The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نشانه های بیماری های خطرناک کودکان چیست؟

 اگر کودک شما علائمی مانند خواب آلودگی، دشواری در تنفس، رنگ پریدگی یا کبودی پوست، تشنج یا بثورات پوستی دارد که محو نمی شود، با اورژانس تماس بگیرید. اگر نوزاد تازه متولد شده شما تب دارد، یا کودک شما به اندازه کافی غذا نمی خورد، زیاد استفراغ می کند و یا وزنی کمتر از حد معمول دارد، به اورژانس مراجعه کنید. این موارد از نشانه های بیماری های خطرناک کودکان که نباید آنها را دست کم بگیرید. اگر مطمئن نیستید که فرزند شما واقعاً بیمار است یا نه، به غریزه خود اعتماد کنید. شما فرزند خود را بهتر میشناسید. نوزادان و کودکان خردسال با علائم و نشانه های ذکر شده در این مقاله در معرض خطر بیماری های جدی قرار دارند.

بیماری های جدی دوران کودکی

چه کاری باید انجام شود در صورت مشاهده هر یک از مشکلات ذکر شده در زیر در رابطه با بیماری های خطرناک کودکان، در اسرع وقت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. شما فرزند خود را بهتر می شناسید، بنابراین اگر فرزندتان خوب به نظر نمی رسد به غرایز خود اعتماد کنید. سریعترین راه برای گرفتن کمک فوری پزشکی، تماس تلفنی با اورژانس و درخواست آمبولانس، یا انتقال فرزند خود به بخش اورژانس نزدیکترین بیمارستان است.

نشانه های بیماری های خطرناک کودکان چیست؟

در صورت مشاهده علائم و نشانه های زیر تماس بگیرید و آمبولانس بخواهید:

• خواب آلودگی یا عدم پاسخگویی

• گریه شدید، ضعیف یا مداوم

• تنفس دشوار یا تنفس غیرمعمول

• پوست رنگ پریده، لکه دار یا کبود

• ایجاد تشنج یا تشنج

• بثوراتی که وقتی پوست کودک خود را فشار می دهید محو نمی شود.

در زیر اطلاعات بیشتری در مورد علائم بیماری های خطرناک کودکان وجود دارد.

خواب آلودگی و عدم پاسخگویی

واکنش ندادن یکی از مهمترین نشانه های بیماری های خطرناک کودکان است. طبیعی است که کودک شما گاهی خواب آلود باشد به عنوان مثال، بعد از غذا. اما اگر کودک شما بیش از حد معمول خواب آلود به نظر می رسد، این می تواند نشانه ای از بیماری های جدی دوران کودکی باشد. اگر حتی در مواردی که خیلی تلاش می کنید نمی توانید کودک خود را بیدار کنید، بلافاصله کمک بگیرید. عدم واکنش می تواند نشانه ای از چندین بیماری و شرایط جدی دوران کودکی باشد، از جمله قند خون پایین (هیپوگلیسمی) یا عفونت مغزی تهدید کننده زندگی (مننژیت).

گریه شدید ، ضعیف یا مداوم

همه نوزادان و کودکان خردسال گریه می کنند. اما اگر فرزند شما به روشی غیرمعمول گریه می کند، گریه متوقف نمی شود و در آرام کردن فرزندتان مشکل دارید، باید نگران باشید.

دشواری در تنفس یا تنفس غیرمعمول

اگر کودک شما در تنفس مشکل دارد، ممکن است متوجه شوید که:

• او باید نفس عمیق تر بکشد تا هوا وارد ریه هایش شود

• او سرفه مداوم دارد

• هنگامی که او سعی می کند نفس بکشد، عضلات بین دنده های او به داخل کشیده می شوند

• او نمی تواند هیچ مکالمه یا صدایی ایجاد کند.

در موارد شدید، کودک شما ممکن است بسیار خسته و کبود به نظر برسد. او ممکن است ساکت باشد یا با هر نفس کشیدن صدای غرغره ای از خود بروز دهد.این علائم تنفسی ممکن است در اثر شرایطی مانند عفونت قفسه سینه (ذات الریه) یا آسم شدید ایجاد شود.

پوستی کم رنگ، لکه دار یا کبود

پوست کمرنگ، لکه دار یا کبود ممکن است به دلیل گردش خون ضعیف یا سطح پایین اکسیژن در بدن ایجاد شود، که هر دو در بیماری های جدی کودکی اتفاق می افتد.

تشنج یا رعشه

تشنج یکی دیگر از نشانه های بیماری های خطرناک کودکان و نوزادان به شمار می رود. اگر کودک شما دچار تشنج یا رعشه است، ممکن است چشم های او به عقب بچرخد. او ممکن است بدون پاسخ باشد، برای مدت کوتاهی در تمام اندام ها به شدت لرزیده و تنفس کم عمق یا غیرمعمولی داشته باشد.

هنگامی که تشنج متوقف شد، کودک خود را روی پهلو روی سطح نرم بچرخانید، پای بالایی او را خم نگه دارید. این وضعیت بهبودی است. در این مدت چیزی (از جمله انگشتان خود) در دهان کودک نگذارید. این ممکن است تنفس کودک شما را مسدود کند.

راش (آزمایش مثبت لیوان)

لکه های پوستی یا لکه هایی که با محکم فشار دادن یک لیوان بر روی پوست کودک محو نمی شوند می توانند نشانه اولیه عفونت مننگوکوکی تهدید کننده زندگی باشند.

تب یا دمای بالای 38/5 درجه سانتیگراد

تب درجه حرارت بالاتر از 38/5 درجه سانتی گراد است. این روش طبیعی بدن برای مبارزه با عفونت ها است. اکثر کودکان مبتلا به تب بیماری جدی ندارند. اما در برخی موارد، تب می تواند نشانه ای از عفونت جدی تر باشد.

اگر کودک شما زیر سه ماه است و تب دارد، پزشک باید فوراً وی را معاینه کند. دلیل این امر این است که تشخیص اینکه آیا کودکان در این گروه سنی دارای بیماری های اساسی جدی هستند دشوارتر است. اما اگر کودک شما بیش از سه ماه دارد و علائم دیگری از بیماری جدی را نشان نمی دهد، اگر می توانید در همان روز قرار ملاقات بگیرید، می توانید کودک خود را به پزشک عمومی ببرید.

احساس دمای پوست کودک با قرار دادن دست به پیشانی او راهی مطمئن برای تشخیص تب نیست. بهترین راه برای بررسی دمای کودک استفاده از دماسنج است.

ادرار کمتر از حد معمول

علامت اولیه بسیاری از بیماری های جدی، خیس شدن پوشک کمتر از حد معمول است- یعنی کمتر از نصف تعداد پوشک خیس کودک شما هر در هر روز. این می تواند به معنای کم آبی کودک شما باشد.

تغذیه ناکافی

اگر کودک شما خوب شیر نمی خورد یا علاقه ای به شیر خوردن ندارد، این می تواند یکی دیگر از علائم بیماری های خطرناک کودکان باشد.

استفراغ مکرر

استفراغ یک روش طبیعی بدن برای خلاص شدن از چیزی است که نمی خواهد. همچنین می تواند نشانه ای از بیماری یا عفونت باشد. استفراغی که متوقف نشود می تواند باعث کم آبی و عدم تعادل خطرناک در سیستم شیمیایی بدن شود به همین سبب ازجمله نشانه های بیماری های خطرناک کودکان محسوب می شود. اگر فرزندتان نمی تواند چیزی بخورد یا بنوشد و تا زمان طولانی هنوز استفراغ می کند:

• 12 ساعت برای کودکان زیر دو سال

• 24 ساعت برای کودکان بالای دو سال.

به بخش اورژانس مراجعه کنید.

 

مطالعه بیشتر:

انواع بیماری ‌های قلبی در کودکان و نوزادان

با چهار نشانه مشترک بیماری در نوزادان و کودکان آشنا شوید!

بیماری سلیاک در کودکان آیا خطرناک است و عوارض آن چیست؟

علائم کرونا در کودکان چیست و آیا کرونا در کودکان خطرناک است؟

?پرسش و پاسخ های بیماری های خطرناک کودکان

بچم کل روز استفراغ کرده آیا باید به بیمارستان ببرمش؟

اگر فرزندتان نمی تواند چیزی بخورد یا بنوشد و تا زمان طولانی هنوز استفراغ می کند: 12 ساعت برای کودکان زیر دو سال. 24 ساعت برای کودکان بالای دو سال. به بخش اورژانس مراجعه کنید.

نوزادم مثل هر روز ادرار نمی کنه و پوشکش زیاد خیس نمیشه، علتش چیه؟

علامت اولیه بسیاری از بیماری های جدی، خیس شدن پوشک کمتر از حد معمول است- یعنی کمتر از نصف تعداد پوشک خیس کودک شما هر در هر روز. این می تواند به معنای کم آبی کودک شما باشد.

چه زمانی تب برای بچه خطرناک است و باید به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر کودک شما زیر سه ماه است و تب دارد، پزشک باید فوراً وی را معاینه کند. دلیل این امر این است که تشخیص اینکه آیا کودکان در این گروه سنی دارای بیماری های اساسی جدی هستند دشوارتر است. اما اگر کودک شما بیش از سه ماه دارد و علائم دیگری از بیماری جدی را نشان نمی دهد، اگر می توانید در همان روز قرار ملاقات بگیرید، می توانید کودک خود را به پزشک عمومی ببرید.

نشانه های بیماری های تنفسی شدید در کودکان و نوزادان چیست؟

این نشانه ها شامل: او باید نفس عمیق تر بکشد تا هوا وارد ریه هایش شود. او سرفه مداوم دارد. هنگامی که او سعی می کند نفس بکشد، عضلات بین دنده های او به داخل کشیده می شوند. او نمی تواند هیچ مکالمه یا صدایی ایجاد کند.

منبع: raisingchildren.net.au