The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا مصرف اقطی در بارداری مجاز و بی خطر است؟

از غذاهایی که نمی توانید بخورید گرفته تا داروهایی که نمی توانید استفاده کنید! تا الان به این نتیجه رسیده اید که لیستی از مواردی وجود دارد که باید هنگام بارداری از آنها اجتناب کنید. متاسفانه تا پایان حاملگی این بایدها و نبایدها تمامی ندارد. اما در مورد مصرف اقطی چطور؟ آیا مصرف اقطی در باردری مجاز است؟ آیا مصرف اقطی در بارداری می تواند سلامت شما یا جنین را به خطر بیندازد؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا همه چیز را در مورد مصرف اقطی در بارداری برای شما شرح دهیم.

اقطی چیست؟

از اقطی اغلب به عنوان یک داروی گیاهی کاملاً طبیعی و جایگزینی برای داروهای ضد سرماخوردگی و آنفولانزا بدون نسخه پزشک (OTC) استفاده می شود. این گیاهی است که قرن ها برای مصارف دارویی استفاده می شده است، قدمت آن به مصر باستان می رسد.

در یک مطالعه که در سال 2019 بر روی افراد غیرباردار با علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی انجام شده بود آشکار شد، در کسانی که برای درمان اقطی مصرف کردند علائم عفونت تنفسی فوقانی کاهش یافت و یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که اقطی مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش می دهد.بنابراین گرچه شواهدی مبنی بر مفید بودن گیاه اقطی وجود دارد، اما مطالعات متناقض نشان می دهد که تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

آیا مصرف اقطی در بارداری بی خطر است؟

متأسفانه، اطلاعات علمی کافی برای تأیید اینکه آیا گیاه اقطی به طور خاص برای شما در دوران بارداری بی خطر است یا نه، وجود ندارد. بنابراین، ما توصیه می کنیم قبل از افزودن اقطی به لیست مواد مصرفی خود، با پزشک صحبت کرده و یا از خوردن آن صرف نظر کنید. ما می دانیم که نحوه مصرف گیاه اقطی نیز می تواند بر ایمن بودن یا نبودن آن تأثیر بگذارد.

خوردن اقطی چه عوارضی دارد؟

گیاه اقطی حاوی لکتین و سیانید است، دو ماده شیمیایی که می توانند حالت تهوع، اسهال و استفراغ ایجاد کنند. اگر اقطی را به شکل خام یا نپخته مصرف کنید، ممکن است دچار چنین علائمی شوید. اما اگر اقطی را می پزید یا از داروی آماده شده تجاری استفاده می کنید احتمال این که این عوارض جانبی را داشته باشید کم است.

گیاه اقطی چه فوایدی دارد؟

اگر پزشک معالج تأیید کند و تصمیم به استفاده از گیاه اقطی بگیرید، ممکن است مزایای دیگری به غیر از رفع سرماخوردگی یا آنفولانزا را نیز تجربه کنید. اگرچه از نظر پزشکی ثابت نشده است که تمامی این فواید در گیاه اقطی وجود دارد، اما به طور سنتی از اقطی برای کاهش علائم استفاده می شود:

• عفونتهای تنفسی فوقانی منبع معتبر

• دندان درد

عفونت های سینوسی

• سردرد همراه با علائم شبه آنفولانزا

• درد سیاتیک

• تب یونجه

• سندرم خستگی مزمن

• یبوست

آماده سازی خانگی گیاه اقطی

اول با دکترتان صحبت کنید. اگر مشکلی نیست که شما برای علائم مورد نظر خود گیاه اقطی را امتحان کنید، می توانید گیاه اقطی تازه یا خشک تهیه کنید و به سادگی با پختن آنها با یک شیرین کننده، مانند شکر، شربت اقطی درست کنید. با پختن اقطی از شر سیانور و لکتین خلاص می شود بنابراین می توانید از عوارض جانبی آن جلوگیری کنید.

مصرف اقطی آماده

بسیاری از محصولات اقطی که به صورت تجاری تهیه می شود در انواع مختلف وجود دارد:

• شربت ها

• چای

• پودرها

• آدامس ها

اگرچه انتخاب های زیادی وجود دارد، به یاد داشته باشید که این محصولات می توانند خطرات خاصی را برای افراد باردار به همراه داشته باشند. قبل از انتخاب هرگونه اشکال آماده اقطی با پزشک خود مشورت کنید.

هیچ مادر بارداری دوست ندارد سلامت جنین خود را به خطر بیندازد. اگرچه برخی از درمان های طبیعی برای افراد باردار بی خطر است، اما در حال حاضر شواهد کافی برای حمایت از استفاده بی خطر از مکمل های اقطی در بارداری وجود ندارد.

اگر دوست ندارید داروهای شیمیایی مصرف کنید و بدنبال یک جایگزین طبیعی ایمن برای داروهای OTC هستید، باید همیشه با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید هر چیزی که مصرف می کنید هم برای شما و هم برای جنین ایمن است.

مطالعه بیشتر:

برای پایین اوردن تب در بارداری چه کنیم ؟

آنفولانزا در بارداری چگونه درمان می شود؟

سرماخوردگی و بارداری و راهکارهای درمان خانگی

آبنبات های سرماخوردگی در بارداری آیا بی خطر است؟

?پرسش و پاسخ های اقطی در بارداری

آیا مصرف اقطی در بارداری بی خطر است؟

متأسفانه، اطلاعات علمی کافی برای تأیید اینکه آیا گیاه اقطی به طور خاص برای شما در دوران بارداری بی خطر است یا نه، وجود ندارد. بنابراین، ما توصیه می کنیم قبل از افزودن قطی به لیست مواد مصرفی خود، با پزشک صحبت کرده و یا از خوردن ان صرف نظر کنید.

خوردن اقطی چه عوارضی دارد؟

گیاه اقطی حاوی لکتین و سیانید است، دو ماده شیمیایی که می توانند حالت تهوع، اسهال و استفراغ ایجاد کنند. اگر اقطی را به شکل خام یا نپخته مصرف کنید، ممکن است دچار چنین علائی شوید. اما اگر اقطی را می پزید یا از داروی آماده شده تجاری استفاده می کنید احتمال این که این عوارض جانبی را داشته باشید کم است.

گیاه اقطی چه فوایدی دارد؟

به طور سنتی از اقطی برای کاهش علائم استفاده می شود: • عفونتهای تنفسی فوقانی منبع معتبر • دندان درد • عفونت های سینوسی • سردرد همراه با علائم شبه آنفولانزا • درد سیاتیک • تب یونجه

آیا می توانم برای درمان عفونت در بارداری اقطی بخورم؟

اول با دکترتان صحبت کنید. اگر مشکلی نیست که شما برای علائم مورد نظرخود گیاه اقطی را امتحان کنید، می توانید گیاه اقطی تازه یا خشک تهیه کنید و به سادگی با پختن آنها با یک شیرین کننده، مانند شکر، شربت اقطی درست کنید. با پختن اقطی از شر سیانور و لکتین خلاص می شود بنابراین می توانید از عوارض جانبی آن جلوگیری کنید.

منبع: healthline