The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ترنجبین برای نوزاد،آیا واقعا ترنجبین برای نوزاد خوبه؟

بعد از به دنیا آمدن دلبندتان یکی از مشکلات پیش روی تعداد بسیار زیادی از مادران، دست و پنجه نرم کردن با مشکل زردی است. زردی فیزیولوژیک نوزادی عارضه ای است که تعداد بسیار زیادی از نوزادان خصوصا آنهایی که وزن کمتری داشته و یا ناسازگاری RH با مادر دارند را درگیر می کند. احتمالا در این دوران از اطرافیان می شنوید که ترنجبین برای نوزاد خوب است و مانع از زرد شدن او می شود. اما آیا واقعا ترنجبین برای نوزاد خوبه؟ آیا ترنجبین برای نوزاد ضرر دارد؟ آیا ترنجبین برای نوزاد ۲۰ روزه مشکلی ایجاد می کند؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در مورد ترنجبین برای نوزاد یک ماهه بدانید.

ترنجبین برای نوزادان

مراقبت از یک نوزاد تازه متولد شده، که بسیار حساس و ظریف به نظر می رسد، برای پدر و مادرها، خصوصا آن هایی که در زمینه بچه داری تجربه زیادی ندارند، یک چالش هیجان انگیز و صد البته دشوار به شمار می رود. محافظت از سلامتی عضو کوچک خانواده، به خودی خود برای والدین سخت بوده و آن ها در این روند با ابهامات، سؤال ها و دل نگرانی های زیادی روبرو خواهند شد. اما کار وقتی سخت تر می شود که دیگران نیز به این دایره اضافه شده و با سخنان و نصیحت های خود، می خواهند تا مثلا به پدر و مادرها کمک کنند. مادربزرگ و پدربزرگ ها، دوستان و آشنایان، همه و همه بر حسب تجربیات و شنیده های خود، برای هر مشکل نوزاد راه حلی پیدا کرده و توصیه های مراقبتی را ارائه می دهند که درمان های سنتی در میان آن ها جایگاه ویژه ای دارند. این درمان های سنتی نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده تا به ما رسیده اند و به همین دلیل است که بزرگترها و عامه مردم به آن ها باوری راسخ داشته و حتی در مواردی بیش از درمان های نوین قبولشان دارند. یکی از این باورهای قدیمی که اغلب مردم به آن اعتقاد داشته و پدر و مادرهای جوان را به انجام دادنش تشویق می‌کنند، دادن ترنجبین برای نوزاد دو ماهه است.

ترنجبین چیست؟

ترنجبین از دسته داروهای گیاهی بوده و از گذشته تا کنون به دلیل خواص بی شمار و بی نظیری که دارد، جایگاه ویژه ای را در میان درمان های طب سنتی به خود اختصاص داده است. ترنجبین که به نام های "ترنگبین" یا "Manna " نیز شناخته می شود، در واقع صمغ (شیره گیاه که از درون آن به بیرون تراوش پیدا می کند) گیاه خارشتر بوده که به صورت شبنم بر روی ساقه ها و برگ های این گیاه ظاهر شده و درست مانند معنای لغوی اسمش، شهدی شیرین و مملو از قند است. گیاه خارشتر در کشور ما بیشتر در مناطق گرم و کویری مانند اطراف استان های همدان، یزد و خراسان رشد کرده و بهترین زمان برای به دست آوردن ترنجبین از این گیاه نیز دمای هوای گرم و با درجه حرارت بالا است. علت این امر این است که برای خروج شیرابه ترنجبین از درون خارشتر، لازم است تا شکافی بر روی ساقه های گیاه ایجاد شود که وظیفه آن بر عهده حشره ای است که به طور معمول در مناطق گرم و کویری زندگی می کند.

ترنجبین با خروج از درون ساقه های گیاه، به تدریج بر روی آن انباشته و سفت شده و مانند تکه های بسیار ریز نبات در رنگ های سفید، یا زرد و مایل به قهوه ای دیده می شود. از آنجا که این ماده طعمی شیرین داشته و مملو از ترکیبات قندی همچون ساکاروز، فروکتوز، گلوکوز و تری ساکارید است، بنابراین در گذشته از آن برای تولید قند استفاده می شد، اما امروزه بیشتر کاربرد دارویی دارد.

خواص ترنجبین برای نوزاد

بر طبق نظر اطبای سنتی، طبیعت ترنجبین گرم و تر است و به قدری برای آن خاصیت ذکر شده که می توان گفت دارویی همه کاره بوده و برای تمامی دردها کارساز است. از جمله کاربردهای دارویی ترنجبین می توان به مواردی همچون ضدمیکروبی بودن، ضدعفونی کننده، تسکین دهنده درد قفسه سینه و درمان سرفه، کاهش تب، رفع لک ها و التهابات پوستی، رفع یبوست و ... اشاره کرد و البته شاید مهم ترین خواصی که برای آن در نظر گرفته شده باشد، درمان بسیاری از مشکلات نوزادان است.

خواص ترنجبین برای نوزادان

ترنجبین دارویی است که از دید قدیمی ترها، حکم شفای تمام دردهای نوزادان را دارد! اعتقاد عامه مردم و همچنین طب سنتی ایرانی بر این است که دادن ترنجبین به نوزادان می تواند:

- به دلیل ملین و مسهل بودن تمامی روده ها و دستگاه گوارش نوزاد را پاکسازی کند.

- زردی را درمان کرده و حتی از بروز آن جلوگیری کند.

- به دلیل خاصیت ضدمیکروبی و عفونت زدایی و همچنین با کمک به خروج مواد ناسالم از دستگاه گوارش و بدن، منجر به تقویت سیستم ایمنی و کاهش احتمال وقوع بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های عفونی شود.

- اشتهای نوزاد به شیر خوردن را افزایش دهد.

- به داشتن کبدی سالم کمک کرده و سوخت و ساز بدن نوزاد را متعادل کند.

- احتمال وقوع مشکلاتی همچون دل پیچه یا دل درد را کمتر کرده و در صورت بروز، آن ها را درمان کند.

- و در نهایت، تب را تسکین دهد.

آیا می توانم به فرزندم ترنجبین بدهم؟

حقیقت این است که با وجود تمام ویژگی های وسوسه کننده و مفید ترنجبین که در بالا به آن ها اشاره شد، اما هنوز در این زمینه تحقیقات علمی پژوهش کافی انجام نشده و بنابراین از عوارض کوتاه مدت یا طولانی مدت این داروی گیاهی بر سلامت نوزادان اطلاعات موثقی در دست نیست.

یکی از مهم ترین ایراداتی که به ترنجبین گرفته می شود، این است که این صمغ گیاهی، به شیوه ای کاملا غیر بهداشتی و نامناسب جمع آوری و نگهداری شده و بنابراین احتمال وقوع مشکلات جدی گوارشی و یا بیمار شدن نوزاد در پی مصرف آن چندان دور از انتظار نیست.

از سوی دیگر، از آنجا که شیرابه ترنجبین شیرین است، بنابراین حشرات و جانداران ریز مختلفی را به سمت خود می کشاند. گاهی اوقات این جانداران با چسبیدن به این شهد، در آنجا محبوس شده و می میرند. حالا فکرش را بکنید که شما قرار است ماده ای را به فرزندتان بدهید که معلوم نیست چه موجوداتی در آن قرار دارند و چه آلودگی هایی را ممکن است به همراه داشته باشند!

از سوی دیگر، اشتباه در اندازه گیری و بیش از حد دادن ترنجبین به نوزادان، ممکن است منجر به عوارض جدی همچون اسهال شدید، کم آب شدن بدن و خواب آلوده شدن گردد که مجموعه این موارد سلامتی نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهند.

بنابراین با وجود مزایای ترنجبین برای نوزاد، توصیه می شود، قبل از دادن هر نوع داروی گیاهی به دلبندتان با پزشک او مشورت کرده و خودسرانه و تنها بر اساس توصیه های دیگران دست به کار نشوید!

مطالعه بیشتر:

پیشگیری از خطرات ناسازگاری Rh خون مادر و جنین

علت زردی نوزادان چیست؟ گروه خونی مادر موثر است؟

ناسازگاری Rh جنین و مادر (ناسازگاری خون جنین و مادر)

زردی نوزاد وسوال های رایج درباره آن ،زردی نوزاد باید چند باشد؟

?پرسش و پاسخ های ترنجبین برای نوزاد

آیا می توانم به فرزندم ترنجبین بدهم؟

حقیقت این است که با وجود تمام ویژگی های وسوسه کننده و مفید ترنجبین که در بالا به آن ها اشاره شد، اما هنوز در این زمینه تحقیقات علمی پژوهشی کافی انجام نشده و بنابراین از عوارض کوتاه مدت یا طولانی مدت این داروی گیاهی بر سلامت نوزادان اطلاعات موثقی در دست نیست.

چرا نباید به نوزاد ترنجبین بدهیم؟

یکی از مهم ترین ایراداتی که به ترنجبین گرفته می شود، این است که این صمغ گیاهی، به شیوه ای کاملا غیر بهداشتی و نامناسب جمع آوری و نگهداری شده و بنابراین احتمال وقوع مشکلات جدی گوارشی و یا بیمار شدن نوزاد در پی مصرف آن چندان دور از انتظار نیست. از سوی دیگر، از آنجا که شیرابه ترنجبین شیرین است، بنابراین حشرات و جانداران ریز مختلفی را به سمت خود می کشاند. گاهی اوقات این جانداران با چسبیدن به این شهد، در آنجا محبوس شده و می میرند. حالا فکرش را بکنید که شما قرار است ماده ای را به فرزندتان بدهید که معلوم نیست چه موجوداتی در آن قرار دارند و چه آلودگی هایی را ممکن است به همراه داشته باشند!

دادن ترنجبین به نوزاد چه عوارضی دارد؟

از سوی دیگر، اشتباه در اندازه گیری و بیش از حد دادن ترنجبین به نوزادان، ممکن است منجر به عوارض جدی همچون اسهال شدید، کم آب شدن بدن و خواب آلوده شدن گردد که مجموعه این موارد سلامتی نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهند.

ترنجبین چه خواصی دارد؟

به دلیل ملین و مسهل بودن تمامی روده ها و دستگاه گوارش نوزاد را پاکسازی کند. زردی را درمان کرده و حتی از بروز آن جلوگیری کند. به دلیل خاصیت ضدمیکروبی و عفونت زدایی و همچنین با کمک به خروج مواد ناسالم از دستگاه گوارش و بدن، منجر به تقویت سیستم ایمنی و کاهش احتمال وقوع بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های عفونی شود. اشتهای نوزاد به شیر خوردن را افزایش دهد. به داشتن کبدی سالم کمک کرده و سوخت و ساز بدن نوزاد را متعادل کند.