The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اندومتریوز و ای وی اف،آندومتریوز چگونه بر باروری تأثیر می گذارد؟

آندومتریوز بیماری است که بافت هایی با منشا اندومتر (درونی ترین لایه رحم) درجایی خارج از رحم رشد می کنند.  بانوان مبتلا به اندومتریوز گرفتگی شدید در ناحیه لگن و خونریزی بیش از حد در قاعدگی دارند و از همه مهمتر اینکه نمی توانند باردار شوند. بنابراین درمان IVF برای کمک به بارداری توصیه می گردد. در این مقاله به بررسی اثرات آندومتریوز بر باروری و کمکIVF به باروری بانوان مبتلا به آندومتریوز و سایر نکات مهم در رابطه با اندومتریوز و آی وی اف می پردازیم. 

آیا IVF گزینه خوبی برای بانوان مبتلا به آندومتریوز است؟

امروزه، بانوان بیش از پیش به آندومتریوز مبتلا می شوند. آندومتریوز شرایطی است که در آن پوشش رحم موسوم به آندومتر در خارج از رحم رشد می کند، در نتیجه بافت های شبیه زخم و چسبندگی به وجود می آید. آندومتریوز بافت ها را تخریب می کند، شکل اندامها را تغییر می دهد و باعث اختلال در عملکرد اندام های تولید مثل و نهایتاً منجر به ناباروری می شود. اما آیا داشتن اندومتریوز و بارداری با ای وی اف امکان پذیر است؟

آندومتریوز چگونه بر باروری تأثیر می گذارد؟

اگرچه همه افراد مبتلا به آندومتریوز مشکل بارداری ندارند، اما بسته به شرایط و شدت بیماری می تواند در برخی بانوان ناباروری ایجاد کند. میزان باروری ماهانه یعنی شانس بارداری در هر ماه برای یک خانم مبتلا به آندومتریوز بین 2 تا 10% است، این میزان در بانوان سالم حدود 15 تا 20% می باشد. علت دقیق عدم باروری در بانوان مبتلا به آندومتریوز مشخص نیست، اما هر یک از موارد زیر می تواند دلیلی برای ناباروری در شرایط آندومتریوز باشد:

1- انسداد لوله های فالوپ

لوله های فالوپ، لوله هایی هستند که تخمک بارور را به رحم می رسانند، بقایای ناشی از آندومتریوز لوله های فالوپ را مسدود و از لقاح جلوگیری می کند، به این ترتیب امکان بارداری وجود نخواهد داشت.

2- کیست شکلات

آندومتریوم یا رشد خوش خیم تخمدان که به آن کیست شکلاتی نیز گفته می شود، تخمک های تخمدان را تخریب کرده و از تخمک گذاری جلوگیری می کند. کیست های شکلاتی حاوی خون کهنه، غلیظ و شبیه به قیر است که در امتداد لوله فالوپ تشکیل و مانع از رسیدن تخمک بارور به رحم و در نتیجه بارداری می شود.

3- بقایای اندومتریوتیک در لگن

علت این امر به درستی مشخص نیست اما حتی در موارد نه چندان شدید، آندومتریوز با شرایط تخمک گذاری طبیعی بدون هیچ انسدادی می تواند منجر به ناباروری شود. بر اساس پژوهش های انجام شده، با وجود آندومتریوز در سیستم، سلولهای آندومتر یا سیستم ایمنی بدن مواد شیمیایی زیستی مانند پروستاگلاندین ترشح می کنند که مانع از بارداری می شود.

4- زخم شدن بافتها

بافت های زخمی ناشی از آندومتریوز می تواند باعث تغییر شکل اندامهای بدن از جمله اندام های تولید مثل و چسبندگی آنها به یکدیگر شود. به این ترتیب عملکرد صحیح اندام ها مختل و بارداری با دشواری مواجه می گردد.

5- ایجاد التهاب

آندومتریوز می تواند در اندام ها التهاب ایجاد کرده و از انجام روند کلی تولید مثل ممانعت به عمل آورد. مشاهده شده است که التهاب بر تولید تخمک و تخمک گذاری تأثیر می گذارد. کیفیت و مقدار تخمک یعنی ذخیره تخمدان در بیماران آندومتریوز کاهش می یابد. علاوه بر این، عملکرد رحم در بانوان مبتلا به آندومتریوز متفاوت یعنی میزان لانه گزینی در آن ها بسیار کمتر و احتمال سقط جنین بیشتر است.

اندومتریوز و ای وی اف به عنوان روش کمک باروری

آندومتریوز معمولاً با جراحی لاپاراسکوپی یا درمان های هورمونی درمان می شود. در موارد شدید، هیسترکتومی شامل برداشتن تخمدان ها، دهانه رحم و رحم صورت می گیرد. درمورد اندومتریوز و ای وی اف لازم به ذکر است که برای افزایش احتمال بارداری در بانوان مبتلا به آندومتریوز، IVF می تواند روش خوبی است. درمان IVF احتمال بارداری را افزایش می دهد. در صورت آندومتریوز شدید، میزان موفقیت IVF کم است. درمان IVF بهترین گزینه برای بیماران آندومتریوز بوده و اثربخشی آن همانند افراد عادی است. اما در مواردی این باور وجود دارد که درمان IVF به دلیل دوزهای استروژن که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند باعث تشدید وضعیت آندومتریوز و مشکلات جدی سلامتی شود. در واقع تزریق مقدار زیادی هورمون، بافت های بدن را دچار التهاب می کند. اما این موارد شدید، بسیار نادر است.

سوال دیگری که بیشتر متقاضیان IVF مبتلا به آندومتریوز می پرسند این است که آیا آندومتریوز بر لانه گزینی IVF تأثیر دارد؟

اگرچه IVF به عنوان بهترین گزینه برای درمان ناباروری ناشی از آندومتریوز تلقی می شود، اما احتمال لانه گزینی در بانوان مبتلا به این عارضه چندان کمتر از افراد عادی نیست.

میزان موفقیت در کسانی که آندومتریوز داشتند و آی وی اف کردند چقدر است؟

درمان IVF در افراد بسیاری که مبتلا به آندومتریوز بوده اند، آزمایش شده و نتایج چشمگیری به دست آمده است. درحقیقت آندومتریوز و آی وی اف موفق امکان پذیر است اما بهترین راه برای مواجهه و مقابله با شرایط کیست اندومتریوز و ای وی اف، مشورت با پزشک متخصص غدد جنسی و کسب آمادگی برای تجربه درمانهای مختلف جایگزین IVF است، مهمتر از همه اینکه بیمار باشید اما امیدوار... 

 مطالعه بیشتر:

همه چیز را در مورد آندومتریوز بدانید

عوارض بعد از ای وی اف (IVF) برای مادر و نوزاد

آندومتریوز و IVF هر کدام چگونه بر باروری تأثیر می گذارند؟

آندومتریوز چیست و چه علائم و درمان های برای آندومتریوز وجود دارد؟

?پرسش و پاسخ های اندومتریوز و ای وی اف

آندومتریوز چیست؟

آندومتریوز بیماری است که بافت هایی با منشا اندومتر (درونی ترین لایه رحم) درجایی خارج از رحم رشد می کنند. بانوان مبتلا به اندومتریوز گرفتگی شدید در ناحیه لگن و خونریزی بیش از حد در قاعدگی دارند و از همه مهمتر اینکه نمی توانند باردار شوند.

آیا آندومتریوز بر لانه گزینی IVF تأثیر دارد؟

اگرچه IVF به عنوان بهترین گزینه برای درمان ناباروری ناشی از آندومتریوز تلقی می شود، اما احتمال لانه گزینی در بانوان مبتلا به این عارضه چندان کمتر از افراد عادی نیست.

میزان موفقیت در کسانی که اندومتریوز داشتند و آی وی اف کردند چقدر است؟

درمان IVF در افراد بسیاری که مبتلا به آندومتریوز بوده اند، آزمایش شده و نتایج چشمگیری به دست آمده است. درحقیقت آندومتریوز و آی وی اف موفق امکان پذیر است اما بهترین راه برای مواجهه و مقابله با شرایط کیست اندومتریوز و ای وی اف، مشورت با پزشک متخصص غدد جنسی و کسب آمادگی برای تجربه درمانهای مختلف جایگزین IVF است

آیا IVF می تواند برای باردار شدن زنان متلا به اندومتریوز کمکی کند؟

برای افزایش احتمال بارداری در بانوان مبتلا به آندومتریوز، IVF می تواند روش خوبی است. درمان IVF احتمال بارداری را افزایش می دهد. در صورت آندومتریوز شدید، میزان موفقیت IVF کم است. درمان IVF بهترین گزینه برای بیماران آندومتریوز بوده و اثربخشی آن همانند افراد عادی است. اما در مواردی این باور وجود دارد که درمان IVF به دلیل دوزهای استروژن که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند باعث تشدید وضعیت آندومتریوز و مشکلات جدی سلامتی شود. در واقع تزریق مقدار زیادی هورمون، بافت های بدن را دچار التهاب می کند. اما این موارد شدید، بسیار نادر است.

منبع: parenting.firstcry