The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

جوراب واریس در بارداری برای مادر چه فایده ای دارد؟

یک مادر باردار از زمان لقاح تا تولد نوزاد دچار تغییرات زیادی می شود و یکی از این تغییرات می تواند شامل ورم یا تورم پاها باشد. این امر می تواند یک تجربه بسیار ناراحت کننده برای مادر آینده باشد، با این حال اقدامات کمی وجود دارد که می توانید برای تسکین این عوارض بارداری انجام دهید و یکی از آنها پوشیدن جوراب واریس (واریس) است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جوراب واریس در بارداری و اینکه گزینه خوبی برای شما هستند یا نه ادامه مطلب را بخوانید.

جوراب واریس چیست؟

همانطور که بدن شما برای حمایت از زندگی جدیدی که درون شما رشد می کند آماده می شود، خون و مایعات بیشتری تولید می شود. علاوه بر این، رحم در حال رشد شما نیز شروع به تحت فشار قرار دادن وریدی می کند که به آن ورید اجوف نیز گفته می شود، که وظیفه حمل خون ازپاها به قلب شما را دارد. همه این عوامل می توانند باعث متورم و دردناک شدن پاها شوند. این تورم به عنوان ادم شناخته می شود، که در دوران بارداری بسیار طبیعی است و تقریباً ۷۵ درصد از بانوان باردار این علائم بارداری را بعد از هفته ۲۷ بارداری تجربه می کنند. با این حال، این علامت معمولاً تا زمان به دنیا آمدن نوزاد شما فروکش نمی کند، بنابراین این بدان معنی است که شما مجبورید ناراحتی و درد را تحمل کنید!

به این ترتیب، پوشیدن جوراب واریس ممکن است در کاهش و آزاد شدن فشار از پاها و مچ پا کمک کند. این جوراب ها فشار مقطعی وارد می کنند، به این معنی که فشار بیشتری به پا و مچ پا و فشار کمتری به ساق پاها وارد می کنند. این عمل با هدایت خون از پاها به قلب، به بهبود جریان خون کمک می کند. به همین دلیل می توانید این جوراب ها را بپوشید و حتی گاهی اوقات ممکن است پزشک استفاده از آنها را برای تسکین درد به شما توصیه کند.

استفاده از جوراب واریس در بارداری چه فایده ای دارد؟

در اینجا برخی از فواید جوراب واریس در بارداری آورده شده است:

1. به بهبود گردش خون کمک می کنند

همانطور که بارداری شما پیشرفت می کند، رحم در حال رشد وزن شما را روی پاهایتان سنگین تر می کند که ممکن است منجر به اختلال در جریان خون در پاها شود. همچنین، تغییر هورمون های بارداری ممکن است احتمال لخته شدن خون را افزایش دهد، که ممکن است گاهی اوقات به شرایطی مانند ترومبوز ورید عمقی منجر شود. استفاده از جوراب واریس راهی عالی برای بهبود گردش خون و از بین بردن چنین عوارض سلامتی است.

2. به کاهش تورم کمک می کنند

بدن یک مادر باردار خون و مایعات بیشتری تولید می کند تا از جنین در حال رشد حمایت کند. افزایش مایعات در بدن می تواند منجر به تورم پاها شود. استفاده از جوراب های بارداری راهی عالی برای کاهش تورم است، خصوصاً اگر بیشتر ساعات روز را روی پاهایتان قرار دارید!

3. به جلوگیری از واریس کمک می کنند

اگر برخی از رگ های بنفش یا مایل به آبی را روی پاهایتان مشاهده کرده اید که به رگهای واریسی نیز معروف هستند، این می تواند از علائم بارداری باشد. این رگها هنگامی که دریچه های رگ به درستی کار نمی کنند روی پاهای شما ظاهر می شوند و در نتیجه منجر به این وضعیت دردناک می شوند. با این حال، استفاده از جوراب واریس در دوران بارداری ممکن است به بهبود گردش خون کمک کند، که به نوبه خود می تواند به کاهش یا به حداقل رساندن این علامت دردناک بارداری کمک کند.

4. در تسکین درد پا کمک می کنند

هرچه بیشتر با روند بارداری خود پیش می روید، ممکن است درد را در پاهای خود احساس کنید. این به دلیل وزن اضافی است که بدن شما تحمل می کند و همچنین به دلیل مختل شدن جریان خون اتفاق می افتد. با این حال، استفاده یا پوشیدن جوراب واریس می تواند با بهبود گردش خون به تسکین درد کمک کند.

چه سطح فشاری برای شما مناسب است؟

جوراب واریس برای بانوان باردار دارای سطوح مختلف فشرده سازی هستند زیرا برای استفاده های خاص طراحی شده اند. بهتر است سطحی که برای شما مناسب است توسط پزشک تجویز شود یا گاهی ممکن است پزشک براساس شرایط سلامتی شما آن را توصیه کند. در زیر سطوح مختلف فشرده سازی ذکر شده است:

• ۸0 تا ۱۵ میلی متر جیوه: این میزان فشرده سازی برای تسکین پاهای دردناک یا خسته عالی است. سطح فشرده سازی ملایم ارائه شده توسط این جوراب ها برای تقویت انرژی پاها با بهبود گردش خون عالی است.

• ۱۵ تا ۲۰ میلی متر جیوه: این فشار ملایم برای تسکین درد، تورم یا واریس با شدت جزئی تا متوسط بسیار مناسب است. این مقدار فشرده سازی برای کاهش ترومبوز عمیق وریدی هنگام مسافرت، نشستن و ایستادن برای مدت طولانی بسیار مناسب است.

• ۲۰ تا ۳۰ میلی متر جیوه: این بیشترین میزان فشردگی است که توسط پزشکان برای تسکین ورم، واریس، ترومبوز ورید عمقی و غیره با ایجاد فشرده سازی متوسط تجویز می شود. این سطح معمولاً به عنوان فشرده سازی محکم یا درجه 1 شناخته می شود.

• ۳۰ تا ۴۰ میلی متر جیوه: که معمولاً تحت عنوان فشرده سازی در سطح کلاس ۲ شناخته می شود، جوراب های این سطح برای تسکین موارد شدید رگ های واریسی، ورم، ترومبوز عمیق وریدی و غیره بسیار مناسب هستند. این سطح از جوراب ها فقط در صورت تجویز پزشک به شما توصیه می شود.

• ۴۰ تا ۵۰ میلی متر جیوه: این سطح از فشرده سازی که سطح ۳ نیز نامیده می شود بالاترین سطح فشرده سازی محسوب می شود و برای درمان بیماری هایی مانند سندرم پس از ترومبوتیک، نارسایی مزمن وریدی و غیره تجویز می شود.

چگونه بهترین جوراب واریس را در بارداری انتخاب کنیم؟

هنگام خرید جوراب های فشرده سازی برای بارداری حتماً فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

۱- پوشیدن آسان

شاید فکر می کنید که پوشیدن یک جفت جوراب واریس در بارداری شبیه پوشیدن یک جفت جوراب معمولی است، اما اینطور نیست. دلیلش این است که این جوراب ها سفت هستند و شما به راحتی نمی توانید مانند جوراب های معمولی خود آنها را بپوشید. ممکن است لازم باشد مانند جوراب شلواری آنها را بپیچید و بنابراین ممکن است پوشیدن آنها در ماه های پایانی بارداری به این ترتیب دشوار باشد. مارک هایی وجود دارند که مدل های کششی آسان را ارائه می دهند که ممکن است همراه با زیپ باشد، که پوشیدن آنها نسبتاً راحت تر است. بنابراین، هنگام انتخاب یک جفت جوراب واریس برای خود، باید این نکته را در ذهن داشته باشید.

۲- راحت بودن

جوراب واریس در بارداری برای ایجاد فشار ملایم و حمایت از پاهای شما طراحی شده اند. با این حال، اگر احساس می کنید که جوراب ها خیلی تنگ هستند، در پوست شما فرو می روند، روی پوست شما اثری برجای می گذارد، به پاهایتان فشار می آورند یا احساس ناراحتی دیگری می کنید، ممکن است بخواهید یک سطح فشرده سازی سبک تر انتخاب کنید. شکی نیست که می توانید برای پرواز کردن، رانندگی، انجام کارهای منزل و کارهای روزمره دیگر جوراب واریس بارداری بپوشید، اما در حالت ایده آل نباید آنها را در رختخواب بپوشید.

۳- جوراب مناسب سایز خود بخرید

مانند جوراب های معمولی شما، این جوراب واریس نیز در اندازه های مختلف ارائه می شوند. این اندازه ها معمولاً با اندازه کفش معمولی شما مطابقت دارد، با این حال، بیشتر مارک ها در دو اندازه کوچک / متوسط و بزرگ / فوق العاده بزرگ ارائه می شوند. قبل از اینکه یک جفت برای خود انتخاب کنید باید اندازه جوراب را بررسی کنید.

۴. قد مناسب را انتخاب کنید

این جوراب ها به سبک های مختلفی ارائه می شوند، به این معنی که از قد مچ پا تا قد ران، شما می توانید هر طولی را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. معمولاً جوراب های تا زانو یا تا ران بیشتر برای بانوانی است که از رگ های واریسی رنج می برند.

۵. انتخاب سطح فشرده سازی مناسب

درست مانند اندازه و طول، این جوراب ها نیز در سطوح مختلف فشرده سازی عرضه می شوند که می توانند از ۸ میلی متر جیوه تا ۵۰ میلی متر جیوه باشند. با این حال، سطوح بالاتر فشرده سازی معمولاً توسط پزشک توصیه می شود. اما اگر به درجه خاصی از فشرده سازی نیازی ندارید، می توانید از جوراب واریس بدون توصیه پزشک نیز استفاده کنید.

نحوه استفاده از جوراب واریس در بارداری

به محض بیدار شدن از خواب صبح یا شروع روز می توانید جوراب واریس بپوشید. این بدان دلیل است که این جوراب ها برای دور نگه داشتن تورم و درد بسیار مناسب هستند. می توانید این جوراب ها را هنگام نشستن، راه رفتن، ایستادن یا هنگام انجام هر فعالیت دیگری بپوشید. همچنین، هنگامی که پاهای شما متورم می شوند، پوشیدن آنها برای شما دشوار است زیرا این جوراب ها تنگ هستند، بنابراین آنها را قبل از بروز تورم بپوشید. نیازی نیست که آنها را شبانه بپوشید زیرا پاها در یک سطح با سایر اعضای بدن شماست.

برای پوشیدن جوراب واریس در بارداری شما می توانید آنها را از داروخانه محلی خود خریداری کنید. با این حال، همیشه بهتر است قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما قادر خواهد بود شما را در مورد سطح ایده آل یا طولی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید راهنمایی کند. بنابراین ما توصیه می کنیم قبل از اینکه چنین تصمیمی بگیرید، به مرکز خدمات بهداشتی یا پزشک خود مراجعه کنید.

 مطالعه بیشتر:

1- پیشگیری و درمان واریس در بارداری

2- واریس پا در بارداری و علت واریس پا در بارداری چیست؟

3- واریس بارداری چیست ؟ آیا قابل درمان و پیشگیری است؟

4- درمان واریس در دوران شیردهی آیا مجاز و بی خطر است؟

?پرسش و پاسخ های جوراب واریس در بارداری

آیا اگر جوراب واریس نپوشم کودک من در معرض خطر است؟

پوشیدن جوراب واریس در دوران بارداری فواید زیادی دارد و اگر همه این مزایا را در خاطر داشته باشید، فکر می کنید پوشیدن آنها ایده خوبی است. این بدان معنی است که جدا از تأمین مواد مغذی بیشتر به کودک در حال رشد از طریق بهبود جریان خون، پوشیدن این جوراب ها همچنین می تواند در جلوگیری از بیماری هایی مانند لخته شدن خون که ممکن است برای جنین در حال رشد کشنده باشد، کمک کند. شاید شما نخواهید از این جوراب ها استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که اگر خلاف این کار را انجام دهید، ممکن است برای شما و فرزندتان بهتر باشد!

آیا می توانم در دوران بارداری با جوراب واریس بخوابم؟

اگر در آنها احساس راحتی دارید، می توانید این کار را انجام دهید زیرا هیچ اشکالی در انجام این کار وجود ندارد، اما ممکن است بسیاری از بانوان باردار از انجام آن احساس ناراحتی کنند. همچنین، هنگامی که دراز کشیده اید، پاهای شما در یک سطح با سایر اعضای بدن قرار دارند، به این معنی که خون در رگ ها جریان دارد و فشاری بر روی پاها ایجاد نمی شود. با این حال، اگر پوشیدن این جوراب ها باعث راحتی و تسکین درد شما می شود، می توانید تمام روز و حتی هنگام خواب شبانه آنها را بپوشید.

آیا جوراب واریس و جوراب ساق بلند با جوراب های مخصوص بارداری متفاوت است؟

ممکن است با جوراب های بارداری روبرو شده باشید و این سوال برای شما ایجاد شده باشد که آیا این ها با جوراب واریس متفاوت هستند! هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد، بلکه اصطلاحات مختلفی است که برای یک محصول استفاده می شود. بنابراین، چه آن را جوراب بارداری یا جوراب واریس بنامید، معنی همه اینها یکسان است!

نحوه استفاده از جوراب واریس در بارداری چگونه است؟

به محض بیدار شدن از خواب صبح یا شروع روز می توانید جوراب واریس بپوشید. این بدان دلیل است که این جوراب ها برای دور نگه داشتن تورم و درد بسیار مناسب هستند. می توانید این جوراب ها را هنگام نشستن، راه رفتن، ایستادن یا هنگام انجام هر فعالیت دیگری بپوشید.

منبع: parenting.firstcry