The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تعداد گلبول های سفید خون (WBC) در بارداری چقدر است؟

بارداری تغییرات زیادی در بدن زن ایجاد می کند. طی یک دوره نه ماهه، یک زن تغییرات جسمی، روحی و عاطفی زیادی را تجربه می کند که اگر فردی از این تغییرات آگاه نباشد، می تواند کاملا آسیب زا باشد. یکی از این تغییرات که باعث ترس می شود، تغییرات هماتولوژیکی یا تغییراتی است که در خون اتفاق می افتد. این تغییرات مربوط به پلاکت ها، هموگلوبین، گلبول های قرمز و گلبول های سفید خون است.

گلبول های سفید چه هستند؟

سلول های موجود در سیستم ایمنی، گلبول های سفید خون هستند. آنها بدن را در برابر ذرات بیگانه محافظت می کنند و هر عنصری را که ممکن است به بدن آسیب برساند از بین می برند. این سلول ها که از نظر علمی به عنوان لکوسیت ها شناخته می شوند، در سراسر بدن یافت می شوند. از این رو، این ها به شاخصی از سلامتی، ناخوشی یا بیمار بودن تبدیل می شوند.

نقش گلبول های سفید چیست؟

گلبول های سفید خون که در مغز استخوان تولید می شوند عملکردهای مختلفی دارند. به طور کلی، هدف اصلی آنها قدرت سیستم ایمنی بدن است، اما به طور خاص، مجموعه های مختلف گلبول های سفید نقش های مختلفی دارند:

1. نوتروفیل ها: این سلول ها بیشترین نوع سلول ها هستند و بیشترین فضا را هم اشغال می کنند. آنها با عفونت های باکتریایی یا قارچی مبارزه می کنند.

2. مونوسیت ها: این سلول ها ذرات سمی و باکتری ها را به داخل خود می مکند و در نهایت آنها را از بین می برند.

3. ائوزینوفیل ها: این سلول ها سربازانی هستند که بدن را در برابر انگل و واکنش های آلرژیک محافظت می کنند.

4. بازوفیل ها: ممکن است کمتر از 1٪ گلبول های سفید خون باشند، اما در تنظیم جریان خون و افزایش سلول ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن در اثر بیماری سخت کار می کنند.

5. لنفوسیت ها: آنتی بادی علیه ذرات خارجی تولید می کنند و آنها را از بین می برند.

تغییراتی که مخصوص انواع گلبول سفید است

افزایش یا کاهش این پنج نوع گلبول سفید منجر به تغییراتی در بدن می شود. این یک عامل کلیدی است که به دلیل تغییر همولیتیک در دوران بارداری باعث عدم تعادل می شود.

• هنگامی که سیستم ایمنی بدن در حال مبارزه با عفونت است، تعداد گلبول های سفید خون افزایش می یابد. جمعیت بالای این سلول ها نشان دهنده نیاز به حمایت از سیستم ایمنی بدن است. دلایل آن می تواند ضربه، بارداری، واکنش های آلرژیک یا اختلال خودایمنی باشد. برخی از علائم مرتبط با افزایش گلبول های سفید خون عبارتند از تب، سرگیجه، واکنش های آلرژیک مکرر و التهاب.

• هنگامی که عفونت بر سلول ها غلبه کند، گلبول های سفید خون کاهش می یابند که باعث ضعف سیستم ایمنی بدن و ضعف بیشتر بدن می شود. دلایل آن می تواند سو عملکرد مغز استخوان و عفونت باشد. برخی از علائم مرتبط با کاهش گلبول های سفید خون بی حالی، خستگی و مشکلات جدی ناشی از عفونت های ساده است. این تغییرات برای همه قابل اجرا است. زنان باردار تغییرات مشابهی را مشاهده می کنند و در بیشتر اوقات، این تغییرات بی ضرر هستند:

1. نوتروفیل ها

در دوران بارداری افزایش این سلول ها وجود دارد، اما برای بدن و جنین خطرناک نیست. این فقط نشان دهنده پاسخ مغز استخوان به افزایش تولید گلبول های قرمز خون است.

2. مونوسیت ها

در زمان شروع بارداری، سیستم ایمنی بدن مادران تغییراتی را برای جلوگیری از حمله به جنین انجام می دهد. یکی از تغییرات مشاهده شده افزایش سلول های مونوسیت است. با این حال، عوارض جانبی این امر این است که می تواند منجر به عوارض خاصی در بارداری مانند پره اکلامپسی شود. برای از بین بردن این ترس ها، پزشک ممکن است آزمایش درخواست کند که مونوسیت ها بیش از حد بالا نباشند.

3. ائوزینوفیل ها

در تعداد این سلول ها تغییری ایجاد نمی شود. هر تغییری نشانه ضعف ایمنی یا حمله عفونت خواهد بود.

4. بازوفیل ها

تغییر قابل توجهی در تعداد بازوفیل ها مشاهده نمی شود.

5. لنفوسیت ها

در شش ماه اول بارداری کاهش می یابد و در سه ماهه آخر و پس از زایمان افزایش می یابد. این تغییرات به دلیل سرکوب فعالیت ایمنی در دوران بارداری است.

تعداد گلبول های سفید خون طبیعی در دوران بارداری چقدر است؟

کل گلبول های سفید خون در زنان غیرباردار به طور متوسط بین 4500 - 11000 میلی متر در مکعب است. در دوران بارداری، حداقل تعداد طبیعی 6000 میلی متر در مکعب خون است. در سه ماهه سوم، محدوده ای بین 12000-18000 در هر میکرولیتر طبیعی تلقی می شود.

اگر تعداد گلبول های سفید خون بالایی در بارداری داشته باشید چه اتفاقی می افتد؟

همانطور که سیستم ایمنی بدن شما خود را با کوچولوی شما که در داخل رحم رشد می کند سازگار می کند، می توانید انتظار داشته باشید که تعداد گلبول های سفید خون در فواصل مختلف افزایش یابد. این مورد غیر عادی نیست و جای هیچ نگرانی و مداخله غیرضروری پزشکی نیست.با این حال، اگر علائمی مانند تب، فشار خون بالا، استرس حاد یا سایر مشکلات مرتبط با ایمنی وجود دارد، فورا به پزشک مراجعه کنید.

علل تعداد بالای گلبول های سفید خون در دوران بارداری

دلایل افزایش یا کاهش انواع گلبول های سفید خون برای یک زن باردار یا غیرباردار مشابه است. یک افزایش شدید ناشناخته باعث ایجاد یک بیماری جدی می شود و بهتر است از برخی موارد خاص و عوارضی که باعث افزایش آن می شود، جلوگیری شود.

چهار علت اصلی در این بخش توضیح داده شده است:

• استرس

استرس در دوران بارداری فقط احساسی نیست بلکه از نظر جسمی نیز وجود دارد. این امر باعث می شود که تعداد گلبول های سفید خون بیش از میزان معمول باشد تا بدن را از آسیب محافظت کند. بنابراین، باید یوگا و مدیتیشن را برای استرس زدایی تمرین کنید.

• عفونت

هرگونه عفونت باکتریایی یا قارچی متفاوت از سرماخوردگی تا عفونت ادراری باعث افزایش گلبول های سفید خون می شود. اقدامات احتیاطی را برای در امان ماندن از چنین عفونت هایی انجام دهید. سیستم ایمنی بدن شما بیش از هر زمان دیگری مشغول محافظت از شما است، بنابراین به خوبی از خود مراقبت کنید.

• التهاب

بیماری های التهابی و واکنش های آلرژیک مرتبط نیز منجر به افزایش گلبول های سفید خون می شود. گلبول های سفید خون به مناطقی می رسند که نیاز به کمک و بلوغ دارند. تکنیک های تنفس و پرهیز از مناطق آلرژیک به طور کامل کمک می کند.

• سرطان خون یا بیماری خود ایمنی

بیماری های خود ایمنی مانند بیماری های کرون، بیماری گریوز یا لوسمی باعث افزایش گلبول های سفید خون غیرفعال می شود. برخلاف سایر موارد، این سلول ها کاری نمی کنند فقط به مقادیر نگران کننده ای افزایش می یابند.

چه موقع باید در مورد تغییرات تعداد گلبول های سفید خون در بارداری با یک پزشک مشورت کنید؟

اگرچه تعداد گلبول های سفید خون در زنان باردار بسیار بیشتر از حالت عادی است، علائم خاصی وجود دارد که باید مراقب آنها باشد، که ممکن است جای نگرانی باشد. در صورت مشاهده موارد زیر، فورا با پزشک خود مشورت کنید:

• تب و درد

تب و درد نشانه هایی هستند که بدن شما با عفونت مبارزه می کند. قبل از اینکه ضرری برای شما یا جنین ایجاد کند لازم است پزشک علت را تشخیص داده و شما را به طور مناسب معالجه کند.

• مشکلات تنفس

اگر مشکلاتی در تنفس مانند تنگی نفس، خس خس سینه و ... دارید، سریعا با پزشک مشورت کنید. این می تواند نشانه ای از واکنش آلرژیک در ریه ها باشد که باید در اسرع وقت درمان شود.

• راش، خارش یا کهیر

آلرژی پوستی، منجر به ایجاد بثورات، خارش، کهیر یا قرمزی می تواند به طور بالقوه خطرناک و نشان دهنده عفونت باشد، بنابراین برای درمان مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

در دوران بارداری و پس از آن تغییرات بی شماری رخ می دهد. افزایش گلبول های سفید خون در دوران بارداری جای نگرانی نیست، اما هرگونه نشانه ضعف ایمنی علت مراجعه به پزشک است. اینها معمولا برای تقویت بدن و رحم مادر تغییر می کنند. با این حال، به بدن خود گوش دهید. اگر احساس ناراحتی کردید، به پزشک مراجعه کنید و همیشه مثبت بین باشید. یک مادر خوشحال معمولا به معنای یک بارداری خوش است.

مطالعه بیشتر:

هماچوری در بارداری چیست و چند روز ادامه دارد؟

بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری به چه معناست؟

تفسیر آزمایش کامل خون یا آزمایش CBC در بارداری چگونه است؟

بالا بودن wbc در آزمایش اسپرم (لکوسیتوسپرمیا) به چه علت است؟

?پرسش و پاسخ های گلبول های سفید

تعداد گلبول های سفید خون طبیعی در دوران بارداری چیست؟

کل گلبول های سفید خون در زنان غیر باردار به طور متوسط بین 4500 - 11000 میلی متر در مکعب است. در دوران بارداری، حداقل تعداد طبیعی 6000 میلی متر در مکعب خون است. در سه ماهه سوم، محدوده ای بین 12000-18000 در هر میکرولیتر طبیعی تلقی می شود.

چرا تعداد مونوسیت های خونم در آزامایش بارداری افزایش پیدا کرده است؟

2. مونوسیت ها در زمان شروع بارداری، سیستم ایمنی بدن مادران تغییراتی را برای جلوگیری از حمله به جنین انجام می دهد. یکی از تغییرات مشاهده شده افزایش سلول های مونوسیت است. با این حال، عوارض جانبی این امر این است که می تواند منجر به عوارض خاصی در بارداری مانند پره اکلامپسی شود. برای از بین بردن این ترس ها، پزشک ممکن است آزمایش درخواست کند که مونوسیت ها بیش از حد بالا نباشند.

علت افزایش تعداد بالای گلبول های سفید خون در دوران بارداری چیست؟

هرگونه عفونت باکتریایی یا قارچی متفاوت از سرماخوردگی تا عفونت ادراری باعث افزایش گلبول های سفید خون می شود. اقدامات احتیاطی را برای در امان ماندن از چنین عفونت هایی انجام دهید. سیستم ایمنی بدن شما بیش از هر زمان دیگری مشغول محافظت از شما است، بنابراین به خوبی از خود مراقبت کنید.

آیا افزایش گلبول های سفید خون در دوران بارداری طبیعی است؟

افزایش گلبول های سفید خون در دوران بارداری جای نگرانی نیست، اما هرگونه نشانه ضعف ایمنی علت مراجعه به پزشک است. اینها معمولا برای تقویت بدن و رحم مادر تغییر می کنند. با این حال، به بدن خود گوش دهید. اگر احساس ناراحتی کردید، به پزشک مراجعه کنید و همیشه مثبت بین باشید. یک مادر خوشحال معمولا به معنای یک بارداری خوش است.

منبع: parenting.firstcry