای مواد جامد آماده شود. اما مطمئناً به عنوان یک مادر جدید، قبل از معرفی هر نوع غذای جدید به نوزادتان باید دو بار فکر کنید. از آنجا که نوزادان دارای معده کوچک و سیستم گوارشی ظریف هستند، غذای زیادی نمی خورند و به همین دلیل مهم است غذایی به آنها داده شود که برایشان مقوی و ایمن باشد. دادن میوه خشک به نوزاد می تواند یک گزینه سالم باشند زیرا حاوی مواد مغذی زیادی هستند، اما قبل از دادن میوه خشک به نوزاد، باید موارد خاصی را در ذهن داشته باشید. ادامه این مطلب را بخوانید تا بدانید که آیا میوه های خشک برای نوزادان بی خطر است یا نه و اگر بله، از چندماهگی می توانید دادن میوه خشک به نوزاد را شروع کنید.

میوه خشک چیست؟

میوه های خشک در اصل میوه های تازه ای هستند که خشک می شوند. میوه های تازه یا با استفاده از روش قراردادن در آفتاب و یا با استفاده از دستگاه های کم کننده آب، خشک می شوند (محتوای آب آنها از بین می رود). اما محتوای تغذیه ای این میوه ها حتی پس از خشک شدن نیز ثابت مانده است. میوه های خشک محبوب هستند زیرا می توان آنها را برای مدت طولانی تری نسبت به میوه های تازه نگهداری کرد.

آیا دادن میوه خشک به نوزاد بی خطر است؟

بله، میوه های خشک برای نوزادان و اطفال بی خطر هستند و می توانند مواد مغذی فراوانی را به آنان ارائه دهد. میوه های خشک را می توانید با خیساندن آنها در شیر یا آب به کودک بدهید اما فقط زمانی که فرزند شما 1 ساله شود. شما نباید میوه های خشک را که با شکر پوشانده شده اند انتخاب کنید زیرا می تواند منجر به ایجاد حفره و پوسیدگی در دندان ها شود. بعلاوه، هنگام معرفی میوه های خشک به کودک، می توانید آنها را در آب خیس کنید تا قبل از خوردن، نرم شوند. این به جذب بهتر مواد مغذی کمک می کند. زمانی که به کودک کوچک خود بادام می دهید، پوست آن را جدا کنید تا از تحریک گلوی کودک جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید، میوه های خشک را فقط باید پس از خیساندن در شیر یا آب، آن هم هنگامی که کودک 1 ساله شد، باید در برنامه غذایی کودک گنجاند.

از چند ماهگی می توانید دادن میوه خشک به نوزاد را شروع کنید؟

اگر می خواهید میوه های خشک را در رژیم غذایی کودک خود وارد کنید، زمان ایده آل اتمام 9 ماهگی است. در این زمان، شما قبلا غذاهای فینگر و سایر غذاهای نرم را به او معرفی کرده اید. در همین زمان است که شما می توانید میوه های خشک را نیز به آرامی به رژیم او اضافه کنید. از آنجا که میوه های خشک برای سیستم گوارش سنگین هستند، بهتر است قبل از دادن میوه های خشک به کودک، مدتی به او فرصت دهید تا به سایر غذاهای جامد سبک عادت کند. همچنین باید احتمال آلرژی را در نظر بگیرید. برخی از نوزادان به برخی میوه های خشک حساسیت دارند. بنابراین قانون 3 روزه را امتحان کنید و به دنبال علائم آلرژی در کودک خود باشید. اگر پس از معرفی یک میوه خشک شده خاص، علائمی از آلرژی در وی مشاهده کردید، فوراً دادن آن را قطع کنید.

توجه: قبل از 1 سالگی کودک میوه خشک را معرفی نکنید.

فواید دادن میوه خشک به نوزاد

میوه های خشک فواید بسیاری را برای نوزادان به همراه دارند که می توانند به رشد و نمو صحیح آنها کمک کنند. در زیر به برخی از مزایای میوه های خشک برای کودک اشاره شده است.

1. از کم خونی جلوگیری می کند

میوه های خشک منبع غنی آهن هستند، از این رو باعث افزایش سطح هموگلوبین در خون می شوند. و سطح خوب هموگلوبین از خطر کم خونی در نوزادان جلوگیری می کند.

2. انرژی را تأمین می کند

میوه های خشک، منبع غنی از فیبر، پروتئین، روی، آهن و سایر مواد معدنی هستند که می توانند انرژی کودک شما را تامین کنند. قرار دادن میوه های خشک در رژیم غذایی کودک باعث انرژی و سلامتی آنها می شود.

3. از یبوست جلوگیری می کند

میوه های خشک حاوی مقدار کافی فیبر هستند که به اجابت مزاج در نوزادان کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

4. سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می دهد

میوه های خشک حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک یا باکتری های خوب هستند که می توانند سیستم گوارش کودک شما را سالم نگه دارند. پروبیوتیک ها به توسعه سیستم گوارش و همچنین هضم غذا کمک می کنند.

۵. سلامت استخوان و چشم ها را ارتقا می دهند

میوه های خشک سرشار از کلسیم و ویتامین A هستند، ویتامین A در حفظ و تقویت سلامت بینایی در کودک شما مؤثر است و کلسیم می تواند به رشد و نگهداری استخوان های او کمک کند.

6. به توسعه مغز کمک می کنند

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در میوه های خشک و مغزها مانند گردو می تواند به رشد مغز نوزادان کمک کند.

 

نحوه دادن میوه خشک به نوزاد

در اینجا چند دستورالعمل ساده وجود دارد که می توانید سعی کنید میوه های خشک را در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید.

1. شیر خرما و انجیر

در اینجا یک دستور ساده از میوه خرما، شیر و انجیر آورده شده است. اما به یاد داشته باشید، این را فقط پس از 1 سالگی کودک خود بدهید.

مواد لازم:

• خرما – 2-1 عدد

• انجیر - ۲ عدد

• شیر - ۱ فنجان

• آب

طرز تهیه:

• خرما و انجیر را در شیر یا آب بجوشانید.

• شیر را از طریق الک ریز درون لیوان صاف کرده و به کودک خود بدهید.

۲. غلات کودک با پوره میوه خشک

این دستور ساده صبحانه می تواند طعم بیشتری به غلات صبحانه معمولی کودک شما ببخشد.

مواد لازم:

• موز - ۱ عدد

• زردآلو - ۲ عدد

• هلو - ۲ عدد

• سس سیب – 2/1 فنجان

• آلو خشک - ۲ عدد

• غلات کودک (در صورت لزوم)

• شیر - ۳ فنجان

طرز تهیه:

• میوه ها، میوه های خشک و سس سیب را با هم پوره کنید.

• با افزودن مقداری شیر به آن می توانید پوره را رقیق تر كنید.

• این را روی غلات کودک بریزید و سرو کنید.

توجه: حتماً در هنگام تهیه این غذاها مواد را کاملا خرد یا پوره کرده و به درستی مخلوط کنید تا از خفگی کودک جلوگیری شود. همچنین، پس از 1 سالگی كودك و پس از مشورت با متخصص اطفال، این غذاها را به فرزند خود بدهید.

میوه های خشک مملو از مواد مغذی مفید برای کودک شما هستند. معرفی و دادن میوه خشک به نوزاد در زمان مناسب و به روش صحیح می تواند به وی اجازه دهد کاملا از عطر و طعم و فواید سلامتی میوه های خشک لذت ببرد. با این حال، قبل از دادن هر ماده غذایی به فرزند خود، با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. اگر پزشک اجازه اینکار را می دهد، هر بار یک میوه خشک معرفی کنید و مراقب آلرژی در فرزندتان باشید.

 مطالعه بیشتر:

1- از چه سنی می توان به نوزاد خرما داد؟ دادن خرما به نوزاد

2- از چند ماهگی به نوزاد انار بدهیم؟ فواید دادن انار به نوزاد

3- از چند ماهگی به نوزاد هندوانه بدهیم؟ فواید دادن هندوانه به نوزاد

4- از چند ماهگی می توانیم به نوزاد انگور بدهیم؟ فواید دادن انگور به نوزاد

 

?پرسش و پاسخ های دادن میوه خشک به نوزاد

آیا دادن میوه خشک به نوزاد بی خطر است؟

بله، میوه های خشک برای نوزادان و اطفال بی خطرهستند و می توانند مواد مغذی فراوانی را به آنان ارائه دهد. میوه های خشک را می توانید با خیساندن آنها در شیر یا آب به کودک بدهید اما فقط زمانی که فرزند شما 1 ساله شود. شما نباید میوه های خشک را که با شکر پوشانده شده اند انتخاب کنید زیرا می تواند منجر به ایجاد حفره و پوسیدگی در دندان ها شود. بعلاوه، هنگام معرفی میوه های خشک به کودک، می توانید آنها را در آب خیس کنید تا قبل از خوردن، نرم شوند. این به جذب بهتر مواد مغذی کمک می کند.

از چند ماهگی به نوزاد میوه خشک بدهیم؟

اگر می خواهید میوه های خشک را در رژیم غذایی کودک خود وارد کنید، زمان ایده آل اتمام 9 ماهگی است. در این زمان، شما قبلا غذاهای فینگر و سایر غذاهای نرم را به او معرفی کرده اید. در همین زمان است که شما می توانید میوه های خشک را نیز به آرامی به رژیم او اضافه کنید.

دادن میوه خشک به نوزاد چه فوایدی دارد؟

میوه های خشک منبع غنی آهن هستند، از این رو باعث افزایش سطح هموگلوبین در خون می شوند. و سطح خوب هموگلوبین از خطر کم خونی در نوزادان جلوگیری می کند. میوه های خشک، منبع غنی از فیبر، پروتئین، روی، آهن و سایر مواد معدنی هستند که می توانند انرژی کودک شما را تامین کنند. قرار دادن میوه های خشک در رژیم غذایی کودک باعث انرژی و سلامتی آنها می شود.

آیا میوه خشک برای دستگاه گوارش کودک مفید است؟

بله. میوه های خشک حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک یا باکتری های خوب هستند که می توانند سیستم گوارش کودک شما را سالم نگه دارند. پروبیوتیک ها به توسعه سیستم گوارش و همچنین هضم غذا کمک می کنند. میوه های خشک حاوی مقدار کافی فیبر هستند که به اجابت مزاج در نوزادان کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

منبع: parenting.firstcry