The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراحل بلوغ در دختران و نشانه های بلوغ دختران چیست؟

اگر چه برای شما خیلی زود گذشته اما اکنون پرنسستان بسیار بزرگ شده و وارد مرحله بلوغ شده است. بدون شک می دانید که مراحل بلوغ در دختران شامل برخی تغییرات فیزیکی و برخی تغییرات روحی است که در نهایت سبب بزرگ شدن و اصطلاحا خانم شدن دلبند شما خواهد شد. در ادامه این مطلب مراحل بلوغ در دختران را با هم مرور خواهیم کرد.

مراحل بلوغ در دختران

بلوغ دوران تغییر دختران در هنگامی است که تبدیل به یک زن جوان می‌شوند. دختران نوجوان در این دوران دچار تغییرات فیزیکی و احساسی بسیاری می‌شوند، از جمله رشد پستان‌ها، رشد موی شرمگاهی و اولین قاعدگی‌.

نشانه‌های مراحل بلوغ دختران

سرعت مراحل بلوغ دخترانه در دوشیزه های مختلف متفاوت است. هر دختر با آهنگ متفاوتی نسبت به هم‌سالان خود رشد می‌کند. معمولا بلوغ می‌تواند از ۸ سالگی آغاز شود، بعضی دختران ممکن است زودتر و برخی دیرتر دچار تغییرات شوند. این تغییرات می‌تواند سریع یا تدریجی باشد.

ممکن است متوجه شوید دختر نوجوان شما قدبلندتر یا باسنش پرتر و کمرش باریک‌تر شده است. به‌زودی زمان خرید سینه‌بند نیز فرا می‌رسد. طولی نخواهد کشید که برای اولین بار عادت ماهانه خواهد شد و دچار درد می‌شود. تغییرات هورمونی باعث تغییر خلق‌وخو هم می‌شود.

دختر کوچولوی‌تان دارد بزرگ می‌شود. وقتی با این تغییرات مواجه می‌شود، سؤالات زیادی در ذهنش ایجاد خواهد شد. ممکن است همیشه برای صحبت کردن درباره این موضوعات احساس راحتی نکند.

والدین باید سعی کنند نسبت به احساسات دخترشان هشیار باشند و زمان مناسب برای شروع گفت‌وگو را پیدا کنند.

مراحل تانر بلوغ

دختران نوجوان هنگام تبدیل شدن به بزرگسال دچار تغییرات زیادی می‌شوند. در سنین بلوغ، بدنشان به‌شکل پیش‌بینی‌پذیری تغییر می‌کند. این تغییرات گاهی مراحل تانر (Tanner) نامیده می‌شود و می‌تواند به متخصصان اطفال در تشخیص رشد مناسب نوجوان کمک کند. برای دختران هم برای موی شرمگاهی و هم رشد پستان‌ها مراحل تانر وجود دارد. این دو ناحیه الزاما در یک زمان رشد نمی‌کنند.

رشد پستان‌ها

در زیر با مراحل رشد پستان آشنا می‌شوید.

- مرحله اول پستان: پیش از آغاز بلوغ رخ می‌دهد. بافت پستانی وجود ندارد و هاله نوک پستان در برابر سینه تخت است.

- مرحله دوم پستان: بافت کم پستانی زیر هاله شکل می‌گیرد.

- مرحله سوم پستان: رشد بیشتر بافت پستانی و هاله. هاله هنوز تخت است.

- مرحله چهارم پستان: رشد بافت پستانی ادامه می‌یابد و از سینه قابل تشخیص است. هاله و برآمدگی‌های کوچک بافت اطراف نوک پستان بالا می‌آید و از سینه فاصله می‌گیرد.

- مرحله پنجم پستان: هاله دوباره متناسب با انحنای پستان تخت می‌شود. هاله تیره‌تر می‌شود، نوک پستان بیرون می‌زند.

طی مراحل بلوغ در دختران، رشد پستان‌ها از اوایل دهه سوم زندگی متوقف می‌شود.

رشد موی شرمگاهی

در زیر به مراحل رشد موی شرمگاهی نظر می‌اندازیم:

- مرحله اول موی شرمگاهی: مرحله پیش از شروع بلوغ است. در این زمان هیچ موی شرمگاهی وجود ندارد.

- مرحله دوم موی شرمگاهی: اطراف واژن موهای بلند، نرم و بی‌رنگی رشد می‌کند.

- مرحله سوم موی شرمگاهی: موی شرمگاهی بیشتری رشد می‌کند. موها تیره‌تر می‌شود و فر می‌خورد.

- مرحله چهارم موی شرمگاهی: موها ضخیم‌تر و فرتر می‌شود اما به پرپشتی بزرگسالان نیست. موها کل مثلث ناحیه شرمگاهی را می‌پوشاند.

- مرحله پنجم موی شرمگاهی: موی شرمگاهی از قسمت کشاله فراتر می‌رود و تا ران درونی ادامه می‌یابد.

مسائل تصویر بدن

هنگام بلوغ افزایش طبیعی وزن رخ می‌دهد. این می‌تواند موجب بروز مسائلی در رابطه با اعتماد‌به‌نفس نسبت به بدن شود و بهترین کار این است که هرچه زودتر به او کمک کنیم نسبت به خود حس بهتری داشته باشد.

به او توضیح دهید که این امر طبیعی است و تشویقش کنید عادات غذایی سالمی داشته باشد و با ورزش کردن وزن سالم خود را حفظ کند. گیج‌کننده است؟ نگران نباشید. اگر درباره احساسات نوجوان تازه‌بالغ در طی مراحل بلوغ در دختران سؤالی دارید، با پزشک او صحبت کنید. پزشک می‌تواند رشد مناسب نوجوان را مورد ارزیابی قرار دهد.

 مطالعه بیشتر:

بلوغ زودرس چیست و چه دلایل و درمان های دارد؟

جهش رشدی هنگام بلوغ و بهترین راه برای افزایش طول قد

رشد قد پسران تا چه سنی ادامه دارد و تا کی قراره قد بکشه؟

بلوغ دختر از چه سنی شروع میشود و علام بلوغ در دختران چیست؟

?پرسش و پاسخ های مراحل بلوغ در دختران

مراحل تانر در بلوغ دختران چیست؟

دختران نوجوان هنگام تبدیل شدن به بزرگسال دچار تغییرات زیادی می‌شوند. در سنین بلوغ، بدنشان به‌شکل پیش‌بینی‌پذیری تغییر می‌کند. این تغییرات گاهی مراحل تانر (Tanner) نامیده می‌شود و می‌تواند به متخصصان اطفال در تشخیص رشد مناسب نوجوان کمک کند. برای دختران هم برای موی شرمگاهی و هم رشد پستان‌ها مراحل تنر وجود دارد. این دو ناحیه الزاما در یک زمان رشد نمی‌کنند.

مراحل رشد سینه در دختران کدام است؟

در زیر با مراحل رشد پستان آشنا می‌شوید. مرحله اول پستان: پیش از آغاز بلوغ رخ می‌دهد. بافت پستانی وجود ندارد و هاله نوک پستان در برابر سینه تخت است. مرحله دوم پستان: بافت کم پستانی زیر هاله شکل می‌گیرد. مرحله سوم پستان: رشد بیشتر بافت پستانی و هاله. هاله هنوز تخت است. مرحله چهارم پستان: رشد بافت پستانی ادامه می‌یابد و از سینه قابل تشخیص است. هاله و برآمدگی‌های کوچک بافت اطراف نوک پستان بالا می‌آید و از سینه فاصله می‌گیرد. مرحله پنجم پستان: هاله دوباره متناسب با انحنای پستان تخت می‌شود. هاله تیره‌تر می‌شود، نوک پستان بیرون می‌زند.

موی پوبیس (شرمگاهی) در دختران طی چند مرحله رشد می کند؟

مرحله اول موی شرمگاهی: مرحله پیش از شروع بلوغ است. در این زمان هیچ موی شرمگاهی وجود ندارد. مرحله دوم موی شرمگاهی: اطراف واژن موهای بلند، نرم و بی‌رنگی رشد می‌کند. مرحله سوم موی شرمگاهی: موی شرمگاهی بیشتری رشد می‌کند. موها تیره‌تر می‌شود و فر می‌خورد. مرحله چهارم موی شرمگاهی: موها ضخیم‌تر و فرتر می‌شود اما به پرپشتی بزرگسالان نیست. موها کل مثلث ناحیه شرمگاهی را می‌پوشاند. مرحله پنجم موی شرمگاهی: موی شرمگاهی از قسمت کشاله فراتر می‌رود و تا ران درونی ادامه می‌یابد.

آیا نگرانی شدید دختران درمورد اندامشان در بلوغ طبیعی است؟

هنگام بلوغ افزایش طبیعی وزن رخ می‌دهد. این می‌تواند موجب بروز مسائلی در رابطه با اعتماد‌به‌نفس نسبت به بدن شود و بهترین کار این است که هرچه زودتر به او کمک کنیم نسبت به خود حس بهتری داشته باشد. به او توضیح دهید که این امر طبیعی است و تشویقش کنید عادات غذایی سالمی داشته باشد و با ورزش کردن وزن سالم خود را حفظ کند.

منبع: verywellfamily