The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زایمان طولانی و علت زایمان طولانی چیست و عوارض آن چیست؟

زایمان برای هر زنی یک تجربه منحصر به فرد است، چه قرار باشد شما برای اولین بار مادر شوید یا مدت هاست که مادر شده اید. گاهی اوقات، کودک واقعا سریع به دنیا می آید. در مواقع دیگر، نه خیلی!! اینکه کوچولوی شما چقدر زود به دنیا بیاید به بسیاری از موارد بستگی دارد در برخی موارد عارضه ای به نام زایمان طولانی یا زایمان طول کشیده ایجاد می شود که می تواند با عوارضی برای مادر و خصوصا جنین همراه یابد. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که علت زایمان طولانی چیست و چه عوارضی ممکن است داشته باشد.

زایمان طبیعی چقدر طول می کشد؟

زایمان مجموعه ای از انقباضات عضلانی شدید و مکرر است. انقباضات باعث می شود کودک از رحم مادر خارج شده و به کانال زایمان برود. احتمالاً انقباضات را در ناحیه کمر و شکم احساس خواهید کرد. به اینها درد زایمان می گویند. انقباضات به گشاد شدن (باز) دهانه واژن (که دهانه رحم نامیده می شود) کمک می کند. این اجازه می دهد تا کودک از بدن شما خارج شده و متولد شود. روند زایمان مادران بار اول معمولاً به طور متوسط حدود 12 تا 18 ساعت به طول می انجامد. اگر قبلاً نوزادی به دنیا آورده اید، زایمان معمولاً با سرعت بیشتری انجام می شود، معمولاً نیمی از این مقدار.

زایمان طولانی مدت چیست؟

گاهی اوقات، زایمان بسیار کند پیش می رود یا متوقف می شود. همچنین ممکن است از زایمان طولانی مدت به عنوان زایمان "بدون پیشرفت" یاد شود.زایمان طولانی مدت را می توان از طریق مرحله زایمان و اینکه آیا دهانه رحم در حین زایمان بطور مناسب نازک و باز شده است، تعیین کرد. اگر کودک شما تقریباً پس از 20 ساعت انقباض منظم متولد نشده است، احتمالاً در زایمان طولانی مدت هستید. برخی از متخصصان بهداشت ممکن است بگویند بعد از 18 تا 24 ساعت اتفاق می افتد.

اگر دوقلو یا بیشتر دارید، زایمان طولانی مدت زایمانی است که بیش از 16 ساعت طول می کشد. پزشک شما ممکن است زایمان کند را "زایمان طولانی مدت فاز نهفته" بنامد.

علت زایمان طولانی چیست؟

زایمان طولانی مدت ممکن است در اثر موارد زیر اتفاق بیفتد:

• جنین بسیار بزرگ است و نمی تواند در داخل کانال تولد حرکت کند.

• جنین در وضعیت غیرطبیعی قرار دارد. در حالت طبیعی، جنین رو به پشت شما و سر به پایین است.

• کانال تولد برای جابجایی جنین بسیار کوچک است.

• انقباضات شما بسیار ضعیف است.

 اگر زایمان خیلی کند پیش رود چه اتفاقی می افتد؟

بیشتر مادران باردار رویای زایمان و تولد سریع را در سر می پرورانند. اما اگر به نظر می رسد روند زایمان شما بسیار کند پیش می رود، با اطمینان از اینكه پزشک، پرستار یا ماما از نظر هرگونه مشكل در این مدت مراقب شما و فرزندتان خواهند بود، آسوده خاطر باشید.

تیم پزشکی مسایل زیر را بررسی خواهد کرد:

• چند بار دچار انقباض می شوید.

• قدرت انقباضات شما.

آزمایشات زیر ممکن است انجام شود:

• قرار دادن کاتتر فشار داخل رحمی (IUPC) - یک مانیتور کوچک در رحم در کنار کودک قرار می گیرد که نه تنها به پزشک شما اجازه می دهد از زمان وقوع انقباض مطلع شود، بلکه قدرت انقباضات را نیز اندازه گیری می کند. اگر پزشک شما احساس کند که انقباضات به اندازه کافی قوی نیستند، در این زمان است که ممکن است فکر کنند که روش هایی دیگری مانند پیتوسین را اتخاذ کند.

• پایش مداوم الکترونیکی جنین (EFM) برای اندازه گیری ضربان قلب کودک.

زایمان طولانی مدت چگونه درمان می شود؟

اگر زایمان شما به کندی پیش می رود، ممکن است به شما توصیه شود که فقط کمی استراحت کنید. گاهی اوقات دارو برای تسکین دردهای زایمان و آرامش شما تجویز می شود. ممکن است احساس راحتی در تغییر وضعیت بدن داشته باشید تا راحت تر شوید.

درمان اضافی بستگی به این دارد که چرا زایمان شما به کندی پیش می رود.

اگر جنین از قبل در کانال زایمان باشد، پزشک یا ماما ممکن است از ابزارهای ویژه ای به نام فورسپس یا دستگاه خلا برای کمک به بیرون کشیدن کودک از طریق واژن استفاده کنند.

اگر پزشک احساس کند به انقباضات بیشتر یا شدیدتری نیاز دارید، ممکن است پیتوسین (اکسی توسین) دریافت کنید. این دارو باعث تسریع در انقباضات و تقویت آنها می شود. اگر بعد از اینکه پزشک احساس کرد به اندازه کافی انقباض دارید ولی زایمان هنوز متوقف است، ممکن است به سزارین نیاز داشته باشید.اگر جنین بیش از حد بزرگ است، یا دارو سرعت زایمان را افزایش نمی دهد، شما به سزارین نیاز دارید.

عوارض زایمان طولانی چیست؟

زایمان طولانی مدت احتمال نیاز به سزارین را افزایش می دهد.

زایمانی که بیش از حد طولانی شود می تواند برای کودک خطرناک باشد. ممکن است منجر به مشکلات زیر شود:

• سطح اکسیژن کم برای جنین

• ریتم قلب غیرطبیعی در جنین

• مواد غیرطبیعی در مایع آمنیوتیک

عفونت رحم

اگر کودک تحت فشار و در خطر باشد ، شما نیاز به زایمان اضطراری دارید. این زمانی است که نظارت دقیق برای سلامت شما و نوزاد مهم است.

مطالعه بیشتر:

زایمان متوقف شده چیست؟

4 عامل موثر بر مدت زمان زایمان

زایمان پس از موعد یا دیررس چیست؟

زایمان طبیعی سخت ودلایل مشکلات کانال تولد درزایمان طبیعی سخت

?پرسش و پاسخ های زایمان طولانی

زایمان طبیعی چقدر طول می کشد؟

روند زایمان مادران بار اول معمولاً به طور متوسط حدود 12 تا 18 ساعت به طول می انجامد. اگر قبلاً نوزادی به دنیا آورده اید، زایمان معمولاً با سرعت بیشتری انجام می شود، معمولاً نیمی از این مقدار.

منظور از زایمان طولانی چیست؟

پس از 20 ساعت انقباض منظم متولد نشده است، احتمالاً در زایمان طولانی مدت هستید. برخی از متخصصان بهداشت ممکن است بگویند بعد از 18 تا 24 ساعت اتفاق می افتد.

علت زایمان طولانی چیست؟

زایمان طولانی مدت ممکن است در اثر موارد زیر اتفاق بیفتد: • جنین بسیار بزرگ است و نمی تواند در داخل کانال تولد حرکت کند. • جنین در وضعیت غیرطبیعی قرار دارد. در حالت طبیعی، جنین رو به پشت شما و سر به پایین است. • کانال تولد برای جابجایی جنین بسیار کوچک است • انقباضات شما بسیار ضعیف است.

عوارض زایمان طولانی چیست؟

زایمان طولانی مدت احتمال نیاز به سزارین را افزایش می دهد. زایمانی که بیش از حد طولانی شود می تواند برای کودک خطرناک باشد. ممکن است منجر با مشکلات زیر شود: سطح اکسیژن کم برای جنین، ریتم قلب غیر طبیعی درجنین، مواد غیر طبیعی در مایع آمنیوتیک، عفونت رحم

منبع: webmd