The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بچم تو شلوارش پی پی میکنه چیکار کنم و دلیل اینکار چیست؟

فکر نمی کنم برای والدین و کودکان چیزی سخت تر از آموزش دستشویی به کودک خردسال وجود داشته باشد، به خصوص وقتی دستشویی رفتن را یاد می گیرند اما دوباره تصادفاً در شلوار ادرار می کنند. این والدین می پرسند که بچم تو شلوارش پی پی میکنه یا بچم تو شلوارش جیش میکنه، چیکار کنم؟ در ادامه بهترین راه کارها را برای شما شرح می دهیم.

چرا کودکان در شلوار ادرار یا مدفوع می کنند؟

اگر فرزند شما این مشکل را دارد، برای پیدا کردن راه حل باید به علت آن پی ببریم. دفع مدفوع ممکن است گاهی زمان ببرد و بسیاری از کودکان نوپا این صبر و حوصله را ندارند. گاهی نیز مشغول بازی می شوند و فراموش می کنند به دستشویی بروند.

خردسالان معمولاً مدفوع خود را نگه می دارند که این نیز منجر به دفع مدفوع سخت، یبوست و سایر بیماری ها مانند بی اختیاری مدفوع شود. بنابراین حتما به فرزندتان آب کافی بدهید و فیبر کافی در برنامه غذایی او بگنجانید. با کمی پرس و جو از کودک و صبر و تحمل، مشکل تا حد زیادی حل می شود. راه حل های ما را هم بخوانید:

چرا بچم تو شلوارش پی پی میکنه؟ در مهد کودک به دستشویی نرفته است

اگر کودک کل روز در مهد کودک باشد و دستشویی نرود، احتمال دارد هنگام بازگشت به منزل در اتومبیل اجابت مزاج داشته باشد. این وضعیت زیاد پیش می آید و برای حل آن بهتر است قبل از ترک مهد کودک از او بخواهید سری به دستشویی بزند. به محض رسیدن به منزل، او را در آغوش بگیرید و به دستشویی ببرید. گاهی کودک به وقت بیشتری نیاز دارد، گاهی نیز لازم است او را تنها بگذارید تا در خلوت کارش را انجام دهد. در صورت امکان، از یک سرویس بهداشتی دیگر که مورد استفاده بقیه اعضای خانواده نیست، برای کودک استفاده کنید.

به کودک یاد بدهید هر روز قبل از خارج شدن از مهد کودک به دستشویی برود. به این ترتیب احساس راحتی و آرامش بیشتری خواهد داشت.

همچنین می توانید از مربی یا کمک مربی مهدکودک بخواهید قبل از مرخص کردن کودک، او را به دستشویی ببرد. برخی کودکان بیرون از منزل با رفتن به دستشویی مشکل دارند، اگر فرزند شما تمام طول روز مدفوع خود را کنترل کند، ممکن است در اتومبیل کنترل خود را از دست بدهد. گاهی اوقات کودکان در سرویس بهداشتی های عمومی از ادرار کردن امتناع می ورزند.

چرا بچم تو شلوارش پی پی میکنه؟ کودک نیاز به دستشویی را نادیده می گیرد

کودکان نوپا گاهی چنان سرگرم بازی می شوند که فراموش می کنند باید به دستشویی بروند. اگر فرزند شما هنگام دفع، متوجه خارج شدن مدفوع می شود، چاره این است که او را در فواصل زمانی معین به دستشویی ببرید.

دفعات اجابت مزاج در افراد مختلف، متفاوت است. بعضی خردسالان روزی یک بار و بعضی دیگر سه بار در روز یا بیشتر دفع دارند. عادت های دستشویی رفتن در اکثر افراد طبق برنامه منظم و تقریباً در ساعت معین انجام می شود. اگر فرزند شما نیز چنین است، او را 15 تا 30 دقیقه زودتر، به دستشویی ببرید. می توانید زنگ هشدار ساعت یا تلفن همراه خود را به منظور یادآوری تنظیم کنید.

چرا بچم تو شلوارش پی پی میکنه و خود را به خوبی تمیز نمی کند

اگر روی لباس زیر کودک، رگه های مدفوع مشاهده کردید، نشانه این است که او خود را به خوبی تمیز نمی کند و هنوز هم نیاز به آموزش دارد. برخی کودکان تمیز کردن مدفوع را دوست ندارند، بعضی دیگر هم به خوبی از عهده آن بر نمی آیند.

به کودک بگوئید پس از اجابت مزاج از شما کمک بخواهد، روشهای نظافت را به او بیاموزید و اگر کارش را درست انجام داد، او را تحسین کنید. بسیاری از کودکان تا 5 سالگی یا بعد از آن این مهارت را ندارند. با آب شستن کودک و حمام کردن او به تمیز نگه داشتن کودک در دوران آموزش دستشویی کمک می کند.

بی اختیاری مدفوع در کودکان

اگر اطمینان دارید که کودک خود را به درستی تمیز می کند اما هنوز آلودگی روی لباس وجود دارد، ممکن است به دلیل مشکل رایجی به نام بی اختیاری مدفوع یا انکوپرزیس باشد. بی اختیاری زمانی اتفاق می افتد که کودک یبوست مزمن داشته باشد. به این ترتیب که مدفوع سفت شده و مدفوع مایع در اطراف انسداد حرکت و نشت می کند.

والدین اغلب این نشت ها را با تنبلی یا لجبازی اشتباه می گیرند، اما بی اختیاری مدفوع نیاز به مراقبت های پزشکی دارد. اگر فرزند شما مبتلا به یبوست و بی اختیاری مدفوع است به پزشک مراجعه کنید. به طور معمول در اولین مرحله به کمک رژیم و دارو یبوست را درمان می کنند.

چگونه می توان اجابت مزاج را فعال کرد؟

گاهی اوقات می توانید با حل کردن مشکلاتی مانند کمبود آب بدن، کمبود فیبر یا لباسی که به سختی در آورده می شود، کودک را تشویق به دستشویی کنید. در ادامه راهکارهایی برای تشویق کودک به اجابت مزاج آمده است:

• اطمینان حاصل کنید کودک مقدار زیادی آب می نوشند. اجابت مزاج در صورت کم آبی بدن، دشوارتر است.

• رژیم غذایی سالم شامل میوه ها، سبزیجات و غلات کامل داشته باشید. رژیم غذایی سالم به عملکرد مناسب بدن کمک می کند.

• به کودکان بیاموزید دستشویی رفتن امری طبیعی است و جای خجالت ندارد. بچه ها باید بدانند که همه افراد به دستشویی نیاز دارند و نباید نگران استفاده از دستشویی حتی در مهدکودک باشند.

• کودکانی که به تازگی دستشویی رفتن را یاد می گیرند، باید لباس راحت بپوشند که به سادگی قابل درآوردن باشد. اگر بچه ها بتوانند به راحتی لباس های خود را دربیاورند، کمتر لباس خود را کثیف می کنند. کمربند شلوار در کودکان باید کش دار و فاقد دکمه و زیپ های سخت باشد. شلوارک و شلوار نخی گشاد بهترین انتخاب است.

• مراقب یبوست در کودکان باشید و از درمان هایی مانند آب میوه استفاده کنید. در خصوص نرم کننده های مدفوع از پزشک مشورت بگیرید. استفاده بیش از حد از این مکمل ها درست نیست زیرا با تمرکز بیش از حد روی مدفوع مشکل بیشتر می شود.

 نکاتی برای پیشگیری از دفع ناخواسته ادرار یا مدفوع

صرف نظر از علت ادرار یا مدفوع ناخواسته، می توان به روشهای مختلفی به کودک کمک کرد. راهکارهای متفاوت برای کودکان مختلف مفید واقع می شود. مهم این است که کودک خود را به خاطر دفع ناخواسته، سرزنش و خجالت زده نکنید. راهکارهای زیر را در نظر بگیرید:

از خودش کمک بگیرید

اگر کودک مرتباً لباس خود را کثیف می کند، باید برخی مسئولیت های نظافت را به عهده خودش بگذارید. ابتدا از آنها بخواهید ادرار را بشویند. سپس لباس زیر آلوده را زیر آب سرد تمیز کنند. استفاده از دستکش یکبار مصرف برای کودک لازم است. همیشه به آنها یادآوری کنید که دست هایشان را کاملا با صابون و آب گرم بشویند. بسیاری از والدین می گویند که پس از فقط یک یا دو بار امتحان این روش، فرزندشان به سرعت رفتن به دستشویی را می آموزد و اجرا می کند.وقتی کودکان لباس زیرهای آلوده خود را نه به عنوان تنبیه، بلكه به عنوان تمرین یادگیری و مهارت زندگی تمیز می کنند، در می یابند که رفتن به دستشویی راحت تر و بی دردسرتر است.

عصبانی نشوید

اگرچه احساس کلافگی در شرایطی که کودک لباس زیر خود را با کثیف می کند، طبیعی است، اما باید ناراحتی خود را کنترل کنید تا کودک بداند چنین رویدادهایی بخشی از زندگی هستند. ابراز خشم یا بروز احساسات منفی ممکن است باعث واکشنهای منفی در کودک شود.

اگر می خواهید احساس شرمساری به فرزندتان دست ندهد، با آرامش او را در تمیز کردن، شریک کنید. اگر احساس می کنید عصبانی هستید یا فشار زیادی به شما وارد شده است، چند دقیقه صبر کنید تا آرام شوید. تنفس عمیق یا شمارش تا 10 ، روشهای خوبی هستند. تا زمانی که آرام نشدید دست به تمیز کاری نزنید.

از نظم و انضباط استفاده کنید

اگر خونسردی خود را حفظ کردید، اما کودک از تمیز کردن طفره رفت، کمی به او فرصت بدهید. به او هشدار بدهید که در صورت عدم همکاری فرصت به پایان می رسد، و همان کار را انجام دهید. وقتی مهلت تمام شد، کار را به دست بگیرید. اما در صورتی که او وقت را تلف کرد، به تنهایی کار را به پایان نبرید زیرا رفتار منفی را تقویت می کند.

کودک را به دلیل ادرار نابجا تنبیه نكنید، بلكه به دلیل رفتار نامناسب امتناع از تمیز كردن را تنبیه كنید.

روشهای انضباط مثبت مانند نمودار برچسب یا نمودار رفتار به کودک کمک می کند تا دستشویی رفتن را یاد بگیرد. شما از علایق فرزندتان اطلاع دارید و از هیجانات او آگاه هستید، بنابراین چیزی برایش انتخاب کنید که به او انگیزه بدهد. گاهی اوقات یک کارت صد آفرین و یک تشویق کلامی شما را به نتیجه خواهد رساند.

شما باید دائماً به او بگویید که رفتن به دستشویی یک کار طبیعی است که همه بچه ها وقتی بزرگ می شوند باید یاد بگیرند. ممکن است مدتی طول بکشد، اما سرانجام کودک در می یابد که ادرار کردن در شلوار ناراحت کننده و آزار دهنده است، خصوصاً اگر مجبور باشد در تمیز کاری کمک کند.

استقلال او را ترغیب کنید

به کودک خود ابزاری بدهید که بتواند بیشتر از خود مراقبت کند. از قرار دادن او روی میز تعویض برای تمیز کردن خودداری کنید، زیرا این حالت دوباره تعویض پوشک را برای او تداعی می کند. در عوض به او کمک کنید در دستشویی کارش را انجام دهد. آموزش، کمک و مهمتر از همه تمجید و تشویق بسیار مهم است.همچنین لباس کودک باید مناسب باشد. به عبارت دیگر، اطمینان حاصل کنید که خودش می تواند لباسش را در بیاورد و دوباره به تن کنند. کمربندهای کش دار، شلوارهای نخی گشاد و حتی پیراهن برای دختران استقلال آنها را تقویت کرده و بچه ها به راحتی می توانند حتی در مهد کودک یا پیش دبستانی نیز با این لباسها به دستشویی بروند.

کلام آخر

وقتی صحبت از آموزش خردسالان و به طور کلی رفتن به دستشویی می شود، مشکلات به خصوص زمانی که تغییر در زندگی رخ می دهد مانند مرگ یک حیوان خانگی، به دنیا آمدن خواهر و برادر جدید، نقل مکان خانوادگی، طلاق یا مدرسه جدید طبیعی است. تمرکز خود را نگرش مثبت بگذارید و کشمکش کودک با صبر و شکیبایی را مورد بررسی قرار دهید.

با گذشت زمان و سازگاری، کودک یاد می گیرد، به دستشویی برود. اگر با چالش هایی نظیر یبوست مزمن مواجه هستید، به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. به کمک مشاوره و دارو می توان مشکلات دستشویی را در کودک از بین برد.

در این بین، مطمئن باشید این مسائل طبیعی هستند و بسیاری از والدین با کودکانی سر و کار دارند که شلوار خود را کثیف می کنند.

مطالعه بیشتر:

سرخوردگی؛ نتیجه آموزش نادرست دستشویی رفتن

تفاوت از پوشک گرفتن دختران و پسران در چیست؟

آموزش توالت رفتن به کودکان: چه زمانی مناسب است؟

بهترین زمان برای آموزش توالت رفتن کودک چه وقتی است؟

?پرسش و پاسخ های دستشویی کردن کودکان

چرا بچم تو شلوارش پی پی میکنه؟

کودک نیاز به دستشویی را نادیده می گیرد. کودکان نوپا گاهی چنان سرگرم بازی می شوند که فراموش می کنند باید به دستشویی بروند. اگر فرزند شما هنگام دفع، متوجه خارج شدن مدفوع می شود، چاره این است که او را در فواصل زمانی معین به دستشویی ببرید.

چرا بچم خود را به خوبی تمیز نمی کند؟

اگر روی لباس زیر کودک، رگه های مدفوع مشاهده کردید، نشانه این است که او خود را به خوبی تمیز نمی کند و هنوز هم نیاز به آموزش دارد. برخی کودکان تمیز کردن مدفوع را دوست ندارند، بعضی دیگر هم به خوبی از عهده آن بر نمی آیند. به کودک بگوئید پس از اجابت مزاج از شما کمک بخواهد، روشهای نظافت را به او بیاموزید و اگر کارش را درست انجام داد، او را تحسین کنید.

بی اختیاری مدفوع در کودکان چیست؟

اگر اطمینان دارید که کودک خود را به درستی تمیز می کند اما هنوز آلودگی روی لباس وجود دارد، ممکن است به دلیل مشکل رایجی به نام بی اختیاری مدفوع یا انکوپرزیس باشد. بی اختیاری زمانی اتفاق می افتد که کودک یبوست مزمن داشته باشد. به این ترتیب که مدفوع سفت شده و مدفوع مایع در اطراف انسداد حرکت و نشت می کند.

برای حل مشکل دستشویی رفتن کودک چه کنیم؟

روشهای انضباط مثبت مانند نمودار برچسب یا نمودار رفتار به کودک کمک می کند تا دستشویی رفتن را یاد بگیرد. شما از علایق فرزندتان اطلاع دارید و از هیجانات او آگاه هستید، بنابراین چیزی برایش انتخاب کنید که به او انگیزه بدهد. گاهی اوقات یک کارت صد آفرین و یک تشویق کلامی شما را به نتیجه خواهد رساند.

منبع: verywellfamily