The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کله پاچه در بارداری ،آیا مصرف کله پاچه در بارداری مجاز است؟

کله پاچه یکی از غذاهایی است که عشق و علاقه به آن حد وسط ندارد، یعنی اینکه یا به شدت طرفدار و عاشق این غذای لذیذ هستید و یا اینکه برعکس، حتی از بوی کله پاچه هم فراری بوده و با دیدن آن حالتان بد می شود! در چالش میان این دو دسته، تعداد طرفداران و علاقه مندان کله پاچه بسیار بیشتر بوده و شاید به همین دلیل، یکی از پرتکرارترین سوالات مادران این است که آیا مصرف کله پاچه در بارداری مجاز است؟ با ما همراه شوید تا به این سوال پاسخ دهیم.

تاریخچه کله پاچه

کله پاچه، غذایی سنتی و لذیذ است که از هزاران سال پیش، محبوب ایرانیان بوده و در بیشتر خانواده ها طرفدارانی پروپاقرص و از هر رده سنی دارد. با اینکه در متون تاریخی، ایران به عنوان خواستگاه این غذا شناخته شده است، اما امروزه به لطف گسترده شدن ارتباطات و رد و بدل شدن اطلاعات در سرتاسر دنیا، مشخص شده که کله پاچه از لذیذترین غذاهای سنتی بسیاری از کشورهای دیگر نیز هست، از کشورهای عربی و به ویژه عربستان گرفته تا ترکیه، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، ایسلند و حتی نروژ!

کله پارچه، طبعی بسیار گرم داشته و یک وعده غذایی بسیار پرکالری، خیلی چرب، سنگین و دیرهضم است. شاید به همین دلیل باشد که از دیرباز تاکنون، در هنگام وعده صبحانه به سراغ این غذا می روند. به علاوه کله پاچه پروتئین زیادی نیز دارد که همین مساله آن را به یک غذای انرژی زا و مقوی تبدیل کرده است.

خواص کله پاچه چیست؟

شاید فکر می کنید که کله پاچه به دلیل کلسترول بسیار بالایی که دارد، هیچ فایده و خاصیتی نداشته باشد! اما سخت در اشتباهید، این وعده غذایی به دلیل وجود مواد ارزشمندی همچون پروتئین، آهن، روی، ویتامین های گروه ب و به ویژه کوبالامین (B12)، ویتامین های محلول در چربی و ...، می تواند چنین فوایدی را برای مصرف کنندگان خود به دنبال داشته باشد:

- افزایش قوای جسمی،

- رفع ضعف های بدنی،

- بالا بردن سطح انرژی بدن،

- کمک به خونسازی و رفع کم خونی،

- تقویت عملکرد سیستم عصبی،

- بالا بردن استحکام استخوان ها،

- و درمان تب.

خواص کله پاچه در بارداری چیست؟

برمبنای باور عموم و همچنین نظریات پزشکان طب سنتی، برخی خواص برای مصرف کله پاچه در بارداری در نظر گرفته شده اند که عبارتند از:

1. وزن گیری جنین و تقویت مادر: از قدیم، اینطور تصور می شد که هرچه مادر باردار بیشتر غذا بخورد و هرچه خوراکی های مصرفی او چرب تر، شیرین تر و روغنی تر باشند، جنینش بیشتر و بهتر رشد خواهد کرد! به همین دلیل نیز برای تقویت بنیه مادر و رشد جنین، خوردن کله پاچه در بارداری توصیه می شد. البته که امروزه ما به خوبی می دانیم این باوری کاملا غلط و آسیب رسان است و تنها سبب اضافه وزن بیش از حد مادر می شود.

2. رفع سردی بدن: از منظر طب سنتی، خوردن کله پاچه در بارداری، به دلیل طبع گرم توصیه شده است، به شرط آنکه در مصرف آن زیاده روی نشود.

3. کاهش حالت تهوع و استفراغ بارداری: پزشکان طب سنتی بر این عقیده هستند که مصرف کله پاچه و سیرابی می تواند در کاهش حالت تهوع بارداری موثر باشد، زیرا غنی از ویتامین های گروه ب هستند.

آیا مصرف کله پاچه در بارداری مجاز و بی خطر است؟

باید بگوییم که خیر! برخلاف باور بزرگترها و قدیمی ها، مصرف کله پاچه در بارداری مجاز نبوده و توصیه نمی شود. البته که مصرف محدود آن برای یک یا دو بار شاید مشکل ساز نباشد اما بهتر است تا حد امکان از خوردن کله پاچه در بارداری خودداری کنید. این امر به دلیل عوارضی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

عوارض کله پاچه در بارداری چیست؟

همانطور که گفتیم خوردن کله پاچه در بارداری توصیه نمی شود، زیرا ممکن است با بروز برخی عوارض سلامت مادر و جنین را تهدید کند. از جمله:

- چاقی و افزایش وزن بیش از حد: به دلیل کلسترول و کالری بالا، در صورت مصرف مداوم کله پاچه ممکن است مادر باردار بیش از حد وزن بگیرد. اگرچه این مساله به خودی خود ناراحت کننده و مشکل ساز است، اما مساله مهم اینجا است که چاقی و اضافه وزن در طی بارداری به نوبه خود می توانند منجر به بروز مشکلات جدی همچون افزایش چربی خون، فشارخون، دیابت بارداری، زایمان سخت و خونریزی غیرقابل کنترل بعد از زایمان شوند.

- افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی: کلسترول و چربی بالای کله پارچه، خطر رسوب در عروق خونی و در نتیجه انسداد رگ های قلبی را افزایش می دهد.

- سقط جنین: امعا و احشا حیوانات، به دلیل آلودگی های احتمالی بسیار، می توانند سلامت جنین را در هر مرحله از بارداری و به ویژه سه ماهه ابتدایی آن تهدید کنند. به همین دلیل است که مصرف کله پاچه در بارداری توصیه نمی شود. در این میان، مغز گوسفند، خطرناکترین بخش کله پاچه بوده که به دلیل امکان آلوده شدن به باکتری "لیستریا"، می تواند خطر سقط جنین را به دنبال داشته باشد.

- پیامدهای ناگوار بارداری همچون زایمان زودهنگام و مرده زایی: آلودگی به باکتری لیستریا، علاوه بر بالا بردن خطر سقط جنین، احتمال بروز مرده زایی و همچنین زایمان زودرس را نیز افزایش می دهد. این یکی از مهم ترین دلایلی است که ما را مجاب می کند تا مصرف کله پاچه در بارداری و به ویژه مغز را مجاز ندانیم.

- ایجاد اختلال در مدیریت دیابت بارداری: مصرف کله پاچه از یک سو با اضافه وزن مادران باردار، آن ها را مستعد ابتلا به دیابت بارداری کرده و از سوی دیگر، به دلیل دیرهضم بودن و کلسترول بالا ممکن است روند مدیریت دیابت بارداری را با مشکل روبرو کند. بنابراین مادرانی که از دیابت رنج می برند، باید به صورت جدی دور کله پارچه در بارداری خط قرمز بکشند.

- تشدید مشکلات گوارشی، سوءهاضمه و سوزش معده: کله پاچه یک وعده غذایی پرکالری و سنگین است و به همین دلیل بهتر است برای هضم هرچه بهتر آن، فعالیت زیادی داشت. اما مادران باردار که با محدودیت فعالیت روبرو هستند، ممکن است به دلیل دیرهضم بودن کله پاچه مشکلات گوارشی را با شدت بیشتری تجربه کنند.

- و افزایش فشار خون و خطر مسمومیت حاملگی (پره اکلامپسی)

با وجود همه این نکات، اگر باز هم زمانی برای خوردن کله پاچه در بارداری وسوسه شدید، می توانید به میزان بسیار محدود و در حد رفع هوس بخورید، به شرط آنکه فشارتان بالا نباشد. بهترین بخش کله پاچه برای مادران باردار، گوشت زبان و پاچه هستند که چربی کمتری دارند. به علاوه مصرف چشم و مغز به صورت کلی در بارداری ممنوع است و تحت هیچ شرایطی نباید خورده شوند.

مطالعه بیشتر:

آیا خوردن گوشت قرمز در بارداری ممنوع است؟

همه چیز را در مورد مصرف انواع گوشت در بارداری بدانید

آیا خوردن گوشت گوسفندی و گوشت بز در بارداری مجاز است؟

خوردن گوشت گوساله و گوشت بره در بارداری چه فواید و خطراتی دارد؟

?پرسش و پاسخ های کله پاچه در بارداری

آیا خوردن کله پاچه مضر است؟

کلسترول و چربی بالای کله پارچه، خطر رسوب در عروق خونی و در نتیجه انسداد رگ های قلبی را افزایش می دهد.

آیا مادران دیابتی می توانند کله پاچه بخورند؟

مصرف کله پاچه از یک سو با اضافه وزن مادران باردار، آن ها را مستعد ابتلا به دیابت بارداری کرده و از سوی دیگر، به دلیل دیرهضم بودن و کلسترول بالا ممکن است روند مدیریت دیابت بارداری را با مشکل روبرو کند. بنابراین مادرانی که از دیابت رنج می برند، باید به صورت جدی دور کله پارچه در بارداری خط قرمز بکشند.

آیا کله پاچه برای مادران باردار ضرر دارد؟

کله پاچه یک وعده غذایی پرکالری و سنگین است و به همین دلیل بهتر است برای هضم هرچه بهتر آن، فعالیت زیادی داشت. اما مادران باردار که با محدودیت فعالیت روبرو هستند، ممکن است به دلیل دیرهضم بودن کله پاچه مشکلات گوارشی را با شدت بیشتری تجربه کنند.

باردارم و خیلی هوس کله پاچه کردم چیکار کنم؟

اگر زمانی برای خوردن کله پاچه در بارداری وسوسه شدید، می توانید به میزان بسیار محدود و در حد رفع هوس بخورید، به شرط آنکه فشارتان بالا نباشد. بهترین بخش کله پاچه برای مادران باردار، گوشت زبان و پاچه هستند که چربی کمتری دارند. به علاوه مصرف چشم و مغز به صورت کلی در بارداری ممنوع است و تحت هیچ شرایطی نباید خورده شوند.