The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت تخم مرغ آب پز همراه با اسفناج

تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است.سه‌ ماهه دوم بارداری به منزله عبور از نقطه عطف بزرگی در بارداری شماست. زیرا جنین تقریبا کاملا رشد کرده و خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است. علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و غریب به سراغ شما می آید.

مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک و حبوبات را حتما مصرف کنید. بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

مصرف تخم‌مرغ در بارداری 

تخم‌مرغ؛ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است. حاوی اسید چرب امگا 3 DHA است و بهترین و دردسترس ترین منبع "لوتئین" و "زیاکسانتین" است.

تخم‌مرغ منبعی عالی برای "کولین" Choline است، یعنی ماده مغذی ضروری که در پیشگیری از اختلالات سیستم عصبی و بهبود ذهن فرزندتان در آینده بسیار تاثیر گذار است. تخم‌مرغ پس از جگر گاو، دومین منبع مهم و غنی از كولین است كه مصرف آن خصوصا در دوران بارداری و شیردهی ضروریست. كولینِ تخم‌مرغ در داخل زرده آن و بصورت ماده‌ای به نام "لسیتین" وجود دارد. 2 عدد تخم‌ مرغ با تامین حداقل 250 میلی‌گرم كولین، حدود 50 درصدِ نیاز روزانه یك خانم باردار و شیرده را تامین می‌كند.

برخی از تولید کنندگان تخم مرغ، جوجه‌های خود را با غذاهای سرشار از امگا 3 تغذیه می‌کنند که در نتیجه امگا3 در تخم‌مرغ‌ها نیز یافت می‌شود. بنابراین برای اشخاصی که از خوردن ماهی لذت نمی‌برند، چنین تخم‌مرغ‌هایی جایگزینی عالی برای دریافت امگا 3 است.

كولین نقش بسیار مهمی در تكامل مغز جنین دارد. همچنین مطالعه بر روی حیوانات ثابت كرده است كولین مناطقی از مغز را كه مسول برقراری حافظه هستند را تحت تاثیر قرار داده و توانایی یادگیری در دوران زندگی را تقویت می‌كند.

دریافت كولین توسط جنین از مادر نه تنها باعث رشد و تكامل مناسب مغزی او می‌شود، بلكه باعث می‌شود كه سطح ماده "هموسیستئین" در خون مادر در حد متعادل حفظ شود.

 آووکادو و بارداری

این‌ها منبعی عالی برای چربی‌های اشباع نشده و برخی از چربی‌های امگا هستند. چربی‌های اشباع نشده برای مخاط سلولی و کاهش خطر افزایش "انسولین" بسیار مهم هستند. از آن‌جایی‌که در دوران بارداری احتمال ابتلا به دیابت افزایش می‌یابد، بهبود میزان انسولین باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می‌شود.

 

خواص اسفناج در بارداری

اسفناج؛ مقدار زیادی آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، ید، مس، منیزیم، لسیتین، کلروفیل، کاروتن، اسید اگزالیک و اسید ارسنیک دارد و به علت داشتن منیزیم، جلوی پیشرفت سرطان را می گیرد.

البته اگر به دنبال جذب حداکثری آهن موجود در سبزیجات هستید، باید آنها را همراه با ویتامین ث مصرف کنید. ترکیب فلفل دلمه‌ای با سبزیجات یا لیوانی از آب پرتقال تازه ترکیبات مناسبی هستند.

مواد لازم

  • گوجه فرنگی 1 عدد
  • برگ ریحان تازه به مقدار لازم
  • برگ اسفناج 1/2 پیمانه
  • آووکادو 1/2، متوسط (در صورت تمایل می توانید از زیتون استفاده نمایید)
  • تخم مرغ 2 عدد
  • نان تست (نان با آرد گندم) 2 تکه

این وعده غذایی منبعی خوب است از پروتئین، امگا 3، ویتامین های C ،E ،K و گروه B، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فیبر، بتا کاروتن و سلنیم

طرز تهیه:

ابتدا گوجه فرنگی را خرد کرده با مقداری فلفل سیاه آن را مزه دار کنید و در ظرفی مناسب (اگر تابه مخصوص گریل باشد بهتر است) حرارت داده تا نرم شود؛ ظرف را از روی حرارت برداشته و مقداری از برگ ریحان را نیز به آن اضافه کنید. برگ های اسفناج را بطور کامل شسته و خرد می کنیم. آووکادو یا زیتون را از درازا بصورت باریک برش داده و در ظرفی مناسب بهمراه اسفناج و باقیمانده برگ ریحان خوب مخلوط کرده و گوجه فرنگی و ریحان را به آنها اضافه کنید ، گرمای گوجه فرنگی باعث نرم شدن اسفناج می شود. حالا بر روی هر کدام از تکه های نان مقداری از تخم مرغ را گذاشته و با سالاد نوش جان کنید.

نکته: بجای گریل کردن گوجه فرنگی می توانید از گوجه فرنگی خام استفاده کنید.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +