The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا کلسترول بالا در بارداری خطرناک است ؟

هنگامی که باردار هستید، سالم و سلامت بودن نه تنها برای شما، بلکه برای جنین در حال رشد شما نیز مفید است. شرایطی مانند کلسترول بالا در بارداری ممکن است شما را به چالش بکشد. کلسترول بالا با استفاده از انواع داروها در زنان غیرباردار قابل درمان است، اما درمان کلسترول بالا در بارداری به دلیل ممنوعیت مصرف برخی داروها دشوارتر است. در ادامه این مقاله همه چیز را در مورد کلسترول بالا در بارداری برای شما شرح می دهیم.

آیا کلسترول بالا در بارداری طبیعی است؟

سطح کلسترول خون به طور طبیعی در برخی مادران باردار افزایش می یابد تا به تأمین مواد مغذی مورد نیاز برای جنین در حال رشد کمک کند. این مسئله حتی در زنانی که سطح کلسترول "طبیعی" قبل از بارداری دارند نیز صادق است. برای زنانی که قبلا کلسترول بالا داشته اند، احتمال ابتلا به کلسترول بالا در بارداری بیشتر است.

 چرا کلسترول خون مادر در بارداری افزایش می یابد؟

افزایش کلسترول خون تا حدی در بارداری طبیعی است خصوصا در سه ماهه دوم و سوم، زیرا که کلسترول برای موارد زیر لازم است:

آیا باید کلسترول خون را در بارداری کنترل کنیم؟

بله. خوشبختانه زنان می توانند در کل بارداری برای کنترل کلسترول خود آزمایش بدهند تا از سلامت هرچه بیشتر خود و نوزادشان اطمینان حاصل کنند. در مادرانی که سابقه چربی خون دارند، این کنترل از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کلسترول بالا در بارداری

کلسترول یک ترکیب اساسی است که در بیشتر بافتهای بدن یافت می شود. اما کلسترول بالا در بارداری، می تواند پلاک هایی در دیواره شریانهای قلب و بدن شما ایجاد کند و شما را در معرض خطر بیشتری از حمله قلبی یا سکته قرار دهد.

هنگامی که کلسترول خود را آزمایش می کنید، از مقدار چربی خونتان آگاه می شوید. منظور از چربی خون بررسی مقدار HDL ، LDL و تری گلیسیرید موجود در جریان خون است.

لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL به کلسترول خوب نیز معروف است. لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول "بد" می تواند شما را در معرض حمله قلبی در سطوح بالا قرار دهد. تری گلیسیرید، نوعی چربی در خون یافت می شود و برای تامین انرژی بدن استفاده می شود.

مقدار چربی خون در بارداری چقدر باید باشد؟

سطح کلسترول که ممکن است شما را در معرض خطر بیماری قلبی یا مشکلات متابولیکی مانند دیابت قرار دهد:

  • LDL: بیشتر از 160 میلی گرم در دسی لیتر (میلی گرم / دسی لیتر)
  • HDL: کمتر از 40 میلی گرم در دسی لیتر
  • کلسترول تام: بیش از 200 میلی گرم در دسی لیتر
  • تری گلیسیرید: بیشتر از 150 میلی گرم در دسی لیتر

با پزشک در مورد نتایج خاص کلسترول و بهترین راه های کاهش خطر بیماری های قلبی صحبت کنید و از او بپرسید که باتوجه به سوابق بیماری و سن بارداری شرایط شما نرمال است یا نه.

علت کلسترول بالا در بارداری چیست؟

هنگامی که باردار هستید، می توانید انتظار داشته باشید که مقدار کلسترول شما کمی افزایش یابد. متخصصان تغذیه می گویند که سطح کلسترول در سه ماهه دوم و سوم می تواند تا 25 تا 50 درصد افزایش یابد.

آنها توضیح می دهد: "کلسترول برای تولید و عملکرد هورمون های استروئیدی مانند استروژن و پروژسترون ضروری است." "این هورمون های جنسی برای یک بارداری سالم و موفقیت آمیز حیاتی هستند و همچنین برای رشد مناسب جنین شما بسیار مهم تلقی می شوند. كلسترول در رشد مغز، اندام و رشد سلولهای جنین و در تولید و ذخیره شیر مادر نقش دارد.

چه موقع باید نگران کلسترول بالا در بارداری باشید؟

بیشتر خانم ها نباید نگران افزایش طبیعی کلسترول باشند. معمولاً طی چهار تا شش هفته پس از زایمان، سطح به محدوده طبیعی خود بازمی گردد. اگر کلسترول بالا در بارداری بعد از زایمان ادامه داشت و کاهش نیافت یا از حد نرمال، افزایش آن بسیار بیشتر بود، این عارضه کلسترول مزمن نامیده می شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را افزایش می دهد.

اگر حتی قبل از بارداری کلسترول خون بالا دارید، با پزشک خود صحبت کنید. از آنجا که برخی از داروهای کلسترول ممکن است در دوران بارداری توصیه نشوند، وی یا داروی شما را تغییر می دهد یا به شما کمک می کند تا از روش های دیگری برای کنترل کلسترول خود کمک بگیرید.

برای درمان کلسترول بالا در بارداری چه کنیم؟

بهترین روش برای درمان کلسترول بالا در بارداری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش فعالیت بدنی
  • خوردن فیبر بیشتر
  • دریافت چربی های سالم مانند چربی های تهیه شده از آجیل و آووکادو
  • اجتناب از غذاهای سرخ شده و غذاهای سرشار از چربی اشباع شده و قندها
  • افزودن غذاهای غنی از امگا 3 یا مکمل ها به رژیم غذایی خود

اگر تحت درمان کلسترول بالا هستید و باردار می شوید، پزشک احتمالاً کلسترول خون شما را در ویزیت های منظم بارداری بررسی می کند. در مورد هر گونه تغییر در سبک زندگی یا رژیم غذایی با متخصص زنان و تغذیه مشورت کنید.

راه های طبیعی برای حفظ کلسترول شما در بارداری شامل:

  • چربی های سالم را از آجیل و آووکادو دریافت کنید.
  • از غذاهای سرخ شده خودداری کنید.
  • چربی های اشباع شده را به LDL پایین تر محدود کنید.
  • قند را به میزان تری گلیسیرید محدود کنید.
  • فیبر بیشتری بخورید.
  • به طور منظم تمرینات بدی داشته باشید و بی حرکت نمانید.

کلسترول بالا در بارداری معمولا جای نگرانی ندارد و با رژیم غذایی مناسب و تمرینات بدنی قابل کنترل است. اما اگر هر نگرانی در اینباره دارید با متخصص زنان یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

تری گلیسیرید بالا در بارداری، آیا جنین در خطر است؟

خوردن کره در بارداری چه فوایدی برای مادر و جنین دارد؟

کله پاچه در بارداری ،آیا مصرف کله پاچه در بارداری مجاز است؟

آیا اقدام برای بارداری در افراد مبتلا به سندرم نفروتیک مجاز است؟

?پرسش و پاسخ های کلسترول بالا در بارداری

آیا کلسترول بالا در بارداری طبیعی است؟

سطح کلسترول خون به طور طبیعی در برخی مادران باردار افزایش می یابد تا به تأمین مواد مغذی مورد نیاز برای جنین در حال رشد کمک کند. این مسئله حتی در زنانی که سطح کلسترول طبیعی قبل از بارداری دارند نیز صادق است. برای زنانی که قبلا کلسترول بالا داشته اند، احتمال ابتلا به کلسترول بالا در بارداری بیشتر است.

چرا کلسترول خون مادر در بارداری افزایش می یابد؟

افزایش کلسترول خون تا حدی در بارداری طبیعی است خصوصا در سه ماهه دوم و سوم، زیرا که کلسترول برای موارد زیر لازم است: رشد مناسب جنین شما، تولید کافی و عملکرد صحیح استروژن و پروژسترون، تولید و ذخیره شیر مادر

آیا باید کلسترول خون را در بارداری کنترل کنیم؟

بله. خوشبختانه زنان می توانند در کل بارداری برای کنترل کلسترول خود آزمایش بدهند تا از سلامت هرچه بیشتر خود و نوزادشان اطمینان حاصل کنند. در مادرانی که سابقه چربی خون دارند، این کنترل از اهمیت بیشتری برخوردار است.

چه موقع باید نگران کلسترول بالا در بارداری باشید؟

بیشتر خانم ها نباید نگران افزایش طبیعی کلسترول باشند. معمولاً طی چهار تا شش هفته پس از زایمان، سطح به محدوده طبیعی خود بازمی گردد. اگر کلسترول بالا در بارداری بعد از زایمان ادامه داشت و کاهش نیافو یا از حد نرمال، افزایش آن بسیار بیشتر بود، این عارضه کلسترول مزمن نامیده می شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را افزایش می دهد.

منبع: healthline