The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اهمیت تفسیر نقاشی کودکان از نظر روانشناسی چیست؟

همانطور که دست خط یک بینش روانشناختی اولیه در مورد یک شخص می دهد و توسط بسیاری از شرکت ها در مرحله استخدام استفاده می شود، حتی نقاشی ها و طراحی های کودکان ما می توانند چیزهای زیادی در مورد آنها بگویند. آیا می دانید وقتی فرزندانتان نقاشی های خود را به شما نشان می دهند باید به چه چیزی نگاه کنید؟ در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که باید هنگام تفسیر نقاشی کودکان به آن توجه کنید.

اهمیت تفسیر نقاشی کودکان از نظر روانشناسی چیست؟ 

وقتی به کودکانمان اعلام کردیم که به فرانسه برمی گردیم و عواقب این امر را برای آنها توضیح دادیم، دخترم شروع به کشیدن نقاشی خانه کرد. آنها نقاشی های زیبا و شاد بودند. اما برایم جالب بود که انتخاب سوژه ناگهان "یکنواخت و تکراری" شده است.در حالی که قبل از این او بیشتر مردم را ترسیم می کرد، خواه ما بودیم یا شاهزاده خانم هایی که او خیلی دوستشان داشت.

خانه ها، خانه ها، خانه ها

آیا تا به حال به جزئیات عجیب و غریب در نقاشی های فرزندان خود توجه کرده اید و به معنای آنها فکر کرده اید؟

به عنوان مثال، نقاشی زیر را بگیرید: آیا این...بگویید عجیب نیست؟

 

من می خواستم تحقیق کنم و من از یک معلم دبستان خواستم که توضیحاتی به من بدهد.

دستورالعمل قبل از استفاده

1. كودكان همیشه خود را در نقاشی های خود نشان می دهند. این می تواند احساسات لحظه ای، اپیزودی که آنها را تحت تأثیر قرار داده، یا احساس عمیق تری باشد. فکر نکنید که آنها تصادفی هستند در هر خطی بیان کردن خود شخص وجود دارد.

2. این نکات برای انجام هرگونه تشخیص کافی نیست. آنها فقط نشانه هایی هستند که به شما کمک می کنند کودک خود را بهتر بشناسید و احتمالاً بدانید چگونه یک ناراحتی را تشخیص دهید که همچنین می تواند لحظه ای یا گذرا باشد.

۳. نقاشی یک عکس فوری است، بیان یک لحظه است. برای اینکه بتوانید پیام عمیق تری بخوانید، باید به تکامل نقاشی ها در طول زمان نگاه کنید، نه به عنصر یک باره.

چرا باید نقاشی های کودکان خردسال را تفسیر کنید؟

تقریباً همه کودکان دوست دارند نقاشی بکشند، حتی اگر این اشتیاق بلافاصله ظاهر نشود.

اکنون که فرزندان من 3 و 5 ساله هستند، تفاوت بارز است: کودک بزرگتر من می تواند ساعتها را فقط با کاغذ و مداد بگذراند، در حالی که کودک کوچکتر بیشتر با مواد بازی می کند، دایره می کشد یا با مداد رنگی به ورق می زند. اما بعد از چند دقیقه حوصله اش سر می رود.

اولین چرکنویس

باید بگویم، او نقاشی را همراه با خسارات ترجیح می دهد..!

عوارض جانبی معمول آزمایشات بیش از حد

هر چند جدی. برای کودکان خردسال، نقاشی بخشی از اکتشاف بدن است: آنها می آموزند که چگونه ابزار نوشتن را در دست بگیرند و چگونه از آنها استفاده کنند (حتی به روشهای نه چندان مناسب). آنها تمام رنگها را امتحان می کنند. و اغلب آنها عاشق رنگ کردن با انگشت برای کشف احساسات مختلف لمسی هستند.با این حال، برخی از کودکان از کثیف شدن دست و لمس مواد لزج مانند خاک رس متنفر هستند (اگرچه همانطور که در تصویر بالا مشاهده کردید این در مورد فرزندان من صدق نمی کند، اما من می دانم که این امر غیرمعمول نیست).

به طور کلی، با این حال، اکثر بچه های جوان دایره های رنگی می کشند. در حالی که استفاده مشخص از خطوط مستقیم، پرخاشگری را نشان می دهد. من نمی خواستم بررسی کنم که حتی این مسأله در مورد کودکانی که از مداد به عنوان خنجر استفاده می کند و مرتباً با آن به کاغذ ضربه می زند، صدق می کند. بعضی اوقات بهتر است که ندانید ..؛) هنگامی که کودک شروع به ترسیم چهره های انسانی می کند، این نقاشی ها معمولاً از یک یا چند دایره ساخته می شوند جایی که دایره سر بر سایر دایره ها غالب است.

عناصر مهم در تفسیر نقاشی کودکان

همه آنچه اکنون به شما می گویم به طور خاص به کودکان بزرگتر اشاره دارد، مثلاً از 5-4 سالگی تا 12-10 سالگی هنگام تفسیر نقاشی کودکان، برخی از عناصر اساسی و تکرار شونده وجود دارد. شاید شما آنها را از قبل می شناسید، اما من آنها را بسیار روشنگرانه یافته ام. شما با این نوع حالات آشنایی دارید که وقتی تحت تأثیر یک افشاگری قرار می گیرید، فریاد می زنید: "البته! چطور من قبلاً به آن فکر نکرده ام! "

قبل از اینکه بیشتر در تحلیل و تفسیر نقاشی کودکان فرو بروید، به یاد داشته باشید که کودکان دقیقاً مثل ما فکر نمی کنند. این واقعیت که دخترتان درختهای صورتی و صورتهای آبی می کشد به این معنی نیست که او نابالغ است.

در مقابل وسوسه اظهارنظر و هدایت شیوه ترسیم فرزند خود مقاومت کنید (می دانم که این کار بسیار دشواری است، اما باور کنید ارزشش را دارد!)

بارها و بارها، در حالی که ما با هم پروژه هنری را انجام می دادیم، می توانستم خودم را از گفتن جملاتی مانند، "اما چرا خورشید را آبی می کنی؟" چرا چمن را قهوه ای رنگ می کنید؟ و چرا این کار را نمی کنید، ببینید چگونه بهتر می شود؟ " حفظ کنم.

مثل بدترین نظری که می توانستم در مورد فرزند خلاق خودم داشته باشم ؟!

به هر حال، استفاده از رنگ های غیرواقعی و موضوعات جدید و غیرمعمول، همه نشانه های خلاقیت است پس بگذارید آزاد شود!

رنگها در تفسیر نقاشی کودکان

بسیاری از وب سایت هایی که برای تعمیق موضوع از آنها استفاده کردم، بین رنگ های گرم و سرد و مفهوم آنها تفاوت قایل شدند. از آنچه من دیده ام، هر چه کودکان کوچکتر باشند بیشتر دوست دارند که از همه رنگ ها استفاده کنند. من فکر می کنم آنچه مهم است مورد توجه قرار گیرد استفاده مکرر، تکراری و وسواسی از قرمز و سیاه و همچنین نقاشی های خون و خشونت است. این هشداری است که نباید نادیده بگیرید.

تناسبات در تفسیر نقاشی کودکان

در هر نقاشی و به ویژه در نقاشی هایی که کودک در آن نمایش داده می شود، هماهنگی و تعادل مهم است. به عنوان مثال اگر کودک را بسیار ریز نشان دهد، این ممکن است نشان دهنده احساس حقارت یا عدم امنیت باشد.

این همچنین در مورد مقدار فضایی از کاغذ که اشغال شده نیز اعمال می شود. به طور معمول، کودکان تمام فضا را اشغال می کنند و این نشان دهنده باز شدن به سمت محیط است. هنگامی که کودک فقط از مرکز یا گوشه ای از کاغذ استفاده می کند، این می تواند نشانه یک ناامنی یا یک رابطه دشوار باشد.

موقعیت متقابل در تفسیر نقاشی کودکان

به خصوص در نشان دادن خانواده، جالب است بدانید که کودک در چه مکانی نسبت به دیگران قرار گرفته وآیا یکی از اعضای خانواده را حذف کرده یا خیر. معمولاً کودک ابتدا شخصی را که بیشتر او را تحسین می کند ترسیم می کند و هنگامی که او یک نفر را نسبت به بقیه بزرگتر ترسیم می کند، ممکن است این شخص را ظالم یا مسلط بداند.

فرد حذف شده می تواند شخصی باشد که مورد حسادت یا تعارض با کودک باشد.

با نگاهی به نقاشی های دخترم، متوجه شدم که در چند تا از نقاشی هایش فقط من و خودش وجود داریم (امیدوارم این نشانه خوبی از پیوند ما باشد!)؛ و چه کنجکاوانه، در بعضی از آنها پدر یا برادرش وجود ندارند.

"اما مامان، این به آن دلیل است که پدر در آن روز که به پارک رفتیم با ما نبود، یادت نیست؟" مراقب باشید به دنبال علائم هشدار دهنده در مواردی که وجود ندارد نباشید!

در این نقاشی برادر کوچک حذف شده..

تفسیر نقاشی کودکان پر حضور ترین چهره ها در نقاشی های کودک

کودکان دوست دارند داستان های مشابه را بارها و بارها بخوانند، درست است؟ در حالی که ما گاهی اوقات فقط با ایده دوباره باز کردن کتاب سه خوک کوچک حالت تهوع پیدا می کنیم (شما به هر حال آن را قلباً می دانید!). وب، نقاشی هم تقریباً همان طور است. کودکان دوست دارند فقط موضوعات مشابه را بکشند.

بعنوان مثال، علاوه بر داشتن نسخه های مختلف از خانه ما، می توانم موارد زیر را اضافه کنم:

  • مجموعه ای از درختان کریسمس؛
  • کیک های تولد لایه ای با شمع (تمام شکلات)؛
  • بسته های هدیه بسیار بزرگ.
  • برج های متعدد راپونزل؛
  • پرنسس های خوابیده.
  • و سپس، ما: خانواده اش.
  • این واضح است، ممکن است فکر کنید: این دنیای کوچک کودکان ما است. اما ظاهراً معانی نمادین دیگری نیز وجود دارد!

تفسیر نقاشی کودکان آدمک

از 5 سالگی به بعد، شکل انسان باید با تمام اجزای آن نشان داده شود. در اینجا برخی از مفاهیم ضمنی ذکر شده است:

• گوش ها: عدم حضور آنها تمایل کمی به گوش دادن به دیگران است (در واقع هرگز گوش روی نقاشی های دخترم دیده نشده است ..)

• دهان: فقدان آن به معنای وجود چیزی است که کودک نمی خواهد بگوید ..

• دست ها: وقتی بزرگ هستند، نمایانگر رفتن به سمت دیگران، رابطه با افراد دیگر هستند.

• بازوها یا پاها: فقدان آنها نشان دهنده عدم بلوغ، هنوز کاملاً وابسته به والدین یا هنوز شخصیتی مجزا ، جدا از مادر ایجاد نشده.

خانواده

 

خانواده ما!

برای تفسیر نقاشی کودکان در مورد خانواده، به موقعیت کودک در مقایسه با دیگران توجه کنید.

وقتی کودکان در وسط و میان والدین هستند، به این دلیل است که آنها احساس محافظت و امنیت می کنند. برعکس، این که زوجین قوی تر از والدین احساس شده اند.

اگر کودک در گوشه ای بسیار کوچکتر یا تنها باشد، ممکن است احساس خرد شدن یا به حاشیه رانده شدن می کند.

درخت

درختی پر از میوه و رنگین کمان اصلاً بد نیست! من نمی دانستم، اما درخت بسیار مهم است زیرا نشان دهنده پیوند با عمیق ترین خود ما است.

وقتی تنه درخت با شاخه های بزرگ نشان داده شود، این برونگرایی را نشان می دهد. در حالی که شاخه های کوچک روح ترسناک را پنهان می کنند.

ریشه ها نشانگر یک خانواده محکم است و بهترینٍ بهترین ها وجود برگ و میوه است که غلبه آنها نسبت به تنه نشان دهنده خیال پردازی است.

این دو موضوع اول، درخت و خانواده آنقدر مهم هستند که اگر کودک از کشیدن آنها امتناع ورزد، ممکن است به این معنی باشد که می ترسد نشان دهد که مشکلی پیش آمده است.

و در واقع این یکی از آزمایشات قدیمی است که توسط روانشناسان استفاده می شود.

تفسیر نقاشی کودکانه در مورد خانه

پناهگاه ما، دنیای کوچک ما، درست است؟ نمادی از حفاظت برای همه!

در اینجا عناصر مهم عبارتند از:

• وجود درب و پنجره؛

• دودکش، گلها و سایر جزئیات.

• یک جاده یا مسیر

درها و پنجره ها نشان دهنده باز شدن به دنیای خارج است. همین امر وقتی مسیری به خانه منتهی می شود نیز صدق می کند.

هرچه جزئیات نقاشی ها مانند دودکش با دود، گل ها و غیره بیشتر باشد، احساس شادی و آرامش بیشتر است.

تفسیر نقاشی کودکان خورشید و آب

 

خانه ای با پنجره های بسته، باران و بدون آفتاب و خیابان .. این بد است!

سرانجام، در اینجا دو عنصر نمادین دیگر وجود دارد که من آنها را نادیده گرفتم: خورشید نشان دهنده شخصیت پدرانه است. آب، مادر است.

در اینجا همچنین می توانید تمام آنچه قبلاً دیده بودیم را به كار بگیرید.به ابعاد نگاه کنید، آیا متعادل هستند یا بیش از حد آزاردهنده یا غایب یا موقعیت دو جانبه.

کودکانی که دوست ندارند نقاشی بکشند

و اگر کسی نقاشی نکشد؟ آیا جای نگرانی وجود دارد؟

با توجه به اینکه من در این زمینه حرفه ای نیستم و همه چیز باید در چارچوب خاص خود تجزیه و تحلیل شود، طراحی چیزی نیست جز راهی برای ابراز وجود در کودکان معمولاً به روشی طبیعی و غریزی اتفاق می افتد. اما کودکانی هم هستند که کلا آن را دوست ندارند! آنها روش های دیگری برای بیان خلاقیت خود پیدا خواهند کرد.

برای بزرگسالان؟

همه شما آن خط خطی هایی که همه ما هنگام جلسات یا وقتی با هم در حال صحبت تلفنی هستیم، درست می کنیم را می شناسید؟

فراتر از این واقعیت که آنها به ظاهر به مغز کمک می کنند تا آنچه را می شنویم حفظ کند، آنها همچنین یک معنی دارند، درست به این دلیل که ما آنها را به روشی نیمه ناخودآگاه انجام می دهیم.

اشکال هندسی نشان دهنده عقلانیت، خانه های کوچک نشانه بازگشت به دوران کودکی و گلها و چمن ها ظرفیت خوبی برای مشاهده و تفسیر نقاشی کودکان هستند و شما می توانید همه آنچه را که در مورد کودکان گفتیم بگیرید و در مورد خود نیز به کار ببرید!

مطالعه بیشتر:

7 راهکار برای تربیت فرزندانی شاد و خوش بین

راههای باهوش شدن کودک ، انوع هوش در کودکان

چگونه محیطی ایمن در خانه برای کودکان نوپا ایجاد کنیم؟

فعالیت های هنری برای کودکان،فعالیت های هنری مناسب کدام است؟

?پرسش و پاسخ های تفسیر نقاشی کودکان

اهمیت تفسیر نقاشی کودکان چیست؟

وقتی به کودکان مان اعلام کردیم که به فرانسه برمی گردیم و عواقب این امر را برای آنها توضیح دادیم، دخترم شروع به کشیدن نقاشی خانه کرد. آنها نقاشی های زیبا و شاد بودند. اما برایم جالب بود که انتخاب سوژه ناگهان یکنواخت و تکراری شده است - در حالی که قبل از این او بیشتر مردم را ترسیم می کرد، خواه ما بودیم یا شاهزاده خانم هایی که او خیلی دوستشان داشت.

رنگها در تفسیر نقاشی کودکان چه معنایی دارد؟

بسیاری از وب سایت هایی که برای تعمیق موضوع از آنها استفاده کردم، بین رنگ های گرم و سرد و مفهوم آنها تفاوت قایل شدند. از آنچه من دیده ام، هر چه کودکان کوچکتر باشند بیشتر دوست دارند که از همه رنگ ها استفاده کنند. من فکر می کنم آنچه مهم است مورد توجه قرار گیرد استفاده مکرر، تکراری و وسواسی از قرمز و سیاه و همچنین نقاشی های خون و خشونت است. این هشداری است که نباید نادیده بگیرید.

تناسبات در تفسیر نقاشی کودکان چه معنایی دارد؟

در هر نقاشی، و به ویژه در نقاشی هایی که کودک در آن نمایش داده می شود، هماهنگی و تعادل مهم است. به عنوان مثال اگر کودک را بسیار ریز نشان دهد، این ممکن است نشان دهنده احساس حقارت یا عدم امنیت باشد. این همچنین در مورد مقدار فضایی از کاغذ که اشغال شده نیز اعمال می شود. به طور معمول، کودکان تمام فضا را اشغال می کنند و این نشان دهنده باز شدن به سمت محیط است. هنگامی که کودک فقط از مرکز یا گوشه ای از کاغذ استفاده می کند، این می تواند نشانه یک ناامنی یا یک رابطه دشوار باشد.

تفسیر نقاشی کودکان درمورد آدمک چگونه است؟

از 5 سالگی به بعد، شکل انسان باید با تمام اجزای آن نشان داده شود. در اینجا برخی از مفاهیم ضمنی ذکر شده است: گوش ها: عدم حضور آنها تمایل کمی به گوش دادن به دیگران است (در واقع هرگز گوش روی نقاشی های دخترم دیده نشده است . دهان: فقدان آن به معنای وجود چیزی است که کودک نمی خواهد بگوید. دست ها: وقتی بزرگ هستند، نمایانگر رفتن به سمت دیگران، رابطه با افراد دیگر هستند. بازوها یا پاها: فقدان آنها نشان دهنده عدم بلوغ، هنوز کاملاً وابسته به والدین یا هنوز شخصیتی مجزا ، جدا از مادر ایجاد نشده.

منبع: parent-smileandgrow