The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بی ‌انگیزگی در کودکان و ۷ راه مقابله با بی‌انگیزگی در کودکان

انگیزه، به‌ویژه انگیزه ذاتی، می‌تواند باعث پیشرفت چشمگیری در خلاقیت، عملکرد و پیشرفت تحصیلی کودک شود. با وجود این اگر متوجه شدید کودک انگیزه‌ای برای درس خواندن ندارد، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ آیا می‌توانید کاری کنید تا با بی ‌انگیزگی در کودکان مقابله کند؟ با این‌که اصل کار را خود کودک باید انجام دهد، اما شما نیز می‌توانید در این مسیر او را راهنمایی کنید. برطرف کردن علت بی ‌انگیزگی در کودکان نه تنها به بهبود نمره‌های او کمک می‌کند، بلکه ابزار و مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در دانشگاه و کار را نیز در اختیار او قرار می‌دهد.

۷ راه برای مقابله با بی‌انگیزگی در کودکان

دلیل بی انگیزگی کودکان هرچه باشد راه هایی برای برطرف کردن آن وجود دارد ازجمله:

1. ریشه مشکل را پیدا کنید

برای کمک تاثیرگذار به کودک بی‌انگیزه، باید دلایل آن‌را پیدا کنید. بنابراین اولین قدم، شناسایی علت بی ‌انگیزگی در کودکان است. حواستان به لحن حرف زدن با کودک باشد. از احساسات منفی مانند سرزنش و ناامیدی بپرهیزید که باعث می‌شود کودک حالت دفاعی به خود بگیرد. به جای آن، با حالتی دوستانه به او بگویید متوجه شده‌اید اتفاقی افتاده است و از او بخواهید احساسش را برای شما بازگو کند و اگر چیزی او را آزار می‌دهد، با شما در میان بگذارد.کنجکاوی نکنید! زیرا این کار باعث مقاومت بیش‌تر کودک می‌شود. به او اطمینان خاطر دهید هر زمان دلش خواست حرف بزند، شما در دسترس هستید.

2. در تشخیص علت بی انگیزگی در کودکان به آن‌ها کمک کنید

اغلب، بی ‌انگیزگی در کودکان به دلیل ناتوانی در دیدن استفاده عملی یک چیز است. بنابراین، ممکن است لازم باشد کمک کنید تا او دلیل نیاز به یک موضوع یا چیز خاصی را بداند. گاهی این می‌تواند صرفا قبول شدن در امتحان باشد.

در مواقع دیگر، شاید بتوانید به او نشان دهید این موضوع چگونه می‌تواند در موقعیت‌های واقعی زندگی کاربرد داشته باشد. برای مثال، به کودک یاد بدهید چگونه ریاضیات می‌تواند در پس‌انداز کردن پول برای خریدن وسیله مورد علاقه‌اش و یادگیری شیمی در انجام آزمایش‌های بی‌خطر در خانه کمک کند.نیازی نیست این فعالیت‌ها تجملاتی باشد. حتی آشپزی کردن نیز می‌تواند فعالیتی عالی برای نشان دادن خصوصیات و واکنش‌های شیمیایی و محصولات مختلف باشد.

3. مطمئن شوید کودک استراحت کافی دارد و غذای سالم مصرف می‌کند

کمبود خواب و رژیم غذایی باعث می‌شود کودک احساس خستگی و کسالت کند. در نتیجه، ممکن است قادر نباشد از ظرفیت کامل خود استفاده کند، خصوصا این‌که از قبل انگیزه‌ای برای درس خواندن نداشته باشد.

مطمئن شوید کودک حتما صبحانه بخورد و رژیم غذایی متعادل همراه با چربی‌های سالم، پروتئین‌ها و همچنین میوه و سبزیجات سالم داشته باشد. نوشابه‌ها و آبمیوه‌های صنعتی را قطع کنید. با این‌که روی بسته‌بندی آن‌ها برچسب طبیعی خورده است، اما حاوی مقادیر زیادی شکر هستند. این نوشابه‌ها مضر است و به مرور باعث افت انرژی می‌شود. این نوشابه‌ها تاثیر منفی بر سلامتی و همچنین هشیاری و انگیزه خواهد داشت.

4. کودک را وادار به حرکت کنید

نوجوانان نسبت به کودکان، فعالیت فیزیکی کم‌تری دارند. آن‌‌ها را به پیاده‌روی، دویدن، رقص و فعالیت‌های دیگر مورد علاقه‌شان تشویق کنید. کودکان کوچک‌تر می‌توانند کمی استراحت کنند و مدت کوتاهی به بازی بپردازند. مطمئن شوید،‌ به جای نشستن مقابل کامپیوتر یا تبلت، حرکت کنند و با اسباب‌بازی‌های واقعی بازی کنند.

ورزش بیرون از خانه تاثیرات مثبتی خواهد داشت. ورزش به تولید اندورفین و رساندن اکسیژن بیش‌تر به مغز کمک می‌کند. تقریبا ۳۰ دقیقه ورزش در فضای باز می‌تواند به تولید ویتامین D، بهبود خلق و خو و سطح انرژی کمک کند.

تحقیقات نشان داده است، ورزش می‌تواند انعطاف‌پذیری عصبی را افزایش دهد. این کار برای یادگیری و حفظ اطلاعات جدید بسیار حیاتی است.

5. چالش یا درخواست کمک

اگر موضوع بسیار آسان یا پیچیده باشد، کودکان اغلب انگیزه خود را از دست می‌دهند. در مورد اول، ممکن است در نهایت عقب بماند. اما مورد دوم آن‌ها را از ادامه مرحله یادگیری صحیح دور می‌کند. در هر صورت، هدف این است که نیاز کودک را شناسایی کرده و از او حمایت کنید. اگر سرتان شلوغ است و قادر به این کار نیستید، می‌توانید معلمی استخدام کنید یا کودک را در کلاس‌های فوق برنامه شرکت دهید. آن‌ها از روش‌هایی حرفه‌ای‌تر برای تشخیص نیاز کودک استفاده خواهند کرد.

6. برای کودک فرصت‌های یادگیری فراهم کنید

در مدارس دولتی، اغلب مباحث درسی به صورت مستقیم آموزش داده می‌شود. این روش آموزش سنتی است که آموزگار مطالب درسی را ارائه می‌دهد و کودکان منفعل هستند. این آسان‌ترین روش تدریس برای کلاس‌هایی با تعداد زیاد دانش‌آموز است. کودکان در این کلاس‌ها دچار کسالت و بی‌انگیزگی می‌شوند.فعالیت‌های عملی می‌تواند از بی‌حوصلگی و بی‌انگیزگی کودکان جلوگیری کند.

می‌توانید برای یادگیری و پرورش مهارت‌های مختلف در موضوعات علمی، از اسباب‌بازی‌های STEM (اسباب‌بازی‌های با زمینه علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات) استفاده کنید. همچنین می‌توانید کودک را در یک مرکز یادگیری STEM ثبت نام کنید. این نه تنها به آن‌ها کمک می‌کند انگیزه خود را حفظ کنند بلکه بر توانایی‌هایشان در مورد شغل آینده نیز تأثیرگذار است.

7. کمک کنید تا کودک عادات خوب مطالعه کردن را فرا گیرد

بزرگسالان نیز با حفظ انگیزه و خلاقیت دست و پنجه نرم می‌کنند. اما عادات خوب مطالعه کردن، نه تنها به کودکان کمک می‌کند با بی‌انگیزگی مقابله کنند و عملکرد خود را در مدرسه ارتقا دهند، بلکه بر موفقیت آن‌ها در زندگی آینده نیز تأثیرگذار خواهد بود.

قبل از هر چیز، به کودک یاد دهید چگونه برای وقت خود برنامه‌ریزی درستی انجام دهد. این‌که چه زمانی را برای چه کاری در نظر بگیرد و چه زمانی استراحت کند. استراحت بین کارها، هرچند اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما برای خلاق ماندن حیاتی است. استراحت و وقفه کارهای چالش‌برانگیز و ناخوشایند را به تکه‌های کنترل‌پذیرتر تقسیم می‌کند.

کودکان کوچک‌تر را تشویق کنید ۱۵ دقیقه مطالعه و ۵ دقیقه استراحت کنند. برای نوجوانان، زمان مطالعه می‌تواند طولانی‌تر و تا ۲۵ دقیقه باشد. کودک را تشویق کنید در زمان استراحت بلند شود و تحرک داشته باشد.

راه مژثر دیگر برای غلبه بر بی ‌انگیزگی در کودکان، تمیز نگهداشتن و مرتب بودن محیط مطالعه است. محیط مطالعه کودک را با وسایلی که کودک را تشویق به خواندن می‌کند،‌ تزئین کنید.

حتی می‌توانید این کار را به یک فعالیت عاطفی تبدیل کنید. ایده‌های دکوراسیون داخلی را در اپلیکیشن Pinterest جستجو کنید، اجازه دهید کودک آن‌چه را دوست دارد انتخاب کند و با هم به خرید بپردازید. با این کار کودک مطمئن می‌شود طرف او هستید و تلاش دارید بدون انتقاد و سرزنش به او کمک کنید با بی‌انگیزگی خود مقابله کند.

مطالعه بیشتر:

به فرزندتان آرام کردن خود را بیاموزید

نحوه پرکردن اوقات فراغت کودکان چگونه باید باشد؟

خطرات موبایل و تبلت برای کودکان و کودکان نوپا چیست ؟

وقت گذاشتن برای کودکان چه فایده ای برای فرزند من دارد؟

?پرسش و پاسخ های بی ‌انگیزگی در کودکان

بچم انگیزه درس خوندن نداره چیکار کنم؟

کودکان کوچک‌تر را تشویق کنید ۱۵ دقیقه مطالعه و ۵ دقیقه استراحت کنند. برای نوجوانان، زمان مطالعه می‌تواند طولانی‌تر و تا ۲۵ دقیقه باشد. کودک را تشویق کنید در زمان استراحت بلند شود و تحرک داشته باشد. راه موثر دیگر برای غلبه بر بی ‌انگیزگی در کودکان، تمیز نگهداشتن و مرتب بودن محیط مطالعه است. محیط مطالعه کودک را با وسایلی که کودک را تشویق به خواندن می‌کند،‌ تزئین کنید

برای برطرف کردن بی انگیزکی درسی در کودکان چه کنیم؟

کمک کنید تا کودک عادات خوب مطالعه کردن را فرا گیرد. قبل از هر چیز، به کودک یاد دهید چگونه برای وقت خود برنامه‌ریزی درستی انجام دهد. این‌که چه زمانی را برای چه کاری در نظر بگیرد و چه زمانی استراحت کند. استراحت بین کارها، هرچند اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما برای خلاق ماندن حیاتی است. استراحت و وقفه کارهای چالش‌برانگیز و ناخوشایند را به تکه‌های کنترل‌پذیرتر تقسیم می‌کند.

علت بی انگیزگی کودکان در مدرسه چیست؟

در مدارس دولتی، اغلب مباحث درسی به صورت مستقیم آموزش داده می‌شود. این روش آموزش سنتی است که آموزگار مطالب درسی را ارائه می‌دهد و کودکان منفعل هستند. این آسان‌ترین روش تدریس برای کلاس‌هایی با تعداد زیاد دانش‌آموز است. کودکان در این کلاس‌ها دچار کسالت و بی‌انگیزگی می‌شوند. فعالیت‌های عملی می‌تواند از بی‌حوصلگی و بی‌انگیزگی کودکان جلوگیری کند.

علت بی انگیزگی کودکان چیست؟

اغلب، بی ‌انگیزگی در کودکان به دلیل ناتوانی در دیدن استفاده عملی یک چیز است. بنابراین، ممکن است لازم باشد کمک کنید تا او دلیل نیاز به یک موضوع یا چیز خاصی را بداند. گاهی این می‌تواند صرفا قبول شدن در امتحان باشد. در مواقع دیگر، شاید بتوانید به او نشان دهید این موضوع چگونه می‌تواند در موقعیت‌های واقعی زندگی کاربرد داشته باشد. برای مثال، به کودک یاد بدهید چگونه ریاضیات می‌تواند در پس‌انداز کردن پول برای خریدن وسیله مورد علاقه‌اش و یادگیری شیمی در انجام آزمایش‌های بی‌خطر در خانه کمک کند.

منبع: builtbyme