The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قبل از عمل بستن لوله زنان حتما این متن را مطالعه کنید

بستن لوله در زنان نوعی جلوگیری از بارداری دائمی است که همچنین به عنوان عقیم سازی زنان شناخته می شود. عمل بستن لوله در زنان یک روش جراحی است که شامل برش یا انسداد لوله های رحمی برای جلوگیری از به هم رسیدن تخمک و اسپرم ها انجام می شود. بستن لوله گاهی با هیسترکتومی اشتباه گرفته می شود اما تفاوت آنها بسیار زیاد است. اگر به هر دلیلی دیگر بچه نمی خواهید و در فکر انجام عمل بستن لوله هستید، حتما ابتدا این متن را مطالعه کنید.

چه مادرانی برای عمل بستن لوله کاندیدهای خوبی هستند؟

اگر مطمئن باشید که هرگز نمی خواهید باردار شوید، به هر دلیلی، کاندید مناسبی برای بستن لوله های رحمی محسوب شوید. اما منطقی فکر کنید تا بعدا پشیمان نشوید!!!

اگر بارداری سلامتی شما را به خطر می اندازد، یا اگر شما یک اختلال ژنتیکی دارید که نمی خواهید آن را به نسل بعدی منتقل کنید، بستن لوله می تواند به شما در کاهش نگرانی ناشی از حاملگی ناخواسته کمک کند.

چه زنانی نباید عمل بستن لوله را انجام دهند؟

بستن لوله به عنوان یک فرم دائمی کنترل بارداری در نظر گرفته می شود. اگر درباره داشتن فرزندان بیشتر اطمینان ندارید یا برای انجام این کار از طرف همسر یا هر فرد دیگری تحت فشار هستید، هرگز این عمل را انجام ندهید!!

آیا بعد از بستن لوله ها زود یائسه می شویم؟

خیر. این عمل ارتباطی به تخمدان ها و رحم شما ندارد. بعد از بستن لوله، تخمک گذاری و قاعدگی تا زمانی که یائسگی به طور طبیعی اتفاق نیفتد، ادامه خواهد داشت.

چگونه برای جراحی بستن لوله آماده می شوید؟

هنگامی که تصمیم به بستن لوله رحم گرفتید، پزشک معاینه لگن را انجام می دهد و سلامت شما را ارزیابی می کند.

چند روش برای این کار وجود دارد، که دکتر شما آنها را برایتان توضیح می دهد.

آیا برای عمل بستن لوله بی هوش می کنند؟

بله. این جراحی به بیهوشی احتیاج دارد، بنابراین حتما هر دارو و مکملی را که مصرف می کنید ذکر کنید حتی داروهای بدون نسخه. ممکن است مجبور باشید در مقطعی قبل از جراحی مصرف آنها را متوقف کنید.

آیا بعد از عمل بستن لوله باید تا یک مدت جلوگیری کنم؟

پس از عقیم سازی هیستروسکوپی، حدود سه ماه طول می کشد تا بافت اسکار لوله های رحمی شما را مسدود کند. در آن دوره، به کنترل بارداری پشتیبان نیاز خواهید داشت. از دکتر خود بپرسید که آیا شما باید به طور موقت از روش پشتیبان برای جلوگیری از بارداری پس از جراحی باید استفاده کنید یا نه. در برخی موارد که لوله ها طی عمل فقط گره زده می شوند و بریده نمی شوند، پزشک صلاح می داند یک تا سه ماه از روش جلوگیری دیگری استفاده کنید.

چگونه برای عمل بستن لوله آماده شویم؟

به شما آموزش داده می شود که قبل از جراحی چه موقع خوردن و آشامیدن را متوقف کنید و چند ساعت ناشتا باشید. برای روز عمل جراحی، پوشیدن لباس آزاد را در نظر داشته و طبق روال در هنگام بازگشت از بیمارستان قادر به رانندگی نخواهید بود، بنابراین همراه داشته باشید.

هزینه عمل بستن لوله چقدر است؟

هزینه عمل بستن لوله بسته به این که آن را بعد از سزارین می خواهید انجام دهید یا فقط هدف از عمل بستن لوله های شما است متفاوت خواهد بود. امروزه در ایران مجوز این عمل کمی سخت است و باید مراحل قانونی آن را طی کنید. این عمل معمولا تحت پوشش بیمه نیست با بیمه گر خود مشورت کنید تا بدانید که چه انتظاری باید از هزینه ها داشته باشید.

بستن لوله با جراحی لاپاراسکوپی

بستن لوله می تواند با جراحی لاپاراسکوپی انجام شود. شما یک رگ برای تجویز داروی بیهوشی عمومی و مایعات دیگر خواهید داشت. همچنین ممکن است داشتن لوله ای در گلو برای کمک به تنفس در حین جراحی نیاز باشد.

برای سهولت کار، گاز به داخل شکم شما پمپ می شود. یک لوله نازک و سبک به نام لاپاراسکوپ از طریق یک برش کوچک نزدیک ناف شما وارد می شود.جراح دومین برش کوچک را برای رسیدن به لوله های رحمی ایجاد می کند. لوله ها را می توان برش داد، با نخ جراحی بست یا گره زد. هر دو برش ایجاد شده روی شکم با چند بخیه و پانسمان بسته می شوند.

بستن لوله با عقیم سازی هیستروسکوپی

روش دیگر عقیم سازی هیستروسکوپی است. ابزاری به نام هیستروسکوپ از طریق واژن و دهانه رحم شما وارد می شود. از داخل رحم شما، دستگاه های کوچکی در دهانه لوله های رحمی شما قرار می گیرند. با بهبودی بعد از عمل، بافت اسکار تشکیل شده و مانع از ورود اسپرم می شود.

جراحی بستن لوله های رحمی چقدر طول می کشد؟

در هر صورت، جراحی حدود نیم ساعت طول می کشد. این می تواند در بیمارستان به صورت سرپایی انجام شود. بعد از چند ساعت در اتاق ریکاوری باید بتوانید به خانه بروید.

بهبود چگونه است؟

زمان بهبودی به دنبال عقیم سازی لاپاراسکوپی کوتاه است. احتمالاً می توانید در طی یک هفته فعالیت عادی خود را از سر بگیرید.عوارض جانبی ناشی از جراحی لاپاراسکوپی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• درد موقت شانه و نفخ ناشی از گاز

• گرفتگی شکم

• در صورت استفاده از لوله تنفس، گلودرد

• سرگیجه

• حالت تهوع

خطر عوارض جدی کم است اما شامل آسیب به رگهای خونی مثانه یا روده است. خونریزی، عفونت و واکنش ضعیف به بیهوشی همیشه پس از جراحی وجود دارد.

عوارض جانبی ممکن است در حد لکه بینی و گرفتگی شکمی باشد. در زیر برخی از خطرات بالقوه این عمل ذکر شده است:

• ممکن است دستگاه ها لوله های رحمی شما را به طور کامل مسدود نکنند، در نتیجه احتمال بارداری ناخواسته وجود دارد.

• نادر است، اما برخی از زنان درد طولانی مدت دارند. در این موارد ممکن است نیاز به جراحی مجدد باشد.

اگر بعد از بستن لوله رحم باردار شوید، در معرض خطر بیشتری از بارداری خارج رحمی خواهید بود،

مراقبت بعد از عمل بستن لوله های رحمی

به هر روشی که عمل بستن لوله ها برای شما انجام شده باشد، احتمالاً به شما توصیه می شود که برای چند هفته هیچ سنگین کاری نکنید. بیشتر خانم ها می توانند بعد از یک هفته فعالیت جنسی خود را از سر بگیرند، اما در مورد زمان انجام این کار از پزشک خود سوال کنید. علائم غیرمعمول مانند تب، خروج ترشحات غیرطبیعی از واژن را به متخصص اطلاع دهید.

آیا بعد از بستن لوله ها احتمال بارداری هست؟

عقیم سازی لاپاراسکوپی بلافاصله موثر واقع می شود. برای زنانی که این روش را انجام می دهند، میزان بارداری 18 تا 37 مورد از 1000 زن در طی 10 سال است.

آیا روش بستن لوله ها قابل برگشت است؟

شما باید با درک این که دائمی است به سراغ این روش بروید.

اگر بعد از بستن لوله هایتان نظر خود را تغییر دهید، یک روش جراحی برای اتصال مجدد قسمتهای مسدود شده لوله های رحمی شما وجود دارد اما فقط 50 درصد مواقع موفقیت آمیز است و خطر بارداری خارج رحمی را افزایش می دهد.

از آنجا که بستن لوله شامل برداشتن تخمدان ها یا رحم شما نیست، لقاح آزمایشگاهی همچنان یک گزینه برای بارداری مجدد است.

مطالعه بیشتر:

بارداری بعد از بستن لوله های رحمی احتمال دارد؟

ایا بعد از بستن لوله های رحمی امکان بارداری هست؟

علائم بسته بودن لوله های رحمی یا لوله‌های فالوپ چیست؟

اشتباه در بستن لوله های رحم باعث بارداری خارج از رحم میشود؟

?پرسش و پاسخ های بستن لوله در زنان

چه مادرانی برای عمل بستن لوله کاندیدهای خوبی هستند؟

اگر مطمئن باشید که هرگز نمی خواهید باردار شوید، به هر دلیلی، کاندید مناسبی برای بستن لوله های رحمی محسوب شوید. اما منطقی فکر کنید تا بعدا پشیمان نشوید!!!

چه زنانی نباید عمل بستن لوله را انجام دهند؟

بستن لوله به عنوان یک فرم دائمی کنترل بارداری در نظر گرفته می شود. اگر درباره داشتن فرزندان بیشتر اطمینان ندارید یا برای انجام این کار از طرف همسر یا هر فرد دیگری تحت فشار هستید، هرگز این عمل را انجام ندهید!!

آیا بعد از بستن لوله ها زود یائسه می شویم؟

خیر. این عمل ارتباطی به تخمدان ها و رحم شما ندارد. بعد از بستن لوله، تخمک گذاری و قاعدگی تا زمانی که یائسگی به طور طبیعی اتفاق نیفتد، ادامه خواهد داشت.

آیا بعد از عمل بستن لوله باید تا یک مدت جلوگیری کنم؟

پس از عقیم سازی هیستروسکوپی، حدود سه ماه طول می کشد تا بافت اسکار لوله های رحمی شما را مسدود کند. در آن دوره، به کنترل بارداری پشتیبان نیاز خواهید داشت.

منبع: HEALTHLINE