The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری به چه معناست؟

بدون شک در دوران بارداری نیاز است که چند مرتبه آزمایش خون انجام دهید و از وضعیت سلامت بدنتان در سه ماهه های مختلف حاملگی مطلع شوید. می دانید که هر یک از آیتم های ذکر شده در برگه آزمایش شما معانی متفاوتی دارند و بالا یا پایین بودن هرکدام نیاز به بررسی بیشتر و دقیق تر خواهد داشت. در ادامه این مقاله می خواهیم برای شما شرح دهیم که بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری چه معنایی دارد و چه کاری باید انجام دهید.

بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری چه معنایی دارد؟

WBC مخفف white blood cell یعنی گلبول های سفید خون است. گلبول های سفید نوعی سلول خونی هستند که از مغز استخوان شما می آیند و به عنوان بخشی از سیستم ایمنی، به بدن کمک می کنند تا با بیماری مبارزه کند و سالم بماند. بالا بودن تعداد گلبول های سفید خون در دوران بارداری به دلیل عوارض ناشی از بارداری و یا عفونت ممکن است باشد.

برخی از عوارض بارداری بسیار واضح هستند، اما برخی از آنها بسیار ظریف تر بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهند. به عنوان مثال، زنان باردار به طور متوسط ​​50٪ افزایش حجم خون را تجربه می کنند. از آنجا که موجود دیگری در شکم خود دارید، ضروری است که درصد سلول های خون خود را کنترل کنید.

معمولاً، بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری یا همان شمارش زیاد گلبول های سفید به این معنی است که بدن شما از خود در برابر یک بیماری یا عفونتی دفاع می کند و تحت استرس ناشی از آن است. با این حال، در دوران بارداری، داشتن تعداد بالای گلبول های سفید خون طبیعی است.

آیا بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری خطرناک است؟

 تعداد بالای گلبول های سفید خون به خودی خود دلیلی برای هشدار محسوب نمی شود. اما اگر بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری همراه با علائمی همچون عفونت ادراری باشد باید مورد بررسی و درمان قرار گیرد.

علائم بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری

معمولاً در افرادی که باردار نیستند، علائم بالا بودن شمارش گلبول های سفید خون عبارتند از:

  • تب
  • خستگی
  • درد
  • عرق شبانه
  • کاهش وزن

با این حال، در دوران بارداری، این علائم ممکن است رخ ندهد. متخصصان کمی بالا بودن تعداد WBC را طبیعی تلقی می کنند. برای اینکه بدانید چه محدوده ای سالم محسوب می شود، با پزشک خود صحبت کنید.

دلایل بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری

هر بدن و هر بارداری متفاوت است. هیچ دلیل قطعی برای داشتن تعداد گلبول های سفید خون بالا در دوران بارداری وجود ندارد. سیستم ایمنی بدن شما در اثر بارداری ضعیف می شود. بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری می تواند تنها واکنش بدن به مبارزه در برابر عفونت های ساده باشد همچون سرماخوردگی باشد.

برخی از علل شایع بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری عبارتند از:

1. خود بارداری

استرس زیادی همراه با بارداری بر بدن بانوان تحمیل می گردد، هم از نظر روحی و هم از لحاظ جسمی، که خود می تواند تعداد گلبول های سفید خون را افزایش دهد. هنگام بارداری، مهم است که آرامش خودتان را حفظ کرده و به خودتان زمان و فضای کافی برای مدیریت استرس دهید. برای این کار روش های مدیریت استرس را یاد بگیرید.

2. عفونت

از آنجا که گلبول های سفید بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن شما هستند، هر گونه عفونت می تواند باعث افزایش تعداد گلبول های سفید خون در شما شود. هر چیزی اعم از سرماخوردگی تا عفونت چشم باعث می شود که تعداد گلبول های سفید خون شما بالا رود.

3. بیماری یا التهاب خود ایمنی

اگر به بیماری خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید یا لوپوس مبتلا هستید، این عارضه ها خود باعث می شود بدن شما حجم بالایی از گلبول های سفید تولید کند. به همین ترتیب، اگر هر گونه التهاب یا واکنش آلرژیک داشته باشید، تعداد گلبول های سفید خون شما افزایش می یابد.

4. سرطان خون

لوکمیا یا سرطان خون با اختلال در تولید نوع خاصی از گلبول های سفید در مغز استخوان شروع می شود. بنابراین میزان بسیار بالایی از این موارد نشانگر ابتلا به سرطان خون است.

البته توجه داشته باشید، بسیار نادر است که دلیل بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری شما سرطان باشد و زنان باردار با عارضه سرطان خون تشخیص داده شوند. با این حال، اگر هم چنین تشخیصی برای شما مطرح شود، گزینه های درمانی متنوعی برای ایمن نگه داشتن شما و نوزادتان وجود دارد.

آیا باید بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری را به متخصص زنان اطلاع دهیم؟

احتمالا می پرسید که چه موقع باید برای بالا بودن تعداد گلبول های سفید خون به پزشک مراجعه کنیم؟ برای دانستن اینکه آیا بالا بودن تعداد گلبول های سفید خون شما طبیعی است یا خیر، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک در صورت نیاز آزمایشات تکمیلی درخواست می کند و یا شما را تحت نظر می گیرد. پزشک شمار سلول های خونی شما را کنترل می کند و اگر فکر کند تعداد سلول های خونی شما بیش از حد است و طبیعی نیست، به شما اطلاع می دهد.

البته اگر به بیماری زمینه ای مبتلا هستید، عفونت یا بیماری خودایمنی دارید اگر واکنش آلرژیک دارید یا التهابات نامنظمی را تجربه می کنید، باید به پزشک اطلاع دهید.

آزمایشات مربوط به بالا بودن تعداد گلبول های سفید خون در دوران بارداری

 برای انجام آزمایش خون، پرستار با کمک سوزن از شما نمونه خون می گیرد. پس از جمع آوری نمونه، در آزمایشگاه، آن از نظر تعداد گلبولهای سفید خون را تجزیه و تحلیل می کنند.

آیا برای آزمایش WBC در بارداری باید ناشتا باشیم؟

جهت آماده شدن برای آزمایش خون کاری لازم نیست انجام دهید. بعد از آزمایش خون، اگر هدف از انجام این آزمایش فقط و فقط بررسی تعداد WBC باشد نیازی به ناشتایی ندارد.

اما اگر آزمایش خون شما یک بررسی جامع باشد، که شامل قند و چربی نیز هست و نه فقط برای گلبول های سفید خون، ناشتا بودن 12 تا 14 ساعت ضروری خواهد بود.

درمان بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری

 داشتن تعداد گلبول های سفید خون بیش از حد متوسط ​​در دوران بارداری بسیار محتمل است. حامله بودن از نظر جسمی و روحی فوق العاده استرس زا است. بدانید که بدن شما تغییرات زیادی را تجربه می کند و اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی استراحت می کنید.

در حقیقت برای درمان بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری باید متخصص علت اصلی آن را پیدا کند. اگر تشخیص داده شود علت استرس بدن ناشی از بارداری است نیازی به درمان نیست و فقط باید تحت نظر باشید. اگر علت اصلی این یافته آزمایشگاهی عفونت خاصی باشد، درمان باید بر روی از بین بردن عفونت و کاهش التهابات ناشی از آن معطوف شود.

مطالعه بیشتر: 

تشخیص کم خونی در بارداری

آزمایشات قبل از عمل سزارین و نکات ضروری پیش از زایمان

هموگلوبین بالا در بارداری و علت بروز هموگلوبین بالا چیست؟

بالا بودن wbc در آزمایش اسپرم (لکوسیتوسپرمیا) به چه علت است؟

?پرسش و پاسخ های بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری

آیا بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری خطرناک است؟

تعداد بالای گلبول های سفید خون به خودی خود دلیلی برای هشدار محسوب نمی شود. اما اگر بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری همراه با علائمی همچون عفونت ادراری باشد باید مورد بررسی و درمان قرار گیرد.

آیا باید بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری را به متخصص زنان اطلاع دهیم؟

برای دانستن اینکه آیا بالا بودن تعداد گلبول های سفید خون شما طبیعی است یا خیر، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک درصورت نیاز آزمایشات تکمیلی درخواست می کند و یا شما را تحت نظر می گیرد.

آیا برای آزمایش WBC در بارداری باید ناشتا باشیم؟

جهت آماده شدن برای آزمایش خون کاری لازم نیست انجام دهید. بعد از آزمایش خون، اگر هدف از انجام این آزمایش فقط و فقط بررسی تعداد WBC باشد نیازی به ناشتایی ندارد.

درمان بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری چیست؟

درحقیقت برای درمان بالا بودن WBC در آزمایش خون بارداری باید متخصص علت اصلی آن را پیدا کند. اگر تشخیص داده شود علت استرس بدن ناشی از بارداری است نیازی به درمان نیست و فقط باید تحت نظر باشید. اگر علت اصلی این یافته آزمایشگاهی عفونت خاصی باشد، درمان باید برر روی از بین بردن عفونت و کاهش التهابات ناشی از آن معطوف شود.

منبع: medicinenet