The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای درمان عفونت قارچی واژن مقاوم در خانه چه باید کرد؟

عفونت های قارچی واژن باعث خارش، تحریک و ترشح می شوند و علی رغم اینکه کاملا رایج هستند، ایجاد ناراحتی می کنند. از هر چهار خانم سه نفر ممکن است در دوره ای از زندگی خود به نوعی عفونت قارچی مبتلا شوند. خبر خوب این که معمولاً این نوع عفونت ها با درمان های بدون نسخه و داروهای خانگی قابل کنترل هستند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که برای درمان عفونت قارچی واژن مقاوم چه باید کنید.

چه عواملی باعث عفونت قارچی واژن می شود؟

عفونت های قارچی ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شوند. برخی از بانوان به دلیل تغییرات هورمونی در دوره قاعدگی یا در دوران بارداری به این نوع عفونت مبتلا می شوند. برخی از قرص های ضد بارداری نیز ممکن است خطر ابتلا به عفونت قارچ را افزایش دهند.

قارچ (کاندیدا) قارچی است که تقریباً در هر جایی می تواند زندگی کند. این قارچ به طور طبیعی در بدن یافت می شود، اما سیستم ایمنی بدن مانع از رشد بی رویه آن خواهد شد. تکثیر مقدار زیادی قارچ در واژن ، عامل بروز عفونت است.

هر چیزی که تعادل طبیعی باکتری ها و قارچ واژن را بر هم بزند، احتمالاً عفونت قارچی ایجاد می کند. به عنوان مثال، آنتی بیوتیک هایی که برای از بین بردن یک عفونت مضر باکتریایی مصرف می شوند، ممکن است باکتری های لاکتوباسیلوس، باکتری های خوب واژن را که باعث کنترل قارچ می شوند، از بین ببرند.شرایطی که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد مانند بیماری های مقاربتی دلیل دیگری برای عفونت های قارچی هستند. از آنجا که سطح بالاتر قند خون باعث رشد قارچ می شود، بانوان مبتلا به دیابت که قند خون آنها به درستی کنترل نشده است، بیشتر در معرض خطر هستند.

در ادامه به بررسی روشهای کنترل و درمان عفونت قارچی واژن مقاوم و نحوه پیشگیری از بروز آنها گفتگو می کنیم.

درمان عفونت قارچی واژن مقاوم

اگر عفونت قارچی دارید، اولین قدم با استفاده از یک داروی بدون نسخه (OTC) می توانید از شر آن خلاص شوید.

- داروهای بدون نسخه برای عفونت های قارچی واژن؛ کرم یا شیاف ضد قارچ 

داروهای بدون نسخه برای عفونت های قارچی معمولاً به شکل کرم، پماد یا شیاف وجود دارد که در اکثر داروخانه ها یافت می شوند. بعضی از داروها فقط به یک روز درمان نیاز دارند، در برخی موارد نیز سه تا هفت روز استفاده از دارو لازم است. طول مدت استفاده از دارو باید مطابق دستورالعمل مصرف باشد و حتی بعد از رفع علامت، نباید زودتر از موعد مصرف دارو را قطع کرد. داروهای بدون نسخه به طور کلی برای بانوانی که مبتلا به عفونت خفیف هستند، مؤثر است.

آیا درمان عفونت قارچی واژن مقاوم با سیر امکان پذیر است؟

درمان عفونت قارچی واژن مقاوم با طب سنتی به ما پیشنهاد می دهد که مصرف سیر را در غذاها افزایش دهیم زیرا سبب تقویت سیستم ایمنی و مبارزه بهتر با عامل بیماری زا می شود. اما ما توصیه نمی کنیم که سیر را در درون واژنتان بگذارید، زیرا می تواند سبب التهاب پوستی و سوزش گردد.

- درمان های جایگزین برای عفونت های قارچی واژن

اگرچه دارو روشی ثابت شده برای درمان عفونت است، اما می توان درمان های خانگی و طبیعی را نیز آزمود.

روغن درخت چای برای درمان عفونت قارچی واژن مقاوم به درمان مفید است

برای درمان عفونت قارچی واژن مقاوم به درمان روغن درخت چای مفید است. روغن درخت چای یک روغن پایه است که از برگهای درخت چای گرفته می شود. از این روغن برای از بین بردن قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس پژوهش های علمی معتبر می توان با قرار دادن شیاف روغن درخت چای در واژن به بهبود عفونت های واژن کمک کرد. اعتقاد بر این است که این روغن پایه موجب از بین رفتن باکتری های خوبی که به حفظ تعادل نرمال فلور واژن کمک می کنند، نمی شود. مراقب باشید، در صورت استفاده از روغن درخت چای، آن را رقیق کنید در غیر اینصورت استفاده مستقیم از این روغن به ویژه در ناحیه واژن، موجب حساس تر شدن آن می شود.

اسید بوریک با خواص ضدعفونی کننده و ضدقارچ برای درمان عفونت قارچی واژن

اسید بوریک یک ماده شیمیایی با خواص ضدعفونی کننده و ضدقارچ است و به عنوان شیاف برای درمان عفونت قارچی واژن مقاوم معمولاً یک بار در روز به مدت هفت روز مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات اگر عفونت های قارچی به سایر داروهای ضد قارچ پاسخ ندهند، از اسید بوریک استفاده می شود. به یاد داشته باشید که استفاده از این دارو برای درمان عفونت قارچی واژن مقاوم در بارداری ممنوع است.

در پژوهش های معتبر، شیاف اسید بوریک به عنوان یک گزینه درمانی جایگزین و موثر معرفی شده است اما اسید بوریک محرک پوست و در صورت مصرف خوراکی یا استفاده روی زخم های باز، سمی است. به طور کلی اسید بوریک زمانی توسط پزشک تجویز می شود که عفونت قارچی نسبت به سایر روشهای درمانی قابل تحمل، مقاوم باشد. قبل از مصرف این دارو، با پزشک مشورت کنید.

اگر می خواهید درمورد نحوه استفاده، عوارض و فواید شیاف اسید بوریک بیشتر بدانید این جا کلیک کنید.

باکتری های خوب ماست می تواند به پیشگیری از قارچ و سایر عفونت های باکتریایی کمک کند

ماست حاوی باکتری های خوبی به نام پروبیوتیک ها است. اسیدوفیلوس یکی از پروبیوتیک هایی است که به طور طبیعی در واژن یافت می شود. محققان بر این باورند که خوردن ماست یا مصرف مکمل های پروبیوتیک به حفظ تعادل مناسب باکتری های خوب کمک کرده و از رشد بیش از حد قارچ جلوگیری می کند.اگر مرتباً به عفونت های قارچی مبتلا می شوید یا از آنتی بیوتیک استفاده می کنید، می توانید ماست بخورید. استفاده روزانه از پروبیوتیک ها می تواند به پیشگیری از قارچ و سایر عفونت های باکتریایی کمک کند.

پیشگیری از عفونت های قارچی واژن

اگر سابقه ابتلا به عفونت های قارچی را دارید یا خیر، در ادامه به شما می گوئیم چگونه از بروز این عفونت ها پیشگیری کنید.

لباس زیر نخی بپوشید

لباس های تنگ، به ویژه لباس هایی که از مواد مصنوعی مانند نایلون و پلی استر تولید شده اند، رطوبت را در خود نگه می دارند و مکانی برای رشد قارچ یا قارچ هستند که در مکان های تاریک و مرطوب رشد می کنند.

کارشناسان لباس زیر پنبه ای یا حداقل با آستر پنبه را توصیه می کنند تا هوا به خوبی جریان داشته باشد.

از محصولات بدون بو استفاده کنید

محصولاتی مانند تامپون یا پد معطر، صابون های خاص و مواد شوینده تحریک کننده واژن هستند و باعث عدم تعادل در باکتری های طبیعی می شوند. از محصولات بهداشتی بدون بو و پاک کننده های ملایم استفاده کنید. از مصرف پودرها و اسپری های معطر در ناحیه تناسلی پرهیز نمائید.

رعایت بهداشت شخصی 

متخصصان، بانوان را از دوش واژینال منع می کنند. باکتری های خوب واژن که مانع از عفونت می شوند، در دوش واژینال از بین می روند. در عوض، برای رعایت بهداشت فقط لازم است بخشهای خارجی واژن با آب و صابون ملایم تمیز شود.

برای درمان عفونت های قارچی چه موقع به پزشک مراجعه کنیم 

تشخیص عفونت قارچ یا قارچی فقط بر عهده پزشک است. برای تأیید عفونت حتما به پزشک مراجعه کنید. گاهی اوقات عفونت های دیگر با عفونت های قارچی اشتباه گرفته می شوند، بنابراین حتی اگر قصد استفاده از داروهای خانگی را دارید، با مشورت پزشک اطمینان حاصل کنید که درمان صحیح برگزیده اید.اگر درمان عفونت قارچی واژن مقاوم با کمک داروهای خانگی یا داروهای بدون نسخه انجام نشد، احتمالاً داروهای تخصصی تری برای داروی عفونت قارچی واژن مقاوم لازم است که باید توسط پزشک تجویز شود.

مطالعه بیشتر:

علت و درمان های عفونت قارچی واژن چیست؟

درمان عفونت قارچی واژن با روش های خانگی و دارویی

آیا عفونت قارچی واژن در بارداری قابل پیشگیری و درمان است؟

عفونت واژن در بارداری و راه های جلوگیری از عفونت واژن چیست؟

?پرسش و پاسخ های درمان عفونت قارچی واژن مقاوم

شیاف اسید بوریک چیست و چه کاربردی دارد؟

اسید بوریک یک ماده شیمیایی با خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچ است و به عنوان شیاف برای درمان عفونت قارچی واژن مقاوم معمولاً یک بار در روز به مدت هفت روز مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات اگر عفونت های قارچی به سایر داروهای ضد قارچ پاسخ ندهند، از اسید بوریک استفاده می شود. به یاد داشته باشید ک استفاده از این دارو برای درمان عفونت قارچی واژن مقاوم در بارداری ممنوع است.

آیا می توان از روغن درخت چای برای درمان عفونت واژن استفاده کرد؟

برای درمان عفونت قارچی واژن مقاوم به درمان روغن درخت چای مفید است. روغن درخت چای یک روغن پایه است که از برگهای درخت چای گرفته می شود. از این روغن برای از بین بردن قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا درمان عفونت قارچی واژن مقاوم با سیر امکان پذیر است؟

درمان عفونت قارچی واژن مقاوم با طب سنتی به ما پیشنهاد می دهد که مصرف سیر را در غذاها افزایش دهیم زیرا سبب تقویت سیستم ایمنی و مبارزه بهتر با عامل بیماری زا می شود. اما ما توصیه نمی کنیم که سیر را در درون واژنتان بگذارید، زیرا می تواند سبب التهاب پوستی و سوزش گردد.

اگر قارچ واژن با درمان خانگی خوب نشد چه کنیم؟

اگر درمان عفونت قارچی واژن مقاوم با کمک داروهای خانگی یا داروهای بدون نسخه انجام نشد، احتمالاً داروهای تخصصی تری برای داروی عفونت قارچی واژن مقاوم لازم است که باید توسط پزشک تجویز شود.

منبع: HEALTHLINE