The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زایمان در هفته 32 بارداری آیا نوزاد زنده می ماند یا نه؟

هنگامی که یک زن طول بارداری کامل داشته باشد، به رشد و نمو مناسب کودک کمک می کند. اما داشتن طول دوره بارداری کامل برای خانم ها همیشه امکان پذیر نیست، به دلیل اینکه برخی شرایط در دوران بارداری منجر به زایمان زودرس می شوند. نوزادانی که قبل از هفته سی و هفتم بارداری متولد می شوند، به عنوان نوزادان نارس شناخته می شوند. در این مقاله، ما در مورد زایمان در هفته 32 بارداری اطلاعاتی را به شما ارائه می دهیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بدانید که علت زایمان در هفته 32 بارداری چیست، عوارض احتمالی زایمان زودرس در هفته 32 بارداری چیست و درصورت تجربه زایمان در هفته 32 بارداری آیا نوزاد زنده می ماند یا نه؟

دلایل احتمالی زایمان در هفته 32 بارداری چیست؟

• حضور چند نوزاد درون رحم، مانند بارداری که دوقلو یا سه قلو باشد.

• مشکلاتی در جفت که ممکن است منجر به جدا شدن زود هنگام آن شود.

• هنگامی که جفت قادر به تأمین اکسیژن و تغذیه کافی کودک نباشد.

• زن باردار به عفونت مبتلا باشد.

• مصرف مواد مخدر، نوشیدن مشروبات الکلی یا سیگار کشیدن در دوران بارداری.

• رحم تحریک پذیر یا نارسایی دهانه رحم که منجر به ناتوانی در نگه داشتن جنین می شود.

رشد یک نوزاد نارس که در 32 هفتگی متولد شده است

نوزادانی که در هفته 32 بارداری متولد می شوند، به طور کلی حدود 1.5 کیلوگرم وزن دارند و قد آنها معمولا کمتر از 50 سانتی متر است. اکثر نوزادان می توانند خود تنفس کنند، حتی اگر در این زمان ریه های آنها رشد کاملی نداشته باشند. اما آنها به یک منبع اکسیژن اضافی برای کمک به حفظ سطح اکسیژن مناسب در بدن نیاز دارند. به همین دلیل است که آنها مجبورند در NICU بیمارستان (بخش مراقبت های ویژه نوزادان) بمانند.

از آنجا که رفلکس های بلع و مکیدن تا حدود 34 هفته بارداری در نوزادان ایجاد نمی شود، آنها قادر نیستند به تنهایی شیر را بمکند. از این رو، آنها از طریق تغذیه داخل وریدی (تزریق به داخل رگ)، مایعات و مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

در برخی از موارد زایمان در هفته 32 بارداری، مو به مقدار کافی وجود دارد، در حالی که ممکن است نوزادان دیگر فقط تعداد بسیار کمی مو داشته باشند.در نوزادان پسر، بیضه ها معمولا به داخل کیسه بیضه پایین می آیند، اما در برخی دیگر ممکن است با گذشت زمان این اتفاق بیفتد.

نوزادی که در 32 هفتگی متولد می شود، باید کاملا از محیط پیرامون خود آگاه باشد و تمام حواس او باید عملکرد خوبی داشته باشند و به ندرت ممکن است دارای ناتوانی در ارتباط با درک حسی باشد. در این زمان مقدار قابل توجهی چربی درون بدن او وجود دارد که ممکن است چاق به نظر برسد. اما اگر کودک وزن اضافه نکند، ممکن است او را در دستگاه انکوباتور نگهداری کنند، تا دمای بدن او گرم نگه داشته شود. درون دستگاه انکوباتور دما، رطوبت و اکسیژن نوزاد در سطح مناسبی تنظیم می شود.

عوارض مربوط به سلامتی نوزاد در زایمان در هفته 32 بارداری

در صورت عدم انجام اقدامات احتیاطی فوری و مراقبت های صحیح، برای نوزادی که در هفته 32 متولد می شود، سلامتی نوزاد می تواند به سرعت از کنترل خارج شود. نوزادی که در هفته 32 بارداری متولد شده است، ممکن است با مشکلات سلامتی زیر روبرو شود:

1. احتمال دارد با وزن کم هنگام تولد مواجه شود.

یک نوزاد نارس ممکن است کم وزن یا بعضی اوقات، با وزن بسیار کمتر متولد شود. از آنجا که وزن کودک در سطحی نیست که باید باشد، تغذیه کودک برای کمک به افزایش وزن او در اولویت اصلی قرار می گیرد. اگر وزن اضافه نکند، ممکن است از هیپوترمی ( کاهش دمای بدن) رنج ببرد. در این صورت، نوزاد تا زمان طبیعی شدن روند افزایش وزن طی چند هفته آینده در دستگاه انکوباتور قرار خواهد گرفت.

2. ممکن است قادر به مکیدن شیر نباشد.

از آنجا که رفلکس مکیدن در نوزادان در حدود هفته 34 بارداری ایجاد می شود، ممکن است نوزاد نارس متولد شده در هفته 32 نتواند با موفقیت شیر را از سینه مادر مک بزند.

در بعضی مواقع، هضم موثر شیر مادر برای نوزادان نارس نیز دشوار است، که ممکن است منجر به عوارض دیگری شود. در چنین حالتی، از طریق تغذیه داخل وریدی ( IV ) مواد غذایی به نوزاد تزریق می شود.

3. ممکن است نوزاد دارای مشکلات رشد مغزی باشد.

نوزادی که در هفته 32 متولد می شود، احتمالا دچار مشکلات یادگیری و رفتاری می شود، زیرا ممکن است مغز او تاکنون کامل رشد نکرده باشد. در هفته 32 بارداری، مغز کودک فقط 66٪ از مرحله رشد نهایی خود را به دست آورده است، به همین دلیل پزشکان ممکن است او را در NICU ( بخش مراقبت های ویژه نوزادان) نگه دارند.

4. ممکن است نوزاد سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد.

در هفته های آخر بارداری نوزاد از طریق مادر باردار خود مصونیت بیشتری به دست می آورد. اما به دلیل زایمان زودرس، کودک ممکن است سیستم ایمنی قوی نداشته باشد، به همین دلیل او به راحتی در برابر عفونت آسیب پذیر می شود. لوله ها و وسایل تزریقاتی که برای حمایت از کودک استفاده می شوند، نیز ممکن است منجر به عفونت در او شود.

نحوه مراقبت از نوزاد نارس بعد از زایمان در هفته 32 بارداری

با انجام مراقبت های مناسب در دوره بارداری، می توان خطر زایمان هفته 32 بارداری را به حداقل رساند و حتی زایمان زودرس را متوقف کرد و یا به تأخیر انداخت. اما اگر کودک در هفته 32 بارداری متولد شود، باید تغذیه خوبی داشته باشد. از آنجا که تغذیه در درجه اول اهمیت است، می توان از طریق لوله بینی به معده، شیر مادر را به او داد. یک نوزاد نارس به احتمال زیاد در NICU می ماند که برای سلامتی او مفید است.

پزشکان مراقبت کانگورویی را نیز توصیه می کنند، زیرا به رشد کودک کمک می کند. مراقبت کانگورویی در اصل به معنای تماس پوست به پوست مادر با کودک است، زیرا به ایمنی و افزایش وزن کودک کمک می کند. اگر کودک شما در 32 هفتگی متولد شده است، می توانید کودک را تا آنجا که ممکن است بر روی سینه های برهنه خود نگه دارید تا به طور طبیعی او را گرم و ایمن نگه دارید.

پس از ترخیص کودک از NICU باید مراقب خانه بردن او باشید. محیط داخل و اطراف خانه خود را ایمن و ضد عفونی کنید. کودک نارس شما ممکن است با تاخیر در رشد نیز روبرو شود، بنابراین می توانید به دنبال برنامه های خاصی باشید که به کودک شما کمک کند، مهارت ها را به روش صحیح بیاموزد و به رشد به موقع او کمک کند.

احتمال زنده ماندن نوزادانی که در 32 هفتگی به دنیا می آیند، چقدر است؟

احتمال زنده ماندن نوزادی که در ماه 7 بارداری به دنیا می آیند، بسیار زیاد است. پیشرفت در علم و فناوری پزشکی، امکان استفاده از تجهیزات و تکنیک های پیشرفته برای کاهش مرگ و میر نوزادان و اطمینان از رشد کودک شما به روشی سالم را فراهم کرده است. اما این به وضعیت سلامتی کودک نیز بستگی دارد. پزشکان می توانند تشخیص دهند که نوزادی که در 7 ماهگی به دنیا آمده می تواند زنده بماند یا خیر.

یک کودک متولد شده در هفته 32 بارداری چه مدت در NICU می ماند؟

اگر کودک شما قبل از موعد به دنیا آمده است یا اگر در هفته 32 به دنیا بیاید، قطعا می خواهید بدانید که چه مدت باید در بیمارستان بماند. ممکن است بخواهید کودک کوچک خود را به امنیت خانه خود برسانید و به تنهایی از او مراقبت کنید. اما او تا زمانی که حالش خوب شود باید در NICU بماند. نوزادان نارس گاهی اوقات از نظر ظاهری کاملا شبیه نوزادان کاملا رسیده هستند، اما کاملا رشد نکرده اند و هنوز به سطحی نرسیده اند که بتوانند خود را حفظ کنند.برای ترخیص کودک از بیمارستان، باید قدرت ایمنی بدن او تا حدی برسد تا بتواند با موفقیت با عفونت ها مبارزه کند. قدرت او برای مکیدن سینه مادر نیز باید آشکار شود، تا بتوان لوله ها را خارج کرد و کودک به طور طبیعی از پستان ها تغذیه کند.

هنگامی که کودک شما به طور کامل رشد کرد و به تمام نقاط عطف خود رسید، مانند مکیدن شیر، تنفس به تنهایی و گرم نگه داشتن بدن خود بدون هیچ گونه حمایت خارجی، در این صورت پزشک کودک را ترخیص می کند.

زایمان در هفته 32 بارداری می تواند برای یک مادر که اولین بارداری خود را داشته، کاملا ناراحت کننده باشد. اما با گرفتن تصمیمات مهم برای محافظت از نوزاد و اجازه دادن به رشد در محیطی امن، می توانید طی چند هفته با کودک خود به خانه برگردید و او را با عشق بی قید و شرط خود پرورش دهید.

مطالعه بیشتر:

انواع وضعیت های قرارگیری جنین در رحم

آمادگی برای زایمان از ماه ششم بارداری تا نه ماهگی

وضعیت و حالت قرار گرفتن جنین در رحم مادر هنگام زایمان

باز شدن دهانه رحم در هفته 32، زایمان زودرس امکان دارد؟

?پرسش و پاسخ های زایمان در هفته 32 بارداری

رشد یک نوزاد نارس که در 32 هفتگی متولد شده است در چه حدی خواهد بود؟

نوزادانی که در هفته 32 بارداری متولد می شوند، به طور کلی حدود 1.5 کیلوگرم وزن دارند و قد آنها معمولا کمتر از 50 سانتی متر است. اکثر نوزادان می توانند خود تنفس کنند، حتی اگر در این زمان ریه های آنها رشد کاملی نداشته باشند. اما آنها به یک منبع اکسیژن اضافی برای کمک به حفظ سطح اکسیژن مناسب در بدن نیاز دارند. به همین دلیل است که آنها مجبورند در NICU بیمارستان ( بخش مراقبت های ویژه نوزادان) بمانند.

درصورت زایمان در هفته 32 بارداری آیا نوزاد می تواند سینه مادر را بمکد؟

خیر. از آنجا که رفلکس های بلع و مکیدن تا حدود 34 هفته بارداری در نوزادان ایجاد نمی شود، آنها قادر نیستند به تنهایی شیر را بمکند. از این رو، آنها از طریق تغذیه داخل وریدی ( تزریق به داخل رگ)، مایعات و مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

درصورت زایمان در هفته 32 بارداری آیا نوزاد بستری می شود؟

یک نوزاد نارس ممکن است کم وزن یا بعضی اوقات، با وزن بسیار کمتر متولد شود. از آنجا که وزن کودک در سطحی نیست که باید باشد، تغذیه کودک برای کمک به افزایش وزن او در اولویت اصلی قرار می گیرد. اگر وزن اضافه نکند، ممکن است از هیپوترمی ( کاهش دمای بدن) رنج ببرد. در این صورت، نوزاد تا زمان طبیعی شدن روند افزایش وزن طی چند هفته آینده در دستگاه انکوباتور قرار خواهد گرفت.

چگونه از نوزادی که در هفته 32 متولد شده مراقبت کنیم؟

پزشکان مراقبت کانگورویی را نیز توصیه می کنند، زیرا به رشد کودک کمک می کند. مراقبت کانگورویی در اصل به معنای تماس پوست به پوست مادر با کودک است، زیرا به ایمنی و افزایش وزن کودک کمک می کند. اگر کودک شما در 32 هفتگی متولد شده است، می توانید کودک را تا آنجا که ممکن است بر روی سینه های برهنه خود نگه دارید تا به طور طبیعی او را گرم و ایمن نگه دارید.

منبع: parenting.firstcry