The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

روش های کاهش درد زایمان طبیعی چگونه است؟

اگر ترجیح می دهید زایمان شما تا حد امکان طبیعی باشد، ممکن است بخواهید از روش های کاهش درد زایمان طبیعی کمک بگیرید. مادران می‌خواهند که زایمان آنها تا حد امکان راحت انجام شود، اما همه آنها تمایل به استفاده از داروهای سنتی برای کاهش درد ندارند. بسیاری از بانوان زایمان طبیعی را ترجیح می دهند و برای بانوانی که از اعتیاد به مواد مخدر و الکل بهبودی یافته‌اند، استفاده از مسکن‌ها و بیهوش‌ کننده‌ها ممنوع است. در این متن راه های کاهش درد زایمان طبیعی که هیچ ضرری برای شما و جنین ندارد را شرح داده ایم.

داروی مکمل و جایگزین چیست؟

پزشکان متخصص طب مکمل و جایگزین، به تاثیر این روش‌ها بر روی بدن، فکر و روح و همچنین حفظ سلامت، بهبودی و کاهش درد اعتقاد دارند. آنها همچنین قاطعانه معتقدند که بارداری و زایمان شرایط پزشکی نیستند و نباید مانند بیماری با آنها رفتار شود. اما پزشکان متخصص طب مکمل در فلسفه خود تنها نیستند. بیشتر پزشکان سنتی نیز امیدوارند به این غافله بپیوندند. بسیاری از آنها تکنیک‌های طب مکمل را به بیماران خود توصیه می‌کنند، به عنوان جایگزینی برای داروهای ضد درد و یا به عنوان یک مکمل آرامش بخش. حتی اگر مطمئن باشید که تزریق اپیدورال برای کمک به کاهش درد زایمان در بیمارستان در دسترس شماست، اما ممکن است بخواهید دنیای طب مکمل را نیز کشف کنید (و قبل از موعد مقرر زایمان، آن را به خوبی بررسی کنید، زیرا بسیاری از تکنیک‌ها نیاز به تمرین یا حتی کلاس برای کامل شدن دارند). فقط به یاد داشته باشید که تنها به پزشکانی مراجعه کنید که دارای مجوز و گواهی هستند و تجربه‌های بسیاری در بارداری، زایمان و تولد دارند و قبل از آن با پزشک خود در این مورد صحبت کنید.

روش های کاهش درد زایمان طبیعی

طب سوزنی و طب فشاری:

 چینی‌ها هزاران سال است که می‌دانند طب سوزنی نوعی روش موثر برای تسکین درد است، اما اخیرا سایر نقاط دنیا و همچنین جامعه پزشکی سنتی نیز، شروع به فهمیدن آن کرده‌اند. مطالعات علمی اکنون از حکمت کهن کمک می‌گیرند. محققان دریافته اند که در میان سایر اثرات ناشناخته، طب سوزنی باعث رها شدن چندین هورمون مغز از جمله اندروفین می‌شود که سیگنال‌های درد را مسدود می‌کند. متخصص طب سوزنی ده‌ها سوزن نازک را در نقاط تجویز شده در امتداد مسیرهای نامرئی (خط میانی کمر) روی بدن قرار می‌دهد. طبق سنت باستان، این مسیرها کانال‌هایی هستند که از طریق آنها چی، یا نیروی حیات در بدن جریان می‌یابد. محققان دریافتند که این نقاط با اعصاب عمقی ارتباط دارند، به طوری که هنگامی که سوزن‌ها چرخیده می‌شوند (یا به وسیله برق در یک روش به نام الکتروپانکچر تحریک ‌می‌شوند)، باعث فعال شدن اعصاب می گردند، که منجر به ترشح اندروفین و تسکین درد خواهند شد.

روش های کاهش درد زایمان طبیعی، طب فشاری (یاشیاتسو)

 با همان اصل طب سوزنی عمل می‌کند، با این تفاوت که پزشک شما به جای سوزن، از انگشت شست یا انگشتان و یا مهره‌های کوچک برای فشار وارد کردن به موضع استفاده می‌کند. ممکن است در مورد فشار به بعضی از نقاط بدن در دوران بارداری شنیده باشید، برای مثال، فشار روی یک نقطه مشخص درست بالای مچ دست شما می‌تواند حالت تهوع را کاهش دهد. به همین دلیل است که باندهای دریایی برای جلوگیری از دریا زدگی، موثر واقع می شوند. گفته می‌شود که طب فشاری در مرکز برجستگی کف پا می‌تواند به روند زایمان کمک کند.

روش های کاهش درد زایمان طبیعی، رفلکسولوژی

 این طب مکمل شبیه به طب فشاری است، با این تفاوت که رفلکسولوژی تنها بر روی پا و گاهی بر روی دست (و گوش‌ها) اعمال می‌شود. رفلکسولوژیست‌های معتبر معتقدند که از طریق نقاط روی پا و کف پا می‌توان به اندام‌های داخلی، از جمله رحم، دسترسی پیدا کرد. به گفته برخی، زمان زایمان با کمک یک رفلکسولوژیست می‌تواند به طرز چشمگیری کوتاه‌تر شود. رفلکسولوژیست‌ها می‌گویند برخی از نقاط فشار بسیار قدرتمند هستند، بنابراین شما باید از تحریک آنها خودداری کنید، مگر اینکه در حال زایمان باشید، زیرا ممکن است باعث انقباضات شوند.

روش های کاهش درد زایمان طبیعی، تحریک الکتریکی عصب از راه پوست

 در این روش الکترودها بر روی پوست قرار می‌گیرند و پالس‌های الکتریکی کم ولتاژ تولید می‌کنند. اعتقاد بر این است که پالس‌ها، مسیرهای عصبی به رحم و دهانه رحم را تحریک کرده و درد را تسکین می‌دهند. تحریک الکتریکی به طور گسترده‌ای در اسکاندیناوی، انگلستان و سایر مناطق اروپا و همچنین در کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در ایالات متحده رایج نیست (هرچند که بیمارستان‌های زیادی هر روز بیشتر از پیش آن را در دسترس مادران باردار قرار می‌دهند). الکترودها، نه در رحم، بلکه در هر دو طرف ستون فقرات و در قسمت میانی پشت قرار می‌گیرند. برای تنظیم الکترودها، سوئیچ دستی به مادر داده می‌شود. شدت را می‌توان با شماره‌های روی دستگاه کنترل کرد. گفته می‌شود که احساسی مانند وزوز کردن ایجاد می‌کند. دانشمندان هنوز از تاثیر تحریک الکتریکی عصب در کاهش درد زایمان مطمئن نیستند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که در مادرانی که از آن استفاده کرده‌اند، در مقایسه با سایر افراد، درد کمتر نشده است. گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که این روش منجر به کوتاه‌تر شدن مرحله اول زایمان و نیاز کمتر به داروهای ضد درد می‌شود.

روش های کاهش درد زایمان طبیعی، فیزیوتراپی

 برای بسیاری از بانوان که در طول انقباضات درد می‌کشند، ماساژ دادن توسط یکی از نزدیکان (یا یک متخصص ماهر) می‌تواند باعث آرامش و تسکین شود و همچنین می‌تواند به کاهش درد کمک کند (فقط مواظب محلی که ماساژ داده می‌شود، باشید. رحم شما و جنین داخل رحم تان از ماساژ شدید بهره‌مند نخواهد شد). اگر پشت سر جنین به استخوان خاجی شما فشار وارد می‌کند، دلتان می‌خواهد از هر ترفندی که می‌توانید برای تسکین درد پشت خود استفاده کنید. از گذاشتن یک بطری آب گرم پیچیده شده در یک حوله گرفته، تا کمپرس گرم، تا بسته‌های یخ و یا فشار متقابل بر روی نقاط درد (همسرتان می تواند با کف دست و یا با یک توپ تنیس نقاط درد را فشار ‌دهد).

روش های کاهش درد زایمان طبیعی، هیدروتراپی

 اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید در یک جکوزی بنشینید و اجازه دهید فشار آب گرم عمل ماساژ را برای شما انجام دهد (یا می توانید فقط برای خیس شدن آرام در جکوزی بنشینید). از آنجا که به نظر می‌رسد هیدروتراپی درد را کاهش می‌دهد و به طور قطع بانوان را در حین زایمان آرام می‌کند، اکنون بسیاری از بیمارستان‌ها به وان جکوزی مجهز شده‌اند. (اگر در یک زایشگاه زایمان می‌کنید، احتمالاً دارای یک وان است که برخی از مادران زایمان در آب را انتخاب می‌کنند؛ اگر در خانه زایمان می‌کنید می‌توانید از وان حمام استفاده کنید). یک اخطار: اطمینان حاصل کنید که فشار آب روی واژن نباشد زیرا نمی خواهید آب وارد واژن شما شود و همچنین درجه حرارت گرم باشد نه داغ (شما باید دمای بدن تان را در سطحی ایمن نگه دارید).

راه های کاهش درد هنگام زایمان طبیعی، هیپنوتیزم

 بعضی از افراد به دلیل تلقین پذیر بودن، بیشتر از سایرین مستعد هیپنوتیزم هستند. اگر شما از این دسته هستید یا فکر می‌کنید که می‌خواهید جزو آنان باشید، برخی از سرنخ‌ها شامل داشتن تمرکز طولانی و قوه تخیل قوی، لذت بردن یا نگران نبودن در مورد تنها ماندن است. شما می‌خواهید از هیپنوتیزم به عنوان راهی برای تسکین درد در هنگام زایمان استفاده کنید. هیپنوتیزم معمولاً درد شما را نمی‌پوشاند (مگر اینکه خیلی تلقین پذیر باشید)، اعصابتان را بی حس نمی‌کند یا انقباضات را آرام نمی‌کند. آنچه می‌تواند انجام دهد این است که به شما آرامش عمیق می‌بخشد. (برخی از مادران این حس را مثل تبدیل شدن به یک عروسک پارچه‌ای توصیف می‌کنند) که کاملاً ناآگاه از هرگونه ناراحتی هستید و ذهن شما از احساس جدا شده است. (مانند زمانی که شما مجذوب یک کتاب هستید و صدای زنگ تلفن را نمی‌شنوید)؛ برخی از متخصصان هیپنوتیزم زایمان ادعا می‌کنند که اگر به اندازه کافی آرام باشید که با انقباضات مبارزه نکنید، دردی وجود نخواهد داشت و آن زایمان بدون وجود اضطراب در شما، به سرعت رو به جلو می‌رود). این روزها تعداد بیشتری از مادران باردار به دنبال کمک گرفتن از یک هیپنوتراپیست متخصص معتبر هستند (شما باید از مراجعه به هیپنوتراپیست بدون مجوز خودداری کنید)، تا به آنها آموزش دهد که با خود هیپنوتیزم بتوانند زایمان کنند. بعضی اوقات می‌توانید در طی روند زایمان از یک متخصص کمک بگیرید. این چیزی نیست که بتوانید زمانی که انقباضات شروع می شود، آن را آغاز کنید، بلکه باید کمی تمرین کنید تا بتوانید به آرامش کامل برسید، حتی با یک متخصص معتبر در کنار شما. یکی از مزایای مهم هیپنوتیزم این است که در حالیکه کاملاً آرامش دارید، اما بیدار و هشیار نیز هستید و از هر لحظه تولد نوزاد خود آگاهی دارید. همچنین تأثیر جسمی بر نوزاد(یا شما) ندارد. هیپنوتیزم برای همه  مناسب نیست، برخی از افراد نسبت به هیپنوتیزم بسیار مقاوم هستند و بسیاری دیگر به اندازه کافی تلقین پذیر نیستند تا بتوانند از آن برای تسکین درد استفاده کنند.

روش های کاهش درد زایمان طبیعی، تجسم و حواس پرتی

 دوست ندارید وارد یک خواب هیپنوتیزم شوید، اما مایلید ذهن شما درد را از خود دور کند؟ تاکتیک‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. بسیاری از این تاکتیک‌ها بسیار موفق هستند. برنامه‌های آموزش زایمان، برای آموزش مادران در مقابله با ناراحتی و درد زایمان، عموماً بر حواس پرتی متکی هستند. از هر آنچه برای شما مناسب است استفاده کنید برای مثال تکنیک‌های آرامش، مدیتیشن و تجسم (مانند تصور اینکه دهانه رحم شما در حال باز شدن است) و تمرین‌‌های تنفس در بین اینها، اغلب در بین انقباضات مفید واقع می‌شود.

بعضی از بانوان با موسیقی (از اپرا گرفته تا موسیقی راک، هرکدام که حالتان را بهتر می‌کند و ذهن‌تان را از درد رها می‌کند) و سایرین با تماشا کردن تلویزیون یا فیلم یا انجام بازی‌های کامپیوتری آرامش یافته و فکرشان مشغول می‌شود. تجسم درد نیز یکی از کلیدهای داشتن یک زایمان آسان است و از بهترین روش های کاهش درد زایمان طبیعی محسوب می شود. استراحت، آرامش و مثبت بودن (به خاطر داشته باشید که درد انقباضات در واقع به نتیجه رساندن یک عمل است، زیرا با هر انقباض شما به تولد نوزادتان نزدیک‌تر می‌شوید و به خود یادآوری کنید که این برای همیشه دوام نخواهد داشت) به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر باشید.

منبع: whattoexpect

 

بیشتر بدانید:

1- روش های زایمان طبیعی بدون درد

2- آموزش کنترل و کاهش درد زایمان طبیعی با تنفس صحیح

3- چگونه زایمان طبیعی راحتی داشته باشیم وراههای کاهش درد زایمان

4- درد زایمان طبیعی چند ساعت است وچگونه درد زایمان را مدیریت کنید.