The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ضربه به شکم در بارداری آیا خطرناکه وآیا نیاز به پیگیری داره؟

ضربه به شکم ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد و در دوران بارداری نیز این احتمال وجود خواهد داشت. اما ضربه‌ای که در دوران بارداری به شکم وارد می‌شود، نگرانی سقط جنین را به‌همراه دارد. در صورتی‌که به طور اتفاقی به شکم شما ضربه وارد شد، یا دچار تصادف و حمله فیزیکی شدید، باید از عواقب این اتفاق باخبر باشید. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که آیا ضربه به شکم در بارداری خطرناکه؟ ضربه به شکم در بارداری در چه مواقعی نیاز به پیگیری دارد و بعد از وارد شدن ضربه شدید به شکمتان در بارداری چه باید کنید.

آیا ضربه به شکم در بارداری خطرناک است؟

این‌که ضربه مشت به شکم در بارداری در چند ماهگی وارد شده، اهمیت زیادی دارد. در سه ماهه اول و شروع سه ماهه دوم بارداری، رحم به طور کامل توسط لگن محافظت می‌شود و استخوان‌های لگن به عنوان محافظ عمل می‌کنند و افتادن و ضربات،‌ مشکلی برای بارداری به وجود نخواهند آورد، چراکه رحم در معرض ضربات بیرون قرار ندارد.

ضربه به شکم در اوایل بارداری معمولا خطرناک نیست. تنها بعد از سه ماهه اول است که رحم شروع به بیرون آمدن از لگن می‌کند و ضربه به شکم در بارداری، بیش‌تر باعث نگرانی خواهد شد. با این وجود، جنین داخل رحم محافظت می‌شود و مایع آمنوتیک مانند کوسنی از جنین مراقبت و از وارد آمدن شوک به او جلوگیری می‌کند.

بنابراین، مشکل اصلی ضربه مستقیم به جنین نیست، بلکه نگرانی اصلی آسیب دیدن جفت است که می تواند برای جنین خطرناک باشد. ضربه شدید می‌تواند باعث جدا شدن جفت از جنین شود. با وجود این، توجه داشته باشید که این نوع آسیب‌ها‌ معمولا با افتادن ساده یا تصادف مختصر ماشین رخ نمی‌دهد.

اقدامات ایمنی پس از ضربه به شکم در بارداری

در صورت ضربه به شکم اقدامات ایمنی بسیاری وجود دارد که حتی اگر حالتان خوب است باید رعایت شود. در صورت افتادن یا تصادف کردن لازم است به سرعت به پزشک متخصص یا ماما زنگ بزنید. حتی اگر احساس می‌کنید ضربه آن‌چنان جدی نبوده و احساس درد ندارید.

پزشک ممکن است برای اطمینان از سلامت جنین و این‌که جفت عملکرد مناسبی دارد،‌ چند آزمایش انجام دهد. چندین آزمایش وجود دارد که می‌تواند سلامت جنین را بررسی کند. نوع و میزان آزمایش به سن بارداری شما بستگی دارد.

تست بدون استرس

ضربه خفیف به شکم در بارداری جای نگران ندارد اما در صورتیکه در هفته ۲۴ بارداری هستید و ضربه به شکم در بارداری شدید بوده، باید تست بدون استرس (NST) انجام شود. در این تست، شمارش حرکات جنین، به وسیله مادر و متخصص انجام می‌شود. این آزمایش ممکن است یکی از اولین آزمایش‌هایی باشد که برای بررسی سلامت جنین و تشخیص انقباضاتی که نشان دهنده مشکلی در جفت است (مانند سقط جفت)، انجام می‌شود. این آزمایش به طور معمول حداقل چهار ساعت پس از ضربه چشمگیر صورت می‌گیرد. این تست را می‌توان در مطب بسیاری از پزشکان یا ماماها انجام داد و بسیار در دسترس است.

سونوگرافی

ممکن است برای بررسی سلامت جفت سونوگرافی انجام شود، هرچند ممکن است تشخیص ضربه به جفت توسط سونوگرافی مشکل باشد. از سونوگرافی می‌توان برای بررسی سلامت جنین استفاده کرد. اگر اوایل بارداری هستید، سونوگرافی می‌تواند ضربان قلب کودک را بررسی کند.

سونوگرافی پیشرفته‌تری به نام «بیوفیزیکال پروفایل» برای بررسی دقیق‌تر جنین به کار می‌رود. این کار ممکن است در مطب پزشک متخصص انجام شده یا برای انجام آن به بیمارستان منتقل شوید.

سوال‌هایی که باید از متخصص بپرسید

در صورتی‌که به شکم شما ضربه وارد شده باید چند سوال از پزشک متخصص بپرسید تا مشخص شود شما و جنین در سلامت کامل به سر می‌برید. این سوال‌ها شامل موارد زیر است:

• آیا چیزی وجود دارد که لازم باشد به اورژانس مراجعه کنم یا با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرم؟

• انتظار دارید چه نشانه‌هایی داشته باشم؟

• انتظار دارید در صورت مشاهده چه علائمی با شما تماس بگیرم؟

• آیا لازم است من یا کودک در ادامه بارداری یا بعد از تولد مورد ارزیابی قرار بگیریم؟

• آیا آزمایش‌های بیش‌تری لازم است؟

• آیا این اتفاق بر بارداری، زایمان و تولد تأثیری خواهد داشت؟

ممکن است از این اتفاق وحشت‌زده یا شوکه شوید و میلیون‌ها پرسش در ذهن شما به وجود آید. بدانید که در اکثر مواقع شما و جنین در سلامت کامل خواهید بود.

درمان آسیب‌های دیگر

لازم است به این موضوع توجه کنید که جراحت‌های ناشی از افتادن یا تصادف، فارغ از بارداری باید درمان شود. یعنی ممکن است لازم باشد آزمایش‌هایی بدهید و داروهایی مصرف کنید که بر بارداری شما تأثیر بالقوه‌ داشته باشد. متخصص بارداری با پزشکان دیگری که در درمان شما نقش دارند، همکاری نزدیک خواهد داشت. حتما از پزشک در مورد مسائل مختلفی که پس از ضربه متوجه آن‌ها شده‌اید،‌ سؤال کنید. لازم است با پزشک مشورت کنید تا از سلامت خود مطمئن شوید.

خشونت خانگی در بارداری

ضربه به شکم در بارداری ممکن است هنگام دعوا، مانند درگیری بین زوج‌ها یا خشونت خانگی رخ دهد. بارداری زمان شایعی برای شروع خشونت است. در صورتی‌که شما یا افرادی که می‌شناسید در معرض خشونت خانگی قرار دارند، با مراکز مبارزه با خشونت علیه زنان و شماره ۱۲۳ تماس بگیرید. برای این‌که خود و کودک خود را از خشونت دور نگه دارید، می‌توانید از این مراکز کمک بخواهید و آن‌ها برای زندگی بهتر شما شرایطی را فراهم خواهند کرد.

مطالعه بیشتر: 

آیا افتادن در بارداری می تواند باعث سقط جنین شود؟

خم شدن در دوران بارداری چه عوارض و خطراتی دارد؟

افتادن از پله در دوران بارداری چه خطراتی برای جنین دارد؟

ضربه خوردن به شکم در بارداری آیا به جنین آسیب می رساند؟

?پرسش و پاسخ های ضربه به شکم در بارداری

آیا ضربه به شکم در بارداری خطرناک است؟

این‌که ضربه مشت به شکم در بارداری در چند ماهگی وارد شده، اهمیت زیادی دارد. در سه ماهه اول و شروع سه ماهه دوم بارداری، رحم به طور کامل توسط لگن محافظت می‌شود و استخوان‌های لگن به عنوان محافظ عمل می‌کنند و افتادن و ضربات،‌ مشکلی برای بارداری به وجود نخواهند آورد، چراکه رحم در معرض ضربات بیرون قرار ندارد.

آیا ضربه به شکم در اوایل بارداری خطرناک است؟

ضربه به شکم در اوایل بارداری معمولا خطرناک نیست. تنها بعد از سه ماهه اول است که رحم شروع به بیرون آمدن از لگن می‌کند و ضربه به شکم در بارداری، بیش‌تر باعث نگرانی خواهد شد. با این وجود، جنین داخل رحم محافظت می‌شود و مایع آمنوتیک مانند کوسنی از جنین مراقبت و از وارد آمدن شک به او جلوگیری می‌کند.

بعد از وارد شدن ضربه شدید به شکم در بارداری چه کنیم؟

ضربه خفیف به شکم در بارداری جای نگران ندارد اما در صورتیکه در هفته ۲۴ بارداری هستید و ضربه به شکم در بارداری شدید بوده، باید تست بدون استرس (NST) انجام شود. در این تست، شمارش حرکات جنین، به وسیله مادر و متخصص انجام می‌شود. این آزمایش ممکن است یکی از اولین آزمایش‌هایی باشد که برای بررسی سلامت جنین و تشخیص انقباضاتی که نشان دهنده مشکلی در جفت است (مانند سقط جفت)، انجام می‌شود.

باردارم و به شکمم ضرب وارد شده آیا باید به دکتر مراجعه کنم؟

اگر در سه ماهه سوم هستید بهتر است سلامت جنین توسط متخصص بررسی شود اما اگر در اوایل بارداری هستید، معمولا در صورت شدید نبودن ضربه جای نگرانی نیست و فقط اگر درد و یا لکه بینی داشتید به متخصص مراجعه کنید.

منبع: verywellfamily