The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری در دراز مدت چیست؟

بارداری و اضافه شدن عضوی جدید به خانواده، اتفاق شیرینی است که بسیاری از زوج ها در انتظار آن هستند، اما این رویای شیرین، در صورت ناخواسته بودن، می تواند تبدیل به کابوسی ترسناک و ناراحت کننده شود. به دلیل تبعات جسمی، مالی و روحی که یک بارداری ناخواسته با خود به دنبال دارد، جلوگیری از وقوع آن اهمیت زیادی داشته و در چنین شرایطی قرص های پیشگیری از بارداری اورژانسی می توانند راهکاری طلایی باشند. برای آشنایی هر چه بیشتر با این روش و همچنین عوارض قرص اورژانسی با ما در این مقاله همراه شوید.

پیشگیری از بارداری اورژانسی، چه روشی است؟

جلوگیری از بارداری به روش اورژانسی یا اضطراری، روشی است که بعد از وقوع رابطه جنسی محافظت نشده به کار گرفته می شود تا احتمال وقوع بارداری ناخواسته را به حداقل برساند. افرادی که از یک روش جلوگیری معین استفاده می کنند، به طور معمول نیازی به روش اورژانسی نخواهند داشت، اما گاهی شرایطی پیش خواهد آمد که ناگزیر به استفاده از این روش خواهید شد، از جمله:

- پارگی کاندوم،

- فراموشی قرص های ماهانه جلوگیری از بارداری همچون ال دی،

- تجاوزات جنسی،

- شکست در روش طبیعی جلوگیری از بارداری،

- و شک به ناکارآمد بودن جلوگیری از بارداری و خطر وقوع حاملگی.

پیشگیری از بارداری اورژانسی می تواند شامل استفاده از دستگاه داخل رحمی مسی یا همان آی یو دی (IUD) و ترکیبی از داروهای ضد بارداری خوراکی از جمله قرص اورژانسی باشد که هرچه زودتر استفاده شود، احتمال اثربخشی آن ها در جلوگیری از بارداری بیشتر خواهد شد.

البته باید در نظر داشت که این روش ها صد در صد نبوده و بنابراین با وجود استفاده از آن، باز هم احتمال وقوع بارداری وجود خواهد داشت. به علاوه روش های جلوگیری از بارداری اورژانسی باعث سقط جنین نمی شوند و اگر باردار باشید، نمی توانید از این روش ها کمک بگیرید.

یکی از پرکاربردترین و در عین حال کم هزینه ترین و آسان ترین موارد در میان روش های اورژانسی، قرص اورژانسی است.

قرص اورژانسی چیست؟

قرص اورژانسی، که با نام لوونورژسترول یا لوونورژسترل شناخته می شود، در واقع قرصی هورمونی است که به دلیل توان جلوگیری اضطراری از بارداری، این روزها حسابی در میان خانم ها پرطرفدار شده است. اگرچه این قرص در میان مردم به عنوان "قرص صبح روز بعد" معروف شده، اما برای مصرف آن نیازی نیست که تا صبح روز بعد از رابطه جنسی صبر کنید. در حقیقت، هرچه زودتر لوونورژسترل را مصرف کنید، موثرتر بوده و احتمال شکست روش و وقوع بارداری ناخواسته کمتر خواهد شد.

قرص اورژانسی چگونه از باردار شدن جلوگیری می کند؟

لوونورژسترل بسته به اینکه در چه زمانی از چرخه قاعدگی خود باشید، به چندین روش مانع از وقوع بارداری ناخواسته خواهد شد:

- با جلوگیری از وقوع تخمک گذاری و یا به تاخیر انداختن آن، مانع از وقوع لقاح می شود.

- با ایجاد تغییراتی در میزان چسبندگی مخاط دهانه رحم (سرویکس) و ضخامت آندومتر یا همان لایه داخلی رحم، مانع از وقوع لانه گزینی موفق نطفه بارور شده می شود.

لوونورژسترل یا قرص اورژانسی چقدر موثر است؟

اگر قرص اورژانسی لوونورژسترل را در طی 72 ساعت پس از رابطه جنسی محافظت نشده مصرف کنید، در صورت مصرف طبق دستورالعمل می تواند تا 87 درصد از وقوع بارداری ناخواسته جلوگیری کند که عدد نسبتا قابل توجهی است. البته در بررسی های جدید گفته می شود که تا 120 ساعت بعد از رابطه جنسی همچنان برای استفاده از قرص اورژانسی لوونورژسترل فرصت هست، اما به طور قطع هرچه فاصله مصرف قرص اورژانسی تا رابطه بیشتر باشد، میزان اثرگذاری آن کمتر و کمتر خواهد شد.

لازم است بدانید که اگرچه قرص اورژانسی می تواند به خوبی کار کند، اما اثربخشی آن به اندازه یک روش پیشگیری از بارداری منظم نبوده و بنابراین نمی تواند جایگزینی برای این روش ها باشد. در حقیقت، همانطور که از نامش پیداست، روش جلوگیری از بارداری اورژانسی و از همه مهم تر قرص اورژانسی، تنها برای مواقع اضطراری است، نه روشی که همیشه مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این مساله، عوارض قرص اورژانسی یکی دیگر از دلایلی است که سبب می شود تا پزشکان تاکید کنند که پس بهتر است لوونورژسترل را به عنوان نوعی روش دائمی برای جلوگیری از بارداری در نظر نگیرید و مانند نقل و نبات از قرص اورژانسی استفاده نکنید.

چگونگی مصرف قرص اورژانسی

قرص اورژانسی نیازی به نسخه پزشک ندارد و به راحتی در داروخانه ها در دسترس است. اگر قصد دارید تا از این روش استفاده کنید، می بایست با روش صحیح استفاده آشنا بوده و به صورت جدی از مصرف بیش از حد آن اجتناب نمایید. قرص اورژانسی لوونورژسترل در بازار دارویی به دو شکل در دسترس است:

1. دوز 1.5 میلی گرمی: یک قرص در بلیستر دارو که همان یک عدد کافی بوده و می بایست در اولین فرصت بعد از رابطه جنسی مصرف گردد.

2. دوز 0.75 میلی گرمی: دو عدد قرص در بلیستر دارو، که می توان هر دو را همزمان مصرف کرد و یا اینکه در صورت داشتن زمان کافی، می توان یک قرص را در اولین فرصت بعد از رابطه جنسی خورد و دیگری را 12 ساعت بعد مصرف کرد.

عوارض قرص اورژانسی

شایعترین عوارض قرص اورژانسی که می بایست با آن ها آشنا باشید، عبارتند از:

- حالت تهوع،

- استفراغ،

- احساس درد و ناراحتی در شکم،

- سردرد،

- خستگی،

- سرگیجه،

- سردرد،

- حساس شدن سینه ها و احساس درد در آن ها،

- تغییرات خلق و خو،

- کاهش میل جنسی و خشکی واژن (در صورت مصرف مداوم)،

- و وقوع بارداری خارج رحمی در صورت شکست روش.

آیا مصرف قرص اورژانسی می تواند بر پریود زنان اثر بگذارد؟

عوارض قرص اورژانسی همچنین می تواند چرخه قاعدگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. تاخیر در پریود، نامنظم شدن پریودها تا چند ماه، لکه بینی و خونریزی با حجم غیرمعمول از جمله عوارض قرص اورژانسی برای خانم های مصرف کننده است.

البته به یاد داشته باشید که اگر با وجود گذشت 14 روز از مصرف قرص اورژانسی خونریزی رخ ندهد و یا اینکه حجم آن به طور غیرمعمول کم باشد، احتمال وقوع بارداری وجود داشته و باید حتما آزمایش خون برای کنترل وضعیتتان انجام شود.

مطالعه بیشتر:

مصرف قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترول چه عوارضی دارد؟

عوامل ایجاد کننده سقط جنین چیست و چه عوارض و خطراتی دارد؟

عوارض جانبی قرص های ضد بارداری و علائم نشان دهنده آن چیست

قرص اضطراری ضد بارداری، قرص ضد بارداری اورژانسی چه زمانی باید استفاده شود؟

?پرسش و پاسخ های عوارض قرص اورژانسی

قرص اورژانسی دوز 1.5 میلی گرمی را چگونه باید مصرف کنیم؟

دوز 1.5 میلی گرمی: یک قرص در بلیستر دارو که همان یک عدد کافی بوده و می بایست در اولین فرصت بعد از رابطه جنسی مصرف گردد.

قرص اورژانسی دوز 0.75 میلی گرمی را چگونه باید مصرف کنیم؟

دوز 0.75 میلی گرمی: دو عدد قرص در بلیستر دارو، که می توان هر دو را همزمان مصرف کرد و یا اینکه در صورت داشتن زمان کافی، می توان یک قرص را در اولین فرصت بعد از رابطه جنسی خورد و دیگری را 12 ساعت بعد مصرف کرد.

عوارض قرص اورژانسی بر بدن زنان چیست؟

حساس شدن سینه ها و احساس درد در آن ها، تغییرات خلق و خو، کاهش میل جنسی و خشکی واژن (در صورت مصرف مداوم)، و وقوع بارداری خارج رحمی در صورت شکست روش.

آیا مصرف قرص اورژانسی می تواند بر پریود زنان اثر بگذارد؟

عوارض قرص اورژانسی همچنین می تواند چرخه قاعدگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. تاخیر در پریود، نامنظم شدن پریودها تا چند ماه، لکه بینی و خونریزی با حجم غیرمعمول از جمله عوارض قرص اورژانسی برای خانم های مصرف کننده است.