The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مقدار خونریزی لانه گزینی چقدر است ونشانه لانه گزینی چیست؟

تلاش برای باردار شدن می تواند یک دوره پر از هیجان و استرس باشد. روزها و ماه های دوران انتظار برای بارداری، به نظر یک عمر می رسد و هر گونه تغییر اندکی در بدن تان می تواند توجه شما را جلب کند که آیا این یک نشانه از بارداری است یا خیر؟ مقدار خونریزی لانه گزینی چقدر است؟

در ادامه این مطلب نه تنها به شما می گوییم که میزان خونریزی لانه گزینی چقدر است، بلکه سایر نشانه های لانه گزینی را نیز برای شما شرح خواهیم داد.

لانه گزینی چیست و مقدار خونریزی لانه گزینی چقدر است؟

شاید باردار شدن در ظاهر یک فرآیند ساده یک مرحله ای به نظر برسد. اما در واقع، انبوهی از اتفاقات کوچک و شگفت انگیز در بدن شما روی می دهد تا بارداری اتفاق بیفتد.

پس از به هم رسیدن تخمک و اسپرم (لقاح)، سلول های ترکیب شده خیلی سریع شروع به تکثیر می کنند و از طریق یکی از لوله های فالوپ شما به رحم منتقل می‌شوند. این گروه از سلول هایی که به سرعت در حال رشد هستند، بلاستوسیست نامیده می شوند.

هنگامی که این گروه کوچک از سلول ها وارد رحم می شوند، باید به دیواره رحم متصل، با کاشته شوند. این مرحله به عنوان لانه گزینی شناخته شده که باعث افزایش سطح هورمون های بارداری (استروژن، پروژسترون و GCh یا گنادوتروپین انسانی) می شود.

اگر عمل کاشت اتفاق نیفتد، مخاط رحم شما از طریق چرخه عادت ماهانه شما دفع می شود. اگر می خواهید باردار شوید، این امر ناامید کننده است، اما یک یادآوری است که بدن شما احتمالأ در حال آماده سازی برای دوباره امتحان کردن است.

اما اگر عمل کاشت اتفاق بیفتد، هورمون های شما که گاهی اوقات آزار دهنده اند، ولی در حال انجام وظایفشان هستند، باعث می شوند جفت و جنین (نوزاد آینده شما)، رشد کند و لایه رحم شما در جای خود باقی بماند و از بارداری شما حمایت کند. 

لانه گزینی چه زمانی اتفاق می افتد؟

لانه گزینی در یک زمان بین ۶ تا ۱۲ روز پس از تخمک گذاری انجام می شود. این روند معمولأ ۸ تا ۹ روز پس از شروع بارداری اتفاق می افتد. بنابراین تاریخ دقیق آن می تواند به زمان تخمک گذاری بستگی داشته باشد و اینکه این لکه بینی در اوایل یا اواخر پنجره تخمک گذاری رخ داده است.

هنگامی که شما امیدوار هستید که باردار شوید، طبیعی است که از بدن خود بسیار آگاه باشید و متوجه هر تغییری هر چقدر هم کوچک، شوید. آیا فرض فقدان علائم بدان معنی است که شما باردار نیستید؟ نه لزومأ. به خاطر داشته باشید که بیشتر بانوان هیچگونه علائمی از باردار شدن و لانه گزینی را تجربه نمی کنند. ولی باردار هستند! اگر چه برخی از مادران علائم لانه گزینی را مشاهده می کنند.

بگذارید برخی از نشانه ها را که ممکن است هنگام لانه گزینی مشاهده کنید را بررسی کنیم، اما همه این علائم در مورد تمام مادران باردار صدق نمی کند.

به یاد داشته باشید که داشتن علائم ذکر شده در زیر لزومأ به معنای باردار بودن نیست و نداشتن علائم نیز لزومأ به معنای این نیست که شما باردار نیستید.

علائم احتمالی لانه گزینی

خونریزی. مقدار خونریزی لانه گزینی چقدر است؟

در واقع، کمی نامشخص است که خونریزی لانه گزینی تا چه اندازه شایع است. برخی منابع ادعا می کنند که یک سوم از کسانی که باردار می شوند، خونریزی لانه گزینی را تجربه می کنند، اما این در واقع توسط تحقیقات بررسی شده، تأیید نمی شود. در این میان بسیاری از بانوان می پرسند که مقدار خونریزی لانه گزینی چقدر است؟

این چیزی است که ما می توانیم به شما بگوئیم، تا حدود ۲۵ درصد از بانوان در سه ماهه اول، خونریزی یا لکه بینی را تجربه می کنند و لانه گزینی یکی از دلایل خونریزی در سه ماهه اول است. این خونریزی می تواند گیج کننده باشد، زیرا ممکن است در حدود زمانی که دوره عادت ماهانه شما شروع می شود، اتفاق بیفتد. با این حال، معمولأ چند روز تا یک هفته قبل از عادت ماهانه اتفاق می افتد.

تفاوت های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که خونریزی شما مربوط به لانه گزینی است یا عادت ماهانه:

- خونریزی کاشت به احتمال زیاد به رنگ صورتی روشن یا قهوه ای است (برخلاف قاعدگی که قرمز روشن یا تیره است).

- در پاسخ به این سوال که مقدار خونریزی لانه گزینی چقدر است، باید بگوییم، خونریزی لانه گزینی بیشتر شبیه لکه بینی است تا جریان واقعی خون، این لکه بینی ممکن است یک بار اتفاق بیفتد، یا چند ساعت طول بکشد، یا حتی تا سه روز ادامه یابد. ممکن است هنگام پاک کردن خودتان در دستشویی یا در لباس زیرتان، شاهد برخی ترشحات صورتی یا قهوه ای شوید، اما نیازی به استفاده از پد بهداشتی نخواهید داشت، زیرا معمولا به ندرت مفدار خونریزی لانه گزینی به یک پد می رسد.

 گرفتگی عضلات

بعد از این که توضیح دادیم مقدار خونریزی لانه گزینی چقدر است، نوبت به سایر علائم می رسد. این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که در اوایل بارداری هورمون ها به سرعت تغییر می کنند. به طور خاص، لانه گزینی محرک افزایش هورمون است، به همین دلیل است که نمی توانید خط صورتی دوم را تا زمان لانه گزینی بر روی دستگاه تست بارداری خانگی ببینید. نوسانات هورمونی نیز می تواند باعث گرفتگی عضلات شود. علاوه بر این، همزمان با کاشت تخمک بارور شده، اتفاقات بسیاری در رحم شما می افتد و تخمک شروع به رشد می کند.

در حالی که هیچ تحقیقی در دست نیست که نشان دهد لانه گزینی به خودی خود باعث گرفتگی می شود، برخی از بانوان در طول زمان کاشت احساس سفتی در شکم، درد پشت، یا گرفتگی عضلات دارند. ممکن است این یک نسخه ملایم از حالت های قبل از شروع دوره عادت ماهانه شما به نظر برسد.

 ترشحات حین لانه گزینی

بگذارید درباره آنچه اتفاق می افتد صحبت کنیم. بسیار مهم است که شما مخاط دهانه رحم را بررسی کنید. آگاه بودن از آنچه در بدن شما اتفاق می افتد، می تواند در هنگام تلاش برای باردار شدن، به شما قدرت بدهد.

ممکن است در زمان کاشت، برخی از تغییرات را در مخاط دهانه رحم مشاهده کنید. در حین تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم شما، روشن، کشدار و لغزنده خواهد بود(شبیه سفیده تخم مرغ). احتمالأ شما این موضوع را از قبل می دانید زیرا این چراغ سبز باردار شدن شماست.

پس از لانه گزینی، مخاط شما ممکن است دارای بافت ضخیم تر، چسبنده و به رنگ شفاف یا سفید و زرد باشد.

در روزهای ابتدایی بارداری، افزایش پروژسترون و استروژن ممکن است باعث شود که مخاط شما غلیظ تر، بیشتر و سفید یا زرد رنگ شود.

مخاط دهانه رحم می تواند تحت تأثیر تعدادی از عوامل (هورمون ها، استرس، مقاربت، بارداری، خونریزی لانه گزینی یا دوره عادت ماهانه) قرار بگیرد و ممکن است نشانه ای مطمئن از لانه گزینی نباشد. در زمان غیربارداری، مخاط دهانه رحم خود را بررسی کنید، ‌ممکن است یک شاخص مفیدتر، تفاوت آن با عادت ماهانه عادی است.

 نفخ

افزایش پروژسترون (که در اوایل بارداری اتفاق می افتد)، دستگاه گوارش شما را کند می کند. این امر می تواند نفخ ایجاد کند. اما همانطور که بسیاری از ما می دانیم، این احساس می تواند یک علامت واقعأ شایع در دوران عادت ماهانه نیز باشد. می خواهید بدانید چرا؟ پروژسترون در زمانی که دوره عادت ماهانه شما نزدیک است، نیز بالا می رود.

 سینه های دردناک

بعد از کاشت تخمک بارور شده، سطح hCG، استروژن و پروژسترون به سرعت افزایش می یابد. این می تواند باعث شود که سینه های شما بسیار دردناک شوند. ( مطمئنأ این هورمون ها چند وظیفه ای هستند!) در حالی که بسیاری از بانوان قبل از عادت ماهانه خود تورم یا حساسیت سینه را تجربه می کنند، احتمالأ در اوایل بارداری این مورد بیشتر از حالت معمول ، قابل توجه است.

حال که می دانید مقدار خونریزی لانه گزینی چقدر است، بررسی کنید که آیا لکه هایی که احتمالا در چند روز گذشته دیده اید، تا چه حد به این علائم نزدیک است؟ آیا سایر نشانه ها را نیز احساس کرده اید؟

 

بیشتر بدانید:

1- لانه گزینی چیست و خونریزی لانه گزینی چه علائمی دارد؟

2- درد لانه گزینی چه جوریه و چند روز طول می کشه؟

3- تفاوت درد لانه گزینی با درد پریود در چیست؟

4- خونریزی لانه گزینی و خونریزی عادت ماهانه چه تفاوتی دارند؟